Tulokset takaisin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja radial
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
35
Olen pitänyt 2kk taukoa voimaharjoittelusta ja nyt pitäisi saada tulokset mahdollisimman nopeasti takaisin ja samalla hieman räjähtävää voimaa, joten toimiikohan tässä parhaiten koko kroppa 3 kertaa viikossa vai jaettu kroppa eri päiville.

Kävi mielessä tällainen vaihtoehto:

ma: koko kroppa 90-100% painoilla
penkkipunnerrus 3x10
takakyykky 3x10
maastaveto 1x10
ylätalja eteen (leukoja) 3x10
pystypunnerrus 3x10

to: koko kroppa räjähtävästi 25% painoilla
penkkipunnerrus 5x5
raaka rinnalleveto 5x5
kyykkyhyppely 5x5
(joku hauis/selkäliike kertokaa mikä?)

la: koko kroppa 90-100% painoilla

penkkipunnerrus 3x8
takakyykky 1x8
maastaveto 3x8
ylätalja eteen 3x8
pystypunnerrus 3x8

Olen treenannut ainostaan "hidasta" raakaa voimaa aikaisemmin ja räjähtävät treenit ovat ihan uusia mulle, joten neuvokaa miten räjähtävät treenit voisi sisäillyttää ohjelmaan? Uusikin ohjelma tietysti käy, mutta en voi treenata yli 4 kertaa viikossa.

Olen treenannut 2v ja pituutta on 188cm ja painoa tällä hetkellä 84kg.

Mitä tarkoitat 90-100% painoilla? Tarkoittaako 100% sitä että teet sarjat failureen asti? Mitä tarkoittaa sitten 25% paino? Yleensä prosentit lasketaan maksimiykkösestä, etkä taatusti saa tehtyä tuolla 100 prosentilla 3x10 tai 10x3 sarjoja.

Willie sanoi:
Mitä tarkoitat 90-100% painoilla? Tarkoittaako 100% sitä että teet sarjat failureen asti? Mitä tarkoittaa sitten 25% paino? Yleensä prosentit lasketaan maksimiykkösestä, etkä taatusti saa tehtyä tuolla 100 prosentilla 3x10 tai 10x3 sarjoja.

Joo saa olla kovassa kunnossa, että noihin pääsee :worship:

Willie sanoi:
Joo tarkoitin, että teen 90-100% esim. 10:stä toistosta eli melkein failureen asti.
Sama tossa 25% painossa laskin tuon prosentin 5:n toiston maksimista.

ps. olen yleensä itsekseni noita ohjelmia tehnyt enkä tiedä miten yleisen käytännön mukaan kuuluisi noi prosentit laskea.

Mike sanoi:
Kyllä mä jakaisin ehdottomasti 3 osaan kropan. Tossa tulee ihan liikaa tehtyä ja palautumisen on kovilla.
Ok jos sen jaksais kolmeen osaan niin saisi tehtyä koko kropan kerran viikossa (ellei treenaisi 6 kertaa viikossa), jolloin vain vuoroviikoin välein voisi treenata räjähtävää voimaa, saisiko sillä maksimaalisen tulosten nousun aikaan? Yleensä olen ollut sillä kantilla että saman viikon aikana täytyy jo saada vaihtelua, mutta luultavasti tiedät tästä aiheesta kuitenkin enemmän kuin mä. :)

Voisko joku neuvoa, että mitä ja miten sitten pitäis tehdä, kun kaikki ovat vaan kommentoineet lyhyesti "älä tee noin - jaa kroppa osiin" voiskohan joku kertoa vähän yksityiskohtia esim. hyvistä liikkeistä joilla voi kehittää räjähtävää voimaa ja jonkun muun ohjelman jos toi ei kelpaa.

radial sanoi:
Voisko joku neuvoa, että mitä ja miten sitten pitäis tehdä, kun kaikki ovat vaan kommentoineet lyhyesti "älä tee noin - jaa kroppa osiin" voiskohan joku kertoa vähän yksityiskohtia esim. hyvistä liikkeistä joilla voi kehittää räjähtävää voimaa ja jonkun muun ohjelman jos toi ei kelpaa.

Itselläni taukoa takana kuukauden verran vähintään. Keväällä vielä mietin, että syksysellä otan 2- tai 1-jakoisen ohjelman käyttöön eli kroppa 2 tai 3 kertaa viikossa läpi. Nyt ajatus tuntuu mahdottomalta; kunto heikentynyt, ja Tiedän (tunnen fysiikkani), että parempiin tuloksiin pääsen nyt perinteisellä 4-jakoisella ohjelmalla. Kierto 7vrk. Tässäpä siis ohjelma kokonaisuudessaan... eilen puhtaaksi naputtelin, ja vielä vuorokauden verran tuota saatan muutella ainakin liikkeiden jäerjestysten osalta. www.musclenet.fi/ohjelma19.php
Ohjelma keskittyy erityisesti treenaamaan koko kroppaa progressiivisesti. Ohjelman filosofian perusrakenne estää juuttumasta samoihin painoihin.
Mukana myös ravinto-ohjeistusta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom