..tun huumehörhöt!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja msi80
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Tomi sanoi:
Heahahaha, menepäs käymään Kurvissa siellä Katri Valan puistossa sitten kesällä.

Montako hUUmeneulaa olet itse siellä nähnyt? Ihan noin mielenkiinnosta kysyn, ettet jauha näitä "kuulemma oli ollut, kuulin varmasta lähteestä" juttuja, kuten muut. Threadin Views count on vajaa 20000. Kuinka moni on itse löytänyt ruiskun leikkikentältä, eikä perusta juttua siihen että kummin kaiman kaverin kaveri oli kuulemma löytänyt vuonna 1 & 2?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
uga sanoi:
Kuinka moni on itse löytänyt ruiskun leikkikentältä, eikä perusta juttua siihen että kummin kaiman kaverin kaveri oli kuulemma löytänyt vuonna 1 & 2?
Lasketaanko koulun jalkapallokenttä? Ja ei, se ei ollut keskellä kenttää pystyssä, vaan kentän sivulla varsin vaikeasti havaittavissa.

uga sanoi:
Kuinka moni on itse löytänyt ruiskun leikkikentältä?
3 olen löytänyt.

Joskus ala-aste ikäisenä tuli koulun pihasta löydettyä yksi ja toinen tuli samoihin aikoihin löydetyä eräästä puistosta.
Kolmannen löysin viime kesänä UKK-instituutin rannalta... mukavaa kun lapset leikkivät siellä piikkien seassa.

perkele miksen mää osaa käyttää tota quotea...

uga sanoi:
Montako hUUmeneulaa olet itse siellä nähnyt? Ihan noin mielenkiinnosta kysyn, ettet jauha näitä "kuulemma oli ollut, kuulin varmasta lähteestä" juttuja, kuten muut. Threadin Views count on vajaa 20000. Kuinka moni on itse löytänyt ruiskun leikkikentältä, eikä perusta juttua siihen että kummin kaiman kaverin kaveri oli kuulemma löytänyt vuonna 1 & 2?
Olen itse löytänyt 4 tai 5 neulaa pelkästään Katri Valan puistosta. Olen nähnyt yhteensä kymmenkunta käytettyä neulaa eri puolella PK-seutua. Miksi tällaisesta jauhetaan edes? Meinaatko, että narkkarit ovat jotain vitun taruolentoja? Tai sitä että he hakkaavat subunsa, heponsa tai pirinsä rivarikolmiossaan Espoossa?

Tomi sanoi:
Olen itse löytänyt 4 tai 5 neulaa pelkästään Katri Valan puistosta. Olen nähnyt yhteensä kymmenkunta käytettyä neulaa eri puolella PK-seutua. Miksi tällaisesta jauhetaan edes? Meinaatko, että narkkarit ovat jotain vitun taruolentoja? Tai sitä että he hakkaavat subunsa, heponsa tai pirinsä rivarikolmiossaan Espoossa?

En meinaa että narkit ovat jotain vitun taruolentoja, mutta ihan pohjalla pitää olla jos leikkikentällä itseään piikittää. Voi olla totta stadin surkeimmissa porukoissa, I stand corrected. 27 vuotta, yhtään neulaa ei ole tullut kadulla vastaan.. ehkä pyörin "väärissä" paikoissa?

jepu

Jäähallin vastapäisestä puistosta löytyi viime kesänä usein. Siinähän on keinut että sikäli se on alunperin ilmeisesti tarkoitettu lapsille. Ei siellä tosin ole lapsia pahemmin näkynyt. Ja keskuspuistosta löysin viime syksynä verituppoja ja neuloja (nää oli aika syrjässä, kun tulee koirien kanssa liikuttua niitä pikkupolkuja pitkin). Tiedän tasan varmasti ihmisen joka on saanut c-hepatiitin roskiksessa olleesta neulasta. Ja tämä on taatusti tilastoitu johonkin.

En näe kannabiksen polttamisessa ja kovissa huumeissa mitään yhteistä. Aika turhaa niistä on puhua edes samassa threadissä. Vaikka kovien huumeiden käyttö olisi kuinka satunnaista, en silti suosittelisi harrastamaan moista. Tuolla kaduilla kulkee varmasti isompi määrä eri huumeiden käyttäjiä, kuin mitä kukaan arvaakaan. Mutta eihän sitä kiinnitä huomiota muihin kuin näihin jotka ovat jo ihan rapakunnossa. Uskoisin syyn alkoholin käytön ymmärtämiseen olevan siinä että niin moni on viinaa vetänyt ja tietää vaikutukset. Huumeita ja huumeidenkäyttäjiä pelätään kun vaikutuksia ei tiedetä ja se maailma koetaan niin etäiseksi. Siis kyllähän jopa lääkkeiden väärinkäyttäjiä paapotaan jos käyttäjä sattuu olemaan 50+ turkkimamma.

uga sanoi:
Epäilemättä kaikissa päiväkodeissa perähikiää myöten tarkastetaan pihat kissojen ja koirien kanssa aamuisin kun kurvin nistiperheen lapsi unohti vuonna 1994 isin antaman leikkikalun hiekkalaatikolle. En ole edes hämmästynyt.

Kyllä ainakin stadin päiväkotien pihoilta löytyi niitä ihan päivittän. Tosin tietoni ovat 3-4 vuotta vanhoja, koska siirryin muihin hommiin.

uga sanoi:
Helvetin monta kymmentä ellei sataa miljoonaa. Poliisit, oikeuslaitos, vankeinhoitolaitos, .....
Järjestäytynyt rikollisuus on ainoa joka tästä hullujen touhusta hyötyy; lukekaa se Soininvaaran teksti. Aineet reseptille, huumepoliisit tekemään jotain oikeata työtä, huumeongelmaiset pois vankilasta ja hoitoon, satunnaiskäyttäjät takaisin töihin...

En omaa tähän asiaan mitään kovin voimakkaita intressejä mutta, jos ns. porttiteoria ei pidä paikkansa niin voisin kannattaa mietojen huumeiden laillistamista. Toisaalta huumeiden ja alkoholin rappiokäyttäjille tarjoaisin piiskaa...

Kun joku tuolla mainitsikin "mieluummin juhlistaisin vaikkapa synttäreitä extaasin ja kannabiksen voimin kuin kännissä sekoillen"

Niin mitenkäs kannabiksen käyttäjät katsovat tämän vaikuttavan muuten elämän hallintaan? Ylemmästä voisi päätellä, että viinasta menee ihan sekasin, mutta ekstaasin kanssa homma on hanskassa ja hyvin menee. Eli onko homma niin hanskassa, että voi autoilla ihan huoletta? Promillemittarikaan ei poliisilla näytä mitään? Hyvällä tuurilla joku torvi ajaa 0.7 promillea vastaavassa extaasi kännissä autolla jonkun yli, eikä saa edes rattijuopumuksesta tuomiota.

Poliisilla on jo nykyään menetelmät jolla testata autoilijan mahdollinen huumeiden käyttö. En tosin tiedä minkä kaiken käyttö niillä selviää, mutta jostain sylkitestistä kuitenkin muistaakseni oli kyse. Ja jotain mullistavaa uutta pikatestien saralla on käsittääkseni hiljattain keksitty ihan koto-suomessa, olikos VTT vai mikä joka testejä kehittelee? Tulnee jollain aikajänteellä sekin käyttöön.

Edit, tosa: http://www.vtt.fi/bel/uutta/pikahuumetesti.htm

Tiukkis sanoi:
Olisikohan jotain lähteitä tämän näkemyksen tueksi? Minä kyllä tiedän tapauksia, joissa ei todellakaan ole eletty kuvailemaasi "narkkielämäntapaa" eikä kunto silti ole kovin kehuttava.
En nyt tähän hätään löydä muuta kuin http://www.paihdelinkki.fi/tietopankki/400_huumelinja/415.htm Ei tuolla mainita sanallakaan siitä että heroiini itsessään tuhoaisi kroppaa. Huumeiden käytön vähentämiseen tähtäävillä sivustoilla sanotaan kyllä sivuoireet mitä itse aine aiheuttaa, jos niitä on olemassa. Tuolla kyllä mainitaan että epäpuhtaudet ja likaiset neulat aiheuttaa ongelmia elimistölle ja se on aivan totta.

Voi hyvin olla, että itselleen pystyy alkoholilla tekemään pahempaa tuhoa kuin kannabiksella. Entä ympäristö? Pilvestä ei (käsittääkseni) tule juuri krapulaa ja tämä poistaa yhden kynnyksen överien vetämisestä - krapula on kuitenkin sellainen luonnollinen rangaistus övereistä. Jos pään sekoittaminen on "helpompaa", voi myös kynnys lähteä pää sekoitettuna liikenteeseen madaltua. Miettikää nyt: nykyisin lasketaan edellisen illan alkoholiannosten määrää kun mietitään, voidaanko lähteä aamulla autolla töihin. Entä jos on poltettu kannabista? Ajatellaanko silloin em. asioita EDES niin hyvin kuin nyt alkoholin suhteen ajatellaan?

Nonyt.. Kertaisin vielä, että alkoholista osa ihmisistä tulee väkivaltaiseksi ja kannabiksesta ei käytännössä kukaan. Ja kun muistetaan että suomessa 3/4 väkivaltarikoksista tehdään kännissä, niin väittäisin kyllä ehdottomasti että kannabiksen käyttäjä on ympäristölleen huomattavasti turvallisempi kuin alkoholinkäyttäjä. Ja mitä autolla ajoon tulee, niin yleensä kannabiksen vaikutuksen alaisena ihmiset alkavat välttämään riskejä ja haluavat pysyä omissa oloissaan, sen sijaan alkoholin vaikutuksen alaisena vaikutus on usein päinvastainen ja kännissä saatetaan lähtä rattiin vaikka ikinä selvinpäin ajattelen ei kännissä ajettaisi. Ja tuo övereiden vetäminen. Kannabis övereissä yleensä tulee vain paha olo eikä voi liikkua mihinkään. Koordinaatio yleensä kuitenkin toimii niin hyvin että pystyy kävelemään suhteellisen hyvin. Ja mitä tulee tuohon krapulaan. Voi sitä tietenkin ajatella myös rangaistustilana, mutta fyysisesti se on sekoitus vieroitusoireita ja myrkytystilaa.

Täällä on artikkeli asiaan liittyen: http://www.kaapeli.fi/viridis/archive/kesa00/saarnio.html Kirjoitettu tosin ilmeisesti tarkoituksella tietyltä näkökantilta ja se leimaa hieman kirjoitusta, mutta kirjoitus on ollut usein esillä eikä kukaan ole tuonut esiin mitään varsinaisia asiavirheitä tuosta.

Nurgle sanoi:
Perkele miksen mää osaa käyttää tota quotea...

Vinkki:QUOTE suljetaan [./QUOTE] . Ilman pistettä tietenkin.

Oma Mielipide

Kyllä noiden neulojen löytäminen on huolestuttavaa, hepatiitti yhdelläkään viattomalla lapsella on liikaa. Neulanvaihdon tulisi tehostua, annetaan niille vaikka euro kaks per ruisku, niin saatetaan saada nämä pois ulkoa. Muutenkin, suonensisäiset huumeet ja niiden käyttäjät ovat suurin riski yhteiskunnalle.

Itse sallin huumeidenkäytön vain semmoisille ihmisille, joilla on siihen lääkärin määräys. Muuten ei. Ei mitään, ei kannabista, ei kokaa, ei LSD:tä, ei hepoa, ei speediä, ei mitään. Absolutistina alkoholikaan ei aiheuta ongelmia ruumiissani, joten puolustuksen on siihen turha vedota.

Yhtään järkevää syytä huumeiden laillistamiselle ei ole vielä tullut. Yrittäkääs enemmän, huumeiden puolustajat. Mitään järkevää syytä lainmuutokselle ei ole olemassa, joten, ei sitä silloin toivottavasti tule tuleman.

Ja tuosta kannabiksesta. Kannabis on yksi turvallisimmista nautintoaineista siinä mielessä, annoksen ja teoriassa kuolettavan annoksen suhde on tuhansia. Silti se aiheuttaa haittaa käyttäjässään kuin moni muu ns. 'huume'.

Poimin tietoja liki puolueettomalta saitilta: http://www.vihreetpantterit.org/body_haitat.htm

Haitat:

- Kasviaineksen epätäydellisessä palamisessa eli kytemisessä syntyy erilaisia yhdisteitä, joilla on todettu olevan syöpään altistavia vaikutuksia suun alueella ja hengityselimistössä.

- Kannabiksen savupartikkelit jäävät helpommin keuhkoihin (kuin tupakan).

- Mielenterveydelliset haitat, koska Kannabis on psykoaktiivinen päihde, joka vaikuttaa keskushermostoon valikoivasti reseptoreiden kautta. Tästä ne hullut sikiää.

- Syötynä kannabis voi "kolahtaa" pitkään ja hartaasti, mutta joskus sama annos voi myös mennä ruuansulatuksen läpi aiheuttamatta mitään erityisiä tuntemuksia. -> Otetaan lisää -> Yliannostus. Liika-annosta luonnehtii ajatusten sekavuus, pahimmillaan paniikkireaktio, pyörrytys ja pahoinvointi. Sydämen syke voi tuntua hälyttävältä ja hengitys tuntuu joko loppuvan tai sitten iskee ns. hyperventilaatio.

- Rauhallinen kotikasvattajakaan voi olla rauhassa vaan nimettömän vihjeen perusteella poliisi voi tunkeutua laittomasti kotiisi ja asettaa sinut samaan asemaan kuin kovia aineita maahan salakuljettava kansainvälinen rikollisliiga.

- Kannabiksen käytön jälkeen olo ei tunnukaan rentoutuneelta vaan kehänä kiertävät ajatukset valvottavat ja vaikutus tuntuu stressaavalta. Tila voi edetä psykofyysisiin tuntemuksiin. Tällaiselle tilalle on annettu mm. diagnoosi kannabiksen vieroituspsykoosi, joka voi tulla elämän solmukohdassa ja jopa ensimmäisestä kokeilukerrasta.

- Masennuksen, paniikkihäiriöiden ja muiden mielisairauksien on todettu olevan perinnöllisiä. Tällöin kannabis voi toimia sairauden tai kohtauksen laukaisijana kuten kaikki muutkin päihteet eikä sitä voi suositella ihmisille, joilla on mielenterveydellisiä ongelmia. Kannabiksen on sanottu myös aiheuttavan skitsofreniaa mutta todennäköisimmin sen käyttö voi laukaista piilevät skitsofrenian oireet. Psykoosissa ihminen kokee voimakkaita todellisuudentajun häiriöitä tai jatkuvia paranoidisia ajatuksia.

- Sosiaalinen ympäristömme tuomitsee usein kannabiksen käytön mutta hyväksyy tupakan ja alkoholin jopa alaikäisille * . Työpaikan kulttuuriin voi kuulua huumeiden käytön epäily, jolloin voi syntyä konflikteja asennetasolla johtaen aina kiusaamiseen tai "savustamiseen".

- Odottavat äidit huomio! Sekä tupakan että kannabiksen polttamisessa syntyvä häkä alentaa lapsen syntymäpainoa ja THC:n ja nikotiinin on todettu siirtyvän istukan kautta kehittyvään lapseen. Seurauksena voi myös olla mahdollinen kehitysvamma. Myös tupakointi raskaana on haitallista.

- Shengen-sopimuksen täytäntöönpanon myötä Suomessakin saadut rikosrekisterimerkinnät leviävät kaikkien EU-maiden viranomaisten tietokoneiden kautta kaiken maailman hakkereiden ulottuville eikä mikään takaa sitä, etteikö sinunkin tietosi voisi olla joku päivä iltapäivälehtien lööpeissä. Lisäksi kiinni jäätyäsi isoveli valvoo. Se "paha silmä".

Plussat:

- Kannabiksen pitkäaikaisen käytön ei ole todettu aiheuttavan päihtymystilan jälkeisiä vaikutuksia kognitivisiin toimintoihin, aivojen rakenteisiin eikä älykkyysosamäärään. Alkoholi tunnetusti aiheuttaa pysyviä vaurioita aivoihin, jopa dementian kaltaista tylsistymistä.

- Jos erillistä kannabispsykoosia esiintyy, on se harvinainen, koska se johtuu suurista THC annoksista, vahvan kannabiksen pitkäaikaisesta käytöstä tai piilevästä alttiudesta kannabiksen vaikutuksille.*

- Kannabiksen ainesosien ei ole todettu alentavan miesten eikä naisten hedelmällisyyttä, se ei vaikuta hormonitasapainoon, siittiöiden tai munasolujen elinkelpoisuuteen eikä myöskään seksuaaliseen kykyyn.

- EMCDDA:n tilaaman huumeita ja autoilua käsittelevää tieteellistä kirjallisuutta koskevan katsauksen perusteella ei ole olemassa varmoja tieteellisiä todisteita siitä, heikentääkö kannabis ajokykyä ja lisääkö se onnettomuusriskiä.*

*= Oma mielipide vastainen

Ps. tulikohan sitä just aloitettua sota :D

Xauron sanoi:
Yhtään järkevää syytä huumeiden laillistamiselle ei ole vielä tullut.

Plonk. Lue uudestaan.

Tähän voisi tietysti etsiä läjän lähteitä joissa kumotaan noita väittämiäsi, mutta eipä taida maksaa vaivaa. Kiinnostuneet katsokoot www piste sky piste orgista lähdeluetteloilla varustettuja versioita.

Mariachi sanoi:
Onhan se Hollanti ihan kiva maa huumepolitiikkansa kannalta, varsinkin kun politiikka on onnistunut niin hyvin etta keskella paivaa porukka piikittaa itseaan Helsingin Aleksanterinkatua/Keskuskatua vastaavalla kadulla ja poliisit kavelee vieresta....

Mielestani kaikkien jotka ovat kayneet esim. Damissa vaan pienella lomalla (et valttamatta juuri sina Kyllastynyt) niin ei kannata ruveta ylistamaan Hollantia ja Damia huumepolitiikastaan, tai sitten en vain ymmarra miten hienoa on kun nakee (siis kovien huumeiden kayttajia) piikittamista keskella paivaa keskustassa tai kun sarkyyn ei haluta antaa reseptia burana 600mg mutta sanotaan etta kay coffeeshopissa....
Just just. H
Hollannin huumepolitiikka ei ole aiheuttanut Hollantiin suurempaa huumeongelmaa mitä muissa etelä-euroopan maissa,joissa on kriminalisointi käytössä mietojen osalta. Tästä on tilastotietoa aika paljon. Esimerkiksi seuraavasta euroopan huumevalvontakomission tutkimuksesta paljastuu, että 94-98 Englannissa, Espanjassa ja Tanskassa oli enemmän kerran kannabista käyttäneitä mitä Hollannissa,vaikka siellä oli dekriminalisointi voimassa.

http://www.emcdda.eu.int/multimedia/publications/Annual_Report/2000/report/ar00_fi.pdf

Samaisesta tutkimuksesta käy ilmi myös, että kansalliset arviot huumeiden ongelmakäyttäjistä tuhatta asukasta kohden osoittavat, että seuraavissa maissa olevan enemmän ongelmakäyttäjiä vuosina 96-98 mitä Hollannissa; Tanska,Espanja,Luxemburg,Italia,Ranska,Belgia,Englanti ja Itävalta. Suomessa ongelmakäyttäjiä arvioitiin olevan hieman vähemmän mitä Hollannissa, mutta tulevaisuuden ennuste Suomella oli paljon korkeampi. Ainoa syy miksi Hollannissa saattaa ehkä tuntua olevan enemmän nistejä, johtuu siitä politiikasta että niiden ei tarvi painua pimentoon käyttämään ehkä samallalailla mitä edellä mainituissa maissa, joissa ongelmakäyttäjiä oli kuitenkin enemmän tuhatta ihmistä kohden. Mutta täytyy muistaa, että Hollannin dekriminalisointi koskee vain mietoja huumeita ja että sielläkin käytetään myös ne voimavarat, jotka säästyy kannabiksen dekriminalisoimisella kovien huumeiden vastaiseen taisteluun,kun poliisien ei tarvi pössyttelijöiden perässä juosta. Pääpiirteittäin euroopan huumepolitiikka muuttuu koko ajan liberaalimmaksi mietojen osalta, koska vanha huumepolitiikka on osoittautunut ennemmin tai myöhemmin liberaalia huonommaksi. Portugalissa oli 90-luvulla käytössä erittäin kova huumepolitiikka,mikä johti siihen, että Lissabonissa oli Eu-alueen kaupungeista eniten nistejä suhteessa väkilukuun,en tiedä onko enää. Tämä johti siihen että tiukan linjan huumepolitiikka muutettiin liberaalimmaksi ja Portugalissa tehtiin pari vuotta sitten pienten määrien hallussapito ja käyttö lailliseksi.

hemmmo sanoi:
Minä näen tuon sillain, että parempi sillä pilvellä olisi vetää overit kuin viinalla. Ihan siitä syystä, että kun viinaa vetää tarpeeksi niin osa ihmisistä tulee väkivaltaiseksi, kannabiksella ei käytännössä kukaan tule väkivaltaiseksi. Ja toisaalta alkoholin yliannokseen voi kuolla kannabiksen yliannokseen ei. Ja pitkäaikainenkaan kannabiksen käyttö ei juurikaan tuhoa aivoja toisin kuten alkoholin käyttö. Toki kannabiksen käyttö vaikuttaa aivoihin, mutta ne vaikutukset ei ole pysyviä, vaan aivot palautuvat siitä kun käyttö lopetetaan. Alkoholi sen sijaan tappaa aivosoluja ja ne eivät koskaan uusiudu.

Pilvi ei tee aina rauhalliseksi. Kerran yksi muija poltteli sätkän, ennen kuin alettiin hommiin. Sen silmät rupes seisomaan päässä ja sitten se kävi kiinni todella aggressivisesti. Kynsiminen ja pureminen oli sitä luokkaa, että eukko piti pistää pakettiin, kunnes sen pää rupes selviämään.
Jälkeen päin se ei muistanut mitään, ihmetteli vaan verijälkiä mun ihossa.
Tilanteeseen ei liittynyt mitään muuta kuin se ruoho. Itse en ottanut mitään.

Oli muuten vuosia sitten Suomen kannabisyhdistyksen ukot kertomassa asiastaan MTV3:n aamu-tv:ssä. Oli sen verran pahan näköstä porukkaa, että mulle toi huumemyönteinen propaganda ei mene läpi.

hemmmo sanoi:
Esimerkiksi amfetamiinin kohtuukäyttöä on aivan mahdoton päätellä tuntemattomasta henkilöstä. Yleensä pireissään ollaan vaan pirteämpiä ja puheliaampia eikä mitään sekavuutta tai humalatilaa ole havaittavissa.

Tunnen/olen törmännyt näihin pirin kohtuu/viihde -käyttäjiin. Muuten niin kuin muutkin juhlijat, mutta "räjähdys alttiimpia". Olen törmännyt tilanteeseen, jossa käännytään yhtäkkiä baarijonossa ja lyödään takanaolevaa, koska "se kävi päälle ja alkoi hakkaamaan".

Huumeilla saa stimuloitua aivoja paremmin kuin pelkällä viinalla, mutta aika moni tarvitsee vastapainoksi masennuslääkkeitä ja rauhottavia arjesta selviämiseen.

MuayThai sanoi:
Hollannin huumepolitiikka ei ole aiheuttanut Hollantiin suurempaa huumeongelmaa mitä muissa etelä-euroopan maissa
Ei se Hollanti nyt NIIN kaukana ole. :)

Mariachi sanoi:
Onhan se Hollanti ihan kiva maa huumepolitiikkansa kannalta, varsinkin kun politiikka on onnistunut niin hyvin etta keskella paivaa porukka piikittaa itseaan Helsingin Aleksanterinkatua/Keskuskatua vastaavalla kadulla ja poliisit kavelee vieresta....

Mielestani kaikkien jotka ovat kayneet esim. Damissa vaan pienella lomalla (et valttamatta juuri sina Kyllastynyt) niin ei kannata ruveta ylistamaan Hollantia ja Damia huumepolitiikastaan, tai sitten en vain ymmarra miten hienoa on kun nakee (siis kovien huumeiden kayttajia) piikittamista keskella paivaa keskustassa tai kun sarkyyn ei haluta antaa reseptia burana 600mg mutta sanotaan etta kay coffeeshopissa....

Silloin kun minä asustelin Hollannissa niin en nähnyt Amsterdamissa yhtään piikittäjää. En tosin asunutkaan kys. kaupungissa kuin lyhyitä jaksoja (muutama päivä - pari viikkoa) kerralla. Kerran joku musta mies tuli myymään kokaiinia kadulla kun erehdyin vilkaisemaan kaveriin päin. Kieltäydyin ja mokoma väläytti minulle hymyn ja totesi että ehkä ensi kerralla. Pelotti. :)

No niin. En usko että ylläoleva pätkä kertoo sen enempää Hollannin huumepolitiikan toimivuudesta kuin sinun ylläoleva pätkäsi sen toimimattomuudesta. ;) Totuushan on, että liberaalista huumepolitiikastaan huolimatta Alankomaissa on paljon vähemmän ongelmia rikollisuuden, kovien huumeiden tms. kanssa kuin muissa Länsi-Euroopan valtioissa.

Minä en keksi ainuttakaan syytä siihen miksi ne miedot huumeet pitäisi pitää kiellettyinä.

MuayThai sanoi:
En ole katsonut tilastoja, joten tieteellisesti en voi osoittaa mitaan, mutta olen kaikki ylla olevat havainnot todistanut itse taalla asuessani, enka ole ko. ilmioita tai tapahtumia nahnyt Helsingissa, vaikka olen siellakin asunut. Jotain on kuitenkin taallakin pain muuttumassa huumepolitiikassa silla kannabiksen sallittua hallusapito maaraa pienennettiin tassa jokin aika sitten, joten ei taalla saa kanniskella sitakaan niin paljon kuin haluaa.

Ylla olevat ovat minun mielipiteitani ja havaintojani asian tiimoilta enka sanoa niiden olevan totuus tie ja elama, mutta halusin vain sanoa etta ei se elama ole taalla sen ruusuisempaa kuin Suomessakaan vaikka tata huumepolitiikkaa kehutaankin vuolaasti.

Näin ensialkuun, olen töissä malmilla (malmi pienellä m-kirjaimella koska malmia ei voi laskea paikaksi) vaksina. Ennen vaksinhommia siellä olin nähnyt ehkä kaksi huumeruiskua ja narkkia en katukuvasta heti erottanut. Voinen sanoa että malmin koulu on avannut silmät sille miten paljon narkkareita yms. lääkenistejä, alkoholisteja tai muuten vain sekopäitä ja elämässä epäonnistuneita oikeasti on olemassa ja omat ongelmat on saanut hieman paremmat mittasuhteet.

Ensimmäinen työpäivä malmilla ja ensimmäinen kiinniotto, oli pokalla mukana 18 käytettyä ja 5 uutta piikkiä + mönjät, diapameja, sirdaludeja, ties mitä. Voin sanoa että pikkasen jännitti.

Nyt kun on tullut jo nähtyä melkein joka päivä sitä menoa, alkaa jo ennen tavallisen näköisistäkin ihmisistä tunnistamaan narkin merkkejä. Sitten monasti kun on ihan tavallisen ja kunnollisen ihmisen näköinen poka niin sitten löytyykin piikkejä ja mömmöjä ja puukkoja ja ties mitä, ja saattaa kuitenkin käydä päivätöissä yms. Huomattua myös se että nappeja rouhitaan vähän samaan tyyliin kuin kurkkupastilleja tms, esimerkkinä kaveri joka veti levyllisen pameja kertaheitolla lärviin ja puolen tunnin päästä tuli takaisin naama valkoisena ja silmät lasittuneena. Hyvin kyllä käveli mutta ilmeisesti aivot oli muuten lakannut toimimasta. Lanssilla teholle. Pari viikkoa ja sama kaveri taas ihan pöllyissä mutta tällä kertaa pääsi omin avuin pois. Rehellisesti sanottuna ei paljon enää kiinnosta noiden narkkien kunto jos ne vaan pääsee pois omin avuin eikä tule takaisin. Kuolkoot vaikka ojaan kunhan niin etten minä siitä mitään ole tietänyt.

Noista piikeistä sen verran, että tossa viime perjantaina pari narkkia ruiski menemään parkkihallissa, vessoissa sitä tapahtuu joka päivä ja monta kertaa päivässä, kaupan sovituskopeissa, juna-asemalle kävellessä ihmisten keskellä, oikeastaan ihan missä vaan. Välillä on sitten kiva mennä tarkistamaan vessat ja ihmetellä kun on narkkien veret seinillä kun pisto on mennyt vähän vituiksi. Ja piikki pystyssä pienten lasten vaippojen vaihtoa varten olevassa pöydässä. Ou jee.

Tarinaa löytyisi mutta en jaksa vittuuntua enempää tälle asialle tässä just nyt. Muutenkin ahdistaa niin törkeesti aina kun jotuu noiden narkkien kanssa tekemisiin ihan oman terveydenkin takia kun ne saattaa vetää ihan mitä vaan ässiä hihasta. Mustia pisteitä.......mustia pisteitä..............MUSTIA PISTEITÄ.........*kops*.

AKV sanoi:
Silloin kun minä asustelin Hollannissa niin en nähnyt Amsterdamissa yhtään piikittäjää. En tosin asunutkaan kys. kaupungissa kuin lyhyitä jaksoja (muutama päivä - pari viikkoa) kerralla. Kerran joku musta mies tuli myymään kokaiinia kadulla kun erehdyin vilkaisemaan kaveriin päin. Kieltäydyin ja mokoma väläytti minulle hymyn ja totesi että ehkä ensi kerralla. Pelotti. :)

No niin. En usko että ylläoleva pätkä kertoo sen enempää Hollannin huumepolitiikan toimivuudesta kuin sinun ylläoleva pätkäsi sen toimimattomuudesta. ;) Totuushan on, että liberaalista huumepolitiikastaan huolimatta Alankomaissa on paljon vähemmän ongelmia rikollisuuden, kovien huumeiden tms. kanssa kuin muissa Länsi-Euroopan valtioissa.

Minä en keksi ainuttakaan syytä siihen miksi ne miedot huumeet pitäisi pitää kiellettyinä.
Ei kerro toimimattomuudesta, mutta itse en ole myoskaan huomannut sen toimivan NIIN hyvin kun kaikkialla annetaan ymmartaa...se oli jutun pointti, mutta paskana kirjoittana en ilmeisestikaan osannut ilmaista itseani riittavan selkeasti...

Xauron sanoi:
Poimin tietoja liki puolueettomalta saitilta: http://www.vihreetpantterit.org/body_haitat.htm

No sinänsä tälläiset lainaukset on ok, mutta kun vähän valikoivasti lainasit tekstiä ja siten mielestäni lainaukset antavat väärän kuvan. Luettuani sinun postin tuli mieleen, että miltähän propagandasivulta taas haettu tietoa, mutta näköjään lähde olikin kohtalainen, mutta tiedot siten valikoitu että kokonaiskuva jää hämäräksi.

Haitat:

- Kasviaineksen epätäydellisessä palamisessa eli kytemisessä syntyy erilaisia yhdisteitä, joilla on todettu olevan syöpään altistavia vaikutuksia suun alueella ja hengityselimistössä.

- Kannabiksen savupartikkelit jäävät helpommin keuhkoihin (kuin tupakan).

Tässä ikäänkuin annetaan ymmärtää että kannabis on samalla tavalla vaarallista kuin tupakka. Aivan.. kun polttaa yhden jointin, niin se voi vastata yhtä tupakkaa tai jopa enempää. Pitää vaan muistaa että normaali satunnaiskäyttäjä polttaa ehkä muutaman viikonvälein muutaman jointin. Ei enää puhutakkaan lähellekkään samasta rasituksesta keuhkoille kuin tupakan osalta jonka normaalikäyttöön kuuluu päivittäinen polttaminen.

- Mielenterveydelliset haitat, koska Kannabis on psykoaktiivinen päihde, joka vaikuttaa keskushermostoon valikoivasti reseptoreiden kautta. Tästä ne hullut sikiää.
En löydä alkuperäisestä tekstistä mainintaa hulluista.

- Kannabiksen käytön jälkeen olo ei tunnukaan rentoutuneelta vaan kehänä kiertävät ajatukset valvottavat ja vaikutus tuntuu stressaavalta.
Ilmeisesti unohdit tästäkin jotain. Annat ikään kuin ymmärtää että tuo olisi välttämätön seuraus. Ei mielestäni lähdeaineistossa niin sanota. Taitaa olla enemminkin kyse kohtuu harvinaisesta, mutta mahdollisesta ilmiöstä.

- Odottavat äidit huomio! Sekä tupakan että kannabiksen polttamisessa syntyvä häkä alentaa lapsen syntymäpainoa ja THC:n ja nikotiinin on todettu siirtyvän istukan kautta kehittyvään lapseen. Seurauksena voi myös olla mahdollinen kehitysvamma. Myös tupakointi raskaana on haitallista.
Tästäkin jää väärä kuva. Ikäänkuin annat ymmärtää että kannabiksen käyttö on tupakointia vaarallisempaa raskaana oleville. Sivuilla selkeästi sanotaan, että sikiöön vaikuttaa savun haitta-aineet. Sen sijaan sivulla sanotaan ettei ole tieteellistä näyttöä siitä, että itse thc vaikuttaisi sikiöön. Varmuuden vuoksi kuitenkin kehoitetaan olemaan käyttämättä kannabistuotteita.

Ja tämän ulkopuolelta voin kertoa että nikotiinilla on kiistattomia vaikutuksia sikiöön. Ja voidaan päätellä että ne tupakan aiheuttamat ongelmat on suurempia, koska kannabiksen käyttöstä seuraavia haittoja ei ole vielä löydetty (joten ne ei voi olla kovin selkeitä)

Siis kävit hakemassa kannabiksen haitoista kertovalta sivulta plussia kannabiksen käyttöön? Paras lähde totta tosiaan.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom