..tun huumehörhöt!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja msi80
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
demoni sanoi:
Oli muuten vuosia sitten Suomen kannabisyhdistyksen ukot kertomassa asiastaan MTV3:n aamu-tv:ssä. Oli sen verran pahan näköstä porukkaa, että mulle toi huumemyönteinen propaganda ei mene läpi.

Paras perustelu tähän mennessä. Näyttivät pahalta; korkeakoulututkinnoista tai hyvistä vakinaisista duuneista viis - ne oli pahan näköisiä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
hemmmo sanoi:
Siis kävit hakemassa kannabiksen haitoista kertovalta sivulta plussia kannabiksen käyttöön? Paras lähde totta tosiaan.

Ja hieman skeptisesti suhtauduin muutenkin noihin väitteisiin. Yritin randomilla tarkistaa hulluimmalta kuulostavaa väitettä, nimittäin tuota juttua kehitysvammoista - eipä löytynyt.

Eipä sillä, kaikki varmaan myöntävät kaikenlaisen tupakoinnin olevan haitallista sikiölle, ml. pössyttelyn.. mutta jos lähtee tekstiä lainaamaan tai referoimaan, niin ei pitäisi ainakaan vääristellä lähteitään.

demoni sanoi:
Pilvi ei tee aina rauhalliseksi. Kerran yksi muija poltteli sätkän, ennen kuin alettiin hommiin. Sen silmät rupes seisomaan päässä ja sitten se kävi kiinni todella aggressivisesti. Kynsiminen ja pureminen oli sitä luokkaa, että eukko piti pistää pakettiin, kunnes sen pää rupes selviämään.
Jälkeen päin se ei muistanut mitään, ihmetteli vaan verijälkiä mun ihossa.
Tilanteeseen ei liittynyt mitään muuta kuin se ruoho. Itse en ottanut mitään.
No ilmeisesti jotku voi alkaa sekoileen pilvestä, mutta pointti on kuitenkin siinä että se prosentuaalisesti _paljon_ pienempi osa ihmisistä on väkivaltaisia pilvessä kuin alkoholin vaikutuksen alaisena.

Tunnen/olen törmännyt näihin pirin kohtuu/viihde -käyttäjiin. Muuten niin kuin muutkin juhlijat, mutta "räjähdys alttiimpia". Olen törmännyt tilanteeseen, jossa käännytään yhtäkkiä baarijonossa ja lyödään takanaolevaa, koska "se kävi päälle ja alkoi hakkaamaan".

Mutta mistä tiedät että hän käytti juuri piriä, tai pelkästään piriä tai oli kohtuukäyttäjä. Pirin kanssa voi kyllä sekoilla aivan urakalla jos sitä käyttää liikaa ja yhdessä esim viinan kanssa. Mutta väittäisin että pienillä (kohtuukäyttö) annoksilla tuollaista ei tapahdu, ellei sitten joku pieni vähemmistö ala sekoilemaan. Mutta joo, en piriä halua puolustella koska se on aika arvaamaton päihde. Käsittääkseni kohtuudella käytettynä hyvä ja tekee ihmisestä melkeinpä fiksumman oloisen kuin selvinpäin(puhelias, sanavalmis, hyvä koordinaatio, paremmat refleksit jne.), mutta väärinkäytettynä sillä saa kyllä hommat todella sekaisin ja se karkaa suhteellisen monella käsistä.

uga sanoi:
Paras perustelu tähän mennessä. Näyttivät pahalta; korkeakoulututkinnoista tai hyvistä vakinaisista duuneista viis - ne oli pahan näköisiä.

tarkoitettiinkohan tässä nyt ulkonäköä?

On aivan moraalitonta selittää kännäilyjen / muiden huumausaineiden käytöstä johtuvia tekoja...se vika löytyy siitä ihmisestä itsestä. Jos ei osaa käyttäytyä järkevästi ja ottaa muita ihmisiä huomioon on järkevintä lopettaa koko touhu. Liian monesti on kuullu että, "olin kännissä ja plaa plaa..". Jos on ongelmia itsensä kanssa ni ei niitä tartte agressioiden yms. kautta purkaa muihin ihmisiin! ugh olen puhunut.

Eikös näitä aineita käytetä siksi että saadaan pää sekasin ts. tullaan sekopääksi. Eli hörhö mikä hörhö. Eikä mitään kohtuukäyttäjää ole oikeesti olemassakaan. Sitä joko käyttää tai ei käytä. Sama pätee muihinkin päihteisiin. Vitut näitä mitään sallia pitää, täälläkin oli jotain sen suuntasta kirjotusta joillakin. Viinakin pitäisi kieltää kun ei osata käyttää sitäkään kohtuudella eli max 2 paukkua päivässä. Holisteja kaikki mitäpä sitä kieltämään, mutta ei kait sitä nyt enää narkkariksi tarvi alkaa... :lol2:

stranger sanoi:
Ei se Hollanti nyt NIIN kaukana ole. :)

No eipä kyllä,mutta noiden tilastojen valossa heidän tilanne näyttää vaan keskiverto eu-maata paremmalta. Vaikee sanoa onko se sitten absoluuttinen totuus, mutta ainakin se kyseinalaistaa kriminalisoinnin aika voimakkaasti. Piti kumminkin sepostaa tuosta linkistä kun aika faktapohjaista tuntui olevan.

Mariachi sanoi:
Ylla olevat ovat minun mielipiteitani ja havaintojani asian tiimoilta enka sanoa niiden olevan totuus tie ja elama, mutta halusin vain sanoa etta ei se elama ole taalla sen ruusuisempaa kuin Suomessakaan vaikka tata huumepolitiikkaa kehutaankin vuolaasti.

Juu. Sun kokemukseen perustuvat havainnot saattaa olla ihan yhtä hyvin oikessa mitä toi tutkimus. Juu täytyy myöntä että Suomessa ongelmakäyttäjien määrän osalta on aika hyvin asiat,mutta aika näyttää miten ne asiat muuttuu tulevaisuudessa siellä ja täällä. Onhan tämä maa maantieteellisesti syrjässä, että täällä ne asiat tapahtuvat muuta eurooppaa jäljessä. Tuolla tarkoitan, että samat ongelmat täälläkin luultavasti koetaan mitä euroopassa huumeongelman suhteen. Sitä hain lähinnä takaa,että kannattaisiko Suomen muuttaa muun euroopan tavoin huumepolitiikka liberaalimmaksi ennen kuin ongelmien laajuus on täällä yhtä paha ja vähentäisikö tämä ongelmien määrää.? Vaikea sanoa,mutta tämä saattaisi olla ns. ongelmien ennaltaehkäisyä. Miksi siis pitää yllä kriminalisointia jos eu-maat kerta toisensa jälkeen siitä luopuvat sen osoittautuessaan toimimattomaksi. Ihan niin kuin me oltaisiin jotain poikkeustapauksia.

Mutta saa nähdä, tulevaisuus näyttää.

Aika perseestä on kyllä, että yliopisto-opiskelija tai vakituisessa duunissa oleva joutuu armottomaan kuseen, jos jää kiinni pössyttelystä/kasvatuksesta. Samaan aikaan porukka heiluu kännissä raksalla. Pistää vituttamaan tämä kaksinaismoralismi :curs: Silti en kannata suoraa laillistamista.

Kun huumetestit tulevat tiettyihin ammatteihin pakollisiksi, miksei samalla testattavaa puhalluteta? Alkoholiko ei ole huume?

Taisteluahven sanoi:
Kun huumetestit tulevat tiettyihin ammatteihin pakollisiksi, miksei samalla testattavaa puhalluteta? Alkoholiko ei ole huume?

Niin ja jos puhalettaisiin pitäisi myös erottaa viikonloppu kännäämisestä myös eikä vain hiprakassa työpaikalla olemisesta.

milkboy sanoi:
On aivan moraalitonta selittää kännäilyjen / muiden huumausaineiden käytöstä johtuvia tekoja...se vika löytyy siitä ihmisestä itsestä. Jos ei osaa käyttäytyä järkevästi ja ottaa muita ihmisiä huomioon on järkevintä lopettaa koko touhu. Liian monesti on kuullu että, "olin kännissä ja plaa plaa..". Jos on ongelmia itsensä kanssa ni ei niitä tartte agressioiden yms. kautta purkaa muihin ihmisiin! ugh olen puhunut.

Totta!
Ihmetyttää mutenkin kyllästyneen ja muiden puolustukset et miten on hienoo vetää vaihtoehtoisesti pää sekaisin huumeiden voimalla! (satunnaisesti tai ei)
Ennemminkin kehuisin sillä että ei tarvitse vetää päätään sekaisin ollenkaan, edes viinan voimalla. vai eikö pojat kestä elämän tuomaa totuutta ja pitää paeta julmaa maailmaa amfetamiini,esso tai kannabis höyryihin?

itseäni en lähde tällä postauksella hehkuttamaan koska itsekkin vedän perseet about kerran kuukaudessa tai kahdessa...

ryökäle sanoi:
Totta!
Ihmetyttää mutenkin kyllästyneen ja muiden puolustukset et miten on hienoo vetää vaihtoehtoisesti pää sekaisin huumeiden voimalla! (satunnaisesti tai ei)
Ennemminkin kehuisin sillä että ei tarvitse vetää päätään sekaisin ollenkaan, edes viinan voimalla. vai eikö pojat kestä elämän tuomaa totuutta ja pitää paeta julmaa maailmaa amfetamiini,esso tai kannabis höyryihin?

itseäni en lähde tällä postauksella hehkuttamaan koska itsekkin vedän perseet about kerran kuukaudessa tai kahdessa...

Et lähde itseäsi hehkuttamaan, mutta kysynpä silti: etkö SINÄ kestä elämän tuomaa totuutta, vai miksi sun pitää vetää pää sekaisin alkoholilla ja yrittää paeta julmaa maailmaa?

Eikö ihminen voi vain pössytellä ja nauttia olotilasta aivan samalla tavalla kuin monet ihmiset nauttivat hiprakasta tahi kunnon kännistä? Miksi pitää heti leimata säälittäväksi eskapistiksi - tai vielä pahempaa - narkkariksi?

Ja mä voin ylpeänä sanoa (ja sanonkin), että mun ei tarvitse vetää millään päihdeaineella päätäni sekaisin. Syy, miksi kirjoitan tähän threadiin, on se että ihmiset kaikessa tyhmyydessään luokittelevat kaikki huumausaineet kuolemaa kylväviksi myrkyiksi. Kaikki aineet eivät ole tälläisiä - kuten täällä jo monta kertaa on tullutkin ilmi.

vsq sanoi:
Et lähde itseäsi hehkuttamaan, mutta kysynpä silti: etkö SINÄ kestä elämän tuomaa totuutta, vai miksi sun pitää vetää pää sekaisin alkoholilla ja yrittää paeta julmaa maailmaa?

Eikö ihminen voi vain pössytellä ja nauttia olotilasta aivan samalla tavalla kuin monet ihmiset nauttivat hiprakasta tahi kunnon kännistä? Miksi pitää heti leimata säälittäväksi eskapistiksi - tai vielä pahempaa - narkkariksi?

Ja mä voin ylpeänä sanoa (ja sanonkin), että mun ei tarvitse vetää millään päihdeaineella päätäni sekaisin. Syy, miksi kirjoitan tähän threadiin, on se että ihmiset kaikessa tyhmyydessään luokittelevat kaikki huumausaineet kuolemaa kylväviksi myrkyiksi. Kaikki aineet eivät ole tälläisiä - kuten täällä jo monta kertaa on tullutkin ilmi.

jos en kestäis olisin alkohlisti tai narkkari...kerran en ole kumpaakaan niin voisin väittää et kestän suht hyvin.
Ne harvat kerrat kun kännit juon,juon ne hyvässä seurassa ja yleensä silloin juhlitaan jotain.
Vaikka kannabista tai muita mietoja humeita on väitetty vähemmän haittaa tekeväksi, ovat ne silti huumeita ja huumeet ovat PASKAA!piste...

Itse en ainakaan haluasi nähdä suomessa Coffeeshoppeja.

Sen sijaan nykyinen huumausainelainsäädännön malli on muututtava radikaalisti tai edessä on todella kovat ja kusiset ajat. Käytöstä rankaiseminen ei aja kenenkään muun kuin hurskastelevien ja silmänsä sulkevien etuja. Mikäli ihminen on addikti johonkin, hän on sairas. Mitä hyötyä on vaikkapa rangaista alkoholistia hänen addiktiostaan?
------------------------------------------
Kysymys: Kun puhutaan miedommista huumeista, mitä ne on? Keskustelussa kyllä on esiin tullut kannabistuotteet, mutta mitä ne muut ovat? En ainakaan muista että muiden huumeiden käytön dekriminalisoinnista olisi edes ollut julkisesti puhetta?

Laitanpa pari linkkiä virallisiin valtion ylläpitämiin huumevalistus sivustoihin. Jokainen voi käydä tutustumassa keskustelussa esiin tulleiden alkoholin ja kannabiksen haitat.

Sieltä klikkaa tähteä alkoholin sekä kannabiksen osalta kohdasta "Keskeiset riskit". Valaisevaa materiaalia.

http://www.kokototuus.com/faktat/index.html

Lisäksi laitetaan vielä linkki farmakologian ja toksikologian uusimpaan materiaaliin jota mm. lääkäri/farmakologiopiskelijat käyttävät opinnoissaan.

Noin puolesta välistä löytyy Riippuvuus-toleranssi-vieroitusoireet taulukko josta löytyy yleisimmät käytetyt huumaavat aineet. Aineiden addiktiiviset ominaisuudet ovat mielenkiintoista tutkittavaa.

Listassa mainittavat Euforisoivat analgeetit kuten esim. heroiini aiheuttaa siis vastaavia vieroitusoireita kuin alkoholi. Tämän lisäksi alkoholin vieroitusoireisiin näyttää kuuluvan myös mainittavat hallusinaatiot ja juoppohulluus kohtaukset. :kippis1:

http://www.medicina.fi/fato/26.pdf

Ja lainatakseni vanhaa huumevalistuspelottelu-fraasia:

"kun luet nuo vieroitusoireet ja tiedät että on ihmisiä jotka tuohon aineeseen voi jäädä koukkuun jo ekasta kerrasta, kannattaako testata oletko sinä juuri tätä tyyppiä joka narahtaa?"

ryökäle sanoi:
eikö pojat kestä elämän tuomaa totuutta ja pitää paeta julmaa maailmaa...

Sun pitää esittää tää kysymys vaikka baarissa valomerkin jälkeen.
:hyper:

Vastaaja ehdokkaita on varmaan liiaksi asti.

ryökäle sanoi:
muita mietoja huumeita on väitetty vähemmän haittaa tekeväksi, ovat ne silti huumeita ja huumeet ovat PASKAA!piste...

Kerros mulle että mitä nämä muut miedommat huumeet mistä puhut ovat? Siis kannabiksen lisäksi?

ryökäle sanoi:
jos en kestäis olisin alkohlisti tai narkkari...kerran en ole kumpaakaan niin voisin väittää et kestän suht hyvin.
Ne harvat kerrat kun kännit juon,juon ne hyvässä seurassa ja yleensä silloin juhlitaan jotain.
Vaikka kannabista tai muita mietoja humeita on väitetty vähemmän haittaa tekeväksi, ovat ne silti huumeita ja huumeet ovat PASKAA!piste...
Kylläpä on taas hyvät perustelut! Yrittäisit edes. Mitäs jos joku pössyttelee vain hyvässä seurassa, juhlien ja harvoin? Eikö asia silloin ole OK?
Minä kannatan mietojen huumeiden kontrolloitua (vrt ALKO) vapauttamista, vaikka alkoholi on ainoa päihde, jota itse käytän.Porttiteoria toimii, mutta ainoastaan, koska kannabis ja heroiini ovat saatavissa samoilta markkinoilta.

Corleone sanoi:
Minä kannatan mietojen huumeiden kontrolloitua (vrt ALKO) vapauttamista, vaikka alkoholi on ainoa päihde, jota itse käytän.Porttiteoria toimii, mutta ainoastaan, koska kannabis ja heroiini ovat saatavissa samoilta markkinoilta.

Corleane osui naulan kantaan. Tässä olen täsmälleen samaa mieltä. Jos huumeet laillisettaisiin, näin tulisi toimia, eikä niitä tulisi myydä kaupassa kuin tupakkaa. :thumbs:

(olis respektipisteitä herunut jos ne vielä olis käytössä)

Sanokaapas nyt että mitä ovat miedot huumeet? Koska osa puhuu nyt vain kannabiksesta ja osa muusta.

Mitä ovat ne muut "miedot" huumeet mistä jo monessa viestissä on mainittu?

maximillian sanoi:
Sanokaapas nyt että mitä ovat miedot huumeet? Koska osa puhuu nyt vain kannabiksesta ja osa muusta.

Mitä ovat ne muut "miedot" huumeet mistä jo monessa viestissä on mainittu?

Eli vaikka tuota edellä mainittua termiä moni tuntuu täällä vuolaasti käyttävän, ei vastaus kykyistä henkilöä tunnu löytyvän?

EDIT

Vaikkapa Corleone?

maximillian sanoi:
Eli vaikka tuota edellä mainittua termiä moni tuntuu täällä vuolaasti käyttävän, ei vastaus kykyistä henkilöä tunnu löytyvän?

EDIT

Vaikkapa Corleone?
Eihän sille varmaan mitään virallista määritelmää ole, koska kaikki huumeet luetaan Suomessa yhteen nippuun. Itse katsoisin miedoiksi kannabistuotteet. En todellakaan ole mikään asiantuntija näissä asioissa.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom