Turun Sanomien artikkeli "Pakko saada muskelit"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Esis
  • Aloitettu Aloitettu
No ei se nyt ollut kyllä mikään hyökkäys ainakaan meikän silmään. Aika tunteella oot vuodattanu ja ymmärrettävää se tietysti on. Mut noin aggressiivinen keskustelutyyli ei kyllä oo kovinkaa rakentava.

Paha sanoo kuinka harvinainen se on. Täällä tunnutaan nyt vievän sitä iha ääripäähän. Ei se välttämättä oo tollanen, ettei viitti ilman paitaa liikkua missään. Pahimmassa tapauksessa tietty voi olla.

Mutta itse toho kysymykseen en osaa vastata. Se lehtiartikkeli oli myös siltä osin kyllä paskaa.

Sen takia se vietiin ääripäähän koska Mike väittää etusivulla että bigorexia on paskalässytystä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No ei se nyt ollut kyllä mikään hyökkäys ainakaan meikän silmään. Aika tunteella oot vuodattanu ja ymmärrettävää se tietysti on. Mut noin aggressiivinen keskustelutyyli ei kyllä oo kovinkaa rakentava.
Muut on aina niin kovia opettamaan mua miten keskustellaan. Olen keskustellut agressiivisesti koko pakkotoiston historian ja tulen jatkossakin keskustelemaan. Teillä ei ole minkäänlaista kuvaa minkälaista on keskustella tämän koko sivuston edustajana, joten ei kannata edes yrittää opettaa. Pitäis aina olla joku nöösi joka ei sano poikittaista sanaa vaan ottaa kaiken niskaansa ja nöyristelee. Ei siis jatketa tästä, en jaksa mitään näsäviisastelua katsella.

Tuossa muuten erittäin hyvä pointti. Kyllä mielestäni kovat bodarit, sunnuntaibodarit, aloittelijabodarit ja bodarit ovat kaikki ensimmäisenä esittelemässä kroppaansa ja usein vieläpä ihastelevat itseään peilistä.

Tuo nimenomaan on se sairaan narsismin merkki. Sitä kroppaa esitellään nimenomaan sen takia, että saataisiin huomiota ja ihailua osakseen.

Mike, calm down. Kukaan ei syytä sua yhtään mistään. Peace.

Mun mielestä on aika kornia leimata Hulkki tyypilliseksi bigorektikoksi (voi lollo mikä käsite). Mieshän opiskelee kahta korkeakoulututkintoa ja on pikemminkin tyypiltään sitä, joilla kunnianhimo (?) tai jokin muu henkilökohtainen draivi painaa tekemään aivan homona duunia.

On aivan älytöntä irroittaa yksi ominaisuus henkilön persoonasta ja sitten alkaa keksimään mitä erikoisimpia teorioita touhusta. Jossain Hulkki sanoi, että koulu on se #1. Ainakin ite luulen, että hommassa on vain perus raskaat työt, raskaat huvit -asetelma.

Kun "Herään ennen koulua painamaan päivän ensimmäistä etureisitreeniä" irrotetaan kontekstistaan niin saadaan aika mielenkiintoinen kuva päivän tapahtumista :david:

Eihän Hulkkia ole tosissaan leimattu bigorektikoksi vaan hypoteettisesti käytetty argumenttina. Eli jos sairaus olisi todellinen ja yleinen, niin Hulkki olisi oikein prototyyppi. Mutta nyt on jo selvinnyt, että sairautena bigoreksia on jotain ihan älytöntä, eikä kukaan koskaan ole tavannut edes sitä sairastavaa. Artikkeli vain antaa ymmärtää että suurin osa kärsisi jostain mystisestä sairaudesta.

Muut on aina niin kovia opettamaan mua miten keskustellaan. Olen keskustellut agressiivisesti koko pakkotoiston historian ja tulen jatkossakin keskustelemaan. Teillä ei ole minkäänlaista kuvaa minkälaista on keskustella tämän koko sivuston edustajana, joten ei kannata edes yrittää opettaa. Pitäis aina olla joku nöösi joka ei sano poikittaista sanaa vaan ottaa kaiken niskaansa ja nöyristelee. Ei siis jatketa tästä, en jaksa mitään näsäviisastelua katsella.

Tarpeeton nöyristely on perseestä ja mun mielestä (who gives a shit) Mike on saatanan lujatahtoinen ja rehti tyyppi, niinkuin pitääkin olla kun pyörittää tälläista sirkusta:) Jääräpäisyys voi kuitenkin mennä överiksi vähän jokaisella;)

Ehkä sekin on jonkin sortin itsetunto-ongelma, että aletaan bodaileen, koska ei haluta olla "tavis".
Vähän samalla tavalla kun aletaan pelaamaan säbää, ettei oltais taviksia?

Kyllä oon poijaat törmännyt bodareihin, jotka pitää itseään "taviksia" parempina sen takia, kun pattia löytyy.
Mä olen törmännyt moniin taviksiin, jotka pitää itseään parempina muhun verrattuna, koska harrastan voimailua.

Eihän Hulkkia ole tosissaan leimattu bigorektikoksi vaan hypoteettisesti käytetty argumenttina. Eli jos sairaus olisi todellinen ja yleinen, niin Hulkki olisi oikein prototyyppi. Mutta nyt on jo selvinnyt, että sairautena bigoreksia on jotain ihan älytöntä, eikä kukaan koskaan ole tavannut edes sitä sairastavaa. Artikkeli vain antaa ymmärtää että suurin osa kärsisi jostain mystisestä sairaudesta.

Älä sit myönnä ongelman olemassaoloa:kippis1:

Älä sit myönnä ongelman olemassaoloa:kippis1:
En niin :kippis1:

btw, kohta tulee ketju, jossa on vähän dataa tuosta tutkimuksesta, siis semmoista yleistä tietoa ikäjakaumista jne. Saan ihan hyvän otannan tonne pakkotoiston mediakorttiinkin.

Sen takia se vietiin ääripäähän koska Mike väittää etusivulla että bigorexia on paskalässytystä.

Voinee olla, mut mun mielestä Mike ei kyllä yksin ollu siihen mitenkään syypää. Paremminki ku tota ääriesimerkkiä on ruvettu käyttämään, niin koko sairautta vastaa o helpompi argumentoida.

No keskustele ihmeessä miten haluat, mutta omia toimintamallejakin on joskus ihan tervettä kyseenalaistaa. Ei meikä ruvennu mitään näsäviisastelemaan, kunhan huomautin asiasta. Poikittaisen sanan voi kyllä sanoo, mutta sen voi tehdä asiallisesti eikä esittää kaikkea ehdottomana totuutena. Enkä nyt väitä että aina noin tekisitkään.

Ja oletko jonazn varma etten ole tarkistanut/kyseenalaistanut toimintamallejani? Kannattaa ehkä katsoa muutaman vuoden taakse mun viestejä.

Voisit nyt vielä laittaa tähän esimerkin miten keskustelisin jatkossa kun näytät tietävän sen paremmin.

Mä nyt vain koitan tuoda tässä esiin pointtia, että mulla on ollut aina oma vahva tapa keskustella. Olen ollut kovin provokatiivinen ja niin on koko sivustokin ollut näköiseni. 5 vuotta on lyhyt aika, mutta jonazn, olit 15 vuotias kun tämä käynnistettiin. Sinulla ei voi oikeasti olla pienintäkään kosketusta siihen, mitä paineita yleensä tämän vetämisessä on, miten tunteitaan välillä joutuu hallitsemaan ja kahlitsemaan. Miten joutuu nöyrtymään, miten joutuu avautumaan, tämä on hallittu kaaos ja vain kasvaa.

Bigorektikko ilmiönä on ehkä mediaseksikäs, mutta ehkä se ei olisi ansainnnut suurta uutisarvoa artikkelissa. Ehkä tuosta jutusta voi jäädä se kuva, että monet bodarit ovat sairaita samalla tavalla kuin esitetään esim. supermalleja anorektikkoina. Artikkelissa puhuttiin aika pitkälle bodauksen mahdollisista vaaroista ja tutkimuksen tuloksista. Jos pakkotoiston käyttäjät ovat kirjoittaneet vastauksia tutkimuksen osoittamalla tavalla, niin ei kai sille mitään voi. Jos 4% käyttää horkkaa tutkimuksen mukaan (oliko se edes tuo 4%), niin jokainen voi omassa päässään tehdä johtopäätöksiä.

Tutkimuksessa käytetään saatua aineistoa ja tutkijan tehtävä on tuoda esiin mahdollisia konflikteja ja ahaa elämyksiä.

Esim (hypoteesi).
Jos Mike sanoo vaikka, että kukaan ei käytä horkkaa, mutta tutkimus osoittaakin, että joka toinen käyttää. Ahaa... Tässä onkin selkeä konflikti, josta voimme jotain päätellä ja jatkaa tutkimusta eteenpäin. Se, mikä tutkimuksen totuusarvo on jää epäselväksi.

Uskoisin, että nämä sairaat bodarit eivät kertoile ongelmistaan palstoilla ja ovat yksin ongelmiensa kanssa. Voihan sen verhon takana olla muutakin, mitä itse pääkopassaan kuvittelee olevan.

Voisit nyt vielä laittaa tähän esimerkin miten keskustelisin jatkossa kun näytät tietävän sen paremmin.

Esimerkki: Asiapostauksiin kannattaa aina vastata asiallisesti, vaikka olisikin itse asiasta eri mieltä. Asiallisessa vastauksessa ei ole dissauksen tai henkilökohtaisuuksien häivääkään, vaikka olisikin eri mieltä vastapuolen kanssa. Asioista voi keskustella "rakentavasti", vaikka onkin eri mieltä.

Esimerkki: Asiapostauksiin kannattaa aina vastata asiallisesti, vaikka olisikin itse asiasta eri mieltä. Asiallisessa vastauksessa ei ole dissauksen tai henkilökohtaisuuksien häivääkään, vaikka olisikin eri mieltä vastapuolen kanssa. Asioista voi keskustella "rakentavasti", vaikka onkin eri mieltä.
Pitää opetella, en ole täydellinen enkä myöskään ainoa joka ei ole. Täydellisiä ihmisiähän näyttäisi olevan kuitenkin olemassa tälläkin palstalla.

Ja oletko jonazn varma etten ole tarkistanut/kyseenalaistanut toimintamallejani? Kannattaa ehkä katsoa muutaman vuoden taakse mun viestejä.
Kattelinki niitä jo tänne liittyessäni ja uskon että olet. Puhuin aggressiivisesta keskustelutyylistä mihin olen itsekin taipuvainen ja voin kyllä ihan omakohtaisesti myöntää, että vuorovaikutus saattaa silloin olla heikko. Jos sulla on toisin, niin eihän siinä mitään. Silloin se toimii.

Äläs nyt rupee mököttämään. :)
Semmonen turha vauhkoominen ei yleensä auta mitään ja vie keskustelun helposti sivuraiteille.

Mä nyt vain koitan tuoda tässä esiin pointtia, että mulla on ollut aina oma vahva tapa keskustella. Olen ollut kovin provokatiivinen ja niin on koko sivustokin ollut näköiseni. 5 vuotta on lyhyt aika, mutta jonazn, olit 15 vuotias kun tämä käynnistettiin. Sinulla ei voi oikeasti olla pienintäkään kosketusta siihen, mitä paineita yleensä tämän vetämisessä on, miten tunteitaan välillä joutuu hallitsemaan ja kahlitsemaan. Miten joutuu nöyrtymään, miten joutuu avautumaan, tämä on hallittu kaaos ja vain kasvaa.

Ei tässä nyt ollut kyse siitä minkä ikäinen oon ollut kun oot pystyttänyt tän sivuston vaan sun keskustelutyylistä. Ihmisillä on hyvin erilaisia kokemuksia, jotkut kykenee jonkin sortin empatiaan, mutta en siltikään ole missään vaiheessa väittänyt että millaista on olla pakkotoiston grand old man.

Se ei silti sitä muuta, että provokatiivinen keskustelu helposti johtaa vaan suuttumiseen ja johonki ihan sivuaiheisiin, kuten minkä ikäinen napero jonazn on ollut kun mike on pistänyt pakkiksen pystyyn.

EDIT: ite oon melko paska keskustelija, enkä täydellinen mitä viimeisin provo taisi tarkoittaa.

wikipedia sanoi:
To be diagnosed as muscle dismorphic, the person must exhibit symptoms of the type and degree outlined in the Diagnostic and Statistical Manual for body dysmorphic disorder, and not merely appear over-interested in physique or engage in behaviors other people would find unwise.

Ihmetyttää koko keskustelu; kukaan ei viitsi ottaa selvää faktoista. Wikipediasta löytyi ylläoleva sitaatti, ja vieläpä pari lähdettäkin. Peräti yksi kirjoittaja tiesi, että bigorexia on slanginimi muscle dismorphialle.

Jokainen joka lukee tuon ylläolevan sitaatin voi varmasti päätellä, että ei se niin kovin yleistä ole. pitäisi kaivaa käsiinsä tuo tutkimus, niin voisi tarkistaa montako tapausta on oikeasti löytynyt.

Ihan paska keskustelu. Hävettää kun osallistuin. ;)

PS: Paska oli artikkelikin. En ees jaksa perustella, muut on sen tehneet jo niin tyhjentävästi.

edit: Moneenkohan tämäkin pätee "The constant preoccupation with perceived smallness, and attempts to get bigger, interfere with school and career" (http://www.anred.com/musdys.html)

En mä usko joulupukkiinkaan. Jos tommoinen sairaus on olemassa, niin ilmiselvästi se on erittäin, erittäin pienen ryhmän sairaus, eikä millään tavalla ole liitettävissä edes tuommoiseen artikkeliin. Mitä mä olen bodareita tavannut, niin järjestäen ovat oikein halukkaita esittelemään kroppaansa.

Mä nyt vain väitän ja saan väittää mitä ikinä lystää, että jos menet lekurille sanomaan "kärsin bigoreksiasta", niin se kysyy "anteeksi mistä?"
Ei tää nyt uskon asia olekkaan. Ihan määritelty sairaus.
Fakta on se, että kumpikaan meistä ei tiedä todellisialukemia suuntaan taitoiseen joten niitä spekulaatioitaon turha heitellä ilmoille.

Se kropan esittely ei vielä kerro siitä että sairastaakojoku mahdollisesti sitä vai ei.Se mitä henkilönpään sisällä tapahtuuja miten hänkokee itsensäja kroppansaon se mikä tässä vaikuttaa.

Ongelmat kun eivät katoa mihinkään suuntaan vähättelemällä. Mitä enemmän niistä puhutaan niin sen parempi.

Olen samaa miletä että jos lekurille menet puhumaan mielenterveydellisistä ongelmista niin se hoitoon pääsy on vaikeata. Valitettavasti näin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom