Joskus 16-kesäisenä olin kunnalla kesätöissä puistohommissa, niin silloin tuli sluibailtua jonkin verran. Ruokatunnit venyivät toisinaan jopa 2 tuntiin, käytiin mopoilla kavereiden luona kesken päivää yms. Tuolla kyllä oikeatkin työntekijät luisti sen minkä pystyivät ja kun itse tienasi suunnilleen 1500 MARKKAA kuussa, niin kyllä siinä on jo oikeuskin sluibailla.
Edellisessä työpaikassa, olin harjoittelijana siellä puoli vuotta, tuli myös pari kertaa perseiltyä. Yhtenä päivänä tein ehkä puoli tuntia töitä ja loppu ajan surffasin netissä (IS, IL, pakkis, nettiauto, ym), työkaverin huoneessa katsottiin emmerdale sekä pidettiin sopivan pitkä ruokkis ja kahvitunnit. Työt hoidin siellä hyvin, mutta kun välillä ei vaan yksinkertaisesti ollut mitään tekemistä. Tällöin olisin voinut tehdä jotain idioottimaista ikuisuus projektia työpaikalla, jolla ei ole mitään merkitystä ja jota ei tehtäisikään ellei pitäisi harjoittelijalle keksiä jotain ylimääräistä tekemistä, niin näinä päivinä sluibailin ihan hyvällä omatunnolla.