..tun huumehörhöt!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja msi80
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Kyllästynyt... sanoi:
Tänäkin viikonloppuna varmaan aikamoinen määrä ihmisiä sai turpaansa, lukematon määrä pulloja ja paikkoja hajotettiin

40-vuotinen työhistoria 1,1 miljoonaa euroa kontra 1 vuosi heroiininarkkarina 1,5 miljoonaa euroa.....

Ilkivallan aiheuttamat kustannukset kalpenevat heroiininarkkarin aiheuttaman jättipotin rinnalla.

:david:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
protsku sanoi:
40-vuotinen työhistoria 1,1 miljoonaa euroa kontra 1 vuosi heroiininarkkarina 1,5 miljoonaa euroa.....

Ilkivallan aiheuttamat kustannukset kalpenevat heroiininarkkarin aiheuttaman jättipotin rinnalla.

No mitä ehdotat tuon heroinistin aiheuttamien kustannusten vähentämiseksi?

Annetaan hänen riehua kaduilla aikansa (10 vuotta? 20?) annoksensa perässä vaiko ostetaan lääketehtaalta muutaman 10 euron edestä puhdasta ainetta, jota ko. henkilö saa kontrolloidusti jonkun lääkärin valvonnassa luukulla käydä syömässä ja tämän ylläpitohoidon avulla pystyy elämään normaalia elämää?

Niin väännetään tämä nyt vielä rautalangasta eli jonkun duunarin pitää paiskia 40 vuotta töitä että yksi narkkari piikittää heroiinia yhden vuoden. Näitäkö pitäisi tosiaan ymmärtää ja paapoa ja tarjota ilmaiset heroiinit?

protsku sanoi:
Niin väännetään tämä nyt vielä rautalangasta eli jonkun duunarin pitää paiskia 40 vuotta töitä että yksi narkkari piikittää heroiinia yhden vuoden. Näitäkö pitäisi tosiaan ymmärtää ja paapoa ja tarjota ilmaiset heroiinit?

No ainakin siinä tapauksessa jos halutaan että niiden duunareiden hyväksi voidaan käyttää se 1,5 miljoonaa kaivoon heittämisen sijasta.

Tietty jos ajatellaan että n vuotta x 1,5 miljoonaa kannattaa maksaa siitä että voidaan rangaista narkomaania ja naureskella omahyväisenä partaan: "hähää, siitäs sait, itsehän liemesi keitit, yritä nyt uida siinä", niin sitten ei kannata tarjota korvaushoitoa.

Sinulla on ehdottoman ajatusmallisi taustalla ilmeisesti vielä joku kolmas vaihtoehto kahden edellisen sijasta? Vai ajattelitko että narkomaanit jotenkin itsestään loppuvat Suomesta kun vaan annetaan niiden olla? Näin varmasti kävisikin, jos naiset pirulaiset eivät synnyttäisi niitä koko ajan hiekkalaatikoille lisää.

protsku sanoi:

Kyllä pitäisi, sillä virallisia teitä tarjotut korvaushoitolääkkeet maksaisivat vain yhden kuukauden palkan vuodessa. Sen sijaan jos huumeet joudutaan maksamaan rikoksia tekemällä, niiden hinta nousee yhteiskunnalle todella suureksi.

maximillian sanoi:
No, jos olet sitä mieltä että kannabiksen käytöstä ei tulisi rangaista, älä puhu "miedoista huumeista". Kannabis on yksi ja ainoa päihde.

Miedoista huumeista puhuminen monikossa kun tarkoitetaan vain kannabista sekoittaa entisestään koko keskustelua.

Itse oon silloin tällöin poltellut Hasista ja vaikutus ei kylläkään ole ollut mieto, mutta se on ollut harmiton. Kyllä alkoholin käyttö ja varsinkin jos siihen sotketaan rauhoittavia lääkkeitä mukaan sekottaa pään paljon pahemmin kuin kannabis-valmisteet. En todellakaan voi uskoa että yksikään "pilviveikko" olisi kannabiksen takia väkivaltainen tai aggressiivinen. Sehän vain yksinkertaisesti tekee mielen hetkeksi kauhean onnelliseksi ja hilpeäksi. Myöskään vieroitusoireita ei tule kuten alkoholista (krapula).
Kaikenlisäksi kannabiksen hintakin on sen verran alhainen ettei sen ostamiseksi tarvitun rahan takia tarvitse sen kummemmin rikollinen olla kuin alkoholin käyttäjänkään. Joidenkin huumeiden kova hinta voi aiheuttaa rikollisuutta, mutta kyllä se pää sekaisin menee melkein eniten alkoholilla.
Onko kannabis sitten mieto huume? Niillä joilla se toimii on vaikutus todella voimakas iloisuus ja lähes hysteerinen kikattelu, mutta haittavaikutuksia tarkastellen se on todella mieto aine. Lopuksi vielä heittäisin ilmaan kysymyksen. Kuinka moni murhaaja vankilassa on ollut tekohetkellä ns. voimakkaiden huumeiden alainen ja kuinka moni taas alkoholin ja rauhoittavien (pamien) alaisena??? Ainakin kaikki "hulluimmat" ihmiset joita mä oon elämäni aikana nähnyt on ollut alkoholin ja rauhoittavien sekakäyttäjiä, ei "kovien" huumeiden.

hemmmo sanoi:
Kyllä pitäisi, sillä virallisia teitä tarjotut korvaushoitolääkkeet maksaisivat vain yhden kuukauden palkan vuodessa. Sen sijaan jos huumeet joudutaan maksamaan rikoksia tekemällä, niiden hinta nousee yhteiskunnalle todella suureksi.

"Korvaushoito maksaa kaikkine kuluineen vuodessa noin 15000 e/henkilö." -Soininvaara

Tienaako duunari kuukaudessa 15,000 euroa? Mutta olen joka tapauksesa Osmo Soininvaaran artikkelin kokonaan luettuani sitä mieltä että rahat eivät saa mennä rikollisliigoille vaan jotain järkeä tähän hommaan täytyy saada. Eli jos meillä on vastakkainasettelu 1,5 miljoonaa kontra 15,000 niin olkoon se sitten tuo korvaushoito. Tämä koskee kuitenkin vain ja ainoastaan heroiinin käyttäjiä eivätkä läheskään kaikki heistä halua lopettaa piikittämistä. Rikollisuus ja muut lieveilmiöt eivät lopu niin kauan kun tietty osa porukasta haluaa nimen omaan piikittää.

Entäpä kaikki muut huumeet? Niin kauan kun jakelu on liigojen käsissä niin käyttäjät rahoittavat aineet rikoksilla.

Soininvaaran esittämä ruiskujen vaihtokampanja HIV:n ja Hepatiitin vähentämiseksi on hyvä asia. Samoin korvaushoito heroinisteille. Sen sijaan Soininvaara ei kannata minkään ns. kovan huumeen laillistamista. Hän ei myöskään halua de-kriminalisoida kannabista vaan tavoitteena tulisi olla asteittain porrastetut rangaistukset jossa pienet määrät kannabista saisivat lievän tuomion.

Palataan kuitenkin takaisin siihen peruskysymykseen: Elämä on parasta huumetta? Narkkarit, hankkikaa elämä. Älkääkä pilatko muitten elämää rikoksillanne.

v-selkä76 sanoi:
"hulluimmat" ihmiset joita mä oon elämäni aikana nähnyt on ollut alkoholin ja rauhoittavien sekakäyttäjiä, ei "kovien" huumeiden

Oletko ottanut painimatsia piripään kanssa? Vaikka olisi 2-3 poliisia paikalla niin ei meinaa riittää. Edelleen, aikaisemmin tässä viestiketjussa kerrottiin siitä miten yhden kirjoittajan tyttöystävän pää sekosi yhdestä huumesätkästä ja hän alkoi käyttäytyä erittäin sekavasti ja väkivaltaisesti.

P.S. Ja kun kannabiksen vaikutusta verrataan mm. rauhoittaviin niin siinäpä meille oivallinen tikittävä aikapommi liikenteeseen.

protsku sanoi:
"Korvaushoito maksaa kaikkine kuluineen vuodessa noin 15000 e/henkilö." -Soininvaara

Tienaako duunari kuukaudessa 15,000 euroa?

Kirjoitin edellisessä postissa korvaushoitolääkkeistä, joiden hinnaksi ko artikkelissa mainitaan 1300 e/vuodessa. Loput korvaushoidon kustannuksista tulee muista menoista, mutta kuten edellisestä postista voi lukea puhuin vain korvaushoitolääkkeistä.

protsku sanoi:
Oletko ottanut painimatsia piripään kanssa? Vaikka olisi 2-3 poliisia paikalla niin ei meinaa riittää. Edelleen, aikaisemmin tässä viestiketjussa kerrottiin siitä miten yhden kirjoittajan tyttöystävän pää sekosi yhdestä huumesätkästä ja hän alkoi käyttäytyä erittäin sekavasti ja väkivaltaisesti.

[TROLLI]
Tuli muuten mieleen, että kuka on kokeillut treenaamista pirin kanssa? Pirihän tunnetusti antaa jättiläisen voimat! Itse kerran kokeilin ja kun normaalisti teen penkkiä 150 kilolla vitosia niin pirin kanssa meni kymppi 250 kilolla!! Myös haukkaa tein 2 kertaa isommilla painoilla kuin normaalisti!
[/TROLLI]

Kannattaa katsastaa tämmöset linkit, jos haluaa hieman tietoa kannabiksesta:

www.sky.org

www.Hamppu.net/forum

Hauska lukea kun porukka puhuu kannabiksen haitoista, jos ei ole minkään valtakunnan kokemusta kyseisesta asiasta.

No niin menihän menihän tämäkin threadi nyt tämmöiseksi. No asiaan.

Minä en TODELLAKAAN haluaisi koko ajan pelätä, että joku huumehörhö hyökkäis mun tai mun kavereiden kimppuun tavallisen lauantai-illan aikana kadulla kävellessä. Ei ole mikään ihme, että ei mummot uskalla kaupungilla liikkua iltaisin, kun siellä tommosia narkkeja liikkuu. Ja jos joku narkki hyökkäis mun kimppuun en yhtään epäröisi käyttää äärimmäisiä puolustuskeinoja.

Huumeet eivät ole hyvä asia, ei edes marijuana. Vastakin tuli joku dokkari, jossa kerrottiin, kun näillä säännöllisesti hamppua polttavilla tippuu pallit. (en tiedä ole kokeillut, toivottavasti en kokeilekaan)

Se on kyllä totta, että huumeiden uhkakuva on todellisuudesta kaukana.

Muistakaa, että siellä missä on huumeita, on myös järjestäytynyttä rikollisuutta. Olisi aivan eri asia, jos esim. hasista myytäisiin apteekeissa. Venäjän ja viron mafia hallitsevat Suomen huumemarkkinoita, ja minä en niitä pummeja tue.

Tämä oli sitten minun mielipide.

protsku sanoi:

Lueppa tuo viestini josta pastesit osan, siinä ei sanota sanaakaan heroiinista. Enkä minä ole vieläkään väittämässä että minkään narkkarin teot olisivat hyväksyttäviä, koitan tässä saada sinua ja muita tajuamaan ettei jokainen huumeidenkäyttäjä tai niitä kokeillut ole narkkari. Vaan turhaa lienee, olet ilmeisesti niin tyhmä että uskot lopun ikääsi sen paskan mitä sinulle syötetty, etkä vaivaudu tarkistamaan mielipiteitäsi vaikka kuinka todistettaisiin sinun olevan väärässä.

"Vastakin tuli joku dokkari, jossa kerrottiin, kun näillä säännöllisesti hamppua polttavilla tippuu pallit."

*Vitun iso ja räkäisesti naurava hymiö tähän* :D Tiedätkö mikä ero on komedialla ja dokumentilla ? :lol2:

"Muistakaa, että siellä missä on huumeita, on myös järjestäytynyttä rikollisuutta. Olisi aivan eri asia, jos esim. hasista myytäisiin apteekeissa. Venäjän ja viron mafia hallitsevat Suomen huumemarkkinoita, ja minä en niitä pummeja tue. "

Tähän pyritään, kyllä jonain päivänä kun on saatu ihmiset tajuamaan että kannabis on päihteenä harmittomin niin kyllä se jo vapautetaan... Eikö yhtään pistä miettimään miksi alkoholin ja tupakan kohdalla jatkuvasti tiukennetaan sääntöjä mutta kannabiksen vapauttamista vaaditaan jatkuvasti ja on se jo vapautettu kokonaan tai osittain monissa sivistysvaltioissa, ja tullaan vielä monissa vapauttamaan ?

Niin ja se juttu jonkun tyttöystävästä joka jointin jälkeen muka sekosi, paskapuhetta. Saa aika perkeleen tujua tavaraa olla että yksi jointti edes mainittavasti kolahtaisi, ja koko juttu kuulosti siltä että se oli vain epämääräinen yritys puolustella kannabiksen vastaisuutta, kun järkeviä perusteluja siihen ei enää löydy. Ja vaikka tapaus olisikin tosi ollut niin muijassa oli sitten kyllä jotain pahempaa vikaa päässä jolla ei enää savun kanssa ollut tekemistä..

Wildemar sanoi:
Mmmtäh? Tää oli varmaankin jonkin sortin huono vitsi? Tapattakoon itsensä myrkkyihinsä. Nisteille ei liiemmin ihmiskunnan sympatioita heru. Omanpahan ovat tiensä valinneet. Kukaan ei huumeiden pariin pakota.

Eli sun mielestä etanoliaddikteja juoppoja ei pitäisi yrittää auttaa eroon riippuvuudestaan?

Sun mielestä nämä addiktit pitää eristää yhteiskunnasta ja saavat tappaa itsensä kaikessa rauhassa alkoholiin?

protsku sanoi:
yhden kirjoittajan tyttöystävän pää sekosi yhdestä huumesätkästä ja hän alkoi käyttäytyä erittäin sekavasti ja väkivaltaisesti.

Erittäin sekavasti ja väkivaltaisesti...eikös tuo kuulu jo lähes alkoholin perusominaisuuksiin?

mattibodari sanoi:
Huumeet eivät ole hyvä asia, ei edes marijuana. Vastakin tuli joku dokkari, jossa kerrottiin, kun näillä säännöllisesti hamppua polttavilla tippuu pallit. (en tiedä ole kokeillut, toivottavasti en kokeilekaan)

Toi on totta, tiedän kokemuksesta, mulla ja kenelläkään mun frendeistä ei enää oo palleja, tippuu yleensä heti ekasta hatsista.

Siis huhhuh, lol, eikai kukaan tommosta voi enää uskoa!!?? :D

Mulle rupesi kanssa kerran yksi lääkäri selittää että on tosi yleistä että varsinkin nuoret jotka polttelee niin halvaantuu puolet kehosta, viimestä kerta kävin siellä entisen pikku paikkakunnan lääkärillä, huhhu, miten jotkut lääkärit edes kehtaa rupee kusettaa tommosta.

Ei millään pahalla mutta sun kirjotuksessa paistaa läpi semmonen "Hui-hui" meininki ja että mielummin kohtaisit metsässä yksin karhun kuin keskellä päivää narkin kaupungilla.

Kyllästynyt... sanoi:
...ja on se jo vapautettu kokonaan tai osittain monissa sivistysvaltioissa, ja tullaan vielä monissa vapauttamaan ?

Missäs maissa? Itse en tiedä kuin Hollannin.
Tosin ei pahemmin kiinnosta koska en käytä tupakkaa, alkoholia tai huumeita.

Ja täytyy nyt ite ottaa myös kantaa tähän huumekeskusteluun...
Mielestäni päihteitä on jo aivan tarpeeksi nyt, miksi niitä tarvitsisi enempää olla? En voi oikeen tajuta mikä ihme hinku ihmisillä on saada pää sekaisin?

Nurgle sanoi:
En voi oikeen tajuta mikä ihme hinku ihmisillä on saada pää sekaisin?

Selvinpäin on tylsää eikä saa oikein mistään viboja. Kamoissa tai kännissä kaikki tuntuu paremmalta...musiikki, leffat, tanssiminen, naiminen...Itse join kun oli niin saatanan TYLSÄÄ. Leffaa aloin katsomaan punkkupullo kaverina. Ruokaa ei voinut tehdä ilman punkkua. Grillaa ilman olutta...no way. Lätkää töllöstä ja olutta tuopissa. Kyllähän näitä syitä löytyy ja sitten huomaa, että nää pullot onkin ihan kivoja kavereita ja kylmä arkikin tuntuu siedettävältä.

Vertaan mässäilyä päihteisiin tässä asiassa. Suruun ja ikävään syödään rasvaisia sekä makeita herkkuja kilokaupalla, koska se saa synkät pilvet väistymään hetkeksi. Siirtyminen terveelliseen ravintoon on sama, kuin lopettaisi polttamisen tai juomisen. No, nyt ei itsellä ole mitään näistä paheista ja elämä on silti hemmetin onnellista. Pitää vaan tajuta se yksi pieni asia.

maximillian sanoi:
Eli sun mielestä etanoliaddikteja juoppoja ei pitäisi yrittää auttaa eroon riippuvuudestaan?

Sun mielestä nämä addiktit pitää eristää yhteiskunnasta ja saavat tappaa itsensä kaikessa rauhassa alkoholiin?

Kyllä. Saavat tappaa itsensä. Itsemurhaahan ei ole laissa kielletty. Eri asia on tarvitseeko näin tapahtua.

Eli ensinnäkin. En ole missään vaiheessa kieltänyt auttamista. Kieltäisin nimenomaan puhtaan aineen - huumeiden - jakelun valtion toimesta. Itse sotket tähän alkoholistit. Tarkoittanet, että loiventavia pitäisi rahoittaa sinunkin tienaamillasi veroeuroilla ja jaella siltojen alle? Sehän vasta olisikin kannattava homma nyt, kun kossuakin saa alle kympillä! Kyllä, kymppihän riittää!

Ajatus jakelusta on jo moraalisesti erittäin arveluttava, suorastaan naurettava. Eikö? Jotain korvaavaa lääkitystä tai psykolookkista apuva huumehörhöille, jos jotain on tarjottava. Sama pätisi alkoholisteille.

Niin ja sitten. Olisi todella mielenkiintoista tietää minkä hemmetin takia narkkariyksilö lopettaisi päivittäisen piikittämisen tapansa, jos tietäisi, että voi riskittä valtion tuella harrastaa hörhöilyään. Yhtälailla sitten nistitkin uskaltaisivat pyöriä entistä enemmän katukuvassa. Ilmiselvä vaaratekijä.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom