Tupakoinnin vaikutus treeniin

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Massan kasvuun ja voimatasoihin ei juurikaan vaikuta. Vaikutus on minimaalinen.

En nyt tähän hätään jaksa etsiä, mutta onhan pakkiksellakin pyörinyt vähän väliä linkkejä tutkimuksiin joissa osoitetaan että tupäkointi vaikuttaa negatiivisesti proteiinisynteesiin. Varmaan löytyy tästäkin topicista.

En nyt tähän hätään jaksa etsiä, mutta onhan pakkiksellakin pyörinyt vähän väliä linkkejä tutkimuksiin joissa osoitetaan että tupäkointi vaikuttaa negatiivisesti proteiinisynteesiin. Varmaan löytyy tästäkin topicista.
Varmasti vaikuttaa, mutta tuollaisesta solutason tutkimuksesta ei kovin paljon voi päätellä vaikutuksia massaan ja voimaan. Siis totta kai jotain vaikutusta on, mutta ei se välttämättä kovin huomattavaa ole. Tämän tutkimiseen tarvittaisiin pitemmän aikavälin tutkimus, jossa mitattaisiin nimen omaan massaa ja voimaa.

En nyt yritä tässä puolustella röökaamista, totta kai on parempi olla polttamatta. Mutta voi sitä treeninsä pilata pahemminkin kuin tupakoimalla.

Eilen alotin lakon aamuröökin jälkeen ja illalla salille.

Alkulämmöt oli aivan käsittämättömän kevyen tuntuset :)

Voimat vaan oli aivan hukassa, mutta se on ihan eri juttu...

tullu poltettua n7v :eek:
Vasta vähän aikaa sitten tajunnut että kannattas lopettaa, ja viikot meneekin helposti polttamatta.

Onhan se nyt aivan naurettavaa maksaa 4e päivässä siitä, että saa kaikki mahdolliset sairaudet eikä mitään vastinetta rahoilleen.
Tekee röökiä mieli, vedät röökin=ns normaali olo.
tämä normaali olo on tupakoimattomalla 100kertaa freshimpänä kokoajan, eikä maksa henkeä tai rahaa.
Nykyään poltan satunnaisesti viikonloppusin, ja sillonkin mielellään jotain ihan muuta kuin tupakkaa;)
Nyt saan varmaan valistusta tarjoavat tupakoivat saarnamiehet kimppuuni:D

oon 16 ja polttanu 3 vuotta
kerran vaan alotin:curs: mutta 4 kertaa oon silti lopettanu
nyt oon huomaamatta ruvennu valistamaan muita lopettamaan, vaikken osaa itekkä

16v, en polta. Satunnaisesti olen vetänyt - eli noin 10 kpl elämäni aikana.

Ei se koskaan mitään hyvää ole, eikä varmaan tule olemaankaan joten jätän väliin suosiolla.

Itse olen 17 -vuotias ja olen polttanu ala asteen 6 luokalta vakituisesti, eli mitä siintä nyt tulee :s Ainoa haitta reeniin on kauhea liman eritys, joka todennäköisesti johtuu siintä kun siirryin kokonaan polttamaan sikareita tupakan sijaan. En usko että tupakoinnilla muuten on suurta merkitystä, ellei sitten reeneissä tarvita suuria hapenottoja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No eise tupakka ainakaan paranna reeniä, kyllähän tupakka heikentää fyysistä suorituskykyä joten veikkaisin (ite en oo koskaan polttanu) että paremmin ne reenit kulkee ilman tupakka. Ja vaikka ei kulkiskaan, nii mitä hyödyt jos jatkat polttamista? Ymmärrän että lopettaminen on joillekki vaikiata, mutta yrittänyttä ei laiteta ;)

kokemus

Itse poltan yli kaks toppaa päivässä, mutta lopetin kerran 10kk tupakoinnin niin paisuin ku pulla uunissa ilman lisä aineita et kyl kannattaa lopettaa jos haluaa isommat ja vahvemmat lihakset.Jos poltat vain alta 10kpl päivässä ni ei tuu niin suurta vahinkoa tuloksissa(epäilisin).Tupakointi supistaa verisuonia ja haittaa hapen kulkua lihaksiin.

Itse poltan yli kaks toppaa päivässä, mutta lopetin kerran 10kk tupakoinnin niin paisuin ku pulla uunissa ilman lisä aineita et kyl kannattaa lopettaa jos haluaa isommat ja vahvemmat lihakset.Jos poltat vain alta 10kpl päivässä ni ei tuu niin suurta vahinkoa tuloksissa(epäilisin).Tupakointi supistaa verisuonia ja haittaa hapen kulkua lihaksiin.

2 toppaa päivässä? : o eikö se oo jotain 100 röökiä??

Kyllä nyt saa loppua toi mun tupakointi.... Siinä vaihees tajuaa, et jokin on pielessä mun "terveellisissä elämäntavoissa" ku lenkillä käydessä saa räkiä niitä keuhkoja pihalle. Yks viikko menty 1rööki/päivä ja jonain päivinä ei yhtään.
Kun aloittaa tupakoinnin nii sitä ajattelee et "no en mä polta muuta ku joskus", mut lopettaessa pitäis olla kyllä jo tarpeeks viisas tajuamaan että se on kaikki tai ei mitään. Eli tänään taas savuttomana:)

Itse polttanu 24v..nyt ollu ilman 5kk, kaikki tulokset laski kun lopetin eikä oikein jaksanu treenata ku väsytti koko ajan, siis väsyttää vieläkin..ihmettelen kyllä mistä kysymys, kun tuntuu, että elämänlaatu vaan huononi eikä jaksa mitään.

Mahdoton sanoa, mistä johtuu. Saattaa johtua ruokavalion muutoksesta, joka yleensä seuraa tupakoinnin lopettamisesta. Kannattaa tarkistuttaa myös hemoglobiini. Myös henkisesti lopettaminen saattaa olla vaikeaa, ja aiheuttaa väsymystä. Tulosten lasku taas johtuu selvästi siitä, että et enää ole jaksanut treenata. Mikään tutkimus ei puolla käsitystä, että tupakka vaikuttaisi tuloksiin positiivisesti. Eipä se kai voimatasoihin kovin negatiivisestikaan vaikuta.
Itse olen lopettanut, ja poltin kauan. Kyllä kannatti. Aluksi oli vaikeaa, kun teki mieli röökiä, mutta noin vuoden jälkeen siitä tavasta oli päässyt eroon, eikä tupakka enää tullut kovin usein mieleen. Nykyään ei tee mieli polttaa ollenkaan, vaikka muut vieressä savuavat. Olo on parempi, eikä tarvi pelätä syöpää, tai keuhkoahtaumatautia niin paljon. Limaa ei enää erity, eikä yskitä aamuisin. henkikään ei vingu, niinkuin ennen. Itse lopetin nikotiinipurukumin avulla. Voin suositella, helpottaa todella paljon. Tsemppiä lopettaville. Ja semmonen ajatus vielä, että iskostakaa mieleene se asia, että kun lopetatte, se tarkoittaa: Ei yhtäkään tupakkaa enää ikinä. Se voi lähteä yhdestä vuosienkin päästä. Harvassa ovat ne jotka pystyvät polttelemaan silloin tällöin. Varsinkin jos vakituista tupakointia on taustalla useita vuosia.

Itsellä kun olen noita lakkoja pidellyt niin ekat kolme päivää ollut aina aivan sairaan paska ja pieksetty olo, eikä mikään jaksais kiinnostaa.
Sitten oon retkahtanut polttamaan "vain sen yhden" ja sitten paska olo hävis ja muutaman päivän päästä osteltiinkin aski aina joka päivä..
Mutta ennen reeniä mulla itellä pitää kyllä olla vähintään kolme tuntia tupakin vedosta ennen kuin treenin aloitan. Kulkee paljon paremmin, ja jos nyt röökin siinä salin edessä vetäisin niin kyllä sitä treenaan pystyis mutta ei jaksais samallalailla.

Suositut

Back
Ylös Bottom