Tässäkin keskustelussa verrataan usein laittomia huumeita ja alkoholia keskenään ja tuodaan esiin sitä, kuinka alkoholi on yksi pahimmista huumeista. Olen täysin samaa mieltä siitä, että alkoholi on todella addiktoiva päihdeaine. Kaksinaismoralismi todellakin kukoistaa Suomessa ja nuorempana se ärsytti minua niin paljon, että olin valmis puoltamaan mietojen huumeiden laillistamista. Nyt olen kuitenkin sitä mieltä, että metoja huumeita ei tulisi laillistaa, sillä suomalaiset eivät osaa käyttää oikein edes niitä päihdeaineita, jotka nyt ovat laillisia. Osattaisiinko mietoja huumeita todellakin käyttää fiksummin kuin alkoholia?
Ja vaikka Kyllästynyt... ei halunnutkaan puolustella heroiinia, on kyllä pakko kommentoida muutamaa kommenttia:
Vielä ihan mielenkiinnosta yksi kysymys: montako sellaista (mietojen) huumeiden käyttäjää tunnette, joka on ollut vaikkapa 40 vuotta kohtuukäyttäjä ja on sitä edelleen ilman ongelmia? Mahdollisilla ongelmilla en nyt tarkoita ongelmia lain kanssa.
Ja vaikka Kyllästynyt... ei halunnutkaan puolustella heroiinia, on kyllä pakko kommentoida muutamaa kommenttia:
On kyllä melkoisen naiivia ajattelua. Osittain voi tietysti pitää paikkansakin, mutta suomalaisen "perseet olalle kun vituttaa" -tyylinen päihdekulttuuri huomioiden ylilyöntejä voi aika helposti sattua vaikka ohjeet olisivat kuinka hyvät.Johtuu laittomuudesta, jos aine olisi laillista niin sen vahvuus/puhtaus olisi tiedossa ja oikeaan annosteluun olisi asianmukaiset ohjeet.
Tämä on kyllä totta, hengissä voi selvitä. Varmaan olet kuitenkin samaa mieltä siitä, että kovin hyvässä kunnossa nuo entiset heroinistit eivät ole.Paskaa, entisiä heroinisteja on ties kuinka paljon, itsekin tunnen muutaman. Ja kyllä niitä näkee lehdissä ja tv:ssäkin kertomassa tarinaansa.
Vielä ihan mielenkiinnosta yksi kysymys: montako sellaista (mietojen) huumeiden käyttäjää tunnette, joka on ollut vaikkapa 40 vuotta kohtuukäyttäjä ja on sitä edelleen ilman ongelmia? Mahdollisilla ongelmilla en nyt tarkoita ongelmia lain kanssa.