Tyttöystävälle lahjaksi?

No niin nostellaanpa vähän tätäkin ketjua.. Eli nyt on taas se aika vuodesta kun pitäisi ostaa tyttöystävälle syntymäpäivälahja. Yleensä olen ollut aika laiska ostamaan lahjoja, joten olisi tarkoituksena hieman ryhdistäytyä ja ostaa jotakin erikoisempaa lahjaksi. Hommaa ei helpota ollenkaan suhteellisen korkea vaatimustaso lahjojen suhteen eli laatua olisi syytä löytyä :) Ajattelinkin tänä vuonna yllättää hänet ostamalla Marc Jacobsin kengät lahjaksi. Jalan koko on tiedossa ja hänen maku kenkien suhteen on kutakuinkin tiedossa, joten suunnitelman pitäisi siihen nähden olla kunnossa. Mitäs arvon pakkisnaiset on mieltä, että voiko mennä pahasti metsään tämän tyyppisen lahjan kanssa?:D

Jos tyttöystäväsi pitää todella merkkikengistä, ei voi mennä tällä lahjalla pieleen. Niinkuin joku tuossa mainitsikin, että kenkiä on kuitenkin todella vaikea ostaa toiselle huolimatta siitä, että maku ja koko on tiedossa. Ota siis huomioon vaihto- ja palautuksen mahdollisuus.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tästä lahjasta siis piti suuttua oikein kunnolla "sä ostit mulle jotkut kengät!! Siis kengät, mitä sä oikee ajattelit??" Siistitysti kerrottuna tuollaista kiukuttelua pari päivää sain kuunnella ja sit mieli muuttu ja neito älysi pyytää anteeksi käytöstään. Että ei jääny siitä lahjan antamisesta ehkä hyvä mieli kummallekaan. Mutta olin mä ihmeissäni että mikä nyt niin pahasti pieleen meni..

Lyön vaikka vetoa, että sillä oli ollut monta viikkoa, ellei jopa kuukautta, mielessä joku juttu, jota olisi kamalasti halunnut, ja yrittänyt muka jotenkin vihjailla ja luuli, että sinä se tajuat ja ostat sen. Sitten pettyi, vaikka olit juuri yrittänyt tehdä niin, eli kuunnella mitä haluaisi ja hankkia sen. IMO jos ei osaa ääneen toivoa, pitäisi olla iloinen siitä mitä saa (edellyttäen, ettei kyseessä nyt kuitenkaan ole mitään vammaista, kuten sinun tapauksessasi siis ei ollut).'

Itellä oli synttärit viikko sitten, sain lahjaksi lsitä mitä olin suorasanaisesti toivonut kysyttäessä + ekstran, jota myös kysyttiin etukäteen (en osannut sellaista toivoa, mutta oli todella mieleinen). Jos välttämättä haluaa ostaa jotain yllätystä niin en suosittele laittamaan kamalasti rahaa, ihmiset ovat niin saatanan arvaamattomia. Tai voihan sen jutun katsoa valmiiksi, ja sitten "yllätyksenä" kysyä, että mitä mieltä toinen olisi. Vituttaa, että pitäisi elää jonkun Kauniit&Rohkeat-skenaarion mukaan, jossa jengi kiskoo hihasta jotain aspeninmatkoja ja minkkiturkkeja.

Tästä lahjasta siis piti suuttua oikein kunnolla "sä ostit mulle jotkut kengät!! Siis kengät, mitä sä oikee ajattelit??" Siistitysti kerrottuna tuollaista kiukuttelua pari päivää sain kuunnella ja sit mieli muuttu ja neito älysi pyytää anteeksi käytöstään. Että ei jääny siitä lahjan antamisesta ehkä hyvä mieli kummallekaan. Mutta olin mä ihmeissäni että mikä nyt niin pahasti pieleen meni..
Villi arvaus, neiti oli aiemmin kesällä ajatellut ääneen ostavansa Crocsit vaikkapa puutarhakäyttöön, tyyliin "pitäis ostaa Crocsit ja sit huuhteluainekin on lopussa", mutta kyseessä oli enemmän kauppalapun suunnittelu kun lahjavinkkaus. Ja suuttumus oli sitten "liian arkisesta asiasta" samaa luokkaa kun ois ollu siitä huuhteluaineesta.

Ehkä. En tiiä.

Kenkien ja vaatteiden ostaminen naiselle on pahin virhe minkä voi tehdä.
Ellet sitten tiedä 100% varmasti mitä nainen haluaa, joka taas on mahdollista ainoastaan silloin kun nainen on sanonut että "haluan nuo kengät" tai "haluan tuon paidan". Mä ostan yleensä lahjakortteja tai sit vaan kysyn mitä toinen mahdollisesti haluais. Pari kertaa oon lottoomalla ostanu jotain hajuvettä tai korun.

Mä sain ihan puun takaa pari päivää sitten nimpparilahjaksi kukkia ja Fazerin sinisiä suklaapatukoita neljä kappaletta ja olin maailman onnellisin. En osannut edes odottaa mitään.
Mut mä oonkin helppo lahjottava :)

Jos tyttöystäväsi pitää todella merkkikengistä, ei voi mennä tällä lahjalla pieleen. Niinkuin joku tuossa mainitsikin, että kenkiä on kuitenkin todella vaikea ostaa toiselle huolimatta siitä, että maku ja koko on tiedossa. Ota siis huomioon vaihto- ja palautuksen mahdollisuus.
Luultavasti feilaa. Nina'silla bulevardilla on ale, niin ota joku 200e lahjakortti (niinq 400 tavisrahaa) niin saa valita sieltä Marcinsa. Ne on muuten Marc by Marc Jacobs, ei Marc Jacobs.

One hour of Joey* love -kuponki. :pano:

* = oma nimi.

Mä sain viimeksi synttärilahjaksi hajuvettä ja olin tosi iloisesti yllättyny, kun merkkikin oli oikee. Kyseessä oli siis uutuus, mutta suosin yhtä tiettyä merkkiä. Jotain taustatutkimustyötä oli siis suoritettu.;)

Lahjavinkkejä on kyllä tosi vaikea antaa, etenkin kun lahjansaajana on nainen, koska naisten maut ja odotukset ovat niin erilaisia...helpoimmalla pääsisi kun sopisi, että synttäreinä ei ostella yllärilahjoja vaan tehdään aina jotain mukavaa yhdessä. Tai sitten sovitaan, että tehdän jotain mukavaa yhdessä, mutta ostetaan lisäksi toiselle max. 20€ arvoinen yllärilahja. Tuolloin ei sitten lahjan saaja voi odottaa hirveästi ja siten myöskään pettyä saamaansa lahjaan.

Kengät on kyllä tosi onnistunut lahja, jos oikeasti tuntee tyttönsä tyylin. Mä olisin iloinen myös ihan Biancon (kenkäkauppa) lahjakortista, jolloin saisin itse valita mieluiset kengät.

Toinen lahja, josta ainakin itse tykkäisin, olisi vaikkapa yhteinen seinäkiipeilykurssi, melontaretki, beach volley -pallo tms. Eli jotakin uutta, yhteistä tekemistä.

Korut on aina pieni riski lahjana, mutta jos tyttö on esim. työssä, jossa täytyy käyttää koruja, niin Snö of Swedenin korut ovat sellaisia, joista monet tykkäävät. Stockalta, Sokokselta ja Sokos Emotionista noita saa ainakin.

Ja jos toinen on vinkannut haluavansa "vaikkapa jotakin uutta hajuvettä", niin Marc Jacobsin uudet tämän kesän hajuvedet ovat aivan ihania! http://www.bernerbrandbank.fi/?cartId=181#

Ja jos sitten toinen kaikesta yrityksestä huolimatta kehtaakin suuttua ostamastasi lahjasta, niin olkoon sitten jatkossa kokonaan ilman lahjoja. :rolleyes:

En ymmärrä naisia jotka palauttavat lahjan joka ei muka kelpaa.. jos kerta joku on vaivautunut ostamaan lahjan niin eikö siitä pitäisi olla tyytyväinen? Ihme hommaa ruikuttaa
"Tää koru ei kyll oo valkokultaa, ku tää on hopeeta, mä en käytä hopeeta!" tms.
Itte en kyllä ostais yhtään lahjaa kellekkään enää jos tulis ruikutusta vastaan..

lahjaa ostettaessa on kuitenki ajateltu sitä tyttöystävää/miesystävää joten eikö se ajatus jonka se rakas on uhrannu sinulle ole se tärkein.

Mun mielestä ainaki on tosi IHANAA jos mun mies ostaa mulle lahjaksi edes jotain..

Mää oonki helppo lahjottava, ja mulle kelpaa mikä vaa lahja jos mua on ajateltu sitä ostettaessa. :)

Mä olen palauttanut täysin surutta lahjan. Kirjoitin jo aikanaan tuonne lahjathreadiin. Jos toinen tietää, että en juurikaan käytä koruja ja jos käytän niin en missään nimessä kultaisia ja sellainen mennään ostamaan niin kyllähän se on puhdasta vittuilua.

Miten jotkut miehet onnistuvat ostamaa naisilleen oikean kokoisia alusvaatesettejä? Itse kun en meinaa usean tunnin ostokierrokseltakaan löytää kuin max. yhdet hyvin istuvat liivit niin toiset kykenevät ostamaan alusvaatteita tyttöystävilleen. Kun sehän ei riitä, että lunttaa vanhoista koon.

Ystävättäreni sai mielestäni aivan ihanan lahjan. Ihan perussettiä: leffa, ravintola ja kotona oli sillä välin käyneet ammattilaiset tekemässä suursiivouksen (ikkunan pesut sun muut). Tuostakin vois joku suuttua (itseäni ahdistaisi ajatus vieraista minun kodissani), mutta parin lapsen kiireiselle äidille lahja oli täydellinen. Toki mies oli myös ajatellut tulevaa viikonloppua jolloin ystäväni olisi aloittanut lomansa stressaamalla suursiivouksesta. Tuolla lahjalla jäi myös viikonloppu yhteiseksi ajaksi ja lapset oli hommattu mummolaan hoitoon.

Mä olen palauttanut täysin surutta lahjan. Kirjoitin jo aikanaan tuonne lahjathreadiin. Jos toinen tietää, että en juurikaan käytä koruja ja jos käytän niin en missään nimessä kultaisia ja sellainen mennään ostamaan niin kyllähän se on puhdasta vittuilua.

Miten jotkut miehet onnistuvat ostamaa naisilleen oikean kokoisia alusvaatesettejä? Itse kun en meinaa usean tunnin ostokierrokseltakaan löytää kuin max. yhdet hyvin istuvat liivit niin toiset kykenevät ostamaan alusvaatteita tyttöystävilleen. Kun sehän ei riitä, että lunttaa vanhoista koon.

Ystävättäreni sai mielestäni aivan ihanan lahjan. Ihan perussettiä: leffa, ravintola ja kotona oli sillä välin käyneet ammattilaiset tekemässä suursiivouksen (ikkunan pesut sun muut). Tuostakin vois joku suuttua (itseäni ahdistaisi ajatus vieraista minun kodissani), mutta parin lapsen kiireiselle äidille lahja oli täydellinen. Toki mies oli myös ajatellut tulevaa viikonloppua jolloin ystäväni olisi aloittanut lomansa stressaamalla suursiivouksesta. Tuolla lahjalla jäi myös viikonloppu yhteiseksi ajaksi ja lapset oli hommattu mummolaan hoitoon.
Jotenkin arvasin nimimerkin tätä luettuani ;)

Mielestäni on aika moukkamaista ja kiittämätöntä jos alkaa valittaa lahjasta. Lahjahan on vapaaehtoinen ja vaikkei aina miellyttäisikään, on kohteliasta kiittää. Itse en kehtaisi alkaa lahjan antajalle ruikuttamaan/kiukuttelemaan.

Kengät ovat sellainen juttu että niitä on erittäin vaikea ostaa toiselle (ainakaan jos kyseessä on kenkäfriikki). Jos kuitenkin haluaa antaa lahjaksi kengät niin kannattaisi varmaan viedä tyttö kauppaan ja antaa hänen itse valita. Lahjakortit ovat jotenkin vähän tylsiä.

Itteäni ainakin ihmetyttää miten joku kehtaa valittaa lahjasta, vaikka nyt se lahja ei olisikaan tilanteeseen sopiva tai ei itse siitä pitäisi. Lahja on kuitenkin vapaaehtoinen..

En sitten varmaan toista lahjaa ulisijalle hommaisi. Tosin saisin siitäkin varmaan sitten valitusta ja myrtsin naaman.

Pidempi taustaselitys löytyy toisesta ketjusta. Mä olen jokaiselle poikakaverille sanonut ja painottanut etten halua lahjoja. Samoin sukulaiset ja perhe tietävät ettei minulle kannata mitään ostella.

Onko kukaan antanut tankotanssi opetusta lahjaksi? Luulisi liikunnallisen naisen pitävä uuden lajin kokeilusta.

Alusvaatteissa varmaan fiksuinta on koon lunttaamisen lisäksi tsekata merkki ja malli. Suurimmat todennäköisyydet löytää tytölleen sopivat.

Pidempi taustaselitys löytyy toisesta ketjusta. Mä olen jokaiselle poikakaverille sanonut ja painottanut etten halua lahjoja. Samoin sukulaiset ja perhe tietävät ettei minulle kannata mitään ostella.

Onko kukaan antanut tankotanssi opetusta lahjaksi? Luulisi liikunnallisen naisen pitävä uuden lajin kokeilusta.

Outoa jos ei halua lahjoja :wtf: Ei muakaan nyt niin kiinnosta saada lahjoja esim. kavereilta, mutta miehiltä on ihana saada jotakin :haart:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom