..tun huumehörhöt!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja msi80
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
123jippo sanoi:
Eikös näitä aineita käytetä siksi että saadaan pää sekasin ts. tullaan sekopääksi. Eli hörhö mikä hörhö. Eikä mitään kohtuukäyttäjää ole oikeesti olemassakaan. Sitä joko käyttää tai ei käytä. Sama pätee muihinkin päihteisiin. Vitut näitä mitään sallia pitää, täälläkin oli jotain sen suuntasta kirjotusta joillakin. Viinakin pitäisi kieltää kun ei osata käyttää sitäkään kohtuudella eli max 2 paukkua päivässä. Holisteja kaikki mitäpä sitä kieltämään, mutta ei kait sitä nyt enää narkkariksi tarvi alkaa... :lol2:

Kulta-pieni, monesti jo sanoin että ottakaa selvää niistä jutuista ennenkun tulette "totuuksianne" julistamaan... Ainakin minä käytän nimenomaan siksi mieluummin laittomia nautintoaineita kuin alkoholia koska haluan miellyttävän päihtymistilan mutta EN halua olla sekaisin, ja alkoholista nimenomaan menee pää sekaisin. Jos tietäisit esimerkiksi amfetamiinista jotain niin et tulisi päänsekoittamisesta puhumaan, piripäissään kun ei pää sekoa, mieliala vain kohoaa ja energia kasvaa, mutta aivot toimivat silti, toisin kuin humalassa. Asia erikseen nistit jotka vetävät 24/7 mutta kohtuukäyttöä minä olenkin puolustamassa, ongelmakäyttäjät ovat perseestä, oli aine mikä hyvänsä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sumppari sanoi:
Kun joku tuolla mainitsikin "mieluummin juhlistaisin vaikkapa synttäreitä extaasin ja kannabiksen voimin kuin kännissä sekoillen"

Niin mitenkäs kannabiksen käyttäjät katsovat tämän vaikuttavan muuten elämän hallintaan? Ylemmästä voisi päätellä, että viinasta menee ihan sekasin, mutta ekstaasin kanssa homma on hanskassa ja hyvin menee. Eli onko homma niin hanskassa, että voi autoilla ihan huoletta? Promillemittarikaan ei poliisilla näytä mitään? Hyvällä tuurilla joku torvi ajaa 0.7 promillea vastaavassa extaasi kännissä autolla jonkun yli, eikä saa edes rattijuopumuksesta tuomiota.

Hohhoijaa, onko joku väittänytkään etteivät huumeet päihdyttäisi ? Totta kai essopäissään pitää olla pois ratista, mistä ihmeestä keksit että minun olisi mentävä autoilemaan jos juhlistan vaikkapa niitä synttäreitäni essoilla ?

Mutta kieltämättä olen kyllä ollut extaasia käyttäneiden ihmisten kyydissä, ja ei tarvinnut selvinpäinkään pelätä, he kun ajavat hyvin, toisin kuin humalaiset. Extaasi kun ei pistä sekavuustilaa, se vain nostaa mielialaa todella korkealle.. Ei silti, poissa ratista toki olisi oltava kun käyttää mitä tahansa päihdettä, mutta kun kaikki eivät kuitenkaan sitä tajua niin paljon suotavampaa kuskin on olla piristävän, ei sekoittavan aineen vaikutuksen alaisena.

Corleone sanoi:
Eihän sille varmaan mitään virallista määritelmää ole, koska kaikki huumeet luetaan Suomessa yhteen nippuun. Itse katsoisin miedoiksi kannabistuotteet. En todellakaan ole mikään asiantuntija näissä asioissa.

No, jos olet sitä mieltä että kannabiksen käytöstä ei tulisi rangaista, älä puhu "miedoista huumeista". Kannabis on yksi ja ainoa päihde.

Miedoista huumeista puhuminen monikossa kun tarkoitetaan vain kannabista sekoittaa entisestään koko keskustelua.

Kyllästynyt... sanoi:
Kulta-pieni, monesti jo sanoin että ottakaa selvää niistä jutuista ennenkun tulette "totuuksianne" julistamaan... Ainakin minä käytän nimenomaan siksi mieluummin laittomia nautintoaineita kuin alkoholia koska haluan miellyttävän päihtymistilan mutta EN halua olla sekaisin, ja alkoholista nimenomaan menee pää sekaisin. Jos tietäisit esimerkiksi amfetamiinista jotain niin et tulisi päänsekoittamisesta puhumaan, piripäissään kun ei pää sekoa, mieliala vain kohoaa ja energia kasvaa, mutta aivot toimivat silti, toisin kuin humalassa. Asia erikseen nistit jotka vetävät 24/7 mutta kohtuukäyttöä minä olenkin puolustamassa, ongelmakäyttäjät ovat perseestä, oli aine mikä hyvänsä.

Henkilöt jotka kykenevät amfetamiinin "kohtuukäyttöön" on aika harvassa.

maximillian sanoi:
Henkilöt jotka kykenevät amfetamiinin "kohtuukäyttöön" on aika harvassa.

Kaivetaanpas taas vähän arkistoja:
-kaikki USA:n taistelulentäjät
-valtaosa ADHD-tarkkaavaisuushäiriöön vakituista lääkitystä saavista lapsista (tässä amfetamiini ja amfetamiinijohdannaiset niputettu samaan, molempia käytetään)

IronMind sanoi:
Kaivetaanpas taas vähän arkistoja:
-kaikki USA:n taistelulentäjät
-valtaosa ADHD-tarkkaavaisuushäiriöön vakituista lääkitystä saavista lapsista (tässä amfetamiini ja amfetamiinijohdannaiset niputettu samaan, molempia käytetään)

Tarkoitin nimenomaan kohtuukäyttöä viihdekäytössä, siitä "kyllästynyt" puhui.

Tiedän kyllä että ADHD:hen käytetään amfetamiinia ja sen johdannaisia. Mm. minä käytän. :hyper:

Nimimerkillä: reseptillä dexedrinejä arkipäivisin viihdekäyttöä pienempiä määriä.

Kyllästynyt... sanoi:
Hohhoijaa, onko joku väittänytkään etteivät huumeet päihdyttäisi ? Totta kai essopäissään pitää olla pois ratista, mistä ihmeestä keksit että minun olisi mentävä autoilemaan jos juhlistan vaikkapa niitä synttäreitäni essoilla ?

Siitä kun humalatila mielestäsi on sekoilua. Ihme kyllä itse en humalassa sekoile, mutta sinä ilmeisesti sekoilet. Silti en mene rattiin vaikka olisin kännissä, enkä omasta mielestäni sekoile.

Kyllästynyt... sanoi:
Mutta kieltämättä olen kyllä ollut extaasia käyttäneiden ihmisten kyydissä, ja ei tarvinnut selvinpäinkään pelätä, he kun ajavat hyvin, toisin kuin humalaiset. Extaasi kun ei pistä sekavuustilaa, se vain nostaa mielialaa todella korkealle.. Ei silti, poissa ratista toki olisi oltava kun käyttää mitä tahansa päihdettä, mutta kun kaikki eivät kuitenkaan sitä tajua niin paljon suotavampaa kuskin on olla piristävän, ei sekoittavan aineen vaikutuksen alaisena.

Ei ***** siis jätkät tosiaan vetää pilvessä menemään autolla ympäri maata menemään. .... joo, parempi kun olen hiljaa jätän threadin, pössytelkää ja vetäkää pilveä ihan rauhassa, mutta älkää nyt saatana autolla ajako vaikka kuin kevyt pilvi olisi menossa!

vsq sanoi:
Syy, miksi kirjoitan tähän threadiin, on se että ihmiset kaikessa tyhmyydessään luokittelevat kaikki huumausaineet kuolemaa kylväviksi myrkyiksi. Kaikki aineet eivät ole tälläisiä - kuten täällä jo monta kertaa on tullutkin ilmi.

Kaikki aineet ovat myrkkyjä. Kyse on vain annostuksesta.

... Tyhmyyksissäni vain kirjoittelen... ;)

Tiukkis sanoi:
Olisikohan jotain lähteitä tämän näkemyksen tueksi? Minä kyllä tiedän tapauksia, joissa ei todellakaan ole eletty kuvailemaasi "narkkielämäntapaa" eikä kunto silti ole kovin kehuttava.

Näköjään tuolla maximillianin linkissä oli suoraan sanottu. Vaikka kyse ei ole mistään lääketieteen faktasivustosta, niin pitäisin tämän asian suhteen luotettavana: http://www.kokototuus.com/faktat/index.html
Ja suora lainaus ko sivustolta: "Runsaan käytön riskit, pitkäaikaishaitat: Heroiini itsessään ei ole toksista. Terveyshaitat liittyvät injektiokäyttöön" Ja perässä sitten niitä riskejä mitä injektiokäyttä aiheuttaa, käykää lukemassa jos kiinnostaa.

Ja tällä en yritä sanoa, että heroiini on turvallista, vaan että katuheroiini on helvetin vaarallista. Mutta sen sijaan tämän pohjalta olen sitä mieltä, että heroinisteille pitäisi järjestää korvaushoito tai vaikka heroiinit valtion puolesta. Näin ne ei tappaisi itseään katuheroiinilla/muilla opiaateilla. Ja mikä parasta, kun kamaa ei tarvitsisi ostaa kadulta, niin sitä ei myöskään kustannettaisi teidän autostereoilla. Lääketehtaissahan kyseistä ainetta on kohtuu helppo ja halpa valmistaa, kadulla sen sijaan hinta saattaa olla todella korkea. Ja varsinkin kun ne teidän 500 e autostereoilla saa kamaa 50 euron edestä.

Kas kumma, kun Hemmmmolta jäi näkemättä akuutit riskit osio:

Akuutit riskit: Heroiinimyrkytys ja -kuolemat. Virusinfektiot (hepatiitit, HIV) suonensisäisessä yhteiskäytössä.

Muistaakseni suuret annokset heroiinia lamaavat hengityselimistön.

Kyllästynyt... sanoi:
Ainakin minä käytän nimenomaan siksi mieluummin laittomia nautintoaineita kuin alkoholia koska haluan miellyttävän päihtymistilan mutta EN halua olla sekaisin, ja alkoholista nimenomaan menee pää sekaisin. Jos tietäisit esimerkiksi amfetamiinista jotain niin et tulisi päänsekoittamisesta puhumaan, piripäissään kun ei pää sekoa, mieliala vain kohoaa ja energia kasvaa, mutta aivot toimivat silti, toisin kuin humalassa. Asia erikseen nistit jotka vetävät 24/7 mutta kohtuukäyttöä minä olenkin puolustamassa, ongelmakäyttäjät ovat perseestä, oli aine mikä hyvänsä.

...huumehörhö? :jahas: :hyper:

JohnnyB sanoi:
Säännöistä poimittuna: - Keskustelut huumeista eivät kuulu Pakkotoisto -forumille.

Moi

Huumeet on likasta jätettä. Niissä ei oo mitään kunniaa toisin ku vanhassa kunnon boozessa. Miks turhaa sekaantuu likaseen kunniattomaan jätteeseen jos saa tarpeeks potkua parista vodka martinista. Forget aboutit!

hemmmo sanoi:
No ilmeisesti jotku voi alkaa sekoileen pilvestä, mutta pointti on kuitenkin siinä että se prosentuaalisesti _paljon_ pienempi osa ihmisistä on väkivaltaisia pilvessä kuin alkoholin vaikutuksen alaisena.
Tätä on täällä nyt julistettu jo useammassa vastauksessa, niin tahtoisin tietää että mistä tämmöinen tieto tulee? Kun ei kaverit vai onko ihan faktatietoa asiasta? Ei herneitä, tarkoitus ei ole provota, utelias olisin vain tietämään.
ps. Mikähän lienee alkoholinkäyttäjien ja pilvenpolttajien prosentuaalinen osuus koko väestöstä? Eikö ole selvää, että jos jollain aineella on enemmän käyttäjiä, myös erinäiset haitat näkyvät selvemmin.

Dragon sanoi:
Kas kumma, kun Hemmmmolta jäi näkemättä akuutit riskit osio:

Akuutit riskit: Heroiinimyrkytys ja -kuolemat. Virusinfektiot (hepatiitit, HIV) suonensisäisessä yhteiskäytössä.

Muistaakseni suuret annokset heroiinia lamaavat hengityselimistön.

öh.. Äläpä innostu, ei minulta noin iso asia jää huomaamatta. Tässä ei ollut kyse akuuteista riskeistä, vaan pelkästään mekanismista millä heroiinikäyttö aiheuttaa pitkällä aikavälillä elimiston rappeutumista. Lueppa se posti johon tiukkis oli vastannut, niin huomaat.

Tosin tuo kokototuuden teksti voi olla vähän huonosti kirjoitettu. En tiedä voiko puhua ettei heroiini olisi toksinen aine. Koska sillä voi kuitenkin pysäyttää elimistön. Termistä en ole varma, mutta joka tapauksessa tuolla tarkoitetaan sitä samaa jota itsekkin sanoin, eli se heroiini ei tuhoa mitään erityisiä kudoksia tai hermoja (kuten esimerkiksi alkoholi tekee).

hemmmo sanoi:
Mutta sen sijaan tämän pohjalta olen sitä mieltä, että heroinisteille pitäisi järjestää korvaushoito tai vaikka heroiinit valtion puolesta. Näin ne ei tappaisi itseään katuheroiinilla/muilla opiaateilla.

Mmmtäh? Tää oli varmaankin jonkin sortin huono vitsi? Tapattakoon itsensä myrkkyihinsä. Nisteille ei liiemmin ihmiskunnan sympatioita heru. Omanpahan ovat tiensä valinneet. Kukaan ei huumeiden pariin pakota.

Edit. Myötäilyasenteen en tosiaan usko käyttöä vähentävän. Riskitönnä pelleily vain olisi houkutteleva ajatus. Ja rahat hommattaisiin edelleen veroeuroista. Ei helvetti sentään. Huumeisiin.

dmv sanoi:
Tätä on täällä nyt julistettu jo useammassa vastauksessa, niin tahtoisin tietää että mistä tämmöinen tieto tulee? Kun ei kaverit vai onko ihan faktatietoa asiasta? Ei herneitä, tarkoitus ei ole provota, utelias olisin vain tietämään.
ps. Mikähän lienee alkoholinkäyttäjien ja pilvenpolttajien prosentuaalinen osuus koko väestöstä? Eikö ole selvää, että jos jollain aineella on enemmän käyttäjiä, myös erinäiset haitat näkyvät selvemmin.

No pääosin tuo on kokemukseen liittyvää tietoa ja sellainen kaikkien tietämä "fakta", jotka ovat asian kanssa tekemisissä. Lähinnä tuosta jyrkästi ovat erimieltä sellaiset henkilöt jotka ovat nähneet joidenki sekakäyttäjä nistien riehuvan ja joille kaikki huumeiden käyttäjät on "pilvipäitä".

Jos jonku näköistä lähdettä kaipaa, niin täällä esimerkiksi: http://www.kaapeli.fi/viridis/archive/kesa00/saarnio.html

Pirun pitkä threadi joten hieman valikoiden tuli luettua, mutta olipa aine mikä hyvänsä joka vaikuttaa päihdyttävästi niin sillä on myös omat haittavaikutuksensa. Mutta viina on hyväksytty yhteiskuntaan ja sen kanssa on meidän elettävä. Mutta huumeet ovat tuonneet niitä raakoja rikoksia ja muita ilmiöitä joita ei niin ole samassa suhteessa viinan käyttäjien keskuudessa.
Mielelläni näkisin yhteiskunnan jossa kaikki örveltäjät niin narkit kuin alkoholistit jotka minun veromarkoilla elävät niin pistettäisiin kunnolla hoitoon ....
Jos ihmisessä ei niin paljon luontoa/asennetta että voisi kohdata elämänsä onnet ja surut ilman mitään "mömmöjä" vaan pitää hakeutua johonkin tilaan niin se tarviaa hoitoa tai pois suljennan yhteiskunnasta.

Wildemar sanoi:
Mmmtäh? Tää oli varmaankin jonkin sortin huono vitsi? Tapattakoon itsensä myrkkyihinsä. Nisteille ei liiemmin ihmiskunnan sympatioita heru. Omanpahan ovat tiensä valinneet. Kukaan ei huumeiden pariin pakota.

Edit. Myötäilyasenteen en tosiaan usko käyttöä vähentävän. Riskitönnä pelleily vain olisi houkutteleva ajatus. Ja rahat hommattaisiin edelleen veroeuroista. Ei helvetti sentään. Huumeisiin.

Ikävä kun näitä asioita ei osata ajatella järjellä, vaan niitä ajatellaan tunteella. Korvaushoito maksaa kaikkine kuluineen vuodessa noin 15000 e/henkilö. Heroinisti, joka hankkii tavaransa kadulta ja maksaa ne varastetulla omaisuudella, maksaa yhteiskunnalle n. 1500000 euroa vuodessa. Lähteenä käytetty http://www2.eduskunta.fi/fakta/edustaja/265/Huumeministeri.pdf

Ja kun vähän aikaa sitten kirjoitin, että vaikka miten perustelee niin silti vaan ohitetaan perustelut ja ehdotetaan että nistit voisi tappaa tai vähintään niiden antaa kuolla tai muuta fiksua.

hemmmo sanoi:
Heroinisti, joka hankkii tavaransa kadulta ja maksaa ne varastetulla omaisuudella, maksaa yhteiskunnalle n. 1500000 euroa vuodessa. Lähteenä käytetty http://www2.eduskunta.fi/fakta/edustaja/265/Huumeministeri.pdf

Jahas. Eli 10 heroiinin käyttäjää on 10 x 1,5 miljoonaa euroa on 15 miljoonaa euroa. Siis kymmenen heroiininarkkaria on vanhassa rahassa 90 miljoonaa markaa. Ja tämä siis yhdessä vuodessa.

Tavallinen duunari tienaa koko elämänsä aikana 1,1 miljoonaa euroa ja maksaa tästä vielä verot valtiolle.

Miettikäähän vähän näitä lukuja: 40-vuotinen työhistoria 1,1 miljoonaa euroa kontra 1 vuosi heroiininarkkarina 1,5 miljoonaa euroa.....

Tähän voi sanoa ainoastaan ei Prkl.

:curs: :wall:

dmv sanoi:

No, itse olen polttanut ties kuinka kauan, kymmenet kaverini ovat kokeilleet ja suuri osa polttelee joskus, tiedän lukuisia muita jotka ovat polttaneet, eikä kukaan, ei koskaan, ole tullut pilvessä aggressiiviseksi. Enkä ole missään muuallakaan kuullut/nähnyt että tälläistä olisi tapahtunut. Ja siitä prosenttiluvusta, kannabista käyttää koko maailman väestöstä tuollainen miljardi henkeä, tai ei välttämättä käytä mutta on siis kokeillut, terveysjärjestö WHO:n mukaan, en omaa nyt linkkiä siihen tietoon mutta ainakin DEA:n (Eli usan huumeasioita tutkiva virasto, tyyliin fbi ja cia tjsp) nettisivuilla on kannabis-osiossa tieto: 1/3 osa amerikkalaisista on koittanut kannabista, enkä usko luvun paljon poikkeavan muuallakaan maailmassa. Kuten sanottu, tunnen itse kymmeniä jotka ovat pilveä polttaneet, ja tiedän vielä paljon enemmänkin jotka ovat sitä tehneet, kyllä se on jo melko tavallinen juttu, varsinkin nuoremman ikäluokan keskuudessa (~15-25), tilastojen mukaan luvut ovat muistaakseni jotain 5-15% luokkaa.

Ja mitä amfetamiinin kohtuukäyttöön tulee, kyllä se on suurin osa joka kohtuudella käyttää, nämä nyt vaan eivät ole esillä toisin kuin ne jotka rikoksia tekevät ja muuten sekoilevat. Tietenkin joillakin jossain vaiheessa homma lähtee lipsumaan..

Ja joku sanoi tuosta kännisekoilemisesta, menepä joskus katsomaan kaupungille perjantai-iltana, uskon että tajuat mitä tarkoitan sekoilemisella... Tänäkin viikonloppuna varmaan aikamoinen määrä ihmisiä sai turpaansa, lukematon määrä pulloja ja paikkoja hajotettiin, yms.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom