Tupakoinnin lopettaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
Tsemppiä kaikille lopettajille! Lopetin itse polttamisen vuosi sitten 8 vuoden polttamisen jälkeen. Ekat pari kuukautta ajatteli tupakkaa koko ajan ja baariin menoa ei voinut kuvitellakaan. Nykyään tupakki haiseekin jo aivan iljettävältä ja kun kuukausi sitten maistoin huvin vuoksi kaverin tupakasta niin :urjo: siinä meinasi lentää. Hyi hemmetti, mitä sitä on oikein ajatellut silloin joskus?

Mäkin oon kuullut hyvää tuosta Zybanista. Itse käytin vaan nikotiinitabletteja. Paras motivaattori oli melkeinpä näyttämisen halu, kun jotkut oli sitä mieltä, että "et sä onnistu kuitenkaan".

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kohta 16h ilman tupakkaaa :whip:
Kurkku kipeä, korvat lukossa yms, niin ei voisi vähempää edes kiinnostaa pistää palamaan.
Tämä päivä tulee olemaan helppo.

Itsellä on kanssa ollut tupakan kanssa melkoista on/off meininkiä. Viimeisen puoli vuotta olen polttanut, sitä ennen oli puolen vuoden tauko, sitä ennen taisin polttaa pari vuotta, sitä ennen vuoden tauko jne...

Nyt olen ollut maanantaista asti polttamatta, tarkoitus on olla myös seuraavat pari kuukautta täysin ilman alkoholia, josko sitten pääsisi kokonaan tuosta tavasta eroon. On tässä kyllä ollut niin psyykkisiä kuin fyysisiäkin oireita, mutta päätös on tehty ja tällä kertaa ei periksi anneta.

ace-oo- sanoi:
Kohta 16h ilman tupakkaaa :whip:
Illalla on jo makuaisti parantunut reippaasti. Palkitse vaikka itseäsi viskilasilla ja suklaalla :thumbs:

Itse lopetin tupakoinnin 2004 keväällä. Tuntui helpolta, kunnes jostain ihmeen syystä aloitin taas sauhuttelun tän vuoden puolella :wall:

Mulla on varmaan sama virus kun sulla; kurkku kipeä, pahin yskä jo onneksi ohi. Hakkasin jo viikko sitten päätä seinään duunin tupakkakopissa kun tuli paha yskimiskohtaus ja ihmettelin miksi helvetissä vielä poltan. Ehkä ens vikolla vois lopettaa... :nolo:

Helly sanoi:
Paras motivaattori oli melkeinpä näyttämisen halu, kun jotkut oli sitä mieltä, että "et sä onnistu kuitenkaan".

Itellä kävi niin, että tyttöystävä oli menossa ulkomaille käymään juuri tuossa kun lopettelin, ja toi mulle kartongin tupakkaa "varmuuden vuoksi". Olin siis ollu useamman päivän ilman siinä vaiheessa. Olo oli melko :david:

Voitte uskoa että oli helpot pari ekaa viikkoa. :thumbs:

B.O.S.S. sanoi:
Itellä kävi niin, että tyttöystävä oli menossa ulkomaille käymään juuri tuossa kun lopettelin, ja toi mulle kartongin tupakkaa "varmuuden vuoksi". Olin siis ollu useamman päivän ilman siinä vaiheessa. Olo oli melko :david:

Aika mukava "temppu" ;) voin kuvitella, että on hieman tuo tilanne ahdistanut...

ace-oo- sanoi:
Ei muuta kuin tsemppiä!
Tällä kertaa luovutus ei ole vaihtoehto.

Ei ole ei.
Onneksi on avokki ns. samassa veneessä, joten voidaan tsempata toisiamme :)

training_day sanoi:
Itsellä on kanssa ollut tupakan kanssa melkoista on/off meininkiä. Viimeisen puoli vuotta olen polttanut, sitä ennen oli puolen vuoden tauko, sitä ennen taisin polttaa pari vuotta, sitä ennen vuoden tauko jne...

Nyt olen ollut maanantaista asti polttamatta, tarkoitus on olla myös seuraavat pari kuukautta täysin ilman alkoholia, josko sitten pääsisi kokonaan tuosta tavasta eroon. On tässä kyllä ollut niin psyykkisiä kuin fyysisiäkin oireita, mutta päätös on tehty ja tällä kertaa ei periksi anneta.
Ei muuta kuin tsemppiä!
Tällä kertaa luovutus ei ole vaihtoehto.

B.O.S.S. sanoi:

:D

Tutulle kävi vähän vastaavasti. Oltiin porukalla etelässä, eikä tupakkamiehiä ollut matkassa, mukana joten tuotiin halvat kartongit per mies suomeen yhden meidän kaverille. Oli kuulemma ollut hyvä ilme kaverilla kun oli viikon ollut polttamatta ja eteen nakattiin neljä (4) röökikartsaa :D

Mitä muuten... Onko ideoita millä "piiskata" itseään päivittäin? Mulla ainakin tulee varsinkin iltaisin tunne kotosalla että nyt pitää vähän rankaista kroppaa/pääkoppaa. Siihen sopii vaikka vahva kahvi (ei mieluiten iltasella), nusu (tällä hetkellä käytössä), sauna (ei mahdollisuutta käyttöön), olut (no ei mielummin), rööki(no ei tätäkään mielummin), kirpeät karkit ei toimi, mikä sitten olisi hyvä? Nuuska ja rööki menee siinä mielessä käsi kädessä mulla että jompaa kumpaa on saatava kun tekee mieli sitä "jotain", en usko että kyseessä nikkis. Määrät kuitenkin aika pieniä.

viides päivä ilman röökiä menossa. alkaa kyllä huomaamaan positiiviset vaikutukset, limaa poistuu, makuaisti tuntuu pikkuhiljaa paranevan, ilma kulkee paremmin, yleinen olotila on parempi... nyt pitää sitten tsempata, että selviää viikonlopun yli ilman röökiä. Se jos onnistuu, niin sitten ollaan todella hyvällä mallilla :)

training_day sanoi:
viides päivä ilman röökiä menossa. alkaa kyllä huomaamaan positiiviset vaikutukset, limaa poistuu, makuaisti tuntuu pikkuhiljaa paranevan, ilma kulkee paremmin, yleinen olotila on parempi... nyt pitää sitten tsempata, että selviää viikonlopun yli ilman röökiä. Se jos onnistuu, niin sitten ollaan todella hyvällä mallilla :)
Nyt et vain yksinkertaisesti voi alkaa taas polttamaan. Meinaan, että hävettää sitten kirjoitella tänne :D

Tästä päivästä tulee jälleen helppo. Tämä flunssa auttaa siinä asiassa paljonkin.
Eilen kyllä tuli uskomaton himo salmiakkiin, vedin 250g pussin, ja tänään on pakko hakea lisää.

Edit: ja mulla toinen päivä menosa.

ace-oo- sanoi:
Nyt et vain yksinkertaisesti voi alkaa taas polttamaan. Meinaan, että hävettää sitten kirjoitella tänne :D

Tästä päivästä tulee jälleen helppo. Tämä flunssa auttaa siinä asiassa paljonkin.
Eilen kyllä tuli uskomaton himo salmiakkiin, vedin 250g pussin, ja tänään on pakko hakea lisää.

Edit: ja mulla toinen päivä menosa.

Se on yksi syy mainita asia tänne ja myöskin kaikille tutuille. Mitä useampi ihminen tietää lopettamisesta, sen vaikeampi on sitä päätöstä alkaa perumaan :) Sitä en tosin voi luvata, ettenkö joskus kännissä polttaisi, mutta toisaalta, en aio olla kännissä muutamaan kuukauteen :)

training_day sanoi:
Se on yksi syy mainita asia tänne ja myöskin kaikille tutuille. Mitä useampi ihminen tietää lopettamisesta, sen vaikeampi on sitä päätöstä alkaa perumaan :) Sitä en tosin voi luvata, ettenkö joskus kännissä polttaisi, mutta toisaalta, en aio olla kännissä muutamaan kuukauteen :)
Joo, se on hyvä keino kertoa tutuille. Muutaman kerran ainakin mulla on nolottanut tosi paljon sytyttää tupakki palamaan lakon jälkeen.

Känissä varmaan tulee joskus polteltua, mutta teen saman, ja en ole päissään johonkin aikaan.

Mikä muuten tuossa kännissä polttamisessa se homman juju oikein on? Monet tutut sanovat etteivät polta......paitsi kännissä. En ole sitä oikein koskaan tajunnut, tosin en ole koskaan kunnolla tupakoinutkaan niin en varmaan sitä voikaan ymmärtää. :)

Tupakka maistuu paljon paremmalta humalassa. Jos ei ole pitkään aikaan poltellut, niin kyllähän se korostaakin sitä humalatilaa.

xjussix sanoi:
Mikä muuten tuossa kännissä polttamisessa se homman juju oikein on? Monet tutut sanovat etteivät polta......paitsi kännissä. En ole sitä oikein koskaan tajunnut, tosin en ole koskaan kunnolla tupakoinutkaan niin en varmaan sitä voikaan ymmärtää. :)

Vaikea sanoa... jotenkin se ainakin itsellä menee niin, että aina kun alkohoolia vähän enemmän kurkusta alas kippaa niin sitten alkaa tekemään mieli myös tupakkaa.
Tunnen kyllä sellaisiakin ihmisiä, jotka eivät koskaan ole säännöllisesti tupakoineet, mutta kännissä polttelevat.

training_day sanoi:
Tunnen kyllä sellaisiakin ihmisiä, jotka eivät koskaan ole säännöllisesti tupakoineet, mutta kännissä polttelevat.
Joo varsinkin nämä ihmiset saavat aikaan ihmeellisiä tuntemuksia. Ei oikein tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. :D

xjussix sanoi:
Joo varsinkin nämä ihmiset saavat aikaan ihmeellisiä tuntemuksia. Ei oikein tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. :D

Niinpä, varsinkin kun joukossa on kavereita jotka selvinpäin ovat erittäin kovia saarnaamaan tupakanpolton haitoista jne. :)

xjussix sanoi:
Mitäs naurettavaa siinä on? Oletko ajatellut, että tupakkaa voisi käyttää kohtuudella, ihan vaan nautintoaineena? Itse polttelen ihan reilustikin kaljoitellessa (n. kerran kuussa), mutta eipä selvin päin tulisi mieleenikään.

Juujuu, mutta niin kuin training_day tuossa ylempänä jo mainitsikin, niin useinhan nämä kaverit on kovasti tupakointia vastaan. Kännissä sitten mieli tekeekin pikaisen täyskäännöksen. Se on taas joku jännä alkoholin aikaansaama ilmiö. :)
Minultahan se ei ole millään tapaa pois, joten herneitä ei varmaan kannata vetää nekkuun.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom