Tupakoinnin vaikutus treeniin

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tiedän että nyt tulee varmaan kickbannit alle nanosekunnissa mutta:

Mun mielestä tupakan vaaroja liiotellaan, esimerkiksi lihavuushan on epäterveellisempää kun tupakointi.

Itellä palaa nyt tupakka neljättä vuotta, täytän kohta 17 ja en mitenkään yritä puolustella omaa tupakointia.

Aamulla kurkusta tulee ne paskat, ja onhan se paskaa, mutta jotenkin ei tee pätkän vertaa mieli edes lopettaa.

Itse olen ainakin sen verran "riviurheilija" että mun kehitys tyssää ennemmin siihen että en jaksa salille lähteä kun on jotain "parempaa" tekemistä kun siihen että poltanko sitä tupakkaa vai en.

En muutenkaan vedä goodmorning,goodnight ja good day proteiinijä enkä syö mitenkään kovin kummosesti.

Eiköhän sitä miksi olen heikko paska kannata ettiä muualta kun siitä että poltan.

NÄMÄ SIIS MINUN MIELIPITEITÄNI OMASTA KALLOSTA,EI WHO:n TUTKIMUSTULOKSIA.

:piis:

Black dog sanoi:
mutta jotenkin ei tee pätkän vertaa mieli edes lopettaa.

Jaa, miksiköhän ei tee mieli lopettaa............ sori, oli pakko heittää :D

Kuinkakohan usein ei-tupakoitsijat puhuu keskenään "Hei vitsi pitäis kyllä alottaa toi tupakanpoltto, siin tiiäksä rentoutuis ja se tuoksuu ja maistuu hyvälle."

Noni nyt lopetan...

Onhan mulla käyny lopettaminen mielessä varmaan 100 kertaa, ja 90 kertaa lopetettu ja 90 kertaa alotettu.

Aikanen hiustenlähtö tulee jos alkaa joka röökillä miettimään että perkele kun hapenottokyky laskee nyt, pitäskö lopettaa.

Tämän vuoksi olen päättänyt unohtaa kokonaan noi lopettamis ajatukset, joko poltetaan tai ei mutta ei siltä väliltä. :rock:

:wall:
Black dog sanoi:
Mun mielestä tupakan vaaroja liiotellaan, esimerkiksi lihavuushan on epäterveellisempää kun tupakointi.

Itellä palaa nyt tupakka neljättä vuotta, täytän kohta 17 ja en mitenkään yritä puolustella omaa tupakointia.

Eiköhän sitä miksi olen heikko paska kannata ettiä muualta kun siitä että poltan.

Polttaa kannattaa todellakin niin kauan kun siltä tuntuu.
Syöpään sairastuu lisäksi ainoastaan joka kolmas tupakoitsija, joten se voi aina olla joku muu. Keuhkosyöpä on myös "tosimiesten laji". Siinä missä rikkinäistä jalkaa voi lepuuttaa tai vaikka leikata se lopuksi pois, niin kun keuhkot menevät palasiksi keuhkosyövän parissa yskiessä, niin siinä on siitä fitti homma, että pitää kuitenkin koko ajan hengittää - on kuulemma aika hyvät kivut...

Heikko sä et ole, kuten ei ole yksikään tupakoitsija. Jos sä pystyt vetämään röökiä sen kaiken jälkeen minkä jokainen nykyään tietää, tappamaan itseäsi vakaasti harkiten, niin sä oot itse asiassa todella vahva!! Sä et pelkää kuolemaa läheskään niin paljon kuin sitä, että se et enää voisi vetää röökiä...tämä on fakta ja siihen sun kannatta sytyttää sun seuraava rööki…

Black dog sanoi:
Onhan mulla käyny lopettaminen mielessä varmaan 100 kertaa, ja 90 kertaa lopetettu ja 90 kertaa alotettu.

Aikanen hiustenlähtö tulee jos alkaa joka röökillä miettimään että perkele kun hapenottokyky laskee nyt, pitäskö lopettaa.

Tämän vuoksi olen päättänyt unohtaa kokonaan noi lopettamis ajatukset, joko poltetaan tai ei mutta ei siltä väliltä. :rock:

Voi jeesus mikä älyn jättiläinen. :wall:

Black dog sanoi:
Tiedän että nyt tulee varmaan kickbannit alle nanosekunnissa mutta:

Aamulla kurkusta tulee ne paskat, ja onhan se paskaa, mutta jotenkin ei tee pätkän vertaa mieli edes lopettaa.

Itse olen ainakin sen verran "riviurheilija" että mun kehitys tyssää ennemmin siihen että en jaksa salille lähteä kun on jotain "parempaa" tekemistä kun siihen että poltanko sitä tupakkaa vai en.

En muutenkaan vedä goodmorning,goodnight ja good day proteiinijä enkä syö mitenkään kovin kummosesti.

NÄMÄ SIIS MINUN MIELIPITEITÄNI OMASTA KALLOSTA,EI WHO:n TUTKIMUSTULOKSIA.

:david: Tuollaiset kommentit kyllä hävettää oikein huolella joskus parinkymmenen vuoden kuluttua kun alkaa kroppa saamaan röökistä tarpeekseen. Jos ei sitten tee "jotenkin mieli lopettaa" ennen sitä.

Emmä koskaan mikään järjenjättiläinen olekkaan ollu, ja eikös ne naiset ihaile miehiä jotka kattoo kuolemaa silmiin. :hyper:

Ootteko koskaan miettiny sitä asiaa että kun joku kuolee 60v häntä muistellaan loppuun asti vahvana ym, mutta kun kuolee 85v niin johan koko suku surkuttelee että miten se pasko loppuaikoina housuun.

Tiedän että taas ihan helvetin paska kommentti, mutta mä ihan rehellisesti haluan elää vaan siihen pisteeseen asti että mut muistetaan loppuun asti normaalina eikä heikkona.

Vähän vaikea homma yrittää selittää... :nolo:

Viimeksi muokattu:
X: "I suggest you stop smoking, it might kill you one day."
Y: "So what, people get run over by cars and die."
X: "Why try and get hit by that car every day?"
Y: "..."

Black dog sanoi:
Emmä koskaan mikään järjenjättiläinen olekkaan ollu, ja eikös ne naiset ihaile miehiä jotka kattoo kuolemaa silmiin. :hyper:

Ootteko koskaan miettiny sitä asiaa että kun joku kuolee 60v häntä muistellaan loppuun asti vahvana ym, mutta kun kuolee 85v niin johan koko suku surkuttelee että miten se pasko loppuaikoina housuun.

Tiedän että taas ihan helvetin paska kommentti, mutta mä ihan rehellisesti haluan elää vaan siihen pisteeseen asti että mut muistetaan loppuun asti normaalina eikä heikkona.

Vähän vaikea homma yrittää selittää... :nolo:

Ja mikä saa luulemaan, että tupakoitsija kuolee 60 vuotiaana terveenä kuin pukki?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei varmaan kuolekkaan jos 60vuotiaana on kuollakseen. Mulla nyt jo sellaset elämäntavat ja unelmat että se on joku muu kun tupakka mikä mut tappaa.

Jos tupakkaan kuolen niin sit kuolen, perseestä se on jos joka asiaa pelkää niin paljon.

Oon joskus aikaisemmin ollutkin kuukauden verran polttamatta. Ja senkin jälkeen ratkesin. Ja eipä oo tääkään päivä mikään helppo ollu, mutta eiköhän ihan hyvät saumat oo onnistua, kun tosissaan haluaa... Ainakin lupaan yrittää täysillä! :whip: Luotan kyllä lopettamispäätökseeni täysin, mutta aina pelottaa se kun iltaa lähdetään viettämään. Muutaman jälkeen se järki alkaa heikkenemään ja sit saattaa kusta koko homman. Jos samalla lopettais kunnon kännien vetämisen ja maistelis vaan muutaman, niin säästyis siltäkin pelolta ja elämäntavat paranis taas kertaheitolla. :)

oli hyvä pätkä televisiossa missä laittoivat tupakin muovisen vesipullon korkkiin kiini ja puristelivat pulloa niin että savu imeytyi pullon sisälle. sisälle tippa vettä, ravistusta ja "drinkki" oli valmis. vei minulta hyvin tupakoimishalut.

"aloitin tupakoinnin että näyttäisin vanhemmalta, nyt neljänkymmenen iässä se todella toimii!"

kyllä se on semmonen myrkky että mieluummin yritän pysyä erossa. olen siis lopettamassa harrastusta.

:wanha: mutta silti :thumbs:

Liitteet

• tupakka.webp
    tupakka.webp
    24,1 KB · Katsottu: 630
Black dog sanoi:
Ei varmaan kuolekkaan jos 60vuotiaana on kuollakseen. Mulla nyt jo sellaset elämäntavat ja unelmat että se on joku muu kun tupakka mikä mut tappaa.

Jos tupakkaan kuolen niin sit kuolen, perseestä se on jos joka asiaa pelkää niin paljon.
Jos sun elämäntavat ja unelmat on sitä luokkaa, että tupakkakaan ei oo sun mielestä suurimpia vaaratekijöitä, niin miksi surffailet tällaisella kuitenkin aika pitkälti hyvän terveyden vaalimiseen perustuvalla sivustolla. En millään tavalla ylenkatso sun haaveitasi ja tavoitteitasi, mutta ne asiat joista täällä puhutaan vaativat kuitenkin yleistä terveisiin elämäntapoihin perehtymistä. Mun mielestä tuo tupakanpoltto on sen luokan vaaratekijä joka suhteessa, että siitä jokaisen omaa terveyttään kunnioittavan ihmisen pitäisi ainakin yrittää päästä eroon. Se jollei sitä pysty lopettamaan (ja tiedän ettei se helppoa ole), ei tarkoita, että tullaan tänne vähättelemään tupakoinnin vaaroja ja keksimään tekosyitä omalle polttamiselle. Hyviä syitä röökaamiselle ei ole. Piste. Uskon kuitenkin, että kun sullekin ikää tulee lisää, niin huomaat asioiden tärkeysjärjestyksen muuttuvan. Toivottavasti oma terveytesi tulee merkitsemään tulevaisuudessa enemmän kuin nyt. :thumbs:

edit: Tulipa melkoinen palopuhe :nolo:

moppe sanoi:
Oon joskus aikaisemmin ollutkin kuukauden verran polttamatta. Ja senkin jälkeen ratkesin. Ja eipä oo tääkään päivä mikään helppo ollu, mutta eiköhän ihan hyvät saumat oo onnistua, kun tosissaan haluaa... Ainakin lupaan yrittää täysillä! :whip: Luotan kyllä lopettamispäätökseeni täysin, mutta aina pelottaa se kun iltaa lähdetään viettämään. Muutaman jälkeen se järki alkaa heikkenemään ja sit saattaa kusta koko homman. Jos samalla lopettais kunnon kännien vetämisen ja maistelis vaan muutaman, niin säästyis siltäkin pelolta ja elämäntavat paranis taas kertaheitolla. :)

Kannattaa alussa päästää ittensä (ja muut kanssaihmiset) helpommalla ja jauhaa vaikka nikotiinipurkkaa. Nicotinel fruit 4 mg on jopa ihan hyvän makusta ja koostumus on mukavan pehmeä toisin, kuin kivikovassa nicorettessa. Lisäksi tommosen purkan jälkeen jos erehtyy tupakan polttaan niin kyllähän tulee jumalaisen paha olo. Hermo kestää lakon alkuvaiheen paremmin, kun säästyy niiltä pahimmilta nikkiksiltä. Silleen.

Tupakinpolton lopettaminen siis on ihan halu juttu. En usko, että on kyse siitä nikkarista ollenkaan. Se on helpompi lopettaa, jos lähipiiri myös sen ymmärtää. Jossain 18 vuotiaana on se porukan paine isompi, mitä esim perheellisellä kolmikymppisellä, jolla on jo tupakointi opittu tapa. Se tapa on kokemuksesta paljon pahempi, mitä nikotiinin riippuvuus.

Itse olen aktiivisesti polttanut runsaasti yli 10 vuotta ja on se ihan oikeasti hemmetin tyhmää. Aionkin tuon pahan tavan lopettaa, mutta alkoholin liikakäytön ja ylensyönnin lopetin aluksi. En usko, että olisi dieetti onnistunut, jos olisin kaikki neljä pahaa tapaani samaan aikaan lopettanut (kahvi, tupakki, alkoholi ja mässäily). Vähentänyt olen aika tavalla.

VelttoV sanoi:
Tupakinpolton lopettaminen siis on ihan halu juttu. En usko, että on kyse siitä nikkarista ollenkaan. Se on helpompi lopettaa, jos lähipiiri myös sen ymmärtää. Jossain 18 vuotiaana on se porukan paine isompi, mitä esim perheellisellä kolmikymppisellä, jolla on jo tupakointi opittu tapa. Se tapa on kokemuksesta paljon pahempi, mitä nikotiinin riippuvuus.

Tupakointi ei ole tapa, se ei ole myöskään halusta kiinni. Nikotiinin ei tule suoraa riippuvuutta ja sen vierotusoireet ovat minimaaliset. Tupakointi on yksin ja ainoastaan kiinni alitajunnan virheestä, fobiasta, jossa nikotiinin aiheittuttama kemiallisen huono olo ja jännitys sekoittuu aitoon pelkoon ja stressin.
Pikkulapsi leikkii koiran kanssa, joka näykkäsee sitä nenästä. 10 vuotta myöhemmin sama ihminen hyppii seinille nähdessään koiran.
Kun purat tämän nikotiinifobian, loppu nikotiinin ja röökinhimo kuin seinään.

Jos yhdestä röökistä erottelis kaikki ne myrkyt pöydälle ja nappaa ne naamariin niin on kyllä jalat hyvin äkkiä kohti kattoa, ja sukunimi muuttuu multaseks...Tupakointi on hidasta itsemurhaa.Sanokaa mitä sanotte!

Mä en oo missään vaiheessa pitäny tupakointia järkevänä. Ehkä se sillon alkuaikoina oli niin coolia, että piti kössytellä sen aikaa, että siitä jonkunnäkösen tavan sai aikaan. Tässä sitä nyt sitten ollaan. Tosin mulla niitä poltettuja vuosia on niin vähän, että ei auta valittaa. Tästä se lähtee... Täytyy toivoo, ettei kaverit kiusallaan ala "tarjoomaan", kun ite savuja kiskovat. Mulla on aina ollu niin heikko luonne, et annan periks ihan naurettavan pienien asioiden vuoksi...

Suositut

Back
Ylös Bottom