Työpaikalla perseily..

Teissä on tulevasuus!

Itse en pääse sluibailemaan, koska asiakkaat maksavat palkkani.

On!
No ei vaan, on tuollainen sluibailu aika perseestä.
Jos jostain palkkaa maksetaan niin tehdään sitten saatana jotain sen eteen.
Miettikää itse miten vituttaisi maksaa jollekkin tyhjäntoimittajalle pelkästä netissä surffaamisesta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei taida pahemmin nää keskustelussa olleet sluibailut toimia ns vaativimmissa toimistotöissä, esim isot firmat yms. Nykyään huomannut että aika lailla tarkkaillaan jokaista työntekijää, jos sluibailet nurkissa se on potkut samantien. Toki tollanen menee läpi jossai rakennusalalla ja muissa pienemmissä firmoissa missä pomokin saattaa tulla krapulassa töihin vosu takapenkillä. :D

Meikä onkin johtaja :D. Kunnat ja valtion hommat, sluibailijan taivas :kuola:.

Totta on että sluibailu päivät kuluu aivan vitun hitaasti. Oikeestaan enemmän energiaa tuntuu menevän siihen että keksii jotain muuta tekemistä kiin että tekis oikeesti duunia. Tämä suomen lomakausi vaan on tällasta kikkelin venyttelyä kun oikeestaan mitään ei voi tehdä, kaikki on joko lomilla tai lähdössä lomille.

Se mitä en ymmärrä on että joissain paikoissa pitää esittää tekevänsä duunia ja olla aina niin helvetin kiireinen. Mulla on periaate että hommat hoidetaan ja muun ajan meidän porukka saa tehdä mitä haluaa. Vaikka käydä päivällä treenaaamassa tai ostoksilla ja työt ei paina päälle. Sitten taas kun duunit tiettyinä kuukausina painaa päälle niin sitten painetaan.

Sitä oon kanssa miettinyt kun kolleegoilla muissa firmoissa tuntuu aina olevan aivan hillitön kiire että esittääkä ne vai onko ne vaan niin tehottomia. Miksi aina pitää olla kiire? Jatkuva kiire on minusta ennemminkin tehottomuuden merkki ja osoitus siitä ettei osaa suunnitella töitään.

Korostettakoon ketjun alkuunpanijana ettei tätä perseilyä todellakaan pysty harrastamaan koka ajan..
Välillä saa painaa ilman mitään taukoa 10-16 tuntiakin .. 4-9 päivää...
Aikahan kuluu hommailles todellakin nopeammin.. Pitemmän päälle tulee aika pitkäksi näppäilles..
Tuskin kukaan täälläkään kirjoittelevista pystyy koko vuotta perseilemään..
Jos joku perseilee ympäri vuoden niin :eek:

Työkaveri aikoinaan perseili niinkin mallikkaasti, että mä tein molempien työt. Kiireaikana alkuvuodesta.
Kyllä oli vitun mukava olo :itku:

Sitä oon kanssa miettinyt kun kolleegoilla muissa firmoissa tuntuu aina olevan aivan hillitön kiire että esittääkä ne vai onko ne vaan niin tehottomia. Miksi aina pitää olla kiire? Jatkuva kiire on minusta ennemminkin tehottomuuden merkki ja osoitus siitä ettei osaa suunnitella töitään.

Sama.. Jotkut tyypit hehkuttaa aivan prkeleesti koko ajan ,koko vuoden omaa kiirettään ...
On niin kiire ,ei ehdi mitään kotonakaan, ei ehdi kotonakaan telkkaria kattoa , ei ehdi lukea lehtiä, ei ehdi olla lastensa kanssa, ei ehdi reenailla ..jne..
Koko ajan on niin paljo kaikkea...
Oon päätelly että tekemisen tehokkuus ja asioitten priorisointi joillakin pahasti pielessä:rolleyes:

Työkaveri aikoinaan perseili niinkin mallikkaasti, että mä tein molempien työt. Kiireaikana alkuvuodesta.
Kyllä oli vitun mukava olo :itku:

Tuohan ei oo mitenkään sallittua perseilyä.. Ei saa hommat kaatua kellekään muille...

Kummasti se aika näkyy noilla kiireisillä menevän valittamiseen ja voivotteluun sen työnteon sijaan. Sitten kun näitä tyyppejä joskus tuuraa niin ei niissä rutiinihommissa oikeasti kestä juuri lainkaan, mutta jos koko ajan pitää vinkua työstä niin... Sekin on yksi sluibaamisen muoto, että pitää koko ajan meteliä omien hommiensa vaativuudesta sen sijaan että tekisi niitä.

Joidenkin ihmisten mielestä on kohtuutonta, että kampaajalle ei saa mennä työajalla, tai hammaslääkäriin. Olen siinä sitten katsonut huuli pyöreänä, kun itse yrittää keksiä viimeiseen asti jotain oikeaa tekemistä (esim. jos ei ole rutiinia tai muuta hommaa niin petaa asioita niin, että seuraavina päivinä menee mallikkaasti). Mun on oltava puhelimen ääressä, joten kovin pitkälle ei voi mennä, mutta olen hyödyntänyt mahdollista vapaa-aikaa opiskelemalla ja satunnaisesti torkkumalla.

Joskus 16-kesäisenä olin kunnalla kesätöissä puistohommissa, niin silloin tuli sluibailtua jonkin verran. Ruokatunnit venyivät toisinaan jopa 2 tuntiin, käytiin mopoilla kavereiden luona kesken päivää yms. Tuolla kyllä oikeatkin työntekijät luisti sen minkä pystyivät ja kun itse tienasi suunnilleen 1500 MARKKAA kuussa, niin kyllä siinä on jo oikeuskin sluibailla.

Edellisessä työpaikassa, olin harjoittelijana siellä puoli vuotta, tuli myös pari kertaa perseiltyä. Yhtenä päivänä tein ehkä puoli tuntia töitä ja loppu ajan surffasin netissä (IS, IL, pakkis, nettiauto, ym), työkaverin huoneessa katsottiin emmerdale sekä pidettiin sopivan pitkä ruokkis ja kahvitunnit. Työt hoidin siellä hyvin, mutta kun välillä ei vaan yksinkertaisesti ollut mitään tekemistä. Tällöin olisin voinut tehdä jotain idioottimaista ikuisuus projektia työpaikalla, jolla ei ole mitään merkitystä ja jota ei tehtäisikään ellei pitäisi harjoittelijalle keksiä jotain ylimääräistä tekemistä, niin näinä päivinä sluibailin ihan hyvällä omatunnolla.

Ei helvetti, minkälaisissa duuneissa pystyy noin hyvin luistamaan työn teosta?:D

Kyllähän niitä on. Itse kokeilin viime kesänä, että pystynkö olemaan kokonaista viikkoa töissä tekemättä YHTÄÄN mitään. Onnistuin 99,99%, ainoa työhön liittyvä nakki oli erään oven lukitseminen joskus viikon puolivälissä:( Työkaveri kun soitti ja pyysi tarkistamaan, että "onko se ja se ovi alakerrassa jäänyt auki" ja vaikeahan tuosta oli kieltäytyä.

Monessa työssä on hyvä että sluibataan. Ja tällä tarkoitan sitä että esim meidän hommissa on hyvä juttu jos ei ongelmia ole vaan kaikki sujuu mallikkaasti. Aina häiriön tullessa yhtiö menettää rahaa, paljon.

Tietenkin sitten kun on oikeesti pakko tehdä, niin silloin mennään täysillä niin kauan kuin on pakko.

Nimimerkillä, 2vko netissä. Alkaa menee jo hermot.

Kummasti se aika näkyy noilla kiireisillä menevän valittamiseen ja voivotteluun sen työnteon sijaan. Sitten kun näitä tyyppejä joskus tuuraa niin ei niissä rutiinihommissa oikeasti kestä juuri lainkaan, mutta jos koko ajan pitää vinkua työstä niin... Sekin on yksi sluibaamisen muoto, että pitää koko ajan meteliä omien hommiensa vaativuudesta sen sijaan että tekisi niitä.

Myös totta. Monet vaan valittaa kuinka paljon hommia on varsinkin pomon kuullessa. Todellisuudessa vain näyttävät kiireellisiltä ja työn suunnittelu on mitä sattuu.

Mä oon pyöriny useamman vuoden IT-hommissa ja sanoisin, että sluibaus on melko tavallista. Näyttää siltä, että työmääriä on mahdotonta suunnitella siten, ettei hommat seisoisi pitkiä aikoja. Tästä ei kuitenkaan pidä puhua, koska joku aina maksaa tehdyt tunnit. Laskuun pitää merkitä jotain järkevää tekemistä, eikä ketään tunnu kiinnostavan kuinka tuottavaa tekeminen on lopulta ollut.
Päivät kuluu kuitenkin paljon mukavammin, kun on sopivasti hommia. On yllättävän stressaavaa olla tekemättä mitään viikkokausia.

Omissa hommissa sama kuin muutamalla muullakin tässä ketjussa, eli välillä on pirusti kiirettä ja välillä ei sitten taas mitään tekemistä. Kyllä se oikeasti mukavampaa on silloin, kun on töitäkin, sillä kuten Huppe tuossa mainitsi, niin kyllä se aika vaan paljon nopeammin kuluu kun on tekemistä.

Itsellä ollut nyt viimeiset pari viikkoa TODELLA hiljaista, joten on tässä joutunut aika paljon "luovuutta" käyttämään, että on jotain tekemistä keksinyt, ei sitä nettiäkään vaan jaksa kokoajan surffailla ;)

Onneksi tän viikon jälkeen alkaa loma niin sitten saa ihan hyvällä omallatunnolla ottaa rennosti :)

Eipä tule sen kummemmin perseiltyä. Työ on muutenkin semmosta, että menen silloin kun haluan ja lähen heti kun siltä tuntuu. Kunhan saan pidettyä "asiakkaan" tyytyväisenä ja saan tehtyä hommia sen verran että pärjään seuraavan kuukauden.

Nuoruudessa kyllä tuli perseiltyä paljonkin duunissa...tosin silloin mestana oli Prisma ja He-Vi-osasto...monesti meni koko päivä kylmävarastossa viinirypäleitä syödessä krapulaa lievittäen + parin tunnin kahvitauot + parin tunnin ruokikset. Pillurallin ajelua parkkihallissa :D Pullohuoneessa kaljakoripyramideja rakennellessa...sähkösillä Roclan "trukeilla" oli siisti ajella kilpaa 600kg perunakontti kyydissa...

Monessa työssä on hyvä että sluibataan. Ja tällä tarkoitan sitä että esim meidän hommissa on hyvä juttu jos ei ongelmia ole vaan kaikki sujuu mallikkaasti. Aina häiriön tullessa yhtiö menettää rahaa, paljon.

Tietenkin sitten kun on oikeesti pakko tehdä, niin silloin mennään täysillä niin kauan kuin on pakko.

Nimimerkillä, 2vko netissä. Alkaa menee jo hermot.

Myös totta. Monet vaan valittaa kuinka paljon hommia on varsinkin pomon kuullessa. Todellisuudessa vain näyttävät kiireellisiltä ja työn suunnittelu on mitä sattuu.
Olet joku korjausmies tehtaalla?
Kuulin, että heillä meinaa aika käydä välillä pitkäksi jos pysyy koneet vaikka kuukauden ehjinä :D
Toki käyvät myös komennuksilla, että edes jotain hommaa..

Tällä hetkellä olisi aikaa kirjoitella vaikka tämä ketju täyteen. Eilen tuli tehtyä kaikki työt ennen yhtätoista, joten loppupäivän notkuin netissä. Tänään ei luultavimmin voi tehdä mitään, sillä yksi työkaveri ei ole saanut omia hommiaan valmiiksi joten meikäläisen työt seisovat. Pari päivää pelkkää netin selailua ja flash-pelien pelaamista = pää hajoaa oikein urakalla. Tainnut päästä luterilainen työmoraali iskemään pahemman kerran kun ei vetelehtiminen nappaa sitten yhtään.

Toinen nakokulma tahan perseilyyn on. Esim isot softafirmat: osakkeet laskee, laitetaan suomesta, ruotsista, norjasta toimistot kiinnu. kaikille fudut, ja toiminta jatkuu tanskan toimistosta.
Tassa tilanteessa ei ole mitaan mitaan merkitysta kuinka paljon voittoa suomen toimisto teki, jne...

Mulla välillä hirvee hulabaloo ja ei meinaa ehtiä taukoja ees pitämään. Toisaalta saa sluibailla suurimman osan työpäivästä. Riippuu vähän. Mielummin teen suht kiireellä hommia kuin sluibaan koko päivän, tulee vitun tylsäksi vaikka netti löytyykin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom