Turkistarhaisku prkl

Originally posted by Tomi
Hetkinen... No entäs se raha, minkä sinä laitat baariin (jos käytät alkoholia), vaatteisiin tai lisäravinteisiin? Eiköhän se njägermeister silläkin rahalla sen pullansa saisi?

no joo totta puhut mutta kai got the point mitä ajoin takaa mutta joo helppohan on minun vierestä neuvoa

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Kusimato
Siis arvot on mennyt total päin vittua kun kilpikonnan sterilisointiin käytetään ennemmin rahaa kuin hyväntekeväisyyteen paremman tulevaisuuden puolesta
Edelleen. Sinulla tai minulla ei ole oikeutta moralisoida jonkun rahankäyttöä eläimen hyvinvointiin. Tämä on sitä kaksinaismoralismia parhaimmillaan, arvoisa Kusimato. "Miksi sä sitä eläintä eläinlääkäriin viet? Vois sen rahan hyväntekeväisyyteenkin käyttää. Ostin muuten 200 eurolla uusia vaatteita, 3 DVD-leffaa, 150 eurolla lisäravinteita ja uudet videot viikonloppuna?"

Joko näet ristiriidan?

Joo joo kyllä mä itsekin tiedän millainen kapitalistipaska olen mutta en silti ostaisi millekään rotalle pitempää elämää

Joo joo kyllä mä itsekin tiedän millainen kapitalistipaska olen mutta en silti ostaisi millekään rotalle pitempää elämää
Mutta mietipä nyt vielä... Se rotta voi olla jollekin perheenjäsen. Sellainen, joka kuuntelee, ymmärtää, eikä koskaan sano sinulle "ei nyt". Ystävä, joka noutaa aamulehtesi, tuo sinulle tohvelisi ja lähtee aina innokkaana puistoon tai lenkille kanssasi kirmaamaan vallattomasti, hakemaan keppiä ja palloa. Heräät aamulla nauraen, kun se nuolee iloisesti naamaasi ja jyrsii keltaisilla hampaillaan Taunus-viiksiäsi, tuijottaen samalla suoraan tajuntaasi pistävillä, punaisilla silmillään.

:jahas:
Edit. Ok, no rotat voi sittenkin tappaa.

Originally posted by VilleO
Se, että ihminen hyödyntää eläimiä ravinnon saamiseksi on ihan luonnonmukaista, mutta turkistarhaaminen sen takia, että hienostorouvat saisivat näyttää pramealta teekutsuillaan, on turhaa.

Originally posted by Dragon
Onko turkki todellakin niin välttämätön kapistus nykyajan ihmisille?

Tuota noin... ymmärrän kyllä hyvin sitäkin katsontakantaa, ettei missään nimessä halua pukea päälleen turkista, vakaumuksellisista syistä.

Mutta mitä sitten tulee aiheeseen muuten niin mun mielestä turkki ei todellakaan ole mikään hienostorouvien näyttäytymiskledju, vaan arkipäiväinen päällysvaate, jota voi pitää päällä ihan missä tahansa. Ja mitä tulee sen tarpeellisuuteen niin itse liki kroonisesti aina ja joka paikassa palelevana ihmisenä en ole turkkia parempaa talviasustetta onnistunut koskaan löytämään. Sille ei vedä vertoja mikään super-hyper-untuvatoppa taikka mega-extreme-outdoor-this-and-that -takki, vaan kyllä aidon turkiksen ominaisuudet nimenomaan kylmän ja tuulen loitolla pitämiseksi ovat mielestäni täysin vertaansa vailla.

Lisäksi, se vain paranee ikääntyessään eli vaikka kertaostoksena onkin hintava, maksaa kyllä itsensä takaisin tulevina vuosina mennen tullen.

Sinulla ei taida olla lemmikkieläimiä (koskaan ollutkaan)? No joo, ei ole minullakaan rottaa, mutta kissa on. Ja jos se sairastuisi, niin aivan varmasti veisin sen eläinlääkärille ja "ostaisin sille pitemmän elämän". :haart:Muusa-kissa:haart:

Ja alkuperäiseen aiheeseen, turkistarhausta sen enempää kommentoimatta (ei ole tarpeeksi tietoa aiheesta), ovat nuo iskut todella syvältä ja hölmön hommaa. :curs: Tarhaus on kuitenkin laillinen elinkeino Suomessa, eikä kenelläkään ole oikeutta tuolla tavoin turmella toisen elinkeinoa. Puhumattakaan siitä, millaista tuhoa nuo söpöt pikku minkit saavat luonnossa aikaan. Ja minkkihän ei tosiaankaan kuulu Suomen eläimistöön luonnostaan... Tosi luonnonsuojelijoita, prkl... :curs:

Sinulla tai minulla ei ole oikeutta moralisoida jonkun rahankäyttöä eläimen hyvinvointiin.

No, onhan. Makuasioista voi kiistellä ja huonosta mausta pitää ehdottomasti huomauttaa. Ongelmaksi nämä makuasiat muodostuvat vasta sitten, kun pieni piiri on taas pyörinyt liian kauan ja siitä piirin omasta mausta onkin tullut se ainoa oikea ja sitten lähdetään piirin voimin tekemään ihmisoikeusrikkomuksia pakottamalla toiset ihmiset piiriä myötäilevään makuun.
Moralisointiin on siis oikeus, mutta on taas aivan eri asia, kannattaako se.

Originally posted by Mike
Olisi kiva nähdä miten lehmät pärjäisivät Suomen 30 asteen pakkasessa yksinään. :rolleyes:

taitavat kerääntyä ravintoloihin ainakin PE ja LA -iltaisin.. just.. :rolleyes: :piis:

Taloudessa kaksi koiraa toinen 13 v vanha. Koirat on elämänkumppaneita ja hyötyeläimiä ja kissat jotka esim. pyydystää hiiriä ovat vuorovaikutteisia toisin kuin joku häkissä makaava malariasammakko tai rotta jotka on mun mielestäni liian passiivisia lemmikeiksi ja minkäänlaista hyötyä niistä ei luulisi saavan, vain rahanmenoa ja työtä pitää ne hengissä.

Mutta mietipä nyt vielä... Se rotta voi olla jollekin perheenjäsen. Heräät aamulla nauraen, kun se nuolee iloisesti naamaasi ja jyrsii keltaisilla hampaillaan Taunus-viiksiäsi, tuijottaen samalla suoraan tajuntaasi pistävillä, punaisilla silmillään.

Ruahhaa! "Taunus-viiksiäsi"!

Noniin noniin. Alkaa lipsumaan mutta iskut ei lopu ennenkuin suuri yleisö tuomitsee ne riittävän selkeästi. Mikään "joo kylhän ne hyvää tarkottaa mut keinot on tuhmia"- tussuttelu ei tuo tulosta. ON OTETTAVA JYRKÄSTI KIELTEINEN KANTA jotta terrorismi saadaan loppumaan.
Kysymys kuuluu mikä on seuraava ala joka saa eläinoikeushysterioitsijat kuumenemaan ja toimimaan Suomessa terrorismin keinoin? Kalankasvattajat? Metsästäjät? Urheilukalastajat? Tulee yöllinen nimetön soitto kun käyt lapsiesi kanssa ongella; "Sulla oli takapenkillä mato-onki, kattele taakses pimeellä". Eikä tämä ole kaukaa haettua, Englannissa vainotaan jo metsästäjiä ja kalastajia.

Koirat on hyötyeläimiä

Miten ne hyödyttävät sinua? Syövät ja paskovat?

:jahas:
Edit. Ok, no rotat voi sittenkin tappaa.

:offtopic: Todellakin. Ikinä en ole ymmärtänyt sitä että rottia joku pitää lemmikkinä. Miksei samantien torakoita tai vaikkapa leikkisää pientä bilhartsia-loista.

Originally posted by maximillian

Poliisikoira, vahtikoira, ajokoira, rauniokoira, hengenpelastuskoira, opaskoira, huumekoira, seurakoira ja paimenkoira sekä lintukoira

Originally posted by newberry
:offtopic: Todellakin. Ikinä en ole ymmärtänyt sitä että rottia joku pitää lemmikkinä. Miksei samantien torakoita tai vaikkapa leikkisää pientä bilhartsia-loista.

"Noku en mä ja mun frendi ei tykätä niin ei sitten kukaan muukaan".
-------------------------------------
Joopajoo.

Mulla on ollut 2 rottaa lemmikkinä ja ne ovat hyvin seurallisia otuksia. Oppivat tunnistamaan isäntänsä ja tulevat luokse kutsuttaessa.

[BMulla on ollut 2 rottaa lemmikkinä [/B]

Miksi minä en ole yllättynyt?

:rolleyes: No eikös se jo tullu selväksi? Koirat on seurallisia, kiintyvät isäntäänsä ja ovat älykkämpiäkin kuin monet muut lemmikit.

edit: Puhumattakaan noista muista käyttötarkoituksista mitä jo lueteltiin.

Poliisikoira, vahtikoira, ajokoira, rauniokoira, hengenpelastuskoira, opaskoira, huumekoira, seurakoira ja paimenkoira sekä lintukoira
'
Siis sulla on noi kaikki niissä kahdessa 13-vuotiaassa koirassa? Wau. Onpas tiukka paketti.
---------

Kysyin että mitä ne sun koirat SINUA hyödyttää?

Mitenkäs kaikki ne koirat joilla ei ole mitään "hyödyttävää" tehtävää yhteiskunnassa?

Meneekö ne sulla samaan kastiin sen lemmikki iguaanin kanssa jonka anaalirauhaset pitää tyhjentää joka kk?

Listaa voisi jatkaa loputtomiin... Hermorauniokoira, suomenpystykoira, kiinanpalapaistikoira, peruskoira, skotlanninhammaskoira, saksansähköpaimenkoira sekä naapurin Mousse-T.

Anteeksi.

Originally posted by Natupelle
Miksi minä en ole yllättynyt?

Viititkö pistää vielä sen mun syväanalyysin meilillä mulle kun se on multa hävinnyt.

Hivenen asiaa sivuten.

Pari vuotta sitten oli juttua jostain turkiskaupasta jota punaviherpaskiaiset vainosivat.
Ikkunoita hajoitettiin, lukkoihin työnnettiin liimaa ja omistajalle ja hänen perheelleen soitettiin uhkaussoittoja ja taisi siinä olla mukana muutakin uhkailuja.

Kyllä otti päähän lukea moista viattomien ihmisten vainoamista.
Kavereiden kanssa miettiittin, että pitäisi mennä sinne vetämään treenit joku ilta ja testaamaan hippien nyrkinsietokykyä.

Ampumaan minä en alkaisi ketään tuollaisen takia mutta en kyllä saisi huonoa omatuntoja vaikka hivenen nyrkillä heitä hivelisi.

Jos kaikki ihmiset alkaisivat toteuttamaan omia periaatteitaan laeista riippumatta niin silloinhan koko meidän yhteiskuntamme hajoaisi ja en keksi yhtään syytä, että miksi noiden paskiaisten pitäisi saada jokin erivapaus tässä asiassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom