Turvallisuusalalle, vartijaksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rontti
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt on vartijakurssit käyty, ja pitäisi se kortti hommata. Tarvinko poliisilaitokselle mennessäni jotain muuta kuin ajokortin, ja ne kurssitodistukset?

Paljonko se kortti maksaa, ja kauanko sen saaminen kestää? Jos on pitkällinen operaatio, niin voinko tehdä töitä ilman varsinaista korttia, siis saanko sieltä poliisilaitokselta jonkin luvan, joka on voimassa kunnes kortti tulee?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt on vartijakurssit käyty, ja pitäisi se kortti hommata. Tarvinko poliisilaitokselle mennessäni jotain muuta kuin ajokortin, ja ne kurssitodistukset?

Paljonko se kortti maksaa, ja kauanko sen saaminen kestää? Jos on pitkällinen operaatio, niin voinko tehdä töitä ilman varsinaista korttia, siis saanko sieltä poliisilaitokselta jonkin luvan, joka on voimassa kunnes kortti tulee?

Mimmosen kurssin kävit ja paljo maksoi? Pitäis iteki.

Mimmosen kurssin kävit ja paljo maksoi? Pitäis iteki.

Neuvon että menet eri kurssille kuin Chef, jos nuo hänen kysymänsä asiat eivät kurssilla selvinneet...

Neuvon että menet eri kurssille kuin Chef, jos nuo hänen kysymänsä asiat eivät kurssilla selvinneet...

heh. Mulle sanottiin G4S:stä, että joku vkonlopun kurssi ja pari satkuu maksaa? En tiä, pitää soittaa ammattiopistolle. Siellä kuulemma niitä pidetään.

Kortti maksoi kai joku reilu kolme kymppiä ku haki laitokselta. Mukaan kurssitodistukset, 2 kuvaa, henkkarit. Ei kai muistaakseni muuta. Itellä kesti pari viikkoa saada kortti mutta ennen kortin saapumista sain haettua sellaisen A4 lappusen jossa sanottiin että mulle on vartijakortti myönnetty ja sain se taskussa tehdä hommia kunnes varsinainen kortti tuli valmiiksi.

Eikai niistä kursseista mitään kannata itellä maksaa. Mulle ainakin maksettiin 100e, että kävin ne suorittamassa. :) Tämä siis Secutariksessa -2004

Eikai niistä kursseista mitään kannata itellä maksaa. Mulle ainakin maksettiin 100e, että kävin ne suorittamassa. :) Tämä siis Secutariksessa -2004

:S meikä on ollu siinä uskossa että vartijan hommiin pitäis koulujakin käydä. siis voiko vartijan hommiin päästä vaikkei ole mitään vartijan pika kurssia edes käytynä? eli jos hakee vaan johonkin lafkaan niin ne itse siinä samalla kouluttaa? loistava systeemi jos noin on.

:S meikä on ollu siinä uskossa että vartijan hommiin pitäis koulujakin käydä. siis voiko vartijan hommiin päästä vaikkei ole mitään vartijan pika kurssia edes käytynä? eli jos hakee vaan johonkin lafkaan niin ne itse siinä samalla kouluttaa? loistava systeemi jos noin on.

40h peruskurssilla saa vuodessa tehdä töitä 4kk ja varsinaiseen vartijakorttiin vaaditaan 60h kurssi käydyksi. Ja tuo 40h kurssi täytyy olla käytynä ennen kuin duunia saa ruveta tekemään.

Ja kyllä isot firmat ainakin pääkaupunkiseudulla kustantaa kurssin ja ainakin Seculla siitä saa jopa jälkikäteen palkkaakin. Firma ei voi tehdä työsopimusta ennen kuin kortti on olemassa, eli siksi jälkikäteen.

Ps. Ollaan varmaan Hynkän kanssa reenailtu aikoinaan Secun salilla :)

Niin, mutta kun ei pääse töihin ilman vartijakorttia. Vai meinaatko, että soittaa vartijafirmaan, että jos maksatte kurssini, niin tulen töihin :)

Niin, mutta kun ei pääse töihin ilman vartijakorttia. Vai meinaatko, että soittaa vartijafirmaan, että jos maksatte kurssini, niin tulen töihin :)

Kyllä varmasti meinaa. Eiköhän tämä asia ole tullut tässä tredissä jo aika monta kertaa ilmi.

Kertokaas joku joka on käynyt lähiaikoina ton vartijan työn perusteet(40h) kurssin että mitä kurssi pitää sisällään. 8-16 oppitunteja vaiko jotain käytäntöä. Kurssille olen menossa kesäkuun alussa enkä yhtään tiedä mitä pitäis ottaa sinne mukaan.

Liittyy siihen yhden koulupäivän mittainen tatami-osuus, jossa harjoitellaan käsirautojen ja pampun käyttöä sekä erilaisia hallintaotteita sunmuuta.

Isot firmat ainakin kouluttavat työntekijänsä tarvittaessa. Elikkä hain silloin -2004 Securitakselle duuniin, eikä ollut vartijan korttia silloin vielä. Ne laittoivat sitten mut kursseille ja hommat alkoi heti kun sain väliaikaisen kortin käteen. 3kk töissäolon jälkeen maksoivat vielä 100e bonuksen liksaan kurssien suorittamisesta.

Kipi I sanoi:
Niin, mutta kun ei pääse töihin ilman vartijakorttia. Vai meinaatko, että soittaa vartijafirmaan, että jos maksatte kurssini, niin tulen töihin

Kuten Grosskopfkin jo totesi, niin näin on ainakin isommissa firmoissa. Jos on hyvä tyyppi, niin firmat varmasti kouluttavat mielellään töihin. Tietenkin jos joku "räkänokka" menee kyselemään, niin voi olla eri asia.. :D

WastingTime sanoi:
Ps. Ollaan varmaan Hynkän kanssa reenailtu aikoinaan Secun salilla

Voi olla hyvinkin mahdollista.. :) Treenailin siellä sinne 2005 keväälle asti.

Pari kysymystä, kun en jaksa kaikkea lukea läpi:

1. Mitähän maksaa vartijakortin suorittaminen? Ja mistä näkee missä ja koska niitä järjestetään?

2. Mitä maksetaan uudelle vartijalle?

3. Mitä se työpäivä suunnilleen käsittää?

4. Meneekö työajat miten sattuu? 8h päivä?

Vastailen vielä sulle tähän omat näkökulmat, vaikka tuossa pari esimerkkiä on jo tullutkin.

1. Aluksi ainakin kannattaa mennä isoon firmaan töihin, joka kustantaa kurssit.

2. Jos on sosiaalinen ihminen ja pystyy tekemään asiakaspalveluhommia, niin ehdottomasti kannattaa mennä respaan. III-tason palkka ja yleensä ihan mukavat hommat. Ite aloittelin tällä tavoin vartijan hommat ja ei ollut edes sitä 90% palkkaa, vaan normaali 100% heti kättelyssä.

3. Mulla on kokemusta kentältä aika laajasti.

-Myymälähommat on aika tylsää seisoskelua, paitsi jos haluaa jonnekin alepaan Kallioon. Jotkuhan tietenkin tykkää siitä painimisestakin. :) Itse oon tehnyt yhden työvuoron ja se kyllä riittää tältä puolelta. :D

-Piiri on autolla ajamista ja kerrostalojen portaitten ramppaamista ylösalas tai isojen talojen ympärikävelemistä. Ihan leppoisaa, jos ei tarvi hälytyksiä ajella.

-Respassa on siisti sisäduuni ja vartiointia aika minimaalisesti sanan varsinaisessa merkityksessä. Ihmisten kanssa asioimista ja kaikenlaisten pikkuhommien tekemistä. Työpäivät kuluu aika joutuisaan. Suosittelen.

-Paikallisvartiointi on yleensä jossain valvomossa istuskelua. Todella leppoisaa hommaa ja yleensä on netit, telkkarit ja poppivehkeet käytössä. Muutama pitempi kierros työvuoron aikana ja loppuaika vapaata hengailua. Ite teen näitä nykyisin ja mukavasti on mennyt aika. Teen pelkkää yövuoroa, joten liksa on ihan kohtuullinen (n. 1800-1900e) ilman ylitöitä. Muutamalla lisävuorolla menee helposti päälle 2000e/kk tulot. Suosittelen.

4. Työvuorot riippuu täysin kohteista, joten 5h-14,5h. Jos tekee pitkää päivää, niin kerran kuussa on yleensä 5-6 päivää putkeen vapaata.

-Paikallisvartiointi on yleensä jossain valvomossa istuskelua. Todella leppoisaa hommaa ja yleensä on netit, telkkarit ja poppivehkeet käytössä
no siinä ois mullekki homma, laiskan miehen unelma:). kuin pitkiä vuoroja sulla nuo yövuorot on ja miten siinä vapaat rullaa? kärsiikö tuossa ottaa pikku tirsoja välillä:D?

no siinä ois mullekki homma, laiskan miehen unelma:). kuin pitkiä vuoroja sulla nuo yövuorot on ja miten siinä vapaat rullaa? kärsiikö tuossa ottaa pikku tirsoja välillä:D?

Joissakin paikoissa on myös esim. 16 h vuoroja tarjolla. Tuon mittaisia vuoroja kun jyystää menemään, niin ei tarvi montaa kertaa viikossa käydä töissä. Vapaat rullaa ihan kohdekohtaisesti. Jossain painetaan yhtenä viikkona sikana tunteja, ja sitten taas jossain välissä saattaa olla yli viikkokin kokonaan ilman hommia.

"Töitä" saattaa olla koko vuoron aikana esim. pari 30 min kierrosta. Lopun aikaa sitten hakkaat pleikkaria ja tattia vuorotellen. Sitten kun käy liian rankaksi, niin otat niitä tirsoja.

Mulla on nyt pelkästään 8h vuoroja, eli 22-06. Nytkin täällä painetaan hikihatussa hommia.. :D 3-viikon ajanjaksoon tulee yleensä 112h töitä ja kerran kuukaudessa on 4-6 päivää vapaata. Ei ole mitään valittamista. Oon tehny noita 14,5h vuorojakin joskus ja ne on aika puuduttavia jos sattuu olemaan enemmän kuin kaks kertaa peräkkäin. Tietenkin on sitten vastaavasti enemmän vapaata. Paljon paremmin ainakin mulle sopii nää 8h yöt. Ja sunnuntain vastaisia öitä tietenkin pitää yrittää kinuta aina listaan..

Grosskopf näköjään tekee samoja hommia..? :) Ite vedän rajan siihen, että tirsoja ei passaa vedellä työaikana. Jos hälytykset tulee kännykkään, niin sitten voi käydä yöllä vetämässä tunnin treenit kohteessa olevassa salissa, kunhan muuten hoitaa hommat vaan kunnolla. Ja leffoja tulee joskus katottua ja suurinosa ajasta meneekin tätä nettiä selattaessa. Tänäkin yönä yks 20min kierros enää jäljellä ja kuuden aikaan himaan..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom