Turvallisuusalalle, vartijaksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rontti
  • Aloitettu Aloitettu
Osaako kukaan sanoa mitkä seikat voi vaikuttaa vartijakortin saamiseen? Rikosrekisteriä ei ole, sakkoja ei ole. 2v sitten putkassa vietetty yö ja yksi epäilty pahoinpitely mikä meni sovitteluun on takana..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Osaako kukaan sanoa mitkä seikat voi vaikuttaa vartijakortin saamiseen? Rikosrekisteriä ei ole, sakkoja ei ole. 2v sitten putkassa vietetty yö ja yksi epäilty pahoinpitely mikä meni sovitteluun on takana..

En osaa sanoa voiko tuo sovittelu vaikuttaa mutta jos siitäkin on aikaa esim. muutama vuosi niin tuskin vaikuttaa mihinkään.

Käsittääkseni jos omaat merkintöjä enemmän tai olet tehnyt isompia konnuuksia niin kortti ei lohkea. Joku voisi jopa sanoa, että virkailija riippuvaista.

Edit. Ps. Ei kannata

Viimeksi muokattu:
En osaa sanoa voiko tuo sovittelu vaikuttaa mutta jos siitäkin on aikaa esim. muutama vuosi niin tuskin vaikuttaa mihinkään.

Käsittääkseni jos omaat merkintöjä enemmän tai olet tehnyt isompia konnuuksia niin kortti ei lohkea. Joku voisi jopa sanoa, että virkailija riippuvaista.

Edit. Ps. Ei kannata
Kiitti vastauksesta. Katsotaan kuin käy.

Varmaan aika monelle tulee yllätyksenä omat reaktiot stressitilanteessa. Ei oo kauheen hyvä juttu, jos se eka kerta sattuu olemaan tollasessa tilanteessa, jossa pitäis hallita tilannetta. Mä olin 18v ekaa kertaa ovella ja mulle kävi just näin, mut kukaan ei saanu ainakaan pahasti turpaan.

Kyseinen ravintola sijaitsi pienessä kunnassa suuremman kaupungin läheisyydessä. Asiakaskunta koostui lähinnä paikallisista juopoista ja ulkomaalaisista rakennustyöläisistä. Sain sen duunin varmaan siks, että kukaan ei halunnu sinne ja portsarifirmalla oli muutenki pula paikallisista tekijöistä. Oli mulla muutamat festarikeikat alla, mut ei tietoakaan oikeista jv-hommista. Paikalliset ja ulkomaalaiset otti tietenkin yhteen illan aikana, mutta kantikset hoiti homman itekseen ja mitään ei tapahtunu. Mä jäädyin aika pahasti ja pelko varmasti paistoi kauas nuoresta miehestä. Yks niistä tappelupukareista sanoki mulle ihan ystävällisesti huonolla suomella, että älä enää tule tänne. Jälkeenpäin mietittynä mun silloin poikamaiset kasvot saatto olla jopa hyödyks siinä tilanteessa.

En menny siihen kuntaan enää hommiin, mut monet pubit ja yökerhot tuli vuosien varrella päivystettyä. Ihan hyvä poke musta muodostui, mut en menis enää mistään hinnasta. En vaikka jäisin työttömäksi koulutusta vastaavasta virastani.

Juu kyllä välillä miettii, että voi kun sais ns. kunnon töitä, mutta taitaa olla uuden ammatin opiskelu edessä itselläni, kun nykyisellä koulutuksella en töitä saa. Isokokoinen jengiläinen uhosi ovella käyttävänsä jopa asetta ja hakkaavansa tajuttomaksi. Mulla ei ollut voimankäyttövälineitä mitään. Raudatkin narikassa asti. Poistui jo paikalta, mutta hetken kuluttua tuli takas ja hyökkäs kurkkuun molemmilla käsillä. Tuli niin yllättäen etten ehtiny apuja hälyyttää. Siinä kyllä tuli hirveet adrenaliinit päälle ja sain paiskattua sen kovaa betoniseinään. Samalla sain yhden käden otteen kurkusta ja sillä loppu happi onneks ennen minua. Poliisit tuli nopee ja se ukko oli sen verran pihalla kun heräs, ettei ollut enää onneksi vaaraksi. Ainut kerta ehkä eläissäni kun on ns selviytymismoodiin totaalisesti mennyt elimistö. Kun tajuat että 120kg hullun agressiivinen mies kurkussa kiinni, ei montaa sekuntia ole toimia tai käy huonosti. Eikä siinä vaiheessa käy mielessäkään, että satutatko sitä hyökkääjää. Ja minä kun oon rauhallinen kaveri ja inhoan väkivaltaa pl. itsepuolustus niin eipä oikein uni tullut tuon jälkeen. Mutta näköjään voimaa riitti kun vaihtoehdot oli vähissä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Juu kyllä välillä miettii, että voi kun sais ns. kunnon töitä, mutta taitaa olla uuden ammatin opiskelu edessä itselläni, kun nykyisellä koulutuksella en töitä saa. Isokokoinen jengiläinen uhosi ovella käyttävänsä jopa asetta ja hakkaavansa tajuttomaksi. Mulla ei ollut voimankäyttövälineitä mitään. Raudatkin narikassa asti. Poistui jo paikalta, mutta hetken kuluttua tuli takas ja hyökkäs kurkkuun molemmilla käsillä. Tuli niin yllättäen etten ehtiny apuja hälyyttää. Siinä kyllä tuli hirveet adrenaliinit päälle ja sain paiskattua sen kovaa betoniseinään. Samalla sain yhden käden otteen kurkusta ja sillä loppu happi onneks ennen minua. Poliisit tuli nopee ja se ukko oli sen verran pihalla kun heräs, ettei ollut enää onneksi vaaraksi. Ainut kerta ehkä eläissäni kun on ns selviytymismoodiin totaalisesti mennyt elimistö. Kun tajuat että 120kg hullun agressiivinen mies kurkussa kiinni, ei montaa sekuntia ole toimia tai käy huonosti. Eikä siinä vaiheessa käy mielessäkään, että satutatko sitä hyökkääjää. Ja minä kun oon rauhallinen kaveri ja inhoan väkivaltaa pl. itsepuolustus niin eipä oikein uni tullut tuon jälkeen. Mutta näköjään voimaa riitti kun vaihtoehdot oli vähissä.

Onneks noi on harvinaisia. Kieltämättä jengiläiset veti aina vähän vakavaks, ku sattuivat asiakkaiks. Hyvin hoidettu homma, mut jäänee pyörimään pitkäks aikaa mieleen siitä huolimatta. Oliks tyyppi kantis vai ihan uus naama?

Ehdottomasti kouluun vaan, jos intoa riittää. Oot inssi muistaakseni, joten opiskelu itessään ei liene vaikee juttu.

Onko kenelläkään kokemuksia turvapalvelumyyjän hommista verisurella?
Jotain kokemuksia löysin googlettamalla, eikä kovin houkuttelevalta kuulosta. Ilmeisesti paljon iltatöitä ja palkkaus hieman epävarma.

Jotain kokemuksia löysin googlettamalla, eikä kovin houkuttelevalta kuulosta. Ilmeisesti paljon iltatöitä ja palkkaus hieman epävarma.

Yksi entinen työkaveri oli vuoden verran ollut noissa hommissa. Muutakin myyntityötä tehnyt paljon. Ei ollut kovin positiivisia hänen kokemukset/kertomukset ainakaan. Ei ole varmastikaan mikään miellyttävin tuote myydä tuollainen, joka ei kosketa/kiinnosta kovin laajaa ihmismassaa.

Ei ole kokemuksia muuta kun että pari kertaa sellainen käynyt oven takana. Enkä tykkää siitä kun ventovieras ihminen tulee soittamaan ovikelloa - ja uskon että moni muukin on samaa mieltä ja kertoo sen kyllä myyjälle. Ovelta-ovelle myynti ei kyllä sovi oikein nykypäivään.

Mulla on toistepäin.
Ostin just ko. systeemin ja just mulle hyvä ja sattui sieltä soittamaan niin olin lähes valmis asiakas jo valmiiksi.
Jos olet aktiivinen ja hyvä myyjä niin tuote on ainakin hyvä eikä hinnoittelukaan ole minusta ihan perseestä.

Heh tulipa niin mieleen ko joskus esihistoriallisella ajalla teki ovihommaa. Pahin tilanne on kun siin nenun eessä on useampi krimi millä kuvottavan julmia henkirikoksia taustalla, aseet puukot jne mukana lähes kaikilla. Tyyliin kiduttamalla tappaneet porukkaa. Päät täynnä huumeita ja asenne se että kukaan ei ala heille. Oviapina kieltää pääsyn jonnekki ni menee heiltä kasvot. Siinä saat sitten valita ootko ite tulilinjalla vai väistytkö ja annat jonku asiakkaan ottaa osumat.
On henkisesti tosi hankala tilanne. Joskus selvisin niistä vain asiakkaiden avulla
kerranki tuli sellanen rytmiryhmä että hyi vittu. Ilmottivat mulle vaan että nyt kävi sulle huonosti niitä oli 5kpl minä yksin. Pomppas sellanen 30 kanta-asiakasta ylös pöydistä ja ilmotti niille että väärä paikka. Krimit sitten naureskeli vaan että niin näköjään ja lähtivät muualle. Hehe vaan ei tollasta varmaan enää nykyään tapahu, että ihmiset auttaa.

Mitenköhän nykyään noissa vartijahommissa kun tulee noita maahanmuuttaja jengejä vastaan voipi olla vaarallista hommaa.

Heh tulipa niin mieleen ko joskus esihistoriallisella ajalla teki ovihommaa. Pahin tilanne on kun siin nenun eessä on useampi krimi millä kuvottavan julmia henkirikoksia taustalla, aseet puukot jne mukana lähes kaikilla. Tyyliin kiduttamalla tappaneet porukkaa. Päät täynnä huumeita ja asenne se että kukaan ei ala heille. Oviapina kieltää pääsyn jonnekki ni menee heiltä kasvot. Siinä saat sitten valita ootko ite tulilinjalla vai väistytkö ja annat jonku asiakkaan ottaa osumat.
On henkisesti tosi hankala tilanne. Joskus selvisin niistä vain asiakkaiden avulla
kerranki tuli sellanen rytmiryhmä että hyi vittu. Ilmottivat mulle vaan että nyt kävi sulle huonosti niitä oli 5kpl minä yksin. Pomppas sellanen 30 kanta-asiakasta ylös pöydistä ja ilmotti niille että väärä paikka. Krimit sitten naureskeli vaan että niin näköjään ja lähtivät muualle. Hehe vaan ei tollasta varmaan enää nykyään tapahu, että ihmiset auttaa.

Mitenköhän nykyään noissa vartijahommissa kun tulee noita maahanmuuttaja jengejä vastaan voipi olla vaarallista hommaa.

Nojoo ei todellakaan tule apuja. Ei tule ikävä noita hommia, kun lopetan ne lopullisesti kuun ens viikolla. Päinvastoin olin esim. tänä vkl välissä nyrkkitappelussa niin sivullinen mies (toisen tappeluun osallistuneen miehen joku kaveri) hyökkäs minun kimppuun kun olin siinä päällimmäisenä. Sen verran on kunnioitusta. Olin sitten kyllä ihan loppu kun sain karistettua niskasta sen minun päälle hyökänneen ja ne kaks muutakin nulikkaa piti useita kertoja tontittaa rajusti ennenkuin loppu se kahakka. Puhelin tippu vyöltä heti ensikättelyssä etten ehtiny apuja hälyyttää. Onhan tuo ihan persehommaa kun ei ole enää minkäänlaista kunnioitusta. Se minun kimppuun tullut kaveri oli vielä suorassa näköyhteydessä ja hyvin näki miten lähdin ovelta siihen välittömään läheisyyteen niitä kahta erottelemaan.

Ei tuosta hommasta tulis vittuakaan tuossa ravintolassa missä viimesimpänä oon ollut kun hörhöjä pyörii ovella joka viikonloppu, jos ei olis yks kovanaama siinä firmassa jolla on kaikki kontaktit ja kova luonne, että uhkaillaan rajummin takaisin mitä ne meitä uhkailee. On pelastanu minutkin monelta ongelmalta. Sitä ne uskoo kun pelkäävät, kun huomaavat että eivät pysty dominoimaan ja pelottelemaan. Tuonkin minun päälle käyneen annoin sen ripittää alimpaan helvettiin, niin ei varmasti koske sen firman henkilökuntaan enää koskaan. Paskat oli housussa. Pari kertaa oli virolaisten jengiläisten kanssa ongelmaa. Eihän ne tottele mitään ja eivät ymmärrä jos päihtymystilan takia ulos heitetään. Siinä sitten oli neljä ulkopuolella ja neljä vielä sisällä. Mietittiin kollegan kanssa, että mitä tehdään. Että niitä ei ulos edes saada sieltä ja jos tappeluks menee niin huonosti siinä käy. Poliisipartio sattu just ohi ajamaan niin kävin pyytämässä apuja. Taserit kädessä hakivat ne sieltä pois. Yhen kerran neljä virolaista uhkaili minua ovella ja yritti haastaa tappeluun. Se ois ollu 4vs 2. Tuo hurja kollega anto vaan ohjeet, että "Tässä nyt lähtee luvat meiltä molemmilta. Iske niin kipeesti kun pystyt, yhen iskun tyrmäykseen pitää pyrkiä tai muuten saadaan turpaan". Onneks siihen ehti partio paikalle ajoissa kun oli soitettu, ihan viime hetkillä. Tuo vinkki jäi kyllä mieleen :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ovihommat oli opiskeluaikoina ja jokusen vuosi sen jälkeenkin kiva lisätienesti kun keskiarvolta tienasi viikonloppu ja erikoispyhä aattoina pelkillä tipeillä 300€ per ilta + siihen normaali tulot päälle. Kertaakaan en suomalaisen kanssa joutunut tappelemaan mutta olihan noita välillä missä joutui ulkomaalaisia lyömään ja lyöntejä sai itsekkin. Suurin yksittäinen tippi jäi hyvin mieleen kun joku venäläinen vanhempi mies tuli seurueineen ja antoi 500€ setelin käteen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom