Tupakoinnin lopettaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
mulla taas on kaveri,joka polttaa muulloin paitsi kännissä.meitä on moneen junaan

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Alec sanoi:
mulla taas on kaveri,joka polttaa muulloin paitsi kännissä.meitä on moneen junaan

tuo on kyllä jo outoa :D en ole vastaavasta kuullut...

Alec sanoi:

Sama homma täällä, mutta ei vapaasta tahdosta. Ruotsissa kun ei saa pössytellä enää ravintoloissa, niin siinä menee ilta vaan kaljoitellessa.

Ihan hyvä systeemi, kun tuohon tottui. Ei ole aamulla pää kipeänä ja vaatteet ei haise tupakille.

xjussix sanoi:
Mikä muuten tuossa kännissä polttamisessa se homman juju oikein on? Monet tutut sanovat etteivät polta......paitsi kännissä. En ole sitä oikein koskaan tajunnut, tosin en ole koskaan kunnolla tupakoinutkaan niin en varmaan sitä voikaan ymmärtää. :)

Luulisin ton vain kännissä tupakoimisen liittyvän siihen, että kun siellä baarissa sitä savua on niin perkeleesti kuitenkin, niin samantien sitä polttaa itekkin.

Vois kyllä täälläkin kieltää ton baaritupakoinnin kokonaan. Mahtaako tollanen lisätä portsarien duunia kun tietyt ihmiset ramppaa pihalla savuilla?

Eiche sanoi:
Luulisin ton vain kännissä tupakoimisen liittyvän siihen, että kun siellä baarissa sitä savua on niin perkeleesti kuitenkin, niin samantien sitä polttaa itekkin.

Vois kyllä täälläkin kieltää ton baaritupakoinnin kokonaan. Mahtaako tollanen lisätä portsarien duunia kun tietyt ihmiset ramppaa pihalla savuilla?

Tuossa olis hyvä, kun olis joku suljettu "sisäpiha" tms. alue, johon ei pääse muutakuin baarin sisäpuolelta. Siellä voisi sitten käydä röökillä ja ei kuormittaisi portsareita tai muuta henkilökuntaa.

Tuli niksat ku luin näitä :D

Miks ei baarit saa ite päättää et onko ne savuttomia vai ei? Varmasti toimis niin et on savuttomia ja savullisia baareja.

En lukenut muita postauksia, mutta toivotan onnea silti!

Itse jäin "tupakkitauolle" viime jouluna. En lopettanut, vaan pidän vain taukoa toistaiseksi. Hyvin on pitänyt. Piironginlaatikossa on pari kessua valmiina jos päätän jatkaa taas. Lienevät aika mehevän makuisia kuivuttuaan ;)

Huomasin ettei meikälle tullut mitään suuria nikkiksiä. Mutta muuten oli kyllä hankalaa, kun oli tullut jo tietyt tavat. Aina kaffen jälkeen tupakki, sama ruokailun jälkeen, kaljan kanssa aina pihalla istuskelua ja polttelua. Saunan jälkeen piti aina talvella mennä pyyhe päällä pihalle röökille. Kaikkein pahin oli odottaminen, jos vaikka muija meni kauppaan ja minä jäin parkkipaikalle seisoskelemaan ja odottamaan. Ennen pystyi aina vetämään savut, nyt olo oli lähinnä kummallinen. Ei ollutkaan mitään tekemistä, ei tiennyt mihin kädet työntäisi. Sama esim. jotain junaa odotellessa.

Vielä muutama kuukausi ja tulee vuosi täyteen. Kesän jälkeen aloin vähentämään myös juopottelua. Viinaa ei ole enää tullut juotua, ja kaljatkin olen harkinnut lopettaa kokonaan. Ehkä tästä alkaa tylsistymisen alamäki? Kun ei polta eikä juo niin ei tarvi mennäkään mihinkään. Sama jos sitten vaikka istuisi vaan kotona ;)

training_day sanoi:
Tuossa olis hyvä, kun olis joku suljettu "sisäpiha" tms. alue, johon ei pääse muutakuin baarin sisäpuolelta. Siellä voisi sitten käydä röökillä ja ei kuormittaisi portsareita tai muuta henkilökuntaa.

Porin jazzeilla Jazz Centerissä oli just tollanen systeemi ja toimi hienosti.

jussi` sanoi:
Miks ei baarit saa ite päättää et onko ne savuttomia vai ei? Varmasti toimis niin et on savuttomia ja savullisia baareja.
Baarit saavat päättää ovatko ne savuttomia vai ei. Nykyisellään on kuitenkin todella vähän savuttomia baareja. Lainsäädäntö mahdollisesti muuttaa tämän ja se johtuu siitä, että kansa on tyhmä ja esivalta on viisas. Ruotsissa ja Norjassa tämä lakimuutos on siis jo tehty.

ilmari sanoi:
Baarit saavat päättää ovatko ne savuttomia vai ei. Nykyisellään on kuitenkin todella vähän savuttomia baareja. Lainsäädäntö mahdollisesti muuttaa tämän ja se johtuu siitä, että kansa on tyhmä ja esivalta on viisas. Ruotsissa ja Norjassa tämä lakimuutos on siis jo tehty.

Itse en tiedä yhtää baaria missä ei sais polttaa... Varmasti tekis hyvää markkinoida siitä savuttomuudesta niin neki baarit tulis tunnetuksi ja ne jotka ei tykkää siitä hajusta niin voi olla siellä missä muutkin savuttomat on.
Enkä nyt tarkoita mitään ravintoloita vaan baareja.

Jos tuo muutos tulee niin on mielenkiintosta seurata baarissa kun porukka vetää piilossa röökiä :D Ei varmasti ihan heti totuta tuohon lakiin. :jahas: Kai siinäkin on joku siirtymä aika sitten jos ja kun se tulee?

Olen vielä nuori, polttanut oon parivuotta. Ja moni on sanonut että lopeta vielä nuorella iällä kun se on helppoa? wtf.. oon miettiny tota aika paljon ja oon aika lailla erimieltä, vaikeeta se tässä opiskeluiässä kun 99.5% kavereista&ystävistä sauhuttelee. Luulen että paras motivaatio lopettamiseen on tyyliin oman lapsen syntyminen, tiedän monta ja uskon että tekin. Ajattelin että jos sairastuisi syöpään niin jokainen lopettaisi sillä sekunnilla kun diaknoosin kuulee mutta tämäkin on jo tullut todistettua vääräksi. Ja mielessä täytyy pitää ettei nosta päivittäistä röökin kulutusta niin ei "toleranssi" pääse nouseen.

kyllä se tupakinpoltto kannattee lopettaa heti kun vain mielessä käy, ettei pääse tavat liikaa juurtumaan aivolohkoon.
Ei kannate mitään lapsen syntymistä alkaa odottelemaan, siihen kun saattaapi mennä tovi tai kaksi. Tupakkimiehellä tai -naisella on AINA miljoona syytä miksi juuri nyt ei kannate lopettaa: Koulussa tulee jokin tärkeä juttu, töissä ressaa, pippalot tulossa joissa olisi kiva poltella...

Tiedän kyllä. Nyt voineen sanoa että röökiä ostettu viimeks 2 viikkoa sitten ja viimesestä röökistä on 3 päivää. Yritän, mutta en hehkuta ennen puoltavuotta.

Shit, meikällä on nyt heikko hetki.
:wall:

Äsken jo melkein annoin itselleni vapauden poltella sikarin,kun mietin näillä rusinan kokoisilla aivoillani, että -EI, Ei sikari ole tupakkaa :curs:

Pakko taistella

:curs: :curs: :curs:

Aiemmin tuli poltettua vajaa aski päivässä. Sitten päätin lopettaa. Päätös ei ole pitänyt... olen heikko. Tosin määrä on vähentynyt. Nykyään menee yksi, korkeintaan kaksi röökiä päivässä, joka yleensä menee itsensä herättelyyn (tai no... tämäkin on tekosyy, mutta suon sen itselleni), kun ajelen kouluun. Sitten kyllä baarissa, olin sitten vesiselvä tai kännissä menee enemmänkin röökiä.

Jotenkin tuollainen "absolutismi" tupakan suhteen ei onnistu meikäläisellä, kun taas ilman viinaa pystyn hyvinkin olemaan. Huono juttu, mutta näin se vaan on. Se on vaan rentouttavaa joskus kahveen kanssa nykäistä kunnon sauhut :)

ace-oo- sanoi:

Äsken jo melkein annoin itselleni vapauden poltella sikarin,kun mietin näillä rusinan kokoisilla aivoillani, että -EI, Ei sikari ole tupakkaa :curs:

Pakko taistella

älä nyt luovuta. Tiedät varmaan millainen on olo, jos annat periksi. Hetken tuntuu hyvältä, sitten suorastaaan vihaat itseäsi...

ace-oo- sanoi:

Pakko taistella

anna mennä vaan, se on sikaria vaan:)

nimimerkillä sikarista tupakkaan ja siihen se lakko viimeksi päättyi :D

neutraali sanoi:
anna mennä vaan, se on sikaria vaan:)

nimimerkillä sikarista tupakkaan ja siihen se lakko viimeksi päättyi :D

Joskus sikari on vain sikari :evil:

Ei perkele, must keep on fighting! :curs:

Ei mulla tollanen nollatoleranssi oikeen toimi. Mä vedän kännissä röökiä jos tekee mieli, helvettiäkö sitä iltaa sillä pilaamaan että kokoajan taistelen röökinhimoa vastaan. Ei oo mitään sääntöjä mitä mä noudatan mut "lopettamisen" jälkeen en oo selvinpäin tupakkiin koskenu. Toisaalta mun lopettaminen oli puhtaasti rahakysymys. Tavallaan tekis mieli alkaa röökäämään koska on vaan helpompaa esim venata jotain tai muuten vaan hengata kun voi vetää röökiä ja voi kivasti pitää röökitaukoja välillä. Toisaalta en halua haista vitun pahalle ja koulussa oli helppoa kun ei polttanut ja röökäävät kaverit oli ihan rikki kun oltiin 2 tuntia putkeen tunnilla ilman taukoa. Itse en taukoa (lue : röökiä) kaivannut. Mutta rahanpuutteeseen se loppui. 90 euroa kuussa röökiin oli liikaa kun käteen vuokranmaksun jälkeen jäi about 140e.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom