Tutkimus: Miehet painavat töitä niska limassa – naiset eivät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja e1nomies
  • Aloitettu Aloitettu
Riippuu varmaan ammatista aika pitkälle. Meidän firmassa ei yleensä miehet eikä naiset jää pois jos lapsi sairastuu, vaan työntekijän puoliso jää.

Niin, tätä tarkoitin. Tässä sun tapauksessa teet joko sellaista duunia, että sieltä on vaikea yhtäkkiä olla pois tai sitten siellä on sellainen asenne, että työ on maailman tärkeintä ja se puoliso joutaa olemaan poissa. En tiedä kumpi. Todennäköisesti tuo ensimmäinen vaihtoehto.

Mutta se nyt on maailman luonnollisin asia, että lapset sairastelee ja pienen lapsen kanssa on pakko olla kotona. Tuo pitää osata työnantajan hinnoitella mukaan. Ja jos näissä asioissa joustaa, niin se työntekijäkin joustaa. Esim. tulemalla toiseen vuoroon töihin. Itsekin olen monta kertaa mennyt töihin osaksi päivää vaikka on lappu taskussa että voisi vempata kotona.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsekin olen monta kertaa mennyt töihin osaksi päivää vaikka on lappu taskussa että voisi vempata kotona.

Tuossa hommassa paranee olla tarkkana ettei telo itseään. Itse ehdotin että otan kaksi päivää mahataudin tai vast. takia pois ja menen jälkimmäisenä päivänä jos olo sallii, ja minulle sanoittiin muistaakseni jotain sellaista että mikään ei korvaa jos jotain sattuu kun on sairaslomalla.
 
Tuossa hommassa paranee olla tarkkana ettei telo itseään. Itse ehdotin että otan kaksi päivää mahataudin tai vast. takia pois ja menen jälkimmäisenä päivänä jos olo sallii, ja minulle sanoittiin muistaakseni jotain sellaista että mikään ei korvaa jos jotain sattuu kun on sairaslomalla.

Tämä pitää paikkansa. Meillä ei duunissa edes saa tulla töihin, jos on saikku päällä vaikka olisikin terve. Johtuu nimenomaan siitä, että jos teloo itsensä tavalla tai toisella, mitkään vakuutukset eivät korvaa, eikä tällaisessa tilanteessa ole myöskään oikeutta käyttää työterveyslääkäriä.
 
Eli, johtaviin asemiin tulisi nostaa sinne kuulumattomia, syystä että jos jokin menee pieleen niin sinne voidaan nostaa toisia sinne kuulumattomia?

Varmaan astetta helpompi suhtautua hällä väli -asenteella asiaan, kun sattuu kuulumaan ryhmään, jota syrjintä suosii.

Se että satun olemaan naispuoleinen mua ottaa päähän sitä suuremmalla syyllä nuo naiskiintiöt! Se ei aiheuta mitään muuta, kuin vähättelyä naisia kohtaan. Onneksi itse olen säästynyt tuolta kiintiöpaskalta ja omalla TEKEMISELLÄ paikkani ansainnut.

Ja mitä tuohon johtajuus kysymykseen tulee, niin kiintiöissä pitää laittaa kova kovaa vastaan. Eli jos nainen tai mies sinne kiintiöllä laitetaan ja sattuu olemaan vielä epäpätevämpi, kuin joku muu olisi ollut, tulee se väistämättä esille. Samalla lailla ilman kiintiöitä valittu johtaja sieltä pallilta tipahtaa jos ei hommat luista. Jos kiintiöillä valitaan vaikka nyt niitä naisjohtajia, niin jossain vaiheessahan se huomataan ettei homma näin toimi...siis epäpätevän tilalle tulee se toinen epäpätevä, eli naisen paikalle laitetaan taas nainen, eikä valita sitä tehtävään sopivaa johtajaa oli se sitten mies tai nainen.

Näillä edellämainitsemilla seikoilla tarkoitin sitä ettei voisi vähempää yksityishenkilönä kiinnostaa, jos tuollaisilla idioottimaisilla seikoilla muka "edistetään" jonkun asemaa...naurettavaa pelleilyä, sanon minä :)
 
Kyllä naisia ja miehiä löytyy niin moneen junaan, että vaikea sukupuolen perusteella on suoraan sanoa yhtään mitään henkilön kyvystä suoriutua työelämässä. Tiedän kyllä että miehet voivat olla laiskoja ja vastuunvälttelijöitä yhtä paljon.

Jos naisista saa hyviä työkavereita niin mielestäni helpompi tehdä yhteistyötä heidän kanssaan. Naisen käyttäytyminen saattaa näyttää miehen silmään oudolta, jos henkilöä ei tunne. Naiset aistivat muutenkin ympäristöstään herkemmin viestejä ja miehet taas osaavat katsoa usein isompaa kuvaa etäämmältä.
 
Tuossa hommassa paranee olla tarkkana ettei telo itseään. Itse ehdotin että otan kaksi päivää mahataudin tai vast. takia pois ja menen jälkimmäisenä päivänä jos olo sallii, ja minulle sanoittiin muistaakseni jotain sellaista että mikään ei korvaa jos jotain sattuu kun on sairaslomalla.

Siis nyt selitin vissiin huonosti. Eli en mä itse kipeänä töihin mene. Mutta jos muksut on kipeenä ja on lappu taskussa, että voisi vempata kotona, niin menen töihin vaikka osaksi päivää jos pystyn tuolleen järjestämään.
 
Back
Ylös Bottom