Tupakoinnin vaikutus treeniin

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Nyrkki sanoi:
Kerran täällä vain eletään! Minä kuljen hautaan asti sätkä suunpieles.
Ai elät vain kerran? No sitä paremmalla syyllä....

protsku sanoi:
Tulokset olisivat vielä parempia jos eivät polttaisi sillä heikentäähän tupakointi mm. hapenottokykyä 10-15% ja ääreisverenkierto huononee.
Kyllähän maltillisella tupakoinnilla voi olla positiivisiakin vaikutuksia. Aterian jälkeen kun ottaa kupin kahvia ja kunnon sauhut, niin siinä rentoutuu mukavasti. Aamulla menee parvekkeelle, nostaa jalat kaiteelle ja kattelee auringonnousua kessua poltellen. Tietty liika on liika, mutta sopivastikin voi ottaa.

Väitän että välillä kannattaa elää pikkusen epäterveellisestikin. Tekee kuupalle hyvää. Kun se on silleen, että myös mielenterveys on tärkeä asia ja vaikuttaa myös fyysiseen suorituskykyyn.

Terveysnatsit kuolevat nuorena :rock:

gnut sanoi:
Kyllähän maltillisella tupakoinnilla voi olla positiivisiakin vaikutuksia. Aterian jälkeen kun ottaa kupin kahvia ja kunnon sauhut, niin siinä rentoutuu mukavasti. Aamulla menee parvekkeelle, nostaa jalat kaiteelle ja kattelee auringonnousua kessua poltellen. Tietty liika on liika, mutta sopivastikin voi ottaa.

Väitän että välillä kannattaa elää pikkusen epäterveellisestikin. Tekee kuupalle hyvää. Kun se on silleen, että myös mielenterveys on tärkeä asia ja vaikuttaa myös fyysiseen suorituskykyyn.

Terveysnatsit kuolevat nuorena :rock:

Enpä olisi osannut tuota paremmin sanoa. :kippis1:

gnut sanoi:
...Terveysnatsit kuolevat nuorena :rock:
:lol2: terveysnatsi :lol2:
Ja eikä tupakoida siellä partseilla! Joudun sulkee ikkunan huoneesta aina kun lähen pois, muuten se on takas tullessa kuin Peran baari. Ja eikös tupakka vie ruokahalut? Mulla on muutenkin vaikeuksia syödä 2h välein, enkä todellakaan haluaisi tehdä siitä vielä vaikeempaa, mutta omapahan on asianne! Sitten nelikymppisenä saatte joka aamu yskiä ja yökkäillä keuhkonne pihalle. Eli threadin aloittajalle: lopeta se tupakointi, sanoi nämä vastuuttomat terveytensä raiskaajat mitä hyvänsä.

-terveysnatsi

Keuhkosyöpä ja kurkkusyöpä saavat olon rennoksi ja edistävät terveyttä? Vähemmän trollausta kiitos... :jahas:

Onhan se rentoa menoa, kun loppujen lopuksi ei tarvitse edes hengitää itse, kone tekee senkin. Pilkunnussijat varmaan kuolevat nuorina, mutta tunkin keuhkojaan palvaamalla kukaan on elamäänsä pidentänytkään. Rentoutumisella sinänsä on tietenkin kiistattomat positiiviset vaikutuksensa. Itse "rentoudun" mieluummin vällyjen välissä kuin parvekkeella savua hengittämällä, mutta tapansa kullakin. Threadin aloittajalle samat sana kuin tuossa Suortti jo totesikin.

Nyrkki sanoi:
Kerran täällä vain eletään!

Onko tuo sisäpiirin tietoa?

Itse poltin 12 vuotta ennen kuin tajusin lopettaa. Lopettamista olen varmasti ajatellut aloittamisesta lähtien. Lopuksi olikin helppo juttu. Kukaan ei voi väittää, että kannattaa vapaaehtoisesti maksaa veroja valtiolle oman terveyden tuhoamisesta.

Tupakka tuo päihteistä turhin.

Hinta ja haitat suhteessa hupiin ja "hyötyyn" on kohdallaan. :rolleyes:

Keuhkoputkien värekarvat (huolehtii liman poistumisesta) on yhdenkin röökin jälkeen 24 h pois pelistä. Siitä voi päätellä jotain kauanko se tupakki vaikuttaa elimistössä. Isä kuoli viime syksynä täysin yllättäen keuhkosyöpään vaikka oli ollut polttamatta toistakymmentä vuotta. Lääkäri piti silti tupakkaa suurimpana syyllisenä, kun ukko ehti poltella parikymmentä vuotta punasta norttia 1-2 askia päivässä. Oli kuollessaan 55 v ja muuten ihan saatanan kovassa kunnossa fyysisesti. Kahdessa viikossa meni työkuntoisesta kuolemaan ja tauti oli niin piilevänä, ettei edes kehkokuvassa puoli vuotta aikasemmin näkynyt mitään. Tuota sivusta seuraamaan joutuneena tiedän, etten ainakaan itse ikinä tupakkia suuhuni enää laita vaikka silloin tällöin saatan purkin nuuskaa tykittää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
suortti sanoi:
:lol2: terveysnatsi :lol2:
Ja eikä tupakoida siellä partseilla! Joudun sulkee ikkunan huoneesta aina kun lähen pois, muuten se on takas tullessa kuin Peran baari. Ja eikös tupakka vie ruokahalut? Mulla on muutenkin vaikeuksia syödä 2h välein, enkä todellakaan haluaisi tehdä siitä vielä vaikeempaa, mutta omapahan on asianne! Sitten nelikymppisenä saatte joka aamu yskiä ja yökkäillä keuhkonne pihalle. Eli threadin aloittajalle: lopeta se tupakointi, sanoi nämä vastuuttomat terveytensä raiskaajat mitä hyvänsä.

-terveysnatsi

:offtopic: kumminkin kannattaa syödä ennemmin kolmen tunnin välein kuin kahden. on vähän liian usein.

Kyllä mie tuon rykimisen ja yökkäilyn alotin jo 18 v. Nyt on takana 9 vuotta tupakointia ja joka helvetin röökin kohdalla soimaan ittiä ja haluun lopettaa, mut ei se vaa nii yksinkertasta oo.

Mä lähen nyt röökile.. :)

gnut sanoi:

Lopetin kuukausi sitten röökin polton. Kolme askia meni päivässä.
Tuttuni työnsi käteeni Neil Casey:n kirjoittaman kirjan "The Nicotine Trick", johon loppui kertalaakista mun _nikotiiniriippuvuus_.

Lainaus tuosta ym. postista siksi, että pilaan nyt mahdollisen luku- ja sauhuttelunautinnon kertomalla, että röökistä EI VOI saada nautintoa. Sen sijaan siitä syntyy noin tunnin kuluttua neljä päivää kestävä jännitystila kehoon, jonka alitajunta virheellisesti on yhdistänyt pelkoon ja stressiin. Kun nyt vedät seuraavan röökin, niin tämä jännitystila palaa hetkeksi edellisen röökin tasolle, joka nyt tuntuu nautinnolta tai rauhoittumiselta. Koko röökin poltto on alitajunnan ylläpitämä illuusio; ihminen vetää savua itse aiheutettuun kemialliseen pelkotilaan…tosi coolia, eikö…

Kirja oli hauska, eikä painosta tai kehota mihinkään, multa vaan loppui se luettuani kokonaan nikat, ja samalla röökin poltto.

Caygill sanoi:
Lopetin kuukausi sitten röökin polton. Kolme askia meni päivässä.
Tuttuni työnsi käteeni Neil Casey:n kirjoittaman kirjan "The Nicotine Trick", johon loppui kertalaakista mun _nikotiiniriippuvuus_.

Lainaus tuosta ym. postista siksi, että pilaan nyt mahdollisen luku- ja sauhuttelunautinnon kertomalla, että röökistä EI VOI saada nautintoa. Sen sijaan siitä syntyy noin tunnin kuluttua neljä päivää kestävä jännitystila kehoon, jonka alitajunta virheellisesti on yhdistänyt pelkoon ja stressiin. Kun nyt vedät seuraavan röökin, niin tämä jännitystila palaa hetkeksi edellisen röökin tasolle, joka nyt tuntuu nautinnolta tai rauhoittumiselta. Koko röökin poltto on alitajunnan ylläpitämä illuusio; ihminen vetää savua itse aiheutettuun kemialliseen pelkotilaan…tosi coolia, eikö…

Kirja oli hauska, eikä painosta tai kehota mihinkään, multa vaan loppui se luettuani kokonaan nikat, ja samalla röökin poltto.
No mikä vaan saa sen paskan vetämisen loppumaan...

Caygill sanoi:
Päteekö sama nuuskaan? Itse käytän sitä satunnaisesti..

Homma menee suunnilleen niin, että saatan olla 2kk täysin ilman. Sitten joku frendi menee laivalle ja tuo tornin, joka kestää n. 2kk mulla.

Mistä johtuu, että se ensimmäinen mälli sen 2kk tauon jälkeen tuntuu myös mukavalta? Onko mulla siis ollut 2kk joku pelko-/stressitila kehossa, joka sitten poistuu sen mällin ansiosta?

Tosin mulle ei pahemmin mitään addiktiota kehity, koska käytän tosi vähän. Varmaan asia olisi eri, jos menisi 2 tai 3 purkkia viikossa, tai sitten nuuskaan ei päde noi samat säännöt, kuin röökiin.

gnut sanoi:
Päteekö sama nuuskaan? Itse käytän sitä satunnaisesti..

Homma menee suunnilleen niin, että saatan olla 2kk täysin ilman. Sitten joku frendi menee laivalle ja tuo tornin, joka kestää n. 2kk mulla.

Mistä johtuu, että se ensimmäinen mälli sen 2kk tauon jälkeen tuntuu myös mukavalta? Onko mulla siis ollut 2kk joku pelko-/stressitila kehossa, joka sitten poistuu sen mällin ansiosta?
Nuuskastahan saa vielä paremman riippuvuuden, onhan nikotiinipitoisuudet isommat - tai itse asiassa ei, nimittäin...: Miksi tupakointia ei pidä lopettaa väkisin? Miksi voi tulla nikat tai hiki kolmen viikon tai kolmen vuoden kuluttua viimeisestä röökistä (tai mällistä)? Nikotiinin vierotusoireethan ovat helvetin lievät verrattuna oikeastaan mihin tahansa muuhun. Ei tuskia, ei kipuja, eikä juuri mitään muutakaan - pieni neljä päivää kestävä epämiellyttävä jännitystila, siinä kaikki. MUTTA alitajunta, joka on sekoittanut nikotiinin vierotusoireet/kemialliset jännitystilat aitoon kauhuun/jännitykseen/stressiin saattaa yhtäkkiä esim pienen jännityksen yhteydessä kertoa 10 vuotta viimeisen röökin jälkeen, että nyt on nikat - siis jos tuo väärä kytkentä ei olla saatu aivoista purettua. Alitajunta kykenee myös masinoimaan mielettömät psykosomaattiset reaktiot, kaikki mahdollinen jotta toimisit itsesuojeluvaiston mukaan ja vetäisit sen seuraavan...ja siksi röökin/nuuskan lopettaminen on helvettiä ja epäonnistuu niin useasti.

Joo huomaan, että tää menee jo saarnaksi.. Oon vaan niin helvetin tyytyväinen, että tää 20 vuoden harrastus on nyt ohi - ja vieläpä täysin tuskattomasti.

Minä huomaan ainakin selvän suorituskyvyn laskun jos poltan. Jos poltan viikon röökiä noin askin päivässä, niin penkki putoaa ainakin 5%. Nykyään tuntuukin menevän niin, että kun käyn salilla en polta, mutta sitten kun motivaatio loppuu rööki syttyy, toivottavasti tämänkertainen lopetus on viimeinen.

vuodessa menee 2-3 askia, eli suht kaukana ketjupolttajasta. en tiedä miksi joskus tekee mieli ostaa aski, mutta kun se kerran on ostettu ni kai se pitää sitten polttaa savuna ilmaan. treeneissä en ole huomannut mitään muita haittavaikutuksia kuin sen että limaa on kurkussa ja sen seurakset..sekin riittää mulle, vakituista harrastusta ei kessuttelusta ikinä tule. No Spänk You.

spinfarmrecords sanoi:
Itse olen polttanut vaikka kuinka kauan. Omasta mielestäni se ei vaikuta juuri mitään...

Vitun kypsän oloista tekstiä viisitoistakesäiseltä :david:

Tupakointi nyt vain on heikkojen ihmisten säälittävää touhua. Menkää katsomaan johonkin lähiökapakkaan kuinka kuulia se paperossin imeminen on.

Suositut

Back
Ylös Bottom