Tutkimus: Miehet painavat töitä niska limassa – naiset eivät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja e1nomies
  • Aloitettu Aloitettu
En jaksa sen enempää käsitellä aihetta tasa-arvo, mutta kyllä se on mennyt paikoitellen jo liiallisuuksiin.

Joku aika sitten ilmoille tuli lakiehdotus, että jokaisen (pörssi)yhtiön hallituksessa ja johtoportaassa pitäisi olla vähintään yksi nainen. Tämäkö sitten olisi tasa-arvoa:wtf: "Sori Pekka, olet erittäin pätevä ja olet ollut talossa 20 vuotta mutta tuo Irmeli pääsee lain takia varatoimitusjohtajaksi".

Luulin muuten tuota uutista vuoden tasa-arvopalkinnon saaneesta firmasta aprillipilaksi ensin:jahas:

Suomessahan tämä niinsanottu tasa-arvo nyt ei enää pitkään aikaan ole muuta ollutkaan, kuin naisille etuoikeuksien antamista miesten kustannuksella. Näistä hyvänä esimerkkinä juurikin mainitsemasi sukupuolikiintiöt (lue: naiskiintiöt). Sillä ei tietenkään ole mitään väliä, että nämä kiintiöt oikeuttavat naiset viemään työpaikan täysin pätevältä mieheltä. Miehethän ovat vain alistajia ja sikoja. Puhumattakaan siitä, että naiset ovat näin yleisesti ottaen ylempiarvoisia kaikissa huoltajuutta ja lapsia koskevissa asioissa, mutta eihän se meidän tasa-arvoomme vaikuta millään tavalla, kunhan vain naiset saavat ne korkeat virat. :jahas: Ei mulla muuta, taidankin mennä nukkumaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Naulan kantaan! Koko "naisen euro on 80 senttiä" on vain populismia jolla feminismiä koetetaan ajaa. Jos tuo otetaan pois, niin suomalainen feminismi paljastuu siksi mitä se oikeasti on eli miesvihaksi.

Kyllä mä nykyisin näissä keskusteluissa törmään useammin kukkahattusetien naisvihaan.
 
Yövuoro vanhainkodissa jossa noro raivoaa? Kolme hoitajaa ja 50 asukasta? Juu ei, ennemmin mä luon betonia noista vaihtoehdoista :)

Metallipöly(ei terveellistä)+ruostumaton ja alumiinin hitsaus(helvetin epäterveellistä),jatkuva meteli(kuulo),rälläkän tärinä käsille jne.vali vali:D
 
Kyllä ainakin meidän firmassa tämä väite pitää 100% paikkansa. Kyseessä on iso kansavälinen teknologia-alan yritys. Lähes kaikki miespuoliset työntekijät painavat oikeasti niska limassa päivästä päivään projektideadlainien paineessa illat ja vkonloput mukaanlukien (ylitöistä ei makseta, huom.) kun taas samassa tilanteessa oleva nainen tekee normaalisti 7.5h/päivä, josta ainakin pari tuntia kuluu paskan jauhamiseen, facebookiin ja yleiseen kitinään. Lisäksi:

- Naisten sairauspoissaolot / vuosi ovat moninkertaiset verrattuna miehiin. Pahimmillaan varmaan jopa kymmenkertaiset.

- Matkustusajat todella joustamattomia. Jos esim. pääkonttorin (Hki) naispuolinen työntekijä joutuu tulemaan tänne "landelle" eli Seinäjoelle palaveriin niin se voidaan laittaa alkamaan aikaisintaa klo 12, koska kukaan nainen ei suostu lähtemään liikkeelle aamulla ennen 7.30 ja senkin jälkeen hirveä kitinä kun joutuu matkustamaan "omalla ajalla". Silloin kun meidän konttorin porukka joutuu menemään palaveriin Hkiin, niin palaveri alkaa normaalisti klo 8.30 eli liikkeelle on lähdettävä puoli viiden aikoihin mutta siitäkään ei kukaan mies tee koskaan numeroa vaikka takaisin kotona oltaisiin klo 21, joka on hyvin yleistä.

Tarkemmin mietittynä meillä ei taida olla yhtään naista, joka suostuisi esim. matkustamaan työajan ulkopuolella, tekemään ylitöitä projektien niin vaatiessa ym, kun taas kaikille miehille tämä on jokapäiväistä.

Mutta sanotaan nyt jotain positiivistakin naisista. Meillä on HR:stä kaksi nuorta ja hyvännäköistä blondia koordinaattoreina. Tylsätkin sisäiset palaverit menevät oikein mukavasti kun kuvittelee heidät harrastamassa lesboseksiä keskenään. :D
 
Meillä on HR:stä kaksi nuorta ja hyvännäköistä blondia koordinaattoreina. Tylsätkin sisäiset palaverit menevät oikein mukavasti kun kuvittelee heidät harrastamassa lesboseksiä keskenään. :D

Tuohan nyt kumoaa suunnilleen kaikkien muiden naisten aiheuttamat ongelmat :D

...ootko muuten huomannut että kun ilmeisesti konttorihommia teet niin ikinä toimiston lämpötila ei ole kohdallaan. Meillä on ilmastointi yms härpäkkeet mutta talvella on liian kylmä, kesällä liian kuuma, syksyllä liian kostaa ja keväällä vetää liikaa. Kyllä mä olen ihmetellyt miten ne tulee kotioloissa toimeen kun lämpötilat heittelee varmaan vielä enemmän.

(Tähän tietysti sisältyy se että talvella ollaan ohuessa paidassa ja kesällä on joku vitun villatakki päällä. Oon joskus sanonut että mitäs jos pukeutuis hieman kelien mukaan, mutta sehän on tietenkin päänaukomista :jahas: )
 
Tuohan nyt kumoaa suunnilleen kaikkien muiden naisten aiheuttamat ongelmat :D

...ootko muuten huomannut että kun ilmeisesti konttorihommia teet niin ikinä toimiston lämpötila ei ole kohdallaan. Meillä on ilmastointi yms härpäkkeet mutta talvella on liian kylmä, kesällä liian kuuma, syksyllä liian kostaa ja keväällä vetää liikaa. Kyllä mä olen ihmetellyt miten ne tulee kotioloissa toimeen kun lämpötilat heittelee varmaan vielä enemmän.

(Tähän tietysti sisältyy se että talvella ollaan ohuessa paidassa ja kesällä on joku vitun villatakki päällä. Oon joskus sanonut että mitäs jos pukeutuis hieman kelien mukaan, mutta sehän on tietenkin päänaukomista :jahas: )

:hyper: Nyt kyllä osui niin kohdalleen kuin vain ikinä voi osua. Usko tai älä niin meillä on pidetty viimeisen vuoden aikana varmaan puolenkymmentä kriisipalaveria johdon, työsuojeluvaltuutettujen, luottamusmiesten ja HR:n kanssa pääkonttorin ilmanlaadusta. Ja valitukset on aina tullu naisilta.

Itse en huomaa siellä mitään vikaa ilmanlaadussa.

Tuo "heikko" ilmanlaatu on kuulemma myös syynä jatkuviin sairaspoissaolohinkin. Kumma juttu vaan, että se vaikuttaa pelkästään naisten terveyteen tuo ilmanlaatu
 
Kyllä ainakin meidän firmassa tämä väite pitää 100% paikkansa. Kyseessä on iso kansavälinen teknologia-alan yritys. Lähes kaikki miespuoliset työntekijät painavat oikeasti niska limassa päivästä päivään projektideadlainien paineessa illat ja vkonloput mukaanlukien (ylitöistä ei makseta, huom.) kun taas samassa tilanteessa oleva nainen tekee normaalisti 7.5h/päivä, josta ainakin pari tuntia kuluu paskan jauhamiseen, facebookiin ja yleiseen kitinään. Lisäksi:

- Naisten sairauspoissaolot / vuosi ovat moninkertaiset verrattuna miehiin. Pahimmillaan varmaan jopa kymmenkertaiset.

- Matkustusajat todella joustamattomia. Jos esim. pääkonttorin (Hki) naispuolinen työntekijä joutuu tulemaan tänne "landelle" eli Seinäjoelle palaveriin niin se voidaan laittaa alkamaan aikaisintaa klo 12, koska kukaan nainen ei suostu lähtemään liikkeelle aamulla ennen 7.30 ja senkin jälkeen hirveä kitinä kun joutuu matkustamaan "omalla ajalla". Silloin kun meidän konttorin porukka joutuu menemään palaveriin Hkiin, niin palaveri alkaa normaalisti klo 8.30 eli liikkeelle on lähdettävä puoli viiden aikoihin mutta siitäkään ei kukaan mies tee koskaan numeroa vaikka takaisin kotona oltaisiin klo 21, joka on hyvin yleistä.

Tarkemmin mietittynä meillä ei taida olla yhtään naista, joka suostuisi esim. matkustamaan työajan ulkopuolella, tekemään ylitöitä projektien niin vaatiessa ym, kun taas kaikille miehille tämä on jokapäiväistä.

Mutta sanotaan nyt jotain positiivistakin naisista. Meillä on HR:stä kaksi nuorta ja hyvännäköistä blondia koordinaattoreina. Tylsätkin sisäiset palaverit menevät oikein mukavasti kun kuvittelee heidät harrastamassa lesboseksiä keskenään. :D

Itse en tee mitään hommaa missä ois jotain hohdokkaita dedlinejä tai hienoja palavereita powerpointteineen, en tiedä onko sinullakaan, mutta tämä näin alustuksena.

Eli voin kyllä aikalailla kanssa allekirjoittaa tämän ketjun aloitusviestin. Meidän työpaikalla taitaa olla miehiä ja naisia yhtä paljon tuotannollisissa hommissa ja toimistossa lähes kaikki naisia. Tuotannon puolelal kyllä naisen päivä kuluu helposti paskaa jauhaten ja toisen kanssa juoruillen. Kyllä me ukotkin paskaa jauhetaan, mutta sitä voi tehdä siinä työnteon lomassakin.

Mulla on kanssa kakkosduuni matkustusta vaativaa. Eli yksinkertaisuudessaan ajetaan johonkin asiakaskohteeseen, isketään sinne kalusteet ja ajetaan pois. Tuo voi olla sitten missä tahansa Suomessa ja onkin. Monesti matkaa on lähes 300 kilsaa suuntaansa, joten jokainen vähänkään autoillut tajuaa että päivän normaalit työtunnit kuluu auton ratissa. Ja jos siellä asiakkaalla homma alkaa 8.00 niin sitten se alkaa, ihan pisimmillä reissuilla ollaan aloitettu 9.00 ja usein alkaa jo 7.00. Taitaa olla 3.00 aikaisin herätys mitä itsellä on ollut. Haluaisin tosiaan nähdä sen naisen joka tohon hommaan ryhtyisi. Jos jostain syyystä on naisia ollut mukana esim. isossa esillelaitossa niin ei ne ikinä ole siellä aamulla 7.00 olleet jos on pitänyt matkustaa. Vähintään edellisenä päivänä hotelliin on päästävä. Miehille tuntuu tosiaan itsestään selvältä että herätys voi olla 4.00 ja kotona ollaan sitten kun hommat on tehty. Valittamalla tienaa vain pidemmän päivän. Eikä noista mitään rahallisesti kostu, ylkkätunnit pidetään vapaana ilman mitään kertoimia. Jos ei kiinnosta, niin ei tartte sitten reissatakkaan. Itse reissaisin enemmänkin, pääsee tuolta pääkallopaikalta veke ja tuo asennustyö reissulla on hyvin itsenäistä. Joskus on vittumaisia asiakkaita, mutta noillekin on kiva naureskella jälkikäteen.
 
Täysin samaa mieltä. Jostain syystä ylivoimaista enemmistöä naisista ei saa millään suostumaan aikaisiin herätyksiin ja reissuunlähtöön, joka taas johtaa siihen, että pitää tulla edellisenä iltana hotelliin yöksi, josta siitäkin kitistään, koska omalla ajalla pitää olla työmatkalla vieraalla paikkakunnalla. En ole vielä kertaakaan törmännyt naiseen, joka ajaisi esim. 300km aamulla ja olisi klo 9 perillä. Klo 12 on aikaisin mahdollinen jos samana päivänä pitää matkustaa.

Tämä pätee erityisesti pk-seudulla. Siellä tuntuu kaikki olevan tällaisia neitejä.

Ihan toinen juttu on sitten maatalojen emännät maaseudulla, josta itsekin olen lähtöisin. Vielä eläkeiän ylittäneinäkin jaksetaan painaa aamuyöstä iltamyöhään jos työt sitä vaatii. Ei voi muuta kuin kunnioittaa.
 
Vaikka kuinka nautin tästä keskustelusta jossa mahdollisesti feministeille läjähtää jauhot suuhun :D niin se ylitöiden tekeminen voi olla naisille vähän hankalampaa jos vaikka pitää lapsi viedä/hakea hoidosta/tarhasta/koulusta tiettyyn aikaan niin ei sitä vain voi jäädä tekemään ylitöitä kuten suurin osa miehistä pystyy. Miehillä ylitöiden tekeminen on helpompaa. Järjestelykysymys tämä taitaa olla, mutta ei nuo lapset ainakaan helpota asiaa.
 
Vaikka kuinka nautin tästä keskustelusta jossa mahdollisesti feministeille läjähtää jauhot suuhun :D niin se ylitöiden tekeminen voi olla naisille vähän hankalampaa jos vaikka pitää lapsi viedä/hakea hoidosta/tarhasta/koulusta tiettyyn aikaan niin ei sitä vain voi jäädä tekemään ylitöitä kuten suurin osa miehistä pystyy. Miehillä ylitöiden tekeminen on helpompaa. Järjestelykysymys tämä taitaa olla, mutta ei nuo lapset ainakaan helpota asiaa.

Pitää varmasti paikkansa tuokin mutta ainakin meillä on useita perheettömiä naisia ja ei niitäkään liikkeelle saa ennen klo 8:aa aamulla. Sama juttu niiden kanssa, joilla lapset on jo täysi-ikäisiä. Kyllä tää on ihan selvästi sukupuoliriippuvainen juttu.

Lisäksi jos verrataan tietotaidon tasoa esim. juuri tekniikan alalla niin siellä on myös syvä kuilu miesten ja naisten välillä. Edelleen meidän firmassa jos otetaan vertailuun ketkä tahansa kaksi samanpituisella/tasoisella työkokemuksella olevaa miestä ja naista niin kyllähän miehen ammattitaito on aivan eri tasolla kuin vastaavissa hommissa olevilla naisilla.

Kärjistäen voisi sanoa, että meidän firman ammattitaidollisesti huonoin mies pesee mennen tullen parhaan naisen. Tämä on vaan kylmä fakta.

Itse jos olisin firman pomo niin en palkkaisi ns. tuottaviin töihin ainuttakaan naista, koska niiden tuottavuus on niin selkeästi huonompi kuin miesten. Toki naiset menee just jossain backoffice hommissa kuten HR:ssä ym, jossa ei tartte tehdä tulosta. Lisäksi myös hyvännäköisiä naisia voisin ottaa johonkin assarin tai sihteerikön hommiin mutta en koskaan esim. tulosvastuulliseen projektiin.

Näin siis tekniikan alalla. Varmasti jollain alalla homma voi mennä päinvastoinkin.
 
Yleistyshän tämäkin keskustelu ja keskustelun topikki loppujen lopuksi on. Mun naisystävä painaa tutkijana duunia noin 220h/kk ja korvausta tulee tällä hetkellä 1000e/kk (apuraha). Siitä voi päätellä, miten kohdallaan motivaatio työntekoa kohtaan on. Itse en tuollaiseen kykenisi ikinä.
 
Mites kun noro ei enää raivoa, 50 asukkia unten mailla ja 3 hoitajaa surffaa facebookkia? :D

Pitää sen verran heittää välikommenttia että mitä olen avovaimon töistä kuullut niin riippuu aivan täysin paikasta tuo onko työ helppoa, vaikka samalla koulutuksella siellä ollaankin. Helpoin paikka on ollut tyyliin käydään pitsalla, ostoksilla ja paistetaan pihalla makkaraa. Yövuoroilla sitten katellaan elokuvia ja surffataan netistä pyykinpesun ym pikkuhomman lomassa. Toinen äärilaita sitten vanhuspuoli missä on liian vähän väkeä (ruokataukoa harvoin ehdit pitää kokonaan, sisältyy myös päiviä milloin et ehdi vessassa käydä), työporukka täysin naisia (juorutaan selän takana minkä ehditään), pomo keski-ikäinen ämmä (tasa-arvoisuudessa työvuorojen suhteen eikä logiikassa muutenkaan mitään järkeä). Ja päivien sisältö on erinäisten eritteiden putsaamista sekä katsomista kun ympäriltä kuolee ihmisiä pois. Ja kun yövuoroa vedetään yksin dementoituneiden ihmisten seassa, niin turha haaveilla mistään lepohetkistä. Osa ei tiedä missä on ja haluaa pois ja toiset taas haluavat liiankin paljon huonenaapureiden huoneisiin penkomaan.
Alalla on töitä, miehiä kuulemma kovasti sinne kaivataan joten siitä vaan jokainen kokeilemaan jos se niin helppoa on. Itse tällä hetkellä työttömänä olevana jätän suosiolla välistä, ennemmin vaikka niitä metallipuolen hommia omien huonojen puoliensa kera.
 
Pitää varmasti paikkansa tuokin mutta ainakin meillä on useita perheettömiä naisia ja ei niitäkään liikkeelle saa ennen klo 8:aa aamulla. Sama juttu niiden kanssa, joilla lapset on jo täysi-ikäisiä. Kyllä tää on ihan selvästi sukupuoliriippuvainen juttu.

Naisten pitää meikata. Sen takia ne ei halua lähteä milloinkaan aamuyöstä ajelemaan palaveriin.
 
Tämä tutkimus nyt ei tullut yllätyksenä kenellekään. Naisten työpäivistä valtaosa menee meikkaamiseen ja juoruiluun. Toki sama palkka silti kelpaisi. Ja jos tulee vastoinkäymisiä, niin se johtuu aina sukupuolesta. Ja ovat vielä sitä mieltä että naiskiintiöt parantavat tasa-arvoa.

Kauniit naiset vasta helpolla pääsevätkin. Itsekin tiedän tapauksia missä juuri entiset meikkikauppiaat ym. ovat yhtäkkiä johdon assistentteja ym. ja keikistelevät sitten tissipaidoissaan. Mietin usein töissä nuorten naispuolisten työntekijöiden kanssa keskustellessani miltä fallokseni näyttäisi heidän suussaan. Etenkin vakavissa kehityskeskusteluissa ja sellaisissa.
 
Yleistyshän tämäkin keskustelu ja keskustelun topikki loppujen lopuksi on. Mun naisystävä painaa tutkijana duunia noin 220h/kk ja korvausta tulee tällä hetkellä 1000e/kk (apuraha). Siitä voi päätellä, miten kohdallaan motivaatio työntekoa kohtaan on. Itse en tuollaiseen kykenisi ikinä.

Joo, varmasti tollasissa hommissa voin kuvitella, että panostetaan kovasti tulevaisuuden eteen tutkijana. Sama juttu niillä naisilla, jotka ovat esim. yksityisyrittäjiä. Niissä hommissa ei varmaan paljon tunteja lasketa.

Tätä lorvailua esiintynee varmaan eniten toisen palveluksessa olevilla naisilla, joilla on kiinteä kk-palkka ja vakituinen työsuhde.
 
kauniit naiset vasta helpolla pääsevätkin. Itsekin tiedän tapauksia missä juuri entiset meikkikauppiaat ym. Ovat yhtäkkiä johdon assistentteja ym. Ja keikistelevät sitten tissipaidoissaan. Mietin usein töissä nuorten naispuolisten työntekijöiden kanssa keskustellessani miltä fallokseni näyttäisi heidän suussaan. Etenkin vakavissa kehityskeskusteluissa ja sellaisissa.

isäntä!
 
:highfive:

Tämä on siinä mielessä kiinnostava keskustelu, että omaa mielipidettä tässä asiassa ei voi kyllä kasvotusten sanoa ilman että tulee pullasta/nyrkistä/laukusta päähän.
 
:highfive:

Tämä on siinä mielessä kiinnostava keskustelu, että omaa mielipidettä tässä asiassa ei voi kyllä kasvotusten sanoa ilman että tulee pullasta/nyrkistä/laukusta päähän.

Ompas sulla agressiivisia naisia työtovereina. Meikä on tottunut että jos varovasti yrittää keskustella negatiivisista asioista tyyliin "tämä projekti meni nyt hieman pieleen ja lisäksi se on myöhässä. Oisko mahdollista että seuraavan kerran tulet ajoissa kysymään apua jos et osaa" nainen alkaa tuon parhaan konstinsa, itkemisen. Koita siinä nyt sitten käydä kohtia läpi mitkä meni pieleen ja parantaa kun toinen tuhrustaa itkua ja jokaisesta negatiivisesta asiasta voluumi sen kuin lisääntyy. Ei oo muuta tsänssiä kuin todeta "ei ku ihan hyvin se meni, mee nyt pesee naamas ja laittaan ripsiväriä". Mielessä pyörii että ens kerralla mä vittu teen tänkin jobin itse vaikka yötöiksi menis. Ei tätä kestä...
 
Back
Ylös Bottom