SUPERCARB 1kg -40%

Tuloksesi 6kk treenaamisen jälkeen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dexma
  • Aloitettu Aloitettu
Tänään tulee päivälleen 6kk kun aloitin salilla räpeltämään, tosin välissä on ollut noin kuukauden ajan treenaamattomuutta sairastelujen ym. remontti/muuttokiireiden vuoksi. Salitaustaa sitä ennen ei ollut yhtään ja liikuntaa tuli muutenkin harrastettua erittäin vähän, tosin pari-kolme vuotta takaperin harrastin parisen vuotta kamppailulajia, missä aerobinen kunto parani hetkellisesti jonkin verran. Lihaskunto on aina ollut erittäin huono, teini-iässä tuli mieluumin istuttua koneen ääressä kuin liikuttua. Olen aina ollut todella hoikka ja edellisessä duunipaikassa kuihduin epäinhimillisen työtahdin vuoksi entisestään (oli päiviä, jolloin ei tullut syötyä tyyliin kuin aamulla sekä myöhään illalla, työpäivät olivat jopa 16h jne. paskaa). Viime kesänä painoin alimmillaan 60kg, vaikka pituutta on 180cm. Irtisanouduin kyseisestä duunista kesällä, pääsin todella paljon parempaan paikkaan töihin ja pikkuhiljaa alkoi virtaa riittämään myös liikuntaan ja syksyllä -13 aloitin käymään puntilla alkuun 3x/vko yksijakoisella, sittemmin 4x/vko 2-jakoisella PT:n opastuksella. Nyt noin viikon ajan on ollut testissä nelijakoinen ohjelma. Edellinen ohjelma, jota tein vajaa 4kk ei tuntunut kehittävän tuloksia lähellekään niin hyvin, kuin edellinen 1-jakoinen, mutta peilikuvassa muutosta tapahtui kenties enemmän. Testailen nyt hetken mitä nelijakoinen saa aikaan ja jos ei toimi, täytyy varmaan palata joksikin aikaa yksijakoisen pariin.

Ikää siis 27v ja pituus 180cm.

Eli lähtötilanne 2.10.13:
Paino n. 66kg (eli kesästä olin kerennyt jo lihomaan sen 6kg)

Penkki: 37,5kg 4x5
Kyykky: n. 40kg 4x5 (ensimmäisillä kerroilla tämäkin taisi jäädä välillä pohjaan...)
Mave: n. 60kg 4x5

2.4.14:
Paino 74,3kg (laardia tullut kans jonkin verran vyötärölle)

Penkki: 52,5kg 4x6
Kyykky: 65kg 4x6
Mave: 90kg 4x6 (100 varmaan nousisi suht hyvin 4x6, mutta olen koittanut parannella tekniikkaa)

Penkki ei kehittynyt edellisen ohjelman aikaan juuri ollenkaan. Täytyy testailla miten käy tällä uudella ohjelmalla.

Niin siis olet mies? Kyllä noilla tuloksilla ottaisin itse jonkun aloittelijoille tarkoitetun ohjelman, kuten starting strength:in. Sillä olis tarkoitus päästä siihen 1/2/3/4, eli pystypunnerrus 60kg, penkki 100kg, kyykky 140kg ja mave 180kg. Ennen kuin voimatasot on kohdillaan, en lähtis tekemään mitään monijakoisia ohjelmia.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Sillä olis tarkoitus päästä siihen 1/2/3/4, eli pystypunnerrus 60kg, penkki 100kg, kyykky 140kg ja mave 180kg. Ennen kuin voimatasot on kohdillaan, en lähtis tekemään mitään monijakoisia ohjelmia.

Mikäs tämä tämmönen on? Siinä on suunnilleen mun tulokset, ja olen treenannut jo pari vuotta käytännössä pelkästään monijakoisilla ohjelmilla ja hyvin on mennyt. Toki aluksi on hyvä tehdä yksijakoisella sen verran, että oppii perusjutut ja niiden tärkeyden, mutta en mä näe mitään syytä pysyä siinä tolkuttoman kauaa, jos haluaa vaihtaa johonkin muuhun.

Mikäs tämä tämmönen on? Siinä on suunnilleen mun tulokset, ja olen treenannut jo pari vuotta käytännössä pelkästään monijakoisilla ohjelmilla ja hyvin on mennyt. Toki aluksi on hyvä tehdä yksijakoisella sen verran, että oppii perusjutut ja niiden tärkeyden, mutta en mä näe mitään syytä pysyä siinä tolkuttoman kauaa, jos haluaa vaihtaa johonkin muuhun.

Ei kenenkään ole pakko treenata optimaalisesti tai tavoitella parasta mahdollista kehitystä. Starting strength vain on suunniteltu noin, ja moni kaveri kyllä on pysynyt vauhdissa mukana. Monijakoisten ongelma aloittelijalle onkin se, että progressio on yleensä taka-alalla sen itse treenin ollessa prioriteetti. Kyllä ne raudat saa novice --> intermediate aika nopeasti. Ja ei, en nyt väitä että jos tuollaiseen ei pysty niin treenaisi päin persettä. Pääasia että edistyy. Mieluummin kuitenkin annan kunnon tavoitteen jos joku oikeasti haluaa pistää parastaan.

Tänään tulee päivälleen 6kk kun aloitin salilla räpeltämään, tosin välissä on ollut noin kuukauden ajan treenaamattomuutta sairastelujen ym. remontti/muuttokiireiden vuoksi. Salitaustaa sitä ennen ei ollut yhtään ja liikuntaa tuli muutenkin harrastettua erittäin vähän, tosin pari-kolme vuotta takaperin harrastin parisen vuotta kamppailulajia, missä aerobinen kunto parani hetkellisesti jonkin verran. Lihaskunto on aina ollut erittäin huono, teini-iässä tuli mieluumin istuttua koneen ääressä kuin liikuttua. Olen aina ollut todella hoikka ja edellisessä duunipaikassa kuihduin epäinhimillisen työtahdin vuoksi entisestään (oli päiviä, jolloin ei tullut syötyä tyyliin kuin aamulla sekä myöhään illalla, työpäivät olivat jopa 16h jne. paskaa). Viime kesänä painoin alimmillaan 60kg, vaikka pituutta on 180cm. Irtisanouduin kyseisestä duunista kesällä, pääsin todella paljon parempaan paikkaan töihin ja pikkuhiljaa alkoi virtaa riittämään myös liikuntaan ja syksyllä -13 aloitin käymään puntilla alkuun 3x/vko yksijakoisella, sittemmin 4x/vko 2-jakoisella PT:n opastuksella. Nyt noin viikon ajan on ollut testissä nelijakoinen ohjelma. Edellinen ohjelma, jota tein vajaa 4kk ei tuntunut kehittävän tuloksia lähellekään niin hyvin, kuin edellinen 1-jakoinen, mutta peilikuvassa muutosta tapahtui kenties enemmän. Testailen nyt hetken mitä nelijakoinen saa aikaan ja jos ei toimi, täytyy varmaan palata joksikin aikaa yksijakoisen pariin.

Ikää siis 27v ja pituus 180cm.

Kyykky: n. 40kg 4x5 (ensimmäisillä kerroilla tämäkin taisi jäädä välillä pohjaan...)

2.4.14:

Mave: 90kg 4x6 (100 varmaan nousisi suht hyvin 4x6, mutta olen koittanut parannella tekniikkaa)

Penkki ei kehittynyt edellisen ohjelman aikaan juuri ollenkaan. Täytyy testailla miten käy tällä uudella ohjelmalla.
Suosittelisin myöskin 1/2-Jakosta, niin kauan ku kerkiää palautuu seuraavaan treeniin (Kiinni myös treenimäärästä).

Protskua tarttis mielellään sen 2g/pv painokiloo kohti ja jotenki noi tulokset nyt vaikuttaa siltä, että prodee ei oo vedetty tarpeeks.(saatan myös olla väärässä, sillä 8kg painon nousu kuulostaa ihan hyvältä)

Jos nyt rupeet vetään, sillä 4-jakosella niin pidä huoli, että teet kaikki treenit kunnolla ja loppuun. 4-jakosella saatat treenata yhtä lihasta vain kerran viikossa (esim. rinta), jolloin loppu viikko varataan palautumiseen. Jos teet esim. penkin ja palaudut 1-2 päivässä ja seuraavaan rinta treeniin onkin vielä 5pv ==> treeni ei ole kovin tehokasta.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Joo ennen tätä 4-jakoisella kokeilua arvoin jonkun aikaa palaanko SS-tyyppiseen ohjelmaan millä tein alussa pari kuukautta ja hakisin sieltä tulokset uuteen nousuun. Voisi olla itse asiassa ihan hyvä ratkaisu. Toisaalta tää nelijakoinen on tuntunut edellisen ohjelman jälkeen todella hyvältä, lihakset saa vedettyä ihan eri tavalla loppuun ja tuntuma, hapotus ja sitä kautta myös DOMS:t ovat olleet sen mukaiset. Lisäksi tolla ohjelmalla saa aika hyvin oikeastaan kaikki lihasryhmät myös epäsuoraa osumaa toisen kerran viikkoon (kopsattu fiksu nelijakoinen-threadista pienin muutoksin).

Proden saannin pitäisi olla suht kohdillaan, mutta iltaisin tahtoo tulla vähän turhia välejä ruokailuissa töiden takia. Täytyy miettiä vielä tota yksjakoiseen siirtymistä ainakin joksikin aikaa, silloin ainakin tulokset tuntuivat nousevan parhaiten. Katotaan nyt kuinka teen.

Joo ennen tätä 4-jakoisella kokeilua arvoin jonkun aikaa palaanko SS-tyyppiseen ohjelmaan millä tein alussa pari kuukautta ja hakisin sieltä tulokset uuteen nousuun. Voisi olla itse asiassa ihan hyvä ratkaisu. Toisaalta tää nelijakoinen on tuntunut edellisen ohjelman jälkeen todella hyvältä, lihakset saa vedettyä ihan eri tavalla loppuun ja tuntuma, hapotus ja sitä kautta myös DOMS:t ovat olleet sen mukaiset. Lisäksi tolla ohjelmalla saa aika hyvin oikeastaan kaikki lihasryhmät myös epäsuoraa osumaa toisen kerran viikkoon (kopsattu fiksu nelijakoinen-threadista pienin muutoksin).

Proden saannin pitäisi olla suht kohdillaan, mutta iltaisin tahtoo tulla vähän turhia välejä ruokailuissa töiden takia. Täytyy miettiä vielä tota yksjakoiseen siirtymistä ainakin joksikin aikaa, silloin ainakin tulokset tuntuivat nousevan parhaiten. Katotaan nyt kuinka teen.

Sitä voi saada hyvää pumppia lihakseen, lihakset rasitettua loppuun yms. ja silti olla etenemättä paljoa mihinkään. Ne sarjapainot puhuu hyvin paljon puolestaan, ja etenkin aloittelijan tulisi keskittyä vain sarjapainojen kasvattamiseen. Kyllähän maratoonillakin saa koko kropan aika finiittoon, mutta ei se tarkoita että kehitystä tapahtuisi lihaksissa / voimassa.

Aijempaa salitaustaa noin1,5 vuotta, painottaen voimanostoon, tosin jalka katkesi tuossa välissä, joka vaikeutti tietysti kyykyn ja maastavedon kehitykseen..
puolenvuoden kehitys seuraavanlaisella treenillä, 1kk kestävyys treeniä, 3,5kk sarjapainojen nostamista ja 1,5kk hermotusta
Ja tulokset on otettu kisoissa ja kisojen välillä aikaa tasan 6kk:
Merkkipenkki: 125 ylös ja 132,5 jäi rinnalle, toinen kisa 160kg ylös
maastaveto:190kg ja toinen kisa 230kg
Painoluokkaan alle 90kg ja ikä 19
ja kyseessä siis raw kisat

Tuli pikkuisen huijattua, kun rupesin muistelemaan, niin aloitin salilla käynnin joskus 16 vanhana, jolloin penkin lähtö taso oli muistaakseni joku 65kg, mutta muutapa ei silloin salilla tehtykkään kun penkattiin joku kaksi kertaa viikkoon, koska pelasin tuohon aikaan vielä kiekkoa, niin ei muuhun tullut salilla panostettua.. sitten lopetin 17 vanhana kiekkoilun ja aloitin käymään kunnolla salilla, vaikka tietoa nyt ei vielä silloinkaan ollut miten sitä treenataan, mutta tuli ainakin käytyä.. eli ennen noita ekoja kisoja sali taustaa takana 2,5 vuotta jos se eka penkki treeni vuosi lasketaan mukaan.. eli toisiin kisoihin salitaustaa noin kolme vuotta. Penkki siis noussut 3 vuoteen 95kg ja maastaveto oli tuolloin muistaakseni 120-130 kg eli siihen tullut joku 110kg..

Sitä voi saada hyvää pumppia lihakseen, lihakset rasitettua loppuun yms. ja silti olla etenemättä paljoa mihinkään. Ne sarjapainot puhuu hyvin paljon puolestaan, ja etenkin aloittelijan tulisi keskittyä vain sarjapainojen kasvattamiseen. Kyllähän maratoonillakin saa koko kropan aika finiittoon, mutta ei se tarkoita että kehitystä tapahtuisi lihaksissa / voimassa.

Kiitos neuvoista! Pohdinkin tässä äskettäin uutta ohjelmaa miettiessä että olisinko ottanut uudestaan 1-jakoisen käyttöön kun ei tulokset viimeisen 4kk aikana nousseet ihan toivotulla tavalla, mutta päätin kuitenkin kokeilla nelijakoista. Hyvien perustelujen vuoksi täytyy varmaan uskoa kokeneempia ja ottaa 1-jakoinen kuitenkin takas käyttöön. Viime talvena oli kova kytö 1-jakoisella tehdessä kokeilla kaikkea uutta ja tulikin varmaan vaihdettua ohjelmaa liian aikaisin kun voimatasot oli mitä oli. Mutta jospa sitä nyt malttaisi taas tehdä tota raskasta perussettiä, kun kaikenlaisia vemputteluita, supersettejä ja pyramideja(penkin kehitys loppui oikeastaan siihen kun aloitin tekemään pyramidina...) on jo testattu. Ilmottelen parin kk päästä oliko hyvä vai huono ratkaisu! :) Siitähän sitä on sit helppo palata useempijakoisiin takas jos siltä tuntuu.

Kiitos neuvoista! Pohdinkin tässä äskettäin uutta ohjelmaa miettiessä että olisinko ottanut uudestaan 1-jakoisen käyttöön kun ei tulokset viimeisen 4kk aikana nousseet ihan toivotulla tavalla, mutta päätin kuitenkin kokeilla nelijakoista. Hyvien perustelujen vuoksi täytyy varmaan uskoa kokeneempia ja ottaa 1-jakoinen kuitenkin takas käyttöön. Viime talvena oli kova kytö 1-jakoisella tehdessä kokeilla kaikkea uutta ja tulikin varmaan vaihdettua ohjelmaa liian aikaisin kun voimatasot oli mitä oli. Mutta jospa sitä nyt malttaisi taas tehdä tota raskasta perussettiä, kun kaikenlaisia vemputteluita, supersettejä ja pyramideja(penkin kehitys loppui oikeastaan siihen kun aloitin tekemään pyramidina...) on jo testattu. Ilmottelen parin kk päästä oliko hyvä vai huono ratkaisu! :) Siitähän sitä on sit helppo palata useempijakoisiin takas jos siltä tuntuu.

Ei se vie paria kuukautta huomata, oliko se hyvä vai huono ratkaisu. Sää huomaat sen joka treenikerralla. Noilla voimalukemilla saat nostettua sarjapainoja joka kerta (esim. starting strength) kunhan vain perehdyt ohjelmaan ja ruokavalioon + lepoon.

Muuta en nyt muista kuin alatalja hauis ja vaikka aikajakso vaan 1,5kk niin silti pakko kirjoittaa.
Hauis 4x10x7kg-->4x10x12,5kg
Alatalja 4x10x50kg-->4x10x70kg
Ja into treeniin vaan kasvaa, osittain myös tämän foorumin syytä :)

Itellä on salia n. 4kk takana. 4 kertaa viikossa ja 2 jakoisella mennyt. Salitaustaa ei juuri ole, futista tullu pelattua n. 10vuotta. Ikä 24, pituus 173cm paino 77kg --> 82kg

Penkki ykkönen n.75kg--> pukannut helpon 95kg.
Kyykky n. 3x6 85kg --> 105kg
Maven lopetin n. kuukausi sitten, silloin sain ykkösen 150kg.
Pystypunnerrus 3x6 25kg--> 45kg
Leuvat (leveä myötäote) 1 --> 6

Lisäravinteita: Malto, Hera80, BCAA, Kreatiini, Glutamiini ja Octanea reenin aikana.

Penkissä kehitys on ollut huimaa. Ensin tein 2x6 systeemiä. Ja sitten aloitin pomminvarma penkkiohjelman ja nyt 10 harjoitus tehty ilman ongelmia. :)

Ite aloitin treenamisen 2011 kesällä, motivaatio oli kova, koska olen aina ollut pienenkokoinen ja halusin nähdä millaisia tuloksia saan aikaan. Ikinä en ollut salilla käyny, joten tekniikoissa oli kovat harjottelut, 6kk jälkeen ilman hyvää ruokavalioo sain tuloksia kuitenkin nousee, painohan ei noussut, mutta keskityinkin enemmän voimaan.
Penkki 56,5->106,5 Kyykky 50->110 mave 80->130 ja paino 67-72 ja käytin tuolloin vielä kreatiinia. 2012 lähdin inttiin ja reenaaminen jäi täysin, siellä olin vuoden ja en reenannut ollenkaan. 2013 syksyllä kuitenkin päätin, että nyt alotan taas kunnon reenamisen ja tällä kertaa olin viisaampi ja aloin syömään ihan eritavalla yli 3000kcal päivässä, protskua 180g ja hiilareita joka ruokailulla. Nyt n.7kk jälkeen paino 68kg->85-86kg Penkki 70kg-125kg mave 100-180 syväkyykky 65-120-130kg (syväkyykys en ole ottanut kun 120x2, joten en tiedä tarkkaa) Tällä hetkellä olen tyytyväinen treeniin. Lopuksi haluisin vielä painottaa, että älkää reenatko "liian kovaa" meinaan sillä sitä, että vaikka motivaatio on kova ja ei haluis olla päivääkään pois salilta, niin kyllä se vaan kannattaa, alkuunsa ei vaan osaa kuunnella kroppaansa ja vetää lihakset ylirasitukseen ja sen jälkeen kehitys stoppaa vaikka kuinka yrittäisi vaihtaa liikkeitä. Yksi vanha kehonrakentaja auttoi näiden asioiden kanssa, koska hänellä oli kokemusta liian kovaa reenamisesta ja jotkut on jopa joutunu oleen vuoden tai ylikin pois salilta, koska lihakset olivat niin ylirasituksessa, joten muistakaa ne lepopäivät, joten ei muuta kun hauskaa kevään jatkoo vaan kaikille pakkislaisille!

Okei ikää 14v paino 65 ja harrastanut about 4kk
kyykky:alotus 40x1. nyt 75x6
penkki: alotus 50x1 nyt 65x1:wall:
mave: alotus 50x5 nyt 95x3, ykköne on sata.
Kulmasoutu: alotus 30x10 nyt 50x8
pystypunnerrus: 40x3 :face:
käsipainopena: alotus 15x4 nyt 22x6
Onko tämä edes mitään? oon tehny tätä siis yksin nii ei oo ollut kukaan arvioimassa kehitystä lainkaan. Pari kertaa ollu joku vanhempi kaveri kattomassa että teen mavee oikein mut ei sen enempää. Ei kyllä liity asiaan tuo muttajuu :nolo:

Ihan hyvät tuloksethan nuo on 14v pojalle. Siinäkin mielessä hyvää kehitystä, että kyykky ja mave parantuneet penkkiä enemmän :)
Kannattaa katsoa tuo kyykky ja penkkitekniikka kanssa jonkun kokeneemman kanssa kondikseen..

2.4.14:

Noniin, päivitystä tilanteeseen. Otin Jehukan ja muiden neuvosta vaarin ja aloitin starting strenghtillä n. kuukausi takaperin hakemaan voimatasoja uuteen nousuun. Penkissä ja kyykyssä minulla oli nyt jälkeenpäin mietittynä pahoja ongelmia tekniikan kanssa, mikä varmaan osittain selittää myös hidasta kehitystä. Aloitin kyykyn uusiks 50kg:stä keskittyen hyvään tekniikkaan ja kyykkäämään oikeasti syvältä (perse melkein lattiaan, tai miten alas vain pääseekään) ja tuntuma erityisesti reisiin muuttui radikaalisti. Aiemmin tuli pyllisteltyä n. 90 asteen kulmaan. Joka treeni olen lisäillyt sen 2,5kg sarjapainoihin kyykyssä ja paketti on pysynyt hyvin kasassa (tosin vasta 60kg:ssä mennään, mutta pikkuhiljaa tästä noustaan). Penkkikin lähti kehittymään nyt paremmin, tosin äskettäin meinas tulla stoppi 57,5kg:een. Rupesin penkissäkin syynäämään tekniikkaa kuntoon ja tänään hyvällä keskittymisellä tekniikkaan 60kg nousi 3x5 aika kevyestikin (edellisen kerran meni 57,5 erittäin vaivalloisesti). Mavekin on noussut 107,5kg:een ja joka treeni on saanut lisäillä painoja sen 2,5kg.

Mitä tästä opimme: kuunnelkaa kokeneempia ohjelmien suhteen ja kattokaa TEKNIIKAT KUNTOON prkl.

Laitetaanpa tänne omiakin tuloksia, kun on muiden posteja tullut jo jonkin aikaa lueskeltua. Suunnilleen vuosi sitten tuli aloitettua taas urheilu aika lailla täydestä rapakunnosta (pari vuotta liikunnat käytännössä nollissa). Aikaisempaa salitaustaa oli lähinnä muutama muutaman kuukauden fiilispohjainen pyöriminen ja pientä punttien nostelua futistreeneissä junnuna. 12kk tullut nyt suunnilleen treenattua, mutta siihen mahtuu kolmisen kuukautta sairastelusta ja kuukauden verran matkustelusta johtuvaa taukoa. Suunnilleen siis vastannee puolen vuoden yhtäjaksoista treeniä. Ohjelma muuttunut alun satunnaisten liikkeiden tekemisestä ensin 3-jakoiseen ja viimeiset pari kk tullut vedettyä elaston 2-jakoisella.

Eli ne speksit:
Mies, 177cm, 28v
Paino ~85kg -> ~81kg

Kyykky: ~10x40 -> 5x5x85
Penkki: X kertaa 40 -> 4x5x62,5
Mave: 5x5x85 (ekaa kertaa tämän vuoden alussa) -> 5x5x120
Leuanvedot: 0 -> 3x6

Penkin kehitys on alun jälkeen junnannut aika pahasti, mutta nyt tuntuisi taas siihenkin pientä kehitystä tulevan. Muissa liikkeissä onkin sitten tullut painoa lisää aika tasaisesti, kun on vain tehnyt.

2 Kuukautta treeniä

9 viikkoa salia takana.
Aloitus paino 79kg
Pituus 183cm paino nyt 85kg

Penkki 80kg alussa. Sarjoja tein 5x5 50kg ja sit nostin joka viikko painoja sarjaan.
Viimesin sarja oli 5x5 90kg
penkki max nyt 110kg

mave alotus 1x1 100kg nyt 140kg
kyykky 1x1 70kg nyt 3x100kg

Olen treenannut 4x viikossa.

Nyt alkaa olla puoli vuotta treeniä takana. Paino on noussut tuona aikana yhteensä noin 7kg (68kg -> 75kg). Pituutta löytyy 175cm.

Sarjapainot tällä hetkellä:

Penkki 90kg (6 toiston sarjat)
Takakyykky 95kg (10 toiston sarjat)
SJMV 85kg
Pystäri 42kg (21kg kässärit)
Kulmasoutu 62kg (31kg kässärit)

Vaikuttaako, että on suhteet ok? Sjmv:n painot kai kohtalaisen pienet, mutta ei mulla takareisiä ookaan.

Peilistä muutosta on tullut oikeestaan selkä/epäkkäät/rinta/perse seudulle, jalat ja kädet aikalailla yhtä tikut kuin ennenkin.

Itsellä salillakäyntiä 1-jakoisella (2x/vko) on nyt takana ~9kk (aloitin viime syyskuussa), tässä alotus- ja tänhetkinen tilanne (tässä ne osat mitkä 1. ohjelmasta on edelleen mukana, tuli joitain päivityksiä loppuvuodesta kiertäjäkalvosinvamman takia):

vaakaprässi 3-4x15-18/70kg (käytännössä tein alusta asti 80kg:lla) -> 120kg
alataljasoutu 3-4x15-18/25kg -> 30 (teen nyt suoralla tangolla ent. kolmiokahvan sijaan)
pystypunnerrus levytangolla 3-4x15-18/10kg -> nyt vapailla painoilla 5-6kg:lla
pec deck (3-4x15-18/10kg) -> nyt vapailla painoilla vipunostot 3-4x15-18/5-6kg
sumomave 3-4x18-20/20kg -> 3-4x10-15/50kg; vasta 2-3vkoa sit aloin lisätä painoa 50kg:een (lämmittelysarja 40-45kg:lla alle) mutta tavoitteenani on saada joka kerta 3-4x15 tehtyä ennen seur. lisäystä, oon tehny lisäyksiä 2,5-5kg vähän sen mukaan millanen päivä kropalla on: jos tuntuu tukkoselta, en välttämättä lisää sillä kertaa ollenkaan (koska sillon yleensä senhetkinenkin maksimi tuottaa tuskaa) tai laitan vaa 2,5kg esim. 2.-3. sarjaan tai vaan 3. sarjaan tai saatan jopa tehdä 3. tai 4. sarjan loppuun muutaman toiston +2,5-5kg lisäyksellä. Sekavaa selostusta mut näillä on menty. :D
Mitä fyysiseen kehitykseen tulee niin se onkin vaikeampaa arvioida koska mulla ei suoraan sanoen oo mitää ruokavalioo jota noudattaisin vaikka syytä olis kun paino kiikkuu +30kg:ssa normaalista ja viime vuonna pudotetut n. 8-9kg on tullu takaisin vuodenvaihteen jälkeen mm. sairastelusta johtuneiden treenikatkojen takia. Syön kyllä perussafkaa ja koitan kiinnittää huomiota proteiininsaantiin mutta päivittäin tulee vedettyä liikaa hiilareita ja karkit ym. maistuu liikaa.
Toisaalta läski on muuttunu löysäksi, käsivarsissa ja takaolkapäissä on (läskin alla) habaa jota ei ennen oo ollu ja viime vaateshoppauskerralla pari viikkoa sit totesin riemukseni että lapojen väliiin (sinne läskin alle taaskin) on jumankauta tullut jonkinlaista lihasta! Myös reisi-pakaraosastossa oon huomaavinani hienoista muutosta parempaan päin joten kai mä jotain teen oikein ainakin salilla vaikka ruoka-asiat on jossain määrin päin helvettiä. Kesän tavoitteena on pyrkiä lisäämään pysyvästi salikäynnit 3 kertaan/vko, nyt oon jo pari viikkoa onnistunut tätä noudattamaankin.

Back
Ylös Bottom