Tupakoinnin vaikutus treeniin

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
moppe sanoi:
Mä en oo missään vaiheessa pitäny tupakointia järkevänä. Ehkä se sillon alkuaikoina oli niin coolia, että piti kössytellä sen aikaa, että siitä jonkunnäkösen tavan sai aikaan. Tässä sitä nyt sitten ollaan. Tosin mulla niitä poltettuja vuosia on niin vähän, että ei auta valittaa. Tästä se lähtee... Täytyy toivoo, ettei kaverit kiusallaan ala "tarjoomaan", kun ite savuja kiskovat. Mulla on aina ollu niin heikko luonne, et annan periks ihan naurettavan pienien asioiden vuoksi...

Joo tää on vittumaista ku luulis et kaverit tukis mut mulle on ainaki kolmesti yks tyyppi tarjonnu kessuu ku haluu et mä alkaisin polttaa taas et se sais röökiseuraa :hyper: jumalauta alkaa menee hermo kerran se olis ostanu mulle ilmaseks askin jos olisin polttanu sen ite vittu mikä äijä :curs:

-edit- En oo onneks sortunu.

Caygill sanoi:
Lainaus tuosta ym. postista siksi, että pilaan nyt mahdollisen luku- ja sauhuttelunautinnon kertomalla, että röökistä EI VOI saada nautintoa. Sen sijaan siitä syntyy noin tunnin kuluttua neljä päivää kestävä jännitystila kehoon, jonka alitajunta virheellisesti on yhdistänyt pelkoon ja stressiin. Kun nyt vedät seuraavan röökin, niin tämä jännitystila palaa hetkeksi edellisen röökin tasolle, joka nyt tuntuu nautinnolta tai rauhoittumiselta. Koko röökin poltto on alitajunnan ylläpitämä illuusio; ihminen vetää savua itse aiheutettuun kemialliseen pelkotilaan…tosi coolia, eikö…

Sori, että nostan ikivanhan threadin ylös. Mielestäni tuossa on paras kommentti tupakoinnista, mitä olen ikinä lukenut/kuullut mistään. Ainakin omalla kohdalla pitää täysin paikkansa. Lopettamisyritykset on kerta toisensa jälkeen mennyt päin persettä, koska välillä tuntuu, että koko elämässä ei oo mitään vitun järkeä jos ei saa polttaa (siis silloin ku on ollut vaikkapa vuorokauden polttamatta)

Huomenna loppuu (en vielä työjuttujen takia halua nostaa tuota kemiallista pelkotilaa ennen huomista ;) ). Jos ei onnistu, niin luen vaikka tuon kirjan.

Tuo on ihan hyvä näkökulma ja minunkin mielestä kalskahtaa totuudelta. Tolla periaatteella vaan et nauti syömisestäkään kun sinulla on nälkä. Toki niitä on huono verrata keskenään, koska syöminen on elintärkeä ja elämän perusedellytys kun taas tupakointi on täysin päinvastainen asia. Mekanismi on kuitenkin samankaltainen.

Hauska tuossa mallissa on tunnistaa se että jälkeenpäin yhdistää stressin ja pelon tupakkaan ja nikotiiniriippuvuuteen. Eli kun stressaa tai muuten on epävarma olo, hyvin helposti alkaa ratkomaan sitä tupakalla, vaikka koko malli on virheellinen.

Viikko takana polttamatta. Helppo sellainen, vaikka unet on mitä sattuu. Olenkin vähän tällainen käryyttelijä. Vedän kuukauden sillon tällön kuin korsteeni, mutta sitten taas saan itseäni niskasta kiinni.

Mitä topikkiin tulee, vaikutukset on ainakin minulla melkoiset. Olen paljon virkeämpi ja veikkaan että se yksi tai kaksi toistoa sieltä tulee enemmän aina. En voi varmaksi toki sanoa. Pitkällä aikavälillä erot varmaan näkyy juuri siinä että on tullut tehtyä vähän enemmän joka kerta ja paremmalla sykkeellä.

Japanilaiset ovat maailman pisimpään elävä kansa, mutta siellä silti noin 70% miehistä ja 30% naisista kessuttelee. Itse en tupakoi, mutta pistää miettimään kuinka paljon niitä tupakan vaaroja loppujenlopuksi liioitellaan täällä suomessa. Japanilaisilla on toki huomattavasti(?) terveemmät elämäntavat kuin meillä suomalaisilla.

Eikö kukaan ota huomioon, paljonko treeni haittaa tupakointia! Esim. pitemmissä levytanko sarjoissa karistaminen on hiton vaikeaa käsien ollessa varatut;) !

Eikö kukaan ota huomioon, paljonko treeni haittaa tupakointia! Esim. pitemmissä levytanko sarjoissa karistaminen on hiton vaikeaa käsien ollessa varatut;) !

Tuo on kyllä hankalaa, joskus tippuu tuhkat silmille. Pystypunneruksessa käsipainoilla, on liikkeen alaosassa hyvä vetästä savut toistojen välissä. Antaa painojen levätä kämmenellä niin saa tupakin sormien väliin. Suositeltavaa ois kyllä tuprutella sarjojen välissä. :D

Ite poltan ja sarjapainot nousee, mutta pistää vaan miettimään miten vois kehittyä jos ei polttais.

En oikein kunnolla ymmärtänyt sun postia, mutta jos meinasit että miten puntti kulkee paremmin jos ei polta niin ainakin jaksat paremmin pidempiä sarjoja. Et hengästy niin nopeasti. Tuon voi kyllä päätellä ihan maalaisjärjellä. :rolleyes:

En oikein kunnolla ymmärtänyt sun postia, mutta jos meinasit että miten puntti kulkee paremmin jos ei polta niin ainakin jaksat paremmin pidempiä sarjoja. Et hengästy niin nopeasti. Tuon voi kyllä päätellä ihan maalaisjärjellä. :rolleyes:

Eiku tiedän itekki, että puntti kulkee paremmin jos ei polta. Nyt oon jo melkein vuoden polttanu ja tulokset nousee siltiki vaikka poltan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eiku tiedän itekki, että puntti kulkee paremmin jos ei polta. Nyt oon jo melkein vuoden polttanu ja tulokset nousee siltiki vaikka poltan.

No eihän se röökin polttaminen siihen voimaan vaikuta. Aerobiseen kuntoon enemmänki ja sitä kautta sarjakestävyyteen.

Jonegh ja PrideOfLondon: oletteko harkinneet siirtymistä piippuun? Ei tarvitse mavettaessa/kyykkäillessä/punnertaessa tuherrella tuhkan kanssa.

Omituinen väite tämä "tupakasta-ei-voi-nauttia/jännitystila/pelko & stressi". Lopetin neljä vuotta sitten ja vieläkin nautin tupakan tuoksusta eli jännitteet, pelko ja stressi ovat nähtävästi jääneet ikiajaksi päälle. Itse asiassa aloittaisin uudelleen, mutten uskalla, kun on nuuskariippuvuus eli yhdellä paheella pärjäillään.

Jonegh ja PrideOfLondon: oletteko harkinneet siirtymistä piippuun? Ei tarvitse mavettaessa/kyykkäillessä/punnertaessa tuherrella tuhkan kanssa.

Onhan se mielessä käynyt, mutta pelkään että esim. kyykyt voisivat silloin aiheuttaa hermoston menemistä PIIPPUUN, jonka jälkeen voisin vain SÄTKIÄ lattialla:rolleyes: .

Itse en halua elää viimeistä vuotta siten että keuhkoissa on reilu litra tervaa, happi ei kulje yhtää. Sama kuin hengittäisi esim fleeskankaan läpi. Eikä muuten kiinnosta kuolla siten että räkii keuhkonpalasia pihalle :thumbs:

PS: Been there, seen that.

Itellä pössyttely on sillee et aamulla ennen töihin menoa vetäsee sätkän ja sitte seuraava sätkä klo12-14 joka on about 1tunti treenin jälkeen ja sit yks illalla ja eikä tunnu treenissä sen kummemmin...

[Max];1312642 sanoi:
Itse en halua elää viimeistä vuotta siten että keuhkoissa on reilu litra tervaa, happi ei kulje yhtää. Sama kuin hengittäisi esim fleeskankaan läpi. Eikä muuten kiinnosta kuolla siten että räkii keuhkonpalasia pihalle :thumbs:

PS: Been there, seen that.

En minäkään. Oikaistakoon siis, että leikinlaskustani huolimatta en ole tupakoinut vakituisesti enää vuosiin. Siltä uralta on kyllä itsellänikin reilusti yli 10v. kokemus aina pikkupojasta lähtien.

Terppa! Itselläni sauhuttelu on ollu sellaista on-off tyyppistä jo 9v. Kyllä huomaa jos, vaikka 2kk"offin" jälkeen alkaa sauhuttelu uudestaan! alussa ei henki kulje kunnolla ( varsinkin aamulla ) ja isojen lihaksien tapposarjoista tulee erittäin tuskaisen tuntuisia. Mutta siihenki tottuu ja ei huomaa ettei raudat liiku enää samallalailla..

Nyt alko taas offikausi edellispäivänä ja olo aika mielenkiintoinen:) kädet hikoaa ja levottomuus jotain luokkaa 2pannua kahvia alla:) Jos nämä vierotukset käy voittamattomiksi niin onneks löytyy respa bupropionille..

Niin ja innolla odotellaan huomista selkäpäivää kun ei ole yhtään hiilimonoksidia veressä! :thumbs:

Suositut

Back
Ylös Bottom