En ymmärrä, miksi turkit pitävät olla aitoja, jos keinotekoisesti on mahdollista tehdä yhtä hyvin tai jopa paremmin lämpöä sisällään pitäviä? En tiedä sitten, miten hyvin ulkonäkö saadaan jäljiteltyä, mikä taitaa olla se pääsyy turkin hankkimiseen ja tietysti joillekin itseään täynnä oleville ihmisille korkea hinta on se tärkein asia, jotta muut varmasti tietävät, että hänellä on paljon rahaa ja kuvittelee olevansa parempi ihminen.
Myöskään en ymmärrä, miksi meillä ihmisillä on oikeus kasvattaa satoja tuhansia minkkejä suljetuissa häkeissä pelkästään sen takia, että jotkut ihmiset tykkäävät aidoista minkin turkeista? Ei taida minkin alkuperäinen tarkoitus olla juuri tämä. Tuomitsen kuitenkin tämän minkkien vapautuksen, koska ei ne osaa itse tehdä mitään kun ovat tottuneet tarhassa elämään. Nyt osa vapautuneista minkeistä ovat kuolleet, osa kituu jossain ja osa on saatu kiinni, mutta minkänlaisia vaikutuksia väliaikaisella vapaudella oli kiinni otetulle minkin mielelle? Jatkuuko tarhassa eläminen normaalisti vai tulevatko minkit kenties hulluiksi. Nämäkö olivat tekijöiden päätavoitteet?
Ymmärrän paremmin, jos minkki otetaan kiinni luonnosta ja turkki käytetään hyväksi ja kiinni ottaminen on tasapainossa eli säilytetään minkkikanta. Tämä siksi, koska minkeillä on jotain tarkoituksia luonnossa, mitä se täyttää elämänsä aikana ja häkin sisältä niitä on hieman vaikea täyttää. :D
Itse en välitä turkiksista tippaakaan, koska on parempaa tarjolla keinotekoisesti. Minua ei kiinnosta kallis hinta vaan vaatteen ominaisuudet kuten lähinnä lämmön sisällä pitäminen, kestävyys, istuvuus ja ulkonäkö. Turkki näyttää muutenkin aika kömpelöltä.