Turkistarhaisku prkl

Originally posted by Natupelle
Mikä helvetin säilytettävä minkkikanta? Luuletko nää että minkki kuuluu tänne Suomeen? Se on tuontieläin joka on vallannut vesikon ekologisen lokeron täysin ja nyt tekee saman hillerille. En viitsi edes alkaa toistamaan muita haittoja joita mainittu pohjois-Amerikan karkulainen tekee luonnossa eläessään kosteikkojen ja saariston lintukannoille. Se minkin tarkoitus luonnossa on elää siellä mistä se on kotoisin.
Niinpä. Kaikki varmaan muistavat, miten Australiassa kävi muinaisten egyptiläisten roudattua sinne useita laivalastillisia kenguruita. Eikä varmaan tarvi edes mainita Skotlannin nummien orankiongelmasta. :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Mike
Siat eivät ole niin söpöjä ja suloisia.

Niijjoo.. Sehän se.

"Mä pelastelen minkkei ja muita söpöi eläimii! Mut emmä sikoja, ku ne haisee. Ei niillä oo niin väliä...."

Originally posted by Tomi
Niinpä. Kaikki varmaan muistavat, miten Australiassa kävi muinaisten egyptiläisten roudattua sinne useita laivalastillisia kenguruita. Eikä varmaan tarvi edes mainita Skotlannin nummien orankiongelmasta. :rolleyes:

Ääöööööhh...... en nyt oikein osaa suhtautua tähän.. ? Pidän itseäni normaaliälyisenä mutta tämän viestin sisältö ei aukea eli onko se Tomi nyt samaa mieltä vai pitääkö se käännyttää? ;)

Originally posted by Ande
Niijjoo.. Sehän se.

"Mä pelastelen minkkei ja muita söpöi eläimii! Mut emmä sikoja, ku ne haisee. Ei niillä oo niin väliä...."

Vietä elämäsi häkissä. Kasva sen takia, että sulta voidaan repiä nahka päältä ja tehdä siitä käsilaukku.

Ai niin mitä se oikeastaan sua enää siinä vaiheessa liikuttaa... sähän olet jo kuollut silloin... ja jollain on uusi käsilaukku. ;)

onko se Tomi nyt samaa mieltä vai pitääkö se käännyttää? ;)
Haha, toki samaa mieltä olen. Eläinlajit pitäisi pitää siellä, missä niiden oikeasti kuuluu olla. Kunhan vaan sekoilen lämpimikseni, koska tässä threadissa on ennestäänkin jo niin päättömiä posteja. :)

Originally posted by Dragon
Vietä elämäsi häkissä. Kasva sen takia, että sulta voidaan repiä nahka päältä ja tehdä siitä käsilaukku.

Ai niin mitä se oikeastaan sua enää siinä vaiheessa liikuttaa... sähän olet jo kuollut silloin... ja jollain on uusi käsilaukku. ;)

Tähän sen verran että onneksi elukat ei tiedä miksi ne on kun ne tuskin edes tietävät olevansa. Toisekseen mulle olisi ihan sama häkki-ihmisenä lihotettaisiko minua lihan, nahan vai molempien vuoksi. Siispä en näe turkiskasvatusta lihakarjan kasvatusta pahempana EDELLYTTÄEN että molemmilla olisi riittävän hyvät elinolosuhteet. Tässähän on parannettavaa käsittääkseni molemmilla rintamilla?

EDIT. Niin mää Tomi aattelinkin mutta sen verran lensi sulla jutut että pakko oli tarkentaa.. Nummiorangit röhähdytti nuuskat huulesta.

Originally posted by Ande
Aktivistit haluaa pelastaa eläimiä tappamalla ne ja riistämällä toisten toimeentulon.
Eiköhän aktivistien tarkoituksena ole saada tuo koko turhuus-elinkeino loppumaan. Ei niillä häkeissä olevilla minkeillä kovin pitkä tai ihana elämä ole muutenkaan odotettavissa.

Originally posted by Natupelle Siispä en näe turkiskasvatusta lihakarjan kasvatusta pahempana EDELLYTTÄEN että molemmilla olisi riittävän hyvät elinolosuhteet.

Nyt alamme ymmärtää toisiamme.

Piristeeksi pari kuvaa:

"Onpas täällä häkissä mukavaa, taidankin kaluta hiukan jalkaani sen kunniaksi."

Kaluan jalkaani, koska häkissä on niin kiva olla

"Minulla on hiukan kylmä. Antaisitko turkkini takaisin?"

Kylmä olo

-EDIT

En saanut liitettyä kuvia mutta tässä on linkki www-sivulle mistä piti ottaa pari kuvaa.

Originally posted by Mike
Siat eivät ole niin söpöjä ja suloisia.

Kyllä se käytännön syy on se että sikaloissa on elikoilla huomattavasti paremmat olo kuin tarhatuilla turkiseläimillä.

Jos sikoja pidettäisiin häkeissä joissa liikkumatilaa olisi parikymmentä senttiä, ja se niiden elämä pikku possusta isoksi siaksi olisi vain siinä häkissä oloa, niin varmasti iskuja niihinkin kohteisiin tehtäisiin.

Kasva sen takia, että sulta voidaan repiä nahka päältä ja tehdä siitä käsilaukku.
Tätä ajatusta kypsytellessäni tuli mieleen sellainen että kun minkit siellä tarhoissa juttelee ja joku vanhempi asioista paremmin perillä oleva minkki kertoo muille että "hei jätkät, me ollaan täällä vaan meidän turkkien takia" niin mä ainakin ihan vituillakseni tekisin kaikkeni pilatakseni turkkini, esim. pyytäisiin kämppistä (vai onko se sitten tässä tapauksessa häkkis) vääntämään säännöllisesti tarpeensa päälleni, puremalla kenties sais myös hyviä vaurioita tjsp... :david:

"Onpas täällä häkissä mukavaa, taidankin kaluta hiukan jalkaani sen kunniaksi."

Aihe on todellinen mutta ironia toimii.. :D

ne on kun ne tuskin edes tietävät olevansa.

Niinpä niin. Eihän eläimet edes tiedä olevansa...

Originally posted by maximillian
Jos sikoja pidettäisiin häkeissä joissa liikkumatilaa olisi parikymmentä senttiä, ja se niiden elämä pikku possusta isoksi siaksi olisi vain siinä häkissä oloa, niin varmasti iskuja niihinkin kohteisiin tehtäisiin.
Miten olisi tehokanalat? Niissä ei taida pahemmin tilaa kanoilla olla. Tehdäänkö sellaisiin usein iskuja ja saavatko ne julkisuutta?

Dragon kauhukuvien levittämisestä sen verran että laittakaa sitten samanlaisia lehmistäkin vai eivätkö ne vetoakaan yhtä hyvin? Itseäni ei tosin nyljetyt elukat juuri kauhistuta kun eilen viimeksi nyljin yhden.. itseään pureksivat elukat taas yököttävät siinä missä toisiaan syövät kanat.

Toivottavasti et missannut pointtiani lainauksessasi joka oli; en pidä turkistarhausta tämän hetken tiedoillani juuri kummempana kuin lihakarjan kasvatusta mutta toki haluan ajatella että vyöhöni ja päivälliseeni raaka-aineen antanut lehmä on saanut tassutella niityllä kirmaillen ja naapurin tädin minkki on elänyt mahdollisimman stressittömässä ympäristössä. Kuten sanottua, parannettavaa on mutta kieltäisi en.

Maxi toki voit halutessasi tuoda julki eriävän mielipiteesi alentuvuuden sijaa?

EDIT. Joku kyseli tehdäänkö kanaloihin iskuja ja hihhulisivustoa lukiessani havaitsin niitäkin tehtävän.

"Noku en mä ja mun frendi ei tykätä niin ei sitten kukaan muukaan".
-------------------------------------
Joopajoo.

Mulla on ollut 2 rottaa lemmikkinä ja ne ovat hyvin seurallisia otuksia. Oppivat tunnistamaan isäntänsä ja tulevat luokse kutsuttaessa.

No hellantuuteli. Sen kun hyysäät haittaeläimiä niin paljon kuin lystäät. Kuten sanoin, minä en sitä ymmärrä mutta sehän on mun vika.

Originally posted by newberry
No hellantuuteli. Sen kun hyysäät haittaeläimiä niin paljon kuin lystäät. Kuten sanoin, minä en sitä ymmärrä mutta sehän on mun vika.

Ai, puhuinko sulle. Nyt tiedän senkin.

Originally posted by MuscleMemory
Miten olisi tehokanalat? Niissä ei taida pahemmin tilaa kanoilla olla. Tehdäänkö sellaisiin usein iskuja ja saavatko ne julkisuutta?

Varmaan niihinkin iskuja tehdään. Sun pitää varmaan siirtyä sinne oikeuttaeläimille-palstalle jos haluat lisä tietoa eri eläinkasvattajiin kohdistuneista iskuista.

Ja kyllähän siinä A4-kokoisessa häkissä onkin puolet liikaa tilaa..saattaa kanaparoille tulla avoimen paikan ahdistusta...

:happohymy:

Ai, puhuinko sulle. Nyt tiedän senkin.

Maaxiiiiii, älä ny viitti olla noin herkkänahkanen tuittu. ;) Ihan kato vaan rauhassa asiaa puidaan, ei tätä kannata liian tiukasti ottaa vaikkei samaa mieltä välttämättä ollakaan.

Maaxiiiiii, älä ny viitti olla noin herkkänahkanen tuittu. ;) Ihan kato vaan rauhassa asiaa puidaan, ei tätä kannata liian tiukasti ottaa vaikkei samaa mieltä välttämättä ollakaan.

En jaksa kylvää näitä "WINK"WINK"-hymiöitä joten kuva mikä viesteistä tulee on varmaa kriittisempi kuin mies niiden takana...

Mut korvaan nyt puutteen..;) ;) ;) ;) ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom