Tupakoinnin lopettaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ace-oo- ei nyt anna periksi millekään sikarikeijukaisille. Vielä kehtasit tänne hehkuttaa lopettamista jos samantein aiot ratketa, erpele.. :curs: Pysy sanojesi takana mies! :whip:

Tuodaan tähän threadiin vähän dualistinen vivahde:

Pölli huuleen vaan, ajattele sitä kun tunnetta kun kuulaana säänä katselet taivaan tähtiä, kaivat askista sen paperossin ja asettelet huulien väliin. Sitten toisesta taskusta sytytin, joka parin raapaisun jälkeen antaa iloisen liekin jonka leimussa hetken aikaa lämmität sormiasi ennenkuin annat savukkeelle hehkuvan tulipään. Sitten kunnon imut jonka jälkeen puhallat muutaman savurenkaan ja loput ulos. Savu jää vienosti leijumaan viileään ilmaan ja sitten onkin pakko ottaa jo toiset imut. Ja mitä väliä sillä on mitä tänne olet sanonut, käyt vetäsee vaan sen kessun ja tilität tänne miten epäonnistuit vedoten sietämättömiin nikkiksiin ja ensikerralla sitten paremmin nikotiinipurkan kanssa m'kay? Sen jälkeen thread on salaisissa kansioissa eikä kukaan enää parin päivän päästä muista koko topicista mitään.

-terveisin piru olkapäällä

Ei vaiskaan, ei kannata. Yksi juttu mitä kannattaa harjoitella on keksiä jotain tekemistä niille hetkille jolloin ennen veti röbää. Esim. kun kaverit menee tauolle niin itse menee myös, mutta sen sijasta että polttaa niin selittää vaan kaikkea mistä tupakkatauoilla on ollut yleensä tapana puhua(parhaat jutut muuten syntyvät kessutellessa.)

ace-oo- sanoi:
Shit, meikällä on nyt heikko hetki.
:wall:

Äsken jo melkein annoin itselleni vapauden poltella sikarin,kun mietin näillä rusinan kokoisilla aivoillani, että -EI, Ei sikari ole tupakkaa :curs:

Pakko taistella

:curs: :curs: :curs:

kyllä se siitä,pari ekaa viikkoa on pahimpia,kun pääsee tänne 11 viikolle niin ei oo enää mitään hätää :D

sehän siinä on kun ei mitään tekemistä,lähdempä tupakalle-tapa on juurtunut niin kovin syvään

Omien addiktioiden joukkoon tupakka ei kuulu, joten olen ehkä väärä henkilö kirjoittelemaan tähän threadiin. Tupakointia lopetteleva kaverini kuitenkin kertoi saaneensa apua salmiakista. Ajatus saattaa kuulostaa typerältä, mutta toisaalta salmiakin syömisessä yhdistyy monta tupakoinnille ominaista piirrettä: suussa jokin esine, voimakas maku ja aski hypisteltävänä käsissä. Monellehan fyysisistä vieroitusoireista eroon pääseminen ei suinkaan ole se ongelmallisin kohta lopettamisessa, vaan kyse on pikemminkin psyykkisestä riippuvuudesta. Tämä saattaisi toimia jollekulle korvaavana sijaistoimintona.

Korvaavaksi toiminnaksi sopii myös hyvin Nicorette-inhalaattori. Se on melkein ku tupakkia vetelis, paitsi hieman terveellisempää :thumbs:. Itsellä on kanssa neljäs päivä menossa lakkoa. Ihan mukavasti tämä sujuu, vaikka onkin jo kolmas lopetusyritys :wall:. No pakko on lopettaa, ei mun terveys kestä röökinvetoa enää...

nim. kolme keuhkoputkentulehdusta vuoden aikana.

Jees, 3 päivää takana. Flunssa edelleen päällä. Tästä päivästä tulee helppo päivä ;)
Jos alkaa ahdistamaan, niin vetäisen nicopurkkaa & tabua tai pistän laastarit.

Kauppareissullakin saa ihmetellä, kun ostokset nykyään maksaa sen 4euroa vähemmän :eek:

Jusanderille :thumbs:

Nuo purkatkin on vähän niin ja näin. Duunikaveri ollut jo ainaki pari vuotta pahasti koukussa noihin purukumeihin. Tupakka lähti, mutta purkat tuli, onko loppujenlopuksi yhtään järkevämpi vaihtoehto tuokaan. Monella nuo tietty varmasti toimii juuri siten mihin on suunniteltukin, eli auttamaan pääsemään tupakasta eroon. Ja minäkin olen turha henkilö täällä jeesustelemassa, kun en itse ole koskaan polttanut.

Timba79 sanoi:
Nuo purkatkin on vähän niin ja näin. Duunikaveri ollut jo ainaki pari vuotta pahasti koukussa noihin purukumeihin. Tupakka lähti, mutta purkat tuli, onko loppujenlopuksi yhtään järkevämpi vaihtoehto tuokaan. Monella nuo tietty varmasti toimii juuri siten mihin on suunniteltukin, eli auttamaan pääsemään tupakasta eroon. Ja minäkin olen turha henkilö täällä jeesustelemassa, kun en itse ole koskaan polttanut.

Olen tuosta (16 vuotiaasta asti enemmän ja vähemmän säännöllisesti polttaneena) samaa mieltä.
Itse olen aikaisemmin kokeillut nikotiini purkkaa, tabletteja jne. ja ne ovat auttaneet siinä mielessä, että en ole tupakkaa polttanut, mutta... silloin on ollut koukussa siihen korvaavaan nikotiinin lähteeseen. Siis siihen asti kunnes on taas alkanut polttamaan tupakkaa. Tämä lopetus on ollut erilainen kuin aikaisemmat, tällä kertaa en ottanut mitään korvaavaa ainetta tilalle. Alku oli aika hankala, mutta nyt kun alkaa tulla viikko ilman nikotiinia täyteen, tuntuu jo paljon helpommalta.

Timba79 sanoi:
...Tupakka lähti, mutta purkat tuli, onko loppujenlopuksi yhtään järkevämpi vaihtoehto tuokaan...

Mun mielestä ON ehdottomasti järkevämpi vaihtoehto! Ensinnäkin nikotiinikorvaushoitovalmisteita käyttäessä säästyy niiltä monilta tupakan, sikarien ym sisältämiltä karsinogeeneiltä ja keuhkosyöpäriski pienenee tupakoimattomien tasolle. Lisäksi keuhkot puhdistuu tervasta ym ja heponottokyky paranee huomattavasti eli treenitkin sujuu paremmin. Kalliitahan noi purkat ym on, että rahaa siinä ei kamalasti pääse säästämään, mutta jos ajattelee keuhkoputkentulehduksista tai pahimmassa tapauksessa syövästä aiheutuvia kuluja, niin niiltä ainakin säästyy. Ja viimeisenä muttei vähimpäni, tupakoimattomat tykkää ja jos on sinkku, niin vastakkaisen sukupuolen suosio lisääntyy :love:

training_day sanoi:
Alku oli aika hankala, mutta nyt kun alkaa tulla viikko ilman nikotiinia täyteen, tuntuu jo paljon helpommalta.
Mulla pikkuhiljaa hymyilyttämään sisäisesti, kun näytän tunti tunnilta tupakinhimolle närhen munat. Tarviiko tästä tehdä vaikeampaa kuin se oikeasti on? On vain sytyttämättä. Mullakin on aski ollut koko ajan tuossa vieressä, 5 sek ja tupakki on palamassa jos sikseen haluan. Helpompi minun mielestä näin.

ace-oo- sanoi:
10-14 euroa varmaankin. Maistuu ihan paskalta.

Niinhän ne monet sanoo, että ne on pahan makusia. Mutta maistakaa Nicoreten freshminttiä. Moni kehuu, että se on ainut hyvänmakunen ja itsekin sitä kerran maistaneena voin todeta, että se maistu ihan normaalipurkalle eli ihan hyvälle.

Lähiaikoina nikotiinipurkat tulee kauppoihin ja sillon niiden hinnat laskee huomattavasti.

Bill Clintonkin ajatteli, että sehän on vain sikari eikä kyseisen herran presidentti kautta enää muusta muistetakkaan.

Parempi vain jos ei ota korvaavaa nicotiinilähdettä mukaan. Sitten vasta turvautuu niihin, jos meinaa usko loppua touhusta.

Kaveri kerran lopetti nuuskan käytön, oli viikon käyttämättä, ja aloitti uudelleen.
SYY : "Pystyin lopettamaan, niin sama kait se on sitten käyttää" :D

ace-oo- sanoi:
Parempi vain jos ei ota korvaavaa nicotiinilähdettä mukaan. Sitten vasta turvautuu niihin, jos meinaa usko loppua touhusta.

Kaveri kerran lopetti nuuskan käytön, oli viikon käyttämättä, ja aloitti uudelleen.
SYY : "Pystyin lopettamaan, niin sama kait se on sitten käyttää" :D

Just joo :D
Kävi vaan tuskat liian koviksi ja kaverilla ei ollut riittävästi selkärankaa.

Ihmisiä on erilaisia... On niitä joilla on selkärankaa ja itsehillintää, sitten on taas niitä joilla ei ole. Jokainen voi itse päättää kumpaan ryhmään kuuluu... Helppoa vai kuinka? :D

tipi sanoi:
Lähiaikoina nikotiinipurkat tulee kauppoihin ja sillon niiden hinnat laskee huomattavasti.

WTF..? mistäs tuommoista?

Ostan kyllä paljon mielummin purkkaa kun röökiä jos on saman hintaista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom