Tupakoinnin vaikutus treeniin

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
ite en o koskaa tupakkaa poltellu, mut nuuskan käytön alotin intissä ja sitä sitte tulikin käytettyä suunnillee 4vuotta. Lopetin nuuskan käytön tossa reilu 6kk sitte.

Täytyy kyl sanoa, että ite ainakin koin nuuskaa käyttäessäni, et nölli huules sai ittestää paremmin irti salilla. En tiedä että mistä tuo johtu, mutta huomasin kyllä eron. Nuuskahan nostaa hieman sykettä, että vaikuttaiskohan se siihen, että nölli huules nous enempi rautaa. En kuiteka suosittele nuuskan käytön alottamista siinä toivossa, että sais parempia tuloksia salilla! :D

Vastaavasti aerobisen liikunnan yhteydessä nuuskalla taas oli selkeä negatiivinen vaikutus minuun. Pienikin liikunta nuuskahuulessa hengästytti huomattavasti enemmän, ku ilman nuuskaa.

En minäkään. Oikaistakoon siis, että leikinlaskustani huolimatta en ole tupakoinut vakituisesti enää vuosiin. Siltä uralta on kyllä itsellänikin reilusti yli 10v. kokemus aina pikkupojasta lähtien.

Sama täällä. Nykyään tulee sauhuteltua ainoastaan viihteellä, tosin sekin sais jäädä, kun tulee nykyään käytyä liikaakin ulkona.

Kun sanotaan, että tupakoitsijoille on massan lisääminen vaikeampaa kun tupakoimattomille, niin enpä kyllä osaa sanoa että miksi se olis näin...no, sanotaan että polttaminen vähentää ruokahalua, voisko se olla selitys? Ite poltan noin 5-10 savuketta päivässä, ja jos viihteelle lähtee niin määrä saattaa nousta siihen 20. Mun ruokahalu ainakin on kohdillaan, kokoajan tuntuu olevan nälkä. Rööki maistuukin paljon paremmalta täydellä mahalla, koulussa tosin on sellasia kavereita ketkä jättää aterian väliin ja lähtee spaddulle, mutta itse en ikinä pystyisi siihen:)

Ja kyllähän se lopettaminen olisi tavoitteena, mutta tällä hetkellä en taida pystyä siihen, intti edessä vuoden päästä, ajattelin sen jälkeen sitten tosissaan yrittää. Ja en mä nyt tosiaan voi sanoa, että vaikuttaako se rööki treenaamiseen vai ei, sen verran vähän punttien kolistelua vasta takana...:evil:

Kun sanotaan, että tupakoitsijoille on massan lisääminen vaikeampaa kun tupakoimattomille, niin enpä kyllä osaa sanoa että miksi se olis näin...no, sanotaan että polttaminen vähentää ruokahalua, voisko se olla selitys?

Ruokahalu heikkenee ja aineenvaihdunta vilkastuu.

Kuten kaverin muija sanoi mulle: "Oikeesti jos haluat joskus laihtua, niin rupea polttamaan" joskus yli vuosi sitten.

Tyttö on itse vähän lihava... ja polttanut jo kauan.

Ei siitä kerrastakaan varmaan mitään hyötyä ole, vaikkei koukkuun jäiskään tai kuoliskaan?

On siitä! Oikeasti kaikki tupakoitsiat on kivempia ihmisiä kuin tupakoimattomat. Ja hienompia.
Miksi tupakoitsijat ovat mukavampia kuin tupakoimattomat:
-Tupakoitsijat eivät ole aina valistamassa tupakoinnin vaaroista
-Tupakoitsijan kanssa voi mennä röökille ilman että joku hoputtaa takaisin sisään. -Tupakoitsijat eivät höngi ja huido naamasi edessä kun poltat
-Tupakoistija ei valita jos henkesi haisee tupakalle.
-Tupakoitsija ei valita jos yleensäkkin haiset tupakalle
-Tupakoitsija ei valita jos poltat julkisella paikalla
-Jne, jne...

:)

- Tupakoitsijat ovat koko ajan vinkumassa, että mennään tupakalle
- Tupakoitsijoita joutuu odottamaan, että saavat sen röökin poltettua
- Tupakoitsijan henki haisee pahalle
- Tupakoitsijat ovat ärsyttäviä jos eivät saa tupakkaansa ajoissa
- Jne, jne...

:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siis mun mielipide on se, että tupakka ei tee muuta kun hidastaa palautumista, ei sen pitäis suorituksiin niin vaikuttaa... olen meinaa itte sen huomannu ku olen alottanu.

Mun mielestä toi tupakka kyllä vaikuttaa 8-9 vuoden kokemuksella treeniin sen verran että ei meinaa jaksaa, helpommin tulee luovutettua yms. Tietty että on ensin ollut 8h töissä ensin -> salille. Jaksaa suomeks sanottuna ihan helposti, ennen ei millää jaksanut, mut kun oli kk polttamatta niin vola ku rupes jaksamaan. Tsemiä kaikille lopettamiseen

mun mielestä se nyt ei koommin vaikuta kuin pitkiintoistoihin eli kestävyyteen jos puntteja nostelee.. itse yritän olla polttamatta 2h ennen reeniä ja 1h reenien jälkee ja hyvin pelittää, massan kasvuun se kyllä vaikuttaa negatiivisesti sen olen kyllä huomannut :/
milläänlailla en kehota kenenkää alottaa polttaa röökiä paska tapahan se on..

Oon polttanu n. 7 vuotta ja olin tuossa keväällä kuukauden polttamatta ehkä varsinaisesti huomannu mitään muuta muutosta kun että cardiotreenissä syketaso laski n. 15-20% normaalista. Tosin 1kk polttamatta on aika pieni aika vielä siihen että mitään muutoksia edes kerkeis tapahtumaan. Ja oletan että tuo muutos minkä huomasin, johtuu tupakoinnista/sen puutteesta koska sen kuukauden jälkeen jatkoin taas polttamista ja syketasot nous takas sen 15-20% :D

edit.
mun mielestä se nyt ei koommin vaikuta kuin pitkiintoistoihin eli kestävyyteen jos puntteja nostelee..

Kylläpä uskon että se vaikuttaa punttien nostelemiseenkin koska tarviihan sun lihakset happea työssä kun työssä. Tupakointi taas heikentää hakenottokykyä joten.. Mutta kuinka radikaalia tää vaikutus on.. Vaikea lähteä testaamaan koska oikeet vaikutuksethan käsittääkseni tupakoinnin lopettavalla tulee vasta useemman kuukauden polttamatta olemisen jälkeen ja siinä ajassa kunto ja voimaki kerkee kasvamaan.

en nyt usko ainakaa että muutoksii nyt iha heti alkaa tulee.. radikaalit erot kyl pitäis huomaa jo parin vuoden sisällä jos ei polta,ku ei se voima/massa hetkessä sielt tule..

sitten kun lopettaa niin huomaa ainakin jotta sitä saatanan syöpäkäärylettä tekee mieli välillä jopa nyt jo noin 1v8kk polttamatta olleena. Tuli 15v vedettyy

Suositut

Back
Ylös Bottom