Tutkimus: Miehet painavat töitä niska limassa – naiset eivät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja e1nomies
  • Aloitettu Aloitettu
Tajusitko Timban pointtia?
Tajusin kyllä. Enkä ole kyllä itse kertaakaan tuollaseen törmännyt. Samalla tavalla kaikki ovat tavaroita kantaneet ja nostelleet sukupuolesta ja penkkituloksesta riippumatta.

Osalla miehiä on vaan ikävä tapa pitää itseään niin hemmetin vahvana ja testosteronia pursuavana, että sitten on ihan oma vika jos joutuu ko nakkihommiin... :provo:

Ei siinä, mun mielestä on ihan ok pyytää apua, jos ei itse jostain hommasta selviä, tai tietää, että joku toinen taitaa paremmin. Ainahan sitä voi kieltäytyä auttamasta.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
...

Ammatinvalinnalla voi vaikuttaa palkkaukseen sukupuolesta riippumatta. Ihan turha siitä on narista. Itse en kannata minkään näköisiä kiintiöitä, vaan olen sitä mieltä, että paikka ja palkka kuuluvat sille joka on tehtävään kaikkein pätevin. Enkä tässä nyt tarkoita pelkkää koulutusta, vaan myös tapaa hoitaa asioita, sosiaalisia tai muita alalla vaadittavia taitoja. ..

Tässä yksi ongelma juuri piileekin. Naisilla ja miehillä on eroja käsityksessä hyvästä tehtävän hoitamisesta.
 
Tässä yksi ongelma juuri piileekin. Naisilla ja miehillä on eroja käsityksessä hyvästä tehtävän hoitamisesta.

Ilmeisesti on siis olemassa universaali totuus siitä, mikä ja miten on hyvin? Tässä oikeasti kiteytyy melko hyvin koko tasa-arvon toteutumisen ongelma.
 
Ilmeisesti on siis olemassa universaali totuus siitä, mikä ja miten on hyvin? Tässä oikeasti kiteytyy melko hyvin koko tasa-arvon toteutumisen ongelma.

En tarkoita että jomman kumman sukupuolen näkemys olisi yhtään oikeampi kuin toisen.
 
En tarkoita että jomman kumman sukupuolen näkemys olisi yhtään oikeampi kuin toisen.

Tämä on kyllä varmasti työpaikoilla helvetin iso ongelma, että ei olla määritelty mitään tiettyä tasoa tai aikataulua, mihin tulisi pyrkiä. Toki monessa paikassa on tarkatkin vaatimukset ja deadlinet, mutta sellaisissa paikoissa, missä mitään ei ole paperilla, on usein jokin epämääräinen yleinen "tieto" siitä mitä tehdään, ja kytätään muita jos tekevät eri tavalla kuin itse tai miten on ennen tehty. Ymmärrän, että se vituttaa jos on sovittu joku aika ja muut tulevat kolme tuntia myöhässä, mutta jos mitään ei ole sovittu ja työpaikalla on esimerkiksi liukuma, on minusta kohtuutonta odottaa, että kaikki muutkin haluavat tulla seitsämäksi jos itsekin tulee. Aikaisemmin tulijat kyttäävät aamu-unisia, ja viiteen asti olijat mulkoilevat kolmelta lähteviä lusmuilijoita.

Toisaalta monessakaan paikassa ei varmasti ole aikaa istua viikkotolkulla palavereissa tekemässä näitä määrittelyjä, joten sotku on valmis. Itseäni vituttaa aivan suunnattomasti eri tavalla tekemisestä motkottaminen, jos lopputulos on kuitenkin sama. Ja se, kun jotkut eivät suostu muuttamaan toimintatapojaan, vaikka niistä aiheutuisi jatkuvasti selviä virheitä.
 
Naisvaltaisilla aloilla on ongelmia työilmapiirissä usein "kanat vs marttyyrit" vastakkainasettelun vuoksi.

Kanat: Puhuvat paljon, eivät tee ylitöitä ja eivät paikkaa toisten tunteja.
Marttyrit: Uskovat esimiesten "olet korvaamaton työntekijä" mantroja ja tekevät kaikkien työt. Tai ainakin uskovat niin.

Miehet ei kehtaa olla kanoja, joten he ovat useammin marttyyreja. Niin kun tästäkin ketjusta näkee.
 
Helposti ajatellaan, että prosessit tekee hommasta vaan vaikeampaa, mutta silloin prosessissa on jotain vikaa. Jos sen tehtävä on parantaa laatua niin samalla sen tehtävä on myös tehdä hommasta helpompaa.
 
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010063011959868_uu.shtml

Vieläkin jaksetaan jauhaa tästä. Työpanoksen mukaan palkka, nämä tuskin ottaa kaikkia tekijöitä huomioon:rolleyes:
Noi teollisuuden keskiansiotkin jouhtuu pääosin vapaaehtoisista raskauksista ja miesten halukkuudesta vaativampiin ja sitouttavampiin tehtäviin, uskomatonta että ilmetellään "Missä pieleen?".

Niinpä. Lisäksi kun otetaan huomioon että tällä hetkellä työttömänä on huomattavasti enemmän miehiä laman seurauksena ja irtisanomisuhka koskee puolet enemmän miehiä kun naisia on naisilla selkeästi myös "turvallisempi" työpaikka irtisanomisen kannalta. Elikkä kunnallinen tai valtionhallinnon tehtäviä...
 
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010063011959868_uu.shtml

Vieläkin jaksetaan jauhaa tästä. Työpanoksen mukaan palkka, nämä tuskin ottaa kaikkia tekijöitä huomioon:rolleyes:
Noi teollisuuden keskiansiotkin jouhtuu pääosin vapaaehtoisista raskauksista ja miesten halukkuudesta vaativampiin ja sitouttavampiin tehtäviin, uskomatonta että ilmetellään "Missä pieleen?".

Niinpä. Lisäksi kun otetaan huomioon että tällä hetkellä työttömänä on huomattavasti enemmän miehiä laman seurauksena ja irtisanomisuhka koskee puolet enemmän miehiä kun naisia on naisilla selkeästi myös "turvallisempi" työpaikka irtisanomisen kannalta. Elikkä kunnallinen tai valtionhallinnon tehtäviä...
 
Kaikki varmaan ovat kuullet tuhat kertaa "naisen euro on 80 senttiä" hokeman.

Toki, ja ihan tottahan tuo on. Miehen euro on naisen 80 senttiä.

Ei miesten kannata tästä kuitenkaan masentua. Ajatelkaa ukot mieluummin positiivisesti! Kun miehen euro on naisen 80 senttiä, niin silloinhan sille miehelle jää itselleenkin siitä eurostaan vielä 20 senttiä.
 
Toki, ja ihan tottahan tuo on. Miehen euro on naisen 80 senttiä.

Ei miesten kannata tästä kuitenkaan masentua. Ajatelkaa ukot mieluummin positiivisesti! Kun miehen euro on naisen 80 senttiä, niin silloinhan sille miehelle jää itselleenkin siitä eurostaan vielä 20 senttiä.
Eiköhän sitä tule samasta työstä vastuineen, aikaansaannoksineen ja ylityötunteineen makseta sukupuolesta riippumatta yleisesti sama palkka, erot aiheuttavat syyt on käyty täälläkin monesti läpi. Mielestäni naisilla yleisesti on tällä rintamalla paljon parempi tilanne("mies maksaa"-asenne yleisesti kaikessa, äitiysmahdollisuus: erittäin hyvä pakokeino yhteiskunnan vaatimuksista, seksuaalinen valta:koitapa miehenä esim.flirtata naispomolle vaikka olisitkin hyvännäköinen, kenkää ja oikeusjuttu samantien ja Anne Moilaset saa taas uuden aiheen , niin ja kuinka monen miehen olette kuulleet hyötyvän avioeroista, lähes poikkeuksetta nainen vetää turpaan eron tullessa ja mies jää miinukselle jnejne), mutta en jaksa alkaa tekemään tästä mitään valitusta koska aion elää sen kanssa. Ainoa mikä tässä vituttaa on se että nämä eivät ajattele asiaa laatikon ulkopuolelta vaan mustavalkosesti noteerataan palkkaero ja sit itketään, protestoidaan ja käytetään se energia tommoseen ku vois yhtä hyvin pitää turpansa kiinni kun aihetta valittaa ei todellakaan ole.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=2221721 tässä taas lisää, joku vois oikeesti ampuu nää:curs: Toivottavasti nyt jokaisen tohon femakkoliittoon kuuluvan palkkaa alennetaan poltetun rahasumman verran.
 
Ihan vitun tyhmää (pakko kiroilla) tuollainen rahan polttaminen. Ihmisiä asuu pahvilaatikoissa kaduilla ja nämä sankarit polttaa rahaa? No, julkisuutta tuolla varmasti saa, enemmänkin kun tuolla summalla vaikka lehtien palstoilta, mutta silti.

Minun alalla ainakin palkka-asiat sovitaan itse. Asiantuntijatehtäviä, jokainen neuvottelee itse sille työlleen sopivan korvauksen. Minä pidän itse huolen siitä että palkkani kehittyy, enkä tee myöskään tehtäviä jotka eivät minulle kuulu.

Eniten minua on ihmetyttänyt se, että todella pätevätkin naiset ottavat hoitaakseen tehtäviä jotka eivät heille kuulu, ilman lisäkorvausta. Siis ihan naurettavia hommia, kaikenmaailman kahvittelujen järjestämisestä lähtien. Ei sellaiseen tarvitse suostua, tai sitten ne lisäduunit pitää näkyä palkassa. Jos kaikkeen suostuu, niin kenen vika se on? Ei pomot varmasti tule lisää liksaa tyrkyttämään, jos otat kaiken vastaan tyytyväisenä niin sehän passaa.
 
Eiköhän sitä tule samasta työstä vastuineen, aikaansaannoksineen ja ylityötunteineen makseta sukupuolesta riippumatta yleisesti sama palkka^

Ja missäs kohtaa minä väitin jotain muuta? Taisi Pexiltä mennä viestini pointti ohi kovaa ja korkealta, mutta väännetään nyt herralle vielä vähän rautalankaa, jos menisi paremmin perille vähän yksinkertaisemmallekin janarille: Jos mies tienaa euron, ja se on "naisen 80 senttiä", niin miehen ei kannata masentua siitä, että siitä hänen palkastaan 80 prossaa palaa naisiin, ja miehelle jää muuhun elämiseen kulutettavaksi 20 prossaa. Vastaavasti naisen euro onkin sitten naisen euro, koska ei naisen tarvitse miehiin rahaa satsata.Joko ymmärsit?
 
Ja missäs kohtaa minä väitin jotain muuta? Taisi Pexiltä mennä viestini pointti ohi kovaa ja korkealta, mutta väännetään nyt herralle vielä vähän rautalankaa, jos menisi paremmin perille vähän yksinkertaisemmallekin janarille: Jos mies tienaa euron, ja se on "naisen 80 senttiä", niin miehen ei kannata masentua siitä, että siitä hänen palkastaan 80 prossaa palaa naisiin, ja miehelle jää muuhun elämiseen kulutettavaksi 20 prossaa. Vastaavasti naisen euro onkin sitten naisen euro, koska ei naisen tarvitse miehiin rahaa satsata.Joko ymmärsit?

Sori ei jaksanu lukee tota ajatuksella, ihmettelinki että onpas pointiton lause, että se 20 prossaa olis miehelle jotain extrarahaa jsut niinkun nää kapinallliset vihaset naiset asian näkee:) Sen siitä saa kun joutuu vääntää 12h+ työ/opiskelu-päiviä plus treenit päälle, ei jaksa kuluttaa liikaa aikaa forumikirjotusten miettimiseen etenkin kun alkaa noi prosentit ja numerot repii hermoja ku niitä tarpeeks pyörittelee kovilla miinuksilla. Mutta oikeessa oot kyllä kun puhutaan siitä miehen osuudesta, näin ainakin itellä meni vähän aikaa sit mut nyt alkanu järjestys palata pikkuhiljaa taloon :david:
 
Liian usein tuntuu että miehen euro menee kokonaan sille naiselle, huoh...
 
Minun euroni näyttää ainakin menevän aika pitkälti viinaan. Vittu. Naista tää talous ei enään kestäis.
 
Miksi muuten kaikki tälläiset tutkimukset tai lehtijutut on aina vaan naisten tekemiä? (Tiedän kyllä vastauksen... :) )


Ja niin noihin naisiin työpaikalla.. ei minun alalla ole kovin montaa samassa työtehtävissä, välillä käy joku yrittämässä mutta lähtee pois aika nopeasti, sillä työ on hektistä ja paineet sekä vastuut isot.

Samassa firmassa kyllä eri osastoilla on naisia, mutta ne on sitten puhtaasti konttorihommia
 
Miksi muuten kaikki tälläiset tutkimukset tai lehtijutut on aina vaan naisten tekemiä? (Tiedän kyllä vastauksen... :) )

Sulla on varmaan joku muu vastaus, mutta itse arvelen että tällaisiin kevytmielisiin iltapäivälehtiin hakeutuu sellaisia vähän yksinkertaisempia ihmisiä töihin, joilla ei ole niin ihmeellisiä ambitioita olla maailmaa muuttavia journalisteja, vaan kirjoittaa kivoja juttuja ja tärkeimpänä saada oma sievä naamansa siihen jutun yläreunaan. Jostain syystä tällaiset ihmiset ovat nykyisin useammin naisia. Ja useimmiten nuo "tutkimukset" ovat mainostoimistojen tms. tekemiä, ei siis oikeita tutkimuksia, ja tällaisissa toimistoissa on myös useammin naisia töissä.
 
Back
Ylös Bottom