Työpaikalla perseily..

Edellisellä työpaikalla otin oman tyynyn mukaan duuniin. Aamu alkoi kahden tunnin kahvitauolla,jatkona parin tunnin ruokatunti ja sitten parisen tuntia päiväunia (jos nyt ei pahasti nukuttanut niin leffa pyörimään). Iltapäivästä parisen tuntia duunia. JOs kiinnosti.

Usein kuultuja vastauksia mun suusta:

Hirvee kiire menee ainakin ens viikkoon.
Ei ole teknisesti mahdollista (ei kiinnostanut edes ottaa selvää)
Oon just ruokatunnilla, voitko laittaa vaikka mailia. (vastaaminen saattoi unohtua)

Tuilihan tuota välillä nukuttua ylitöitäkin, että sai pitää pidennettyjä viikonloppuja. :thumbs:

Joutupa sitä joskus ihan oikeitakin töitä tekemään. Niitä vältin kyllä loppuun asti.

Ja sitten saa työpoliisit alkaa moralisoimaan. Ei kiinnosta pätkääkään. Tuli kyllä kyllästyminen ja vaihdoin hieman kiireisempään paikkaan. Menee päivät paremmin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuli niin paha mieli tätä ketjua lukiessa, että miten voin antaa itselleni anteeksi? Siis olen surffaillut työaikana!! Olen moraaliton!! Menen nyt suoraan vaatimaan itselleni rankkaa palkanalennusta ja kenties fyysistä kuritustakin!

Tuli tässä mieleen hauska juttu. Entisellä työpaikalla sikailtiin ja sluibailtiin oikein urakalla. Paras taisi olla trukkiralli missä kaveri onnistui kaatamaan ihan pirun ison teollisuustrukin yövuorossa. Samalla työpaikalla oli myös yleistä pelata pesistä (kesä) tai lumisotaa (talvi). Katsoa formuloita, futistä, lätkää yms. jos sattui tulemaan. Saunaan saatettiin mennä pari tuntia ennen työajan päättymistä. Vanhemmat äijät myös dokaili joskus ennen viikonloppua, nuoremmat taas poltteli pilveä..

Ainoa ongelma oli lauma savolaisia ukkoja, jotka saattoi polttaa porukkaa pomoille liiasta sluibailusta.

Parhaat vuorot on menny tyyliin

21.00 jälkeen töihin
-> kahvit röökit ym.
22.00 Leffa
24.00 nukkumaan
05.00 herätys kotiin

;)

Parhaat vuorot on menny tyyliin

21.00 jälkeen töihin
-> kahvit röökit ym.
22.00 Leffa
24.00 nukkumaan
05.00 herätys kotiin

;)

Tää on aika piikki paikoilla listoilla... Tuo leffa kuitenkin vaatii jonkin tasoista aivotoimintaa..:D

Siis tämähän on aivan ammatinvalintakysymys! Mulla kuuluu normityöpäivään vähintään 2h kahvitaukoa (mielellään vähän enemmän), minimi tunnin ruokatauko kotona, netissä surffailua reilusti, joskus lenkkeilyä, kalastusta jne. Kämpän pyrin siivoamaan työaikana, samoin hoitamaan kaupassa käynnin. Kaikkea ei kehtaa edes kirjoittaa, kun joku voi arvata missä oon hommissa... :D

Mulla ois täällä hyvää aikaa lusmuilla nyt kun projektiin arvioidut tunnit eivät ole vielä läheskään täynnä vaikka homma on hyvin pitkälle valmis. Mutta kun sitä on vielä tämmöinen harjoittelija niin joutuu miettimään että kuinka särmän tai lusmun kuvan sitä haluaa itsestään antaa.. Tai näin ainakin kuvittelen. Vielä toistaiseksi.

Tai ehkä lusmuilu pitäisi aloittaa mahd. pian, ei sitten myöhemmin kaduttaisi turhan nopea työtahti josta ei saanut mitään ylimääräistä itselleen? ;)

Tosin onhan toi alt+tab nytkin aika kovassa käytössä. Kyllä voi aina nopeesti vilkuilla nettisaitteja vaikka jotain tekisikin imo.

Tosin onhan toi alt+tab nytkin aika kovassa käytössä. Kyllä voi aina nopeesti vilkuilla nettisaitteja vaikka jotain tekisikin imo.

Tätä sitä itelläkin tulee käyteltyä vaikka oliskin kiire. mut sit jos kiirettä ei ole. niin juon kaffea, istun ircissa ja juttelen työkavereiden kanssa.

Kiitti alt+tab-vinkistä. Eipä ole tullu käytettyä :D

Eipä kyllä nykyisin tahdo moiseen aikaa olla. Viime kesänä pystyi vielä nykyisessä it-hommassa hieman liikaakin sluibaamaan mutta tänä kesänä ei. Stressiä meinaa välillä päälle pukata ja päivisin ei ole aikaa surffailla ollenkaan. Tosin parempi näin, oma motivaatio häviää jos töitä ei ole. Motivaatio pysyy korkeampa ja työ mielekkäänä kun pääsee oikeasti jotain tekemäänkin tai jopa pientä stressin poikasta pukkaamaan.

Tosin parempi näin, oma motivaatio häviää jos töitä ei ole. Motivaatio pysyy korkeampa ja työ mielekkäänä kun pääsee oikeasti jotain tekemäänkin tai jopa pientä stressin poikasta pukkaamaan.
Sama täällä, kyllä piiiiitkä päivä jos ei hommia.

Kesätyö hautausmaalla. Hyvin harvoin työnjohtaja tulee meitä katsomaan, joten saa nukkua rauhassa :D. Ei tarvitse iltapäivällä edes päikkäreitä vetästä, ku ihan pirteä 5h nukkumisesta.

Vituttaa just munki duunis nyt et ei oo oikee mitää tekemist. Jos voisin lähtisin aikasemmin mutku meil o käytös tommone leimakortti nii mun tunnit menee vaa miinukselle..

Siis oikeasti duunissa jos ei oo mitään tekemistä ja joutuu keksimään miten aika kuluu, niin on aivan perseestä.
Mielummin sitä painais kokoajan vähän duunia, kun sit jossain vaiheessa taas tulee ne 16h päivät eteen.. Ja ne tulee vielä, tietää jo tässä projektin alkuvaiheessa.

Sit joskus on tullu vedettyä vessassa, ei käteen, vaan vartin päiväunet iltapäivästä niin on sit ihan erilailla virkeä, kun lähtee himaan.

Kannattaa ehdottomasti silloin tällöin ottaa noita käyttämättömiä sairaslomia jos rupee vituttaa. Sillai saa äkkiä vuodessa pari viikkoa lisää hyvää lomaa :D

Todellakin perseilen

Tänä aamuna tulin klo 8:00 töihin ja hirmu juoksulla leimaamaan kulunvalvontakorttia. Porttivahtikin ihmettelee varmaan että on ahkera kaveri, kun juoksee parkkipaikalta duuniin! Mutta todellisuus on ihan muuta... Nytkin kovasti surffaan netissä ja sitte klo 9:00 ainakin puolen tunnin kahvitauvolle ja siellä puhutaan paskaa mitä tulee työaikanakin puhuttua..

Sitte tehdäänki jo vähä hommia, ja hupsista ruokatauko! Siellä aika venyy :D Ruokiksen jälkeen puhutaan työkavereitten kans paskaa ja surffataan vitusti netissä. Ja tehdään töitä jos keritään..

No kohta pitääki mennä iltapäiväkahville.. Ja siitä ei kestä kauan ku mennäänki jo kotia.

No ei kaikki päivät ole tuommosia.. Joskus on oikeasti nii kiireellistä hommaa että on pakko tehä jotain. Esim. Joulun aikaan istuin konttorissa kun meni pikkujouluihin.. En ei tosiaan aina ehdi perseilemään.. Mutta suurin osa ajasta on sellaista että voisi käyttäää hyödyllisemmin, työnantajan kannalta.

Suomessa on oikeasti niiiin pienet palkat että ei kannata ainakaan vatsahaavaa ottaa töiden takia.. Esim minun alalla saksassa tienaisi noin 80% enemmän. Tyhmähän minä olen kun en ole sinne mennyt töihin.

Mun mielestä sitä "perseilyä" on turha perustella siten, että on huonot palkat. Sehän on samantyyppistä, kun joku perustelisi vaikkapa että varastaa kaupasta, koska toimeentulo on niin huono ja verot ovat liian kovat. Tuo "perseilyhän" on myös tietynlaista ajan varastamista työnantajalta.

Toisinaan "perseily" voi olla ihan tervetullut tauko, mutta jos siitä tulee selkeästi tapa ja "perseily" vie enemmän työajasta aikaa kuin työnteko ja sillä vielä kehuskellaan, niin sitten mun mielestä on jossain jotain vikaa asennoitumisessa.

Itse perustelen omaa "perseilyäni" siten, että en vietä kahvitaukoja lainkaan (koska en juo kahvia) tai että en venytä ruokataukoa kauhean pitkäksi, vaan ainoastaan syön. Okei, tässäkin voi havaita selityksen makua. Toisinaan ei ole mitään millä perustella. Yleensä en työaikana käy muuta kuin nopeasti kääntymässä jollain sivuilla paitsi ehkä öisin, jolloin ei kauhesti kannata yrittää edes tehdä mitään kirjallisia hommia töissä (koska ne joutuu tekemään muuten kahteen kertaan), ellei ole pakko.

PS. En ole tällä hetkellä töissä.

Mun mielestä sitä "perseilyä" on turha perustella siten, että on huonot palkat. Sehän on samantyyppistä, kun joku perustelisi vaikkapa että varastaa kaupasta, koska toimeentulo on niin huono ja verot ovat liian kovat. Tuo "perseilyhän" on myös tietynlaista ajan varastamista työnantajalta.

Toisinaan "perseily" voi olla ihan tervetullut tauko, mutta jos siitä tulee selkeästi tapa ja "perseily" vie enemmän työajasta aikaa kuin työnteko ja sillä vielä kehuskellaan, niin sitten mun mielestä on jossain jotain vikaa asennoitumisessa.

Itse perustelen omaa "perseilyäni" siten, että en vietä kahvitaukoja lainkaan (koska en juo kahvia) tai että en venytä ruokataukoa kauhean pitkäksi, vaan ainoastaan syön. Okei, tässäkin voi havaita selityksen makua. Toisinaan ei ole mitään millä perustella.
PS. En ole tällä hetkellä töissä.

Idehan ei tällä ketjulla olekaan kehuskella perseilyllään vaan katella mitä ihmeellistä puuhailua työpaikoilla tapahtuu... Eihän kukaan kaikkea aikaansa perseile..eihän..:rolleyes:
Itsekään en juo kahvia, polttele tupakkia, syö pullaa jne.. Joten kaikki se aika kuluu hommis.. Sekin on aika paljon päivän tehokkaasta työajasta..
Laskekaapa...
Jokainen voi itselleen perustella kuinka haluaa.. Ei sitä tässä ketjussa tarvii tehdä..

Tätä ketjua lukiessa voi vain ihmetellä, että joku suostuu maksamaan palkkaa tästä "työnteosta" sen 3000€+/kk mikä on pakkiksen keskiarvo tuolta palkkakeskustelusta. Luulisi näkyvän tuloksessa, jos koko osasto näppäilee ja käkkäilee edes muutaman päivän viikossa.

Sitten ihmetellään, kun joku konsultti käy optimoimassa ja yt-neuvottelut alkavat...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom