Työttömille työllisyysvelvoite?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarre55
  • Aloitettu Aloitettu
PMLats sanoi:
Arkadianmäellä parisataa henkeä on (toivottavasti) jo yli 10 vuotta miettinyt näitä asioita, eikä helppoja ratkaisuja ole. Ehkä jonain päivänä joku fiksu tohtori keksii sellaisenkin Happy Pillin, joka muuttaa kaikki ihmiset Aimotarmoiksi ja niin ovat yhteiskunnan ongelmat iäksi kadonneet :kippis1:

Heehehee! Tuohon keksintöön on tullut yksi L liikaa!!! :eek:

Sitä varmasti vähiten kannattava löytyy tämän näppiksen takaa! Ei tulis nimittäin enää koskaan yhtään potentiaalista kehonrakentajaa näiden rajojen sisältä.. :D

Tämä alkaa muistuttamaan kohta liikaa sitä SAK - trediä. Aippa yrittää rautalangasta vääntämällä motivoida ihmisiä siitä, että sen oman elämän rakentaminen suuntaan tai toiseen on 95 % omissa käsissä tässä yhteiskunnassa. Carpe Diem tai mitä muuta vastaavaa tahansa. Jokaisella on jatkuvasti mahdollisuuksia vaikuttaa tulevaisuuteensa. Miksi sitä vastaan jaksetaan niin voimakkaasti taistella?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aimotarmo sanoi:
A.No mikäs mahti sinulle sitten antaa oikeuden päättää tästä?

B.Täällä vielä koira tirsaa jaloillani tälläkin hetkellä. Rahoitus sama!

A: Toimintani pakkotoisto-nimisellä nettifoorumilla perustuu Kalervo Palsan minulle myöntämään mandaattiin. Olen mm. 12-vuotiaana yrittänyt ottaa itseltäni suihin, mikä tekee minusta pätevämmän filosofin, kun ko. aineesta suoritetut laudatur-opinnot :rinkku on runkkari-hymiö:

B: Niin ja täällä kolme. Sen takia se mua vituttikin, että ehkä tässä elämäntilanteessa sen rahan olisi voinut syytää muuallekin kuin eläimen spermaan. Ei ollut varsinaista "kotieläinvajetta". :rinkku on aisankannattaja-hymiö:
 
PMLats sanoi:
tässä threadissa kyllä on käsitelty työttömyyttä kokonaisuudessaan, mukaan lukien ne levysepät, pitkäaikaistyöttömät, 55-vuotiaana pellolle potkitut konekirjoituskurssin joskus käyneet naiset ynnä muut - toki myös nuoret ja syrjäseuduilla asuvat

Jep. Net Virginin ja Aimotarmon ajatusmaailmaan ei vain mahdu se että työpaikkoja on Suomessa rajallisesti ja itse asiassa kaikissa maailman maissa rajallisesti suhteessa koko väestöön. Oman itsensä käyttäminen universaalina esimerkkinä ei toimi kuten Ringsidekin hyvin totesi.

Jos niitä töitä on niin vitusti niin miksi moni tähän trediin kirjoittanut kuitenkin kertoo heti perään miten on pitänyt aina vaan kouluttautua uudelleen ja vaihtaa ammattia tämän tästä?

Entäpä mitä teemme siinä vaiheessa jos kaikki 500,000 aikuisten oikeasti työtöntä ja työllisyyskursseilla olevaa ja määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä olevaa päättäisivät aktivoitua ja ryntäisivät sinne samaan työhaastatteluun jonne Net Virgin ja Aimotarmo menevät ykköset päällä - näinkö lisääntyvät työpaikat kun saadaan jengiä aktiivisen näköisenä tungeksimaan työhaastatteluun? Edelleenkin siihen yhteen avoimeen työpaikkaan valitaan vain ja ainoastaan yksi henkilö vaikka haastattelussa kävisi 500 työtöntä!

Joillakin ei vain millään mene jakeluun se että teollisuus ei enää työllistä samalla tavalla kuin 20 vuotta sitten. Palvelut on ainoa mitä jää jäljelle mutta miettikääpäs millainen kansantalous siitä tulee jos me kaikki aletaan parturiksi ja leikataan toistemme hiuksia.

Lopettakaa jo vittu työttömien syyllistäminen ja hommatkaa niille mielummin jostain töitä! Ja ottakaa huomioon että kaiken perinteisen työttömyyden lisäksi myös korkeasti koulutettuja ihmisiä on jäänyt pilvin pimein tyhjän päälle suhdannemuutoksien takia eivätkä he suinkaan ole jotain muinaiskreikan arkeologiaa opiskelleita nollamaistereita kuten täällä herkästi väitetään.
 
protsku sanoi:
Net Virgin ja kumppanit: psykologiassa puhutaan ilmiöstä nimeltä negaatio silloin kun kielletään vallitsevat tosiasiat. Lukekaapa hieman Suomen taloushistoriaa ja sanokaa sitten minne teollisuudesta hävisi yli 400,000 työpaikkaa alle 20 vuodessa?

Vittu että kiinnostaa joku esihistoriallinen tapahtuma... nyt eletään vuotta 2004 ja puhutaan tämän hetken tilanteesta... Todennäköisesti ne tusinahitsarit rampe ja keke on jo spurgun asteella, eivätkä edes halua enää töihin... ovat passivoituneet.

Edellä olevassa tekstissänihän mainitsin juuri kaverini joka on juuri mainitsemasi LEVYSEPPÄHITSAAJA, jolle olisi ollut useampikin paikka, mutta kun ei KIINNOSTA...

Nuita asioita, kuten tuo teollisuuden 400,000 työpaikkaa on mielestäni enemmänkin poliittikkojen ja teollisuuden työnantajien murhe kuin minun.
 
ringside sanoi:
A: Toimintani pakkotoisto-nimisellä nettifoorumilla perustuu Kalervo Palsan minulle myöntämään mandaattiin. Olen mm. 12-vuotiaana yrittänyt ottaa itseltäni suihin, mikä tekee minusta pätevämmän filosofin, kun ko. aineesta suoritetut laudatur-opinnot :rinkku on runkkari-hymiö:

Okei, mandaatti on kieltämättä vahva.

Palsan taide saa kyllä helposti pienen pään hämmästelemään. Luuletko kuitenkin olevasi ainoa saunasolmua nuoruudessasi harjoitellut? :kuola:
 
Net Virgin, lisääntyvätkö työpaikat sillä että firman x työhaastattelussa käy 500 työtöntä sen sijaan että siellä kävisi se yksi jo etukäteen valittu ja 10 muuta noin muodon vuoksi kuten yleensä on tapana?

Aimotarmo, millä perusteella katsot edustavasi jotain universaalia ihmistyyppiä jonka kaltaisia kaikkien pitäisi olla ja jotka jotenkin itsestään työllistyvät kaikissa olosuhteissa?

Ja sitten kaikki jotka ovat keksineet ratkaisun Suomen työttömyysongelmaan: kertokaa missä ovat ne työpaikat jotka korvaavat teollisuudesta menetetyt noin 400,000 työpaikkaa?

Jos kerta teollisuudella ei ole "vitunkaan väliä" Net Virginiä lainatakseni niin sitten olisi parasta että alatte kertoa missä palvelusektorin puolella ne työt ovat. Sellainen kansantalous kun ei toimi jossa naapuri leikkaa naapurin hiuksia viitenä päivänä viikossa.

Edellistä viestiäni quotaten, tämä oli se kaikista keskeisin pointti:

Edelleenkin siihen yhteen avoimeen työpaikkaan valitaan vain ja ainoastaan yksi henkilö vaikka haastattelussa kävisi 500 työtöntä!
 
protsku sanoi:
1. Net Virginin ja Aimotarmon ajatusmaailmaan ei vain mahdu se että työpaikkoja on Suomessa rajallisesti ja itse asiassa kaikissa maailman maissa rajallisesti suhteessa koko väestöön.

2. Oman itsensä käyttäminen universaalina esimerkkinä ei toimi kuten Ringsidekin hyvin totesi.

3. Jos niitä töitä on niin vitusti niin miksi moni tähän trediin kirjoittanut kuitenkin kertoo heti perään miten on pitänyt aina vaan kouluttautua uudelleen ja vaihtaa ammattia tämän tästä?

Protsku.. kun kerran on pakko alkaa taas tälle vittuilulinjalle, niin se kyllä onnistuu...

1. Päähäni mahtuu vallankin hyvin työpaikkojen rajallisuus. Mutta minkä vitun takia sitten on niin paljon niitä tyyppejä, jotka levittävät persettään sohvalla ja kitisevät kun ei oo töitä... Voisi edes yrittää, vai eikö?

2. Esimerkin vuoksi kerroin kuinka voisi toimia....Olen mielestäni melko hyvin pärjännyt ja jos useat tuntemani henkilöt käyttäisivät edes puolet siitä vitun lakuperseideologiansa lietsomisesta töiden hakuun tahi ottaisivat kiinni heille tarjotuista mahdollisuuksista, niin ne olisivat jo duunissa.. siitä olisi helpompi ponnistaa muuallekkin kuin sohvalta sinne jääkaapille...

3. Tiesitkö muuten, että Suomessa oli niin kutsuttu lama... jonka jälkeen vakiduunit on olleet hieman tiukassa... Onko väärin ihmiseltä pyrkiä parempaan ja onnistua siinä... tässä tullaan taas siihen, että kun ollaan niin vitun köyhiä ja kateellisia, että ei jää muuta sanottavaa ku aukoa päätään muiden tavoista pärjätä... Olisiko minunkinpitänyt tyytyä työttömän rooliin, kun oli mahdollisuus parempaan????
 
protsku sanoi:
Jos kerta teollisuudella ei ole "vitunkaan väliä" Net Virginiä lainatakseni niin sitten olisi parasta että alatte kertoa missä palvelusektorin puolella ne työt ovat. Sellainen kansantalous kun ei toimi jossa naapuri leikkaa naapurin hiuksia viitenä päivänä viikossa.

Älä vääristele tekstiäni

Sanoin edellisessä jutussani näin: teollisuuden 400,000 työpaikkaa on mielestäni enemmänkin poliittikkojen ja teollisuuden työnantajien murhe kuin minun.
 
protsku sanoi:
Jep. Net Virginin ja Aimotarmon ajatusmaailmaan ei vain mahdu se että työpaikkoja on Suomessa rajallisesti ja itse asiassa kaikissa maailman maissa rajallisesti suhteessa koko väestöön. Oman itsensä käyttäminen universaalina esimerkkinä ei toimi kuten Ringsidekin hyvin totesi.

Älä ota kaikkea annettuna. Jos ei niitä työpaikkoja ole, niin rakennetaan niitä. Miten: tästähän olikin jo paljon keskustelua esim. SAK - tredissä.

Entäpä mitä teemme ....silavaasilavaa... jonne Net Virgin ja Aimotarmo menevät ykköset päällä - ...jargonjargon... Edelleenkin siihen yhteen avoimeen työpaikkaan valitaan vain ja ainoastaan yksi henkilö vaikka haastattelussa kävisi 500 työtöntä!

Et voi olla puoliksikaan tosissasi?

Joillakin ei vain millään mene jakeluun se että teollisuus ei enää työllistä samalla tavalla kuin 20 vuotta sitten. Palvelut on ainoa mitä jää jäljelle mutta miettikääpäs millainen kansantalous siitä tulee jos me kaikki aletaan parturiksi ja leikataan toistemme hiuksia.

Just. Siinähän ne vaihtoehdot tulikin jo lueteltua.

Lopettakaa jo vittu työttömien syyllistäminen ja hommatkaa niille mielummin jostain töitä! Ja ottakaa huomioon että kaiken perinteisen työttömyyden lisäksi myös korkeasti koulutettuja ihmisiä on jäänyt pilvin pimein tyhjän päälle suhdannemuutoksien takia eivätkä he suinkaan ole jotain muinaiskreikan arkeologiaa opiskelleita nollamaistereita kuten täällä herkästi väitetään.

M-O-T-I-V-O-I-D-A. Sitä tässä ainakin yritetään. Jos siitä saat syyllistämistä, niin kertooko se enemmän minusta vai sinusta.

Tästäkin huolimatta rakkautta ja onnistuneita saunasolmuja :haart: toivotellen,

Natsisikakapitalistialistaja a.k.a. Aimotarmo
 
Net Virgin sanoi:
vittuilulinjalle

Ei ole vittuilua vaan relevantteja kysymyksiä joihin ei riitä vastaukseksi "oman menestystarinan" kertominen ja työttömien laiskaksi haukkuminen.

Aimotarmo sanoi:
vaihtoehdot

Jäämme henkeä pidätellen odottamaan vaihtoehtoja hiustenleikkuulle ja hampurilaiskioskin pitämiselle. Heti kun jotain löytyy niin otettakoon yhteyttä Työvoimaministeriin.
 
protsku sanoi:
Net Virgin, lisääntyvätkö työpaikat sillä että firman x työhaastattelussa käy 500 työtöntä sen sijaan että siellä kävisi se yksi jo etukäteen valittu ja 10 muuta noin muodon vuoksi kuten yleensä on tapana?

Tiesitkö muuten, että joihinkin duuneihin ei haeta juuri lainkaan, kun niitä pidetään paskoina.... Jos nämä nirppanokat vaivautuisivat kokeilemaan joitain muitakin duuneja edes hetken aikaa, niin heillä voisi olla paremmat mahdollisuudet niihin oman alansa hommiin...

Näin niistä viidestä sadasta tyypistä voisi useampi tienata eläkkeitään ja safkarahojaan ihan itse eikä valtion elättäminä
 
protsku sanoi:
Ei ole vittuilua vaan relevantteja kysymyksiä joihin ei riitä vastaukseksi "oman menestystarinan" kertominen ja työttömien laiskaksi haukkuminen.

VITUN MENESTYSTARINA, vaan esimerkki KUINKA VOISI TOIMIA NE 50,000-100,000 lakupersettä, jotka elättävät itsensä muilla

Edit: mielestäni menestystarina on se jossa helpolla tienataan rahaa ja mammonaa mielinmäärin...

perkele.. olen sentään itse tienannut omat juttuni.

Ja kuten tuossa ylempänä todettiin ja viestiketjun alkupäässä ainakin oli puhetta keinoista joilla motivoida ihmisiä haklemaan duunia ja antaa näihin esimerkkejä...

ps... :love: toivottavasti tästä päästään takaisin tuohon rakentavampaan ja vinkkejä antavaan keskusteluun takaisin.
 
Net Virgin sanoi:
Nuita asioita, kuten tuo teollisuuden 400,000 työpaikkaa on mielestäni enemmänkin poliittikkojen ja teollisuuden työnantajien murhe kuin minun.

Ja enemmän kuin poliitikkojen ja teollisuuden työnantajien murhe, se on työnhakijoiden murhe, koska niitä töitä koko Suomessa ei todellakaan ole tai töiden määrä on jakaantunut epätasaisesti. Vrt. Helsinki / muu Suomi.

Jokainen 80-luvulla elänyt varmasti muistaa sen ajan, kun työttömiä oli alle 100 000 ja kun 100 000 työttömän raja ylitettiin, se oli iso uutinen! Nuo sinun, Aimotarmon ja kumppaneiden todellisuudesta vieraantuneet kommentit siitä, että kyllä töitä löytyy kenelle tahansa, jos vain on viitseliäisyyttä, kuuluu tuolle kultaiselle 80-luvulle, ei vuoteen 2004.

Tämän päivän henki on se, että suomalaiset firmat potkii porukkaa pihalle pelkästään siksi, että tehtäisiin isompi voitto ja saataisiin johdolle ja osakkeenomistajille isommat osingot. Eikö esimerkiksi perverssiä ole se, että kun Elisa sanoi 900 työntekijää irti, sen osakekurssi nousi? Sama tapahtuu kaikkien pihallepotkijoiden osakkeiden arvolle! Ja sitten on vielä ne firmat, joilla oikeasti menee huonosti. Eipä ne pahemmin työllistä.
 
protsku sanoi:
Aimotarmo, millä perusteella katsot edustavasi jotain universaalia ihmistyyppiä jonka kaltaisia kaikkien pitäisi olla ja jotka jotenkin itsestään työllistyvät kaikissa olosuhteissa?

Voi kiesus nasarethilainen noille sun jutuilles!

Mistäs sä taas olet tuommoisen julistuksen löytänyt? Enkös minä ole juuri tuommoisen ajattelun kieltänyt täysin aiemmissa kirjoituksissani!!!

Tuntuu, että meillä on nyt ongelma joko kirjoituksen selkeydessä tai luetun ymmärtämisessä. Tarkistellaan oman tekstin quottauksella..

Jos minä, tavallinen pahvi...
ja sitten...
Sitä varmasti vähiten kannattava löytyy tämän näppiksen takaa!

Kyllä se ongelma taitaa löytyä luetun ymmärtämisessä tällä kertaa :piis:
 
Dangerous_Dave sanoi:
Ja enemmän kuin poliitikkojen ja teollisuuden työnantajien murhe, se on työnhakijoiden murhe, koska niitä töitä koko Suomessa ei todellakaan ole tai töiden määrä on jakaantunut epätasaisesti. Vrt. Helsinki / muu Suomi.

Mitä voisin tehdä, että teollisuuteen tulisi lisää työpaikkoja...

Vihjeitä otetaan vastaan varmasti muuallakin kuin täällä Savossa
 
Dangerous_Dave sanoi:
Nuo sinun, Aimotarmon ja kumppaneiden todellisuudesta vieraantuneet kommentit siitä, että kyllä töitä löytyy kenelle tahansa, jos vain on viitseliäisyyttä, kuuluu tuolle kultaiselle 80-luvulle, ei vuoteen 2004.


En nyt kuitenkaan niele perustelujasi. Totta on, että tilanne on muuttunut, mutta oikeuttaako se ihmiset yhä enemmän kasvavaan apatiaan? Eihän se henkilötasolla asioita mihinkään muuta.

Lopetan tämän kommentoinnin nyt A. McCoyn sanoihin: " Pitää varoa mitä haluaa, koska se toteutuu!" :love:
 
Net Virgin sanoi:
Jos nämä nirppanokat vaivautuisivat kokeilemaan joitain muitakin duuneja edes hetken aikaa, niin heillä voisi olla paremmat mahdollisuudet niihin oman alansa hommiin.

Näin niistä viidestä sadasta tyypistä voisi useampi tienata eläkkeitään ja safkarahojaan ihan itse eikä valtion elättäminä

Tästä olen kanssasi täysin samaa mieltä. Ongelmaksi jää enää se että miksi niihin paskaduuneihin ei palkata vakituisia ja miksi nettopalkka jää yleensä niin pieneksi että ainakin pääkaupunkiseudulla joutuu tekemään 2-3 duunia yhtä aikaa. Tavallisen toimeentulon tienaamiseen pitäisi riittää 40 tuntia viikossa. Jos tällä tuntimäärällä ei pääse edes toimeentulotuen tasolle niin mitä järkeä on mennä töihin?

Sohvaperunatkin ajattelevat että onko hommassa mitään järkeä eikä se ole ryhtymiskyvyttömyyttä vaan omasta ihmisarvosta kiinni pitämistä.

Lopuksi: on motivoivaa lukea sellaista tekstiä mitä kerroit omasta onnistumisesta ja ehkäpä meillä läskipersemaistereilla kuten minä on loppuillan aikana itsetutkistelun paikka. Peace! :piis:
 
protsku sanoi:
Sohvaperunatkin ajattelevat että onko hommassa mitään järkeä eikä se ole ryhtymiskyvyttömyyttä vaan omasta ihmisarvosta kiinni pitämistä.

Lopuksi: on motivoivaa lukea sellaista tekstiä mitä kerroit omasta onnistumisesta ja ehkäpä meillä läskipersemaistereilla kuten minä on loppuillan aikana itsetutkistelun paikka. Peace! :piis:

Vielä yksi kommentti... :D

Niillä lakuperseillä tarkoitin, niitä, jotka eivät vaivaudu mihinkään, vaan kuvittelevat sen kultamunan tippuvan taivaasta....

Se mitä kerroin omasta tyylistäni työmarkkinoilla, oli tarkoitettu todellakin vain ja ainoastaan esimerkiksi, kuinka voisi toimia.

Ja kun kiukkusena ei saa mennä nukkumaan, niin :piis: and :haart: kaikille, joita ehkä loukkasin kirjoittamallani tekstillä..... :lol2:
 
Net Virgin sanoi:
Saanen lainata tuota lopetuskommenttiasi.... :lol2:

Go for it Mi Amigo!! :rock:
 
Back
Ylös Bottom