Edelleenkään en kehunut sitä artikkelia. IMO Classcissa Suomessa etenkään ei isoja lihaksia ole. Valtavirta voi ja luultavasti onkin toista mieltä, mutta sanoisin että SM-Mr Olympia kehonrakentajat on niitä isoja kavereita. Ihan noin esimerkiksi kehonrakentajan kyllä erottaa isoksi vaatteet päälläkin ja classicci kundeja ei.
Pikkuprovo lopuksi: Kuinka monella oikeasti tulee kehonrakennus sanasta ekana mieleen classic ruikut? Melko monella taviksella varmasti tulee ennemmin mieleen horkkahirmut.
Kehonrakentajiin liittyvänä asiana ensisijaisesti koen tuon bigoreksian ja sekin on melko hataralla pohjalla, miten paljon bigoreksiaa oikeasti sairastavia on Suomessa.
Itse epäilen, että tälle väitteelle ei ole hirveästi tutkimusta ole tehty ja pohjana toimii pelkkä mutu, että joku lihaksikas jätkä on jossain salilla joskus kummikaiman mukaan sanonut jollekin toiselle keskustelussa ohimennen:
"Enhän mä iso ole, aivan kukkakeppi noihin oikeasti isoihin kehonrakentajiin"
Voisi todeta, että epäilen Sari Miettusen käsitystä megaluokan lihaksista ja muutenkin kyvystä kommentoida tätä aihetta mitenkään loogisesti tai realisesti.
Tavallisille ihmisille suunnattuna lehtenä tämä on melko suoraksi asiat laittava artikkeli ja keskittynyt murehtimaan dopingaineiden käyttöä kasvanterveydellisenä ongelma.
Totuus olisi kovin vittumainen tavalliselle ihmiselle, jos lihavaa tavallista ihmistä hiillostettaisiin, että vittu tehän aiheutatte jättilaskun yhteiskunnassa, kun syötte mitä sattuu.
Edit: Toni Karilla on mun mielestäni isot lihakset ja classic bodybuilding rokkailee muutenkin.