Itse olin valmistumisen jälkeen 3kk työttömänä. Voin kertoa, että sitä tulee jokseenkin tarpeeton olo, kun on hakenut esim. puhelinmyyntihommiin (mitä joskus opiskeluaikana teinkin) tai siivoojaksi, eikä saa paikkaa koska eivät halua ottaa sitä riskiä, että heti kun koulutusta vastaavaa työtä löytyy, toinen lähtee -kuten tietysti olisin tehnytkin. No, koulutusta vastaavaa työtä löytyi, ja olipahan tuo sinänsä kasvattava kokemus. Miltäköhän mahtaa pitkäaikaistyöttömistä tuntua, kun itse teki 3kk jälkeen mieli tappaa jokainen sukulainen, joka "ystävällisesti" kysyi, että jokos niitä töitä on löytynyt?
Miksi sukulaiset osaavat aina kysyä "kohteliaasti" juuri sitä, mitä et halua kuulla? Kuten tuo työpaikkajuttu, tai "joko lopputyösi on valmis?" (aikoinaan) tai "eikös sulle ole vieläkään miestä löytynyt?" Grrrr. Vietetäänpä hiljainen hetki sukulaistemme sietämättömyyttä pohdiskellen.
Miksi sukulaiset osaavat aina kysyä "kohteliaasti" juuri sitä, mitä et halua kuulla? Kuten tuo työpaikkajuttu, tai "joko lopputyösi on valmis?" (aikoinaan) tai "eikös sulle ole vieläkään miestä löytynyt?" Grrrr. Vietetäänpä hiljainen hetki sukulaistemme sietämättömyyttä pohdiskellen.