Tulokset aloittelijana

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
47
Mitkä olivat tuloksenne perusliikkeissä (penkki, kyykky, veto, pystypunnerrus, hauiskääntö jne.) silloin kun aloititte säännöllisen treenaamisen.

pena oli reilun kuukauden treenin jälkeen 60 kg, veto tuli vähän myöhemmin mukaan ja oli 100 kg. Kyykky-ykköstä en ole tähän päivään asti kokeillut mutta aloittaessa se olis varmaan ollut aika naurettava. Noissa muissakaan ei oo tullu ykkösiä tehtyä, toivottavasti en joudu tekemäänkään.

edit: niin ja oma paino oli vähän reilu 60kg

Heheh

Kuinkahan moni aloittaessa edes kehtaa tehdä kyykkyä / maastanostoa. ( En ainakaan minä ). Meni varmaan melkein vuosi ennenkuin menin jalat väristen kyykkytangon alle.

:rolleyes:

Ensiksi kirjoitin näin, koska kysymys on älyttömän yleinen:
Mitähän väliä tällä on? Ne, jotka harrastivat urheilemista ennen puntilla käynnin aloittamista, aloittivat isommilla painoilla kuin ne, jotka aloittivat tyhjästä. Itseään ei ole mitään ideaa verrata muihin. "Hm, Jaska123 penkkasi aloittaessaan pelkällä tangollakin vain 5 toistoa ja mä penkkaan 50kg vaikka ollaan reenattu yhtä kauan. Mä oon varmaan parempi."

Mutta sitten ajattelin, että ehkä JJylonen ei ole yhtä kauan seurannut palstaa, kuin minä, joten:

Toisten tulosten vertaaminen ei hyödytä yhtään ketään, et näe sillä, oletko ikäiseksesi jäljessä tai edellä muita, tai oletko keskiarvoaloittelijaa vahvempi tms. Samantien voisi kysyä, että kuinka pitkälle pääsit kaatumatta, kun ensimmäisen kerran kokeilit polkupyörää?

Jos käytät palstan search- eli suomeksi hakutoimintoa, niin hakusana tuloks* kohdistettuna vain otsikoihin antaa jo 10 viestisarjaa, joissa keskustellaan palstalaisten tämänhetkisistä JA entisistä tuloksista. No heitän linkin samantien tähän .

Edit: Siis oikeesti, nyt kun vähän vielä mietin, miten toisten hauiskääntötulokset voi kiinnostaa, en oo koskaan ees aatellu sitä, katselen vain toisten hauisten kokoa... :)

Olen mixun kanssa samaa mieltä; unohda nyt ne tulokset, ja keskity kehittämään itseäsi mieluummin. Tulokset ovat aloittelijan treenien ulkopuolella. Treenituloksia pitää kyllä seurata että tietää miten menee. Itse vedin ekan ykkösen penkistä vasta kun olin treenannut kolme vuotta.

mä alotin vähän aika sitten sain penkistä 47.5kg... nyt 1.5kk reeniä saan 55kg x 10 eli jotain ~65kg... ehkä parin kuukauden päästä jo 80kg saa nähä ;) ... reenaan todella kovaa ja syön tuhansia kiloja ruokaa ja lisäravinteita.

Musta tämmöset topikit o ihan kivoja... ihan vaan mielenkiinnosta kuulla toisten tuloksia ja muita juttuja... ei niitä aina tarvi verrata ?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mitä väliä mikä kenen lähtö taso on? mä ainakin vertaa siihen minkä näköinen mun kroppa oli kun aloitin treenaamaan, peilistä näkee kehityksen :)

Originally posted by Mixu

Edit: Siis oikeesti, nyt kun vähän vielä mietin, miten toisten hauiskääntötulokset voi kiinnostaa, en oo koskaan ees aatellu sitä, katselen vain toisten hauisten kokoa... :)

Hauiskääntö on muutenkin niin kauhean vertailukelpoinen liike. Tai sitten ei. Tekniikoita kyseisessä liikkeessä on noin ziljoona+15, eli lienee ihan turhaa verrata. Oikeastaan EVVK. :evil:

Muutenkin tulosten vertailu on vähän niin ja näin. Täällä palstalla voi jokainen sanoa mitä vaan, toisia uskotaan toisia ei. Loppujen lopuksi esim. penkkitulosten vertaaminenkaan ei ole kovin kehittävää puuhaa, jos ei ole varma siitä, että kyseinen henkilö tekee sen oikein. Itseäni naurattaa katsella ja kuunnella mahtavia penkkituloksia, jotka on tehty perse puolen metrin korkeudella älyttömällä pompulla.

No mutta joo.

Muutenkin tulosten vertailu on vähän niin ja näin. Täällä palstalla voi jokainen sanoa mitä vaan, toisia uskotaan toisia ei.
Mielestäni on mukava tietää miten toiset kehittyy x-ajassa ja siten voi vertailla miten itse on kehittynyt samassa ajassa.

Edit: Tuli kahteen kertaan

Originally posted by Tino99
Mielestäni on mukava tietää miten toiset kehittyy x-ajassa ja siten voi vertailla miten itse on kehittynyt samassa ajassa.

Edit: Tuli kahteen kertaan

jossain hauiskäännössä ei tulokset merkkaa mitään, ainakaan kaikille, jotkut saa lihat kasvaa isoilla painoilla, jotkut pienillä painoilla. Itellä tuntus pienet painot 10 -> toimivan parhaiten. Luultavasti se, joka treenaa isoilla painoilla 6 toistot, saa paremmin voimaa kuin se joka treenaa 15 toistoilla, vaikka molemmat olisivat saman kokoisia.

Mä nostin penkistä oiskohan ollut 45kg alussa, tosin enempää ei tullut penkin mukana, eli mä siis alotin kotona voimaharjottelun.
Tavotteena oli sillon 60kg penkistä.
Se tais nosuta melko nopeesti mutta mulla on muuten melko hidasta ollut kehitys monissa liikkeissä, kun taas toisissa voimataso oli 30kg nykyistä kevyempänä ihan ok.
Kyykky ja veto maksimia ei tullut kokeiltua alkuaikoina ja hauis oli repimistä ylisuurilla painoilla, eli habatreeni ei ole vertailukelpoinen.

DOMS man sanoi:
Mitkä olivat tuloksenne perusliikkeissä (penkki, kyykky, veto, pystypunnerrus, hauiskääntö jne.) silloin kun aloititte säännöllisen treenaamisen.

Pena on 3kk jälkee noin 105kg eli 107%..noista muista en ykkösiä oo kokeillu..

Sutikka sanoi:
Nostin ekassa penailussa 10 v. sitten 22,5kg! Paino oli siinä 40kg!
minkäs ikänen olit 10v sitten? :) oon suunnillee samas tilantees

Penkki 50kg---->85kg
Hauis 30kg---->45kg(tangolla)
mave ??kg----->joku 100kg
nämä jonkun 5kk aikana??

Penkki maksimi oli aloittaessani 5 vuotta sitten 30 kiloa. Nyt se on karvan vaille 100 kiloa enemmän. Hauista tein pelkällä voimannostotangolla (20 kg), nyt 40 kg tai toisinaan vähän enempi. Mavea en kokeillut aloittaessani. Vasta parin vuoden treenin jälkeen kokeilin ensimmäistä kertaa tehdä pienen sarjan mavea. Pystypunnerrustakaan en kokeillut varmaan ihan alussa. Ehkä 25 sarjoja olis menny. Nyt 60 kilolla sarjoja. Onneks nyt jotain kehitystä on ollu.. 5 vuoden aikana on ollut noin 2 vuotta taukoa. jolloin kävin vain silloin tällöin testailemassa voimiani.

Aloitin salitreenin puolivuotta sitten, nyt pari kuukautta sitten kokeilin vasta ekan kerran penkkiä ja nostin/nostan edelleenkin 25kg:lol2: Maksimia en oo ees kokeillut, tolla 25kg teen yleensä jotain 10 sarjoja, menis kyllä enemmänki..

En muista millä kiloilla tein smithissä kyykkyä puol vuotta sitten...varmaan kokeilin ekan kerran jollain 30kg mutta samantien siirryin sitten 40kg, siitä se on nyt noussu 50kg, jota en edes halua nostaa selkäkipujeni takia. 50 kg:lla jaksan kyllä tehdä ainakin 15 toistoa, varmaan melkeen 20. Eli en sitten tiedä mikä se maksimi mahtais olla?

edit: ja en oo sit jätkä:D

Suositut

Back
Ylös Bottom