SUPERCARB 1kg -40%

Tuloksesi 6kk treenaamisen jälkeen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dexma
  • Aloitettu Aloitettu
Een. Sukulainen, joka käy minun kanssa salilla. Mitäs vikaa tuossa saliohjelmassa on?

En ole varma. Kysäsen vaikka seuraavalla kerralla. Tosin vaihetaan salia kohta joten ei olla alotettu mitää uusii vielä. Ja mitä siis vikaa vetää selkä liikkeitä omalla painolla? o.o tai no on mulla 5-10kg lisäpainona mutta ilman laitteita vedän.

Sattuu silmiin, mutta tajusinko nyt oikein että sä et treenaa esim jalkoja ollenkaan? Ja mitä tohon sun selkätreeniin kuuluu?

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Joo ei kyllä tuollasesta ohjelmasta mitään kannattaisikaan maksaa, samanlaisia on foorumi pullollaan. :face:
Ja onko traineris joku 16 vuotias, pakkista puol vuotta lukenu karpaasi joka tietää tämän foorumin kautta miten treenataan isot kädet ja rintalihat? Eikä tää oo mitään vittuilua.:hyper:

Päälle 40v ja käynyt salilla yli puolet siitä.

Sattuu silmiin, mutta tajusinko nyt oikein että sä et treenaa esim jalkoja ollenkaan? Ja mitä tohon sun selkätreeniin kuuluu?

Lopetin jalkojen treenaamisen, mutta aikomus alottaa taas kun uudelle salille mentäs. Vedin jalkapäivinä prässii, etu ja takareisii ja pohkeita.

Mitä selkätreeniin kuuluu? Vedän 3-4 sarjaa 5-10kg:lla normaalii selkää, välillä vedän viistottain sitä. Olen katsonut hieman videoita ja miettinyt että pitäisi ehkä vaihtaa se johonkin parempaan, mutta nykysellä salilla ei ole mitään jolla voisi vetään kun on sen verran surkea.

Päälle 40v ja käynyt salilla yli puolet siitä.

Lopetin jalkojen treenaamisen, mutta aikomus alottaa taas kun uudelle salille mentäs. Vedän jalkapäivinä prässii, etu ja takareisii ja pohkeita.

Mitä selkätreeniin kuuluu? Vedän 3-4 sarjaa 5-10kg:lla normaalii selkää, välillä vedän viistottain sitä. Olen katsonut hieman videoita ja miettinyt että pitäisi ehkä vaihtaa se johonkin parempaan, mutta nykysellä salilla ei ole mitään jolla voisi vetään kun on sen verran surkea.

Joo mä en oikein pääse kärryille mistään sun postauksista tulee väkisin sellainen olo että vedät kunnon rhp (rintahauispelle) ohjelmalla . mutta ota ne jalat messiin ja ala treenaaman koko kroppaa kokonaisvaltaisesti ja tutustu noihin starting strength / arnoldin kultainen kuusikko.

Joo mä en oikein pääse kärryille mistään sun postauksista tulee väkisin sellainen olo että vedät kunnon rhp (rintahauispelle) ohjelmalla . mutta ota ne jalat messiin ja ala treenaaman koko kroppaa kokonaisvaltaisesti ja tutustu noihin starting strength / arnoldin kultainen kuusikko.

Siis jalathan tosta nyt vain puuttuu jotka tulee sitten viikon tai kaks sisällä. Onko ongelma siis että vetää selkää ja vatsaa ilman laitteita tai etten vedä kyykkyy/mavee?

Siis jalathan tosta nyt vain puuttuu jotka tulee sitten viikon tai kaks sisällä. Onko ongelma siis että vetää selkää ja vatsaa ilman laitteita tai etten vedä kyykkyy/mavee?

Riippuu vähän tosiaan miten sä saat sen selän vedettyä muutama laiska sarja leuanvetoa ei ole tarpeeksi jos teet muuten työntävien lihasten treenit kovaa, riskinä on ainakin se että saat olkapäät kääntymään eteen kun etupuoli vartalostasi on jossain vaiheessa paljon vahvempi kuin selkä.

Mä ainakin henkilökohtaisesti haluan myös kehittää keskivartalon lihaksia myös alaselkää johon mave ja kyykky ovat hyviä liikkeitä.

Riippuu vähän tosiaan miten sä saat sen selän vedettyä muutama laiska sarja leuanvetoa ei ole tarpeeksi jos teet muuten työntävien lihasten treenit kovaa, riskinä on ainakin se että saat olkapäät kääntymään eteen kun etupuoli vartalostasi on jossain vaiheessa paljon vahvempi kuin selkä.

Mä ainakin henkilökohtaisesti haluan myös kehittää keskivartalon lihaksia myös alaselkää johon mave ja kyykky ovat hyviä liikkeitä.

Eli selän lisäksi vetäisin myös mavea? Mille päivälle tämä ja mahdollisesti kyykky menisi?

Veikkaan ainakin, että sulla on pitkät kädet. Toi maven ja penkin suhde viittaa vahvasti siihen. Ja luultavasti penkkitekniikassa jotain parannettavaa. Toi mavehan on ihan kiitettävän kova noihin muihin nähden. Ja sehän se paras voiman mittari ainakin mun mielestä on:).

Otatko maven pompulla vai kuoletatko joka toiston?

Tuohon vastaten vähän myöhässä, kuoletan joka toiston työsarjoissa.. Lämppärit pumppailen pompulla, mutta sillä nyt ei merkitystä.

Penkkiin sitten, koskaan en tosiaan pompulla/perse ylhäällä ole kokeillut edes nostaa, paljonkohan maksimitulos nousisi jos nyt ajatellaan että se olisi siinä tiukka 100kg? Ihan vain ykköskokeilua varten, tulis itelleki parempi fiilis ettei penkin ennätykset olis niin paljo muita tuloksia jälessä..

Tässä omia tuloksia, kokoa on 174/78. Viimeiset 3 kk on tullut treenattua elaston 2-jakoisella.

kyykky: 5x6x80 --> 5x6x105
mave: 5x6x70 --> 5x6x100
penkki: 4x6x60 --> 4x6x77.5

Aikaisempaa salitaustaa on sen verran, että parisen vuotta tuli käytyä erittäin epäsäännöllisesti salilla (max 2 kertaa viikossa ja saattoi olla useidenkin viikkojen taukoja), ja touhu oli täysin tavoitteetonta. Sen jälkeen otettiin viisi vuotta vielä rauhallisemmin eli ei ollenkaan kunnes viime syksynä innostuin tosissaan ja tällä kertaa tavoitehakuisesti (kiitos pakkiksen).

(ei löytynyt "muokkaa viestiä"-nappia, ilmeisestikin joku aikaraja)

Päivitys eiliseltä mave-tulokseen, ja menee vielä 6 kk:n sisään --> 5x6x110, hyvinhän tuo tuli

Vähän yli 6kk salilla, pituus n. 178. Paino 72 -> 82
Penkki 57.5 -> 90
Kyykky maximii en tiiä mutta sarjapainot noussu ainakin 20kg jos 6-8 toiston sarjoja teen, eli suunnilleen 50-60 oli aluksi ja nyt siellä 70-85.
Pystypunnerrus aluksi 37.5 meni vaan muutama toisto ja nyt 45 menee suunnillee 6-8.
Leukoja meni alussa 3-4 ja nyt 14-16.

Aikoinaan ikää 20v, pituus 181cm ja 5kk treenin jälkeen:

Penkki 5x60 => 1x100
Paino 85kg => 87Kg
Ja tais treeni koostua penkistä ja haukkarista vuoropäivin(ainaki ekat 2kk) :D

Nyt ikää 24v ja alotin tammikuussa treenaan jalkoja(kin) eli 4kk menty:

Mave 1x140 => 3x8x160 (ainaki 1x180)
Kyykky 3x120 => 1x170
Paino 95kg => 108kg

Täällä porukka epäilee toisten treeni tuloksia, mutta ainaki meikäläisen silmään suurin osa oli ihan uskottavia.
Tosin, jossain vanhemmassa postissa joku oli nostanu 12kk 75kg => 150kg penkkitulosta, mikä kuulostaa ainakin meikäläisen korvaan melko uskomattomalta.
Itse treenannut rontin 4vuotta paskaa reeniä, mutta treeniä kuitenkin ja rupean vasta lähentelemään tota 150kg. Lahjattomat treenaa! :itku:

Aikoinaan ikää 20v, pituus 181cm ja 5kk treenin jälkeen:

Penkki 5x60 => 1x100
Paino 85kg => 87Kg
Ja tais treeni koostua penkistä ja haukkarista vuoropäivin(ainaki ekat 2kk) :D

Nyt ikää 24v ja alotin tammikuussa treenaan jalkoja(kin) eli 4kk menty:

Mave 1x140 => 3x8x160 (ainaki 1x180)
Kyykky 3x120 => 1x170
Paino 95kg => 108kg

Täällä porukka epäilee toisten treeni tuloksia, mutta ainaki meikäläisen silmään suurin osa oli ihan uskottavia.
Tosin, jossain vanhemmassa postissa joku oli nostanu 12kk 75kg => 150kg penkkitulosta, mikä kuulostaa ainakin meikäläisen korvaan melko uskomattomalta.
Itse treenannut rontin 4vuotta paskaa reeniä, mutta treeniä kuitenkin ja rupean vasta lähentelemään tota 150kg. Lahjattomat treenaa! :itku:

Joo haista viddu :( Saitko kyykyssä muka heti 3x120kg? Uskomattomalta kyllä kuulostaa noin kova kehitys jaloissa 4kk..

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Joo haista viddu :( Saitko kyykyssä muka heti 3x120kg? Uskomattomalta kyllä kuulostaa noin kova kehitys jaloissa 4kk..

Oon bulkannu täs aika kovaa,mikä varmaa vähä jeesannu. mutta siis alunperin rupesin treenaa yläkroppaa ku meni kiekos about 20v:nä olkapää paskaks. Nyt ku harrastus on "jääny" niin aattelin, että voi niitä jalkojaki ruveta "taas" treenaa.
Varsinaisesti en oo puntilla tehny kyykkyä tai mavee oikeen ikinä, korkeintaan kokeillu. Mutta kiekossa tuli mäkee/rappusia juostua variaatioineen 13 vuoden ajan. Eli on tossa lihasmuisti jeesannu varmasti aika mukavasti. 4vuotta taukoo, ettei oo tullu tehtyä jaloilla oikeen mitää ennen tammikuuta.

Oon bulkannu täs aika kovaa,mikä varmaa vähä jeesannu. mutta siis alunperin rupesin treenaa yläkroppaa ku meni kiekos about 20v:nä olkapää paskaks. Nyt ku harrastus on "jääny" niin aattelin, että voi niitä jalkojaki ruveta "taas" treenaa.
Varsinaisesti en oo puntilla tehny kyykkyä tai mavee oikeen ikinä, korkeintaan kokeillu. Mutta kiekossa tuli mäkee/rappusia juostua variaatioineen 13 vuoden ajan. Eli on tossa lihasmuisti jeesannu varmasti aika mukavasti. 4vuotta taukoo, ettei oo tullu tehtyä jaloilla oikeen mitää ennen tammikuuta.

Kuinka syviä noi kyykyt on? Jos on alle vaakatason niin ei auta kuin kadehtia.

Tänään tulee päivälleen 6kk kun aloitin salilla räpeltämään, tosin välissä on ollut noin kuukauden ajan treenaamattomuutta sairastelujen ym. remontti/muuttokiireiden vuoksi. Salitaustaa sitä ennen ei ollut yhtään ja liikuntaa tuli muutenkin harrastettua erittäin vähän, tosin pari-kolme vuotta takaperin harrastin parisen vuotta kamppailulajia, missä aerobinen kunto parani hetkellisesti jonkin verran. Lihaskunto on aina ollut erittäin huono, teini-iässä tuli mieluumin istuttua koneen ääressä kuin liikuttua. Olen aina ollut todella hoikka ja edellisessä duunipaikassa kuihduin epäinhimillisen työtahdin vuoksi entisestään (oli päiviä, jolloin ei tullut syötyä tyyliin kuin aamulla sekä myöhään illalla, työpäivät olivat jopa 16h jne. paskaa). Viime kesänä painoin alimmillaan 60kg, vaikka pituutta on 180cm. Irtisanouduin kyseisestä duunista kesällä, pääsin todella paljon parempaan paikkaan töihin ja pikkuhiljaa alkoi virtaa riittämään myös liikuntaan ja syksyllä -13 aloitin käymään puntilla alkuun 3x/vko yksijakoisella, sittemmin 4x/vko 2-jakoisella PT:n opastuksella. Nyt noin viikon ajan on ollut testissä nelijakoinen ohjelma. Edellinen ohjelma, jota tein vajaa 4kk ei tuntunut kehittävän tuloksia lähellekään niin hyvin, kuin edellinen 1-jakoinen, mutta peilikuvassa muutosta tapahtui kenties enemmän. Testailen nyt hetken mitä nelijakoinen saa aikaan ja jos ei toimi, täytyy varmaan palata joksikin aikaa yksijakoisen pariin.

Ikää siis 27v ja pituus 180cm.

Eli lähtötilanne 2.10.13:
Paino n. 66kg (eli kesästä olin kerennyt jo lihomaan sen 6kg)

Penkki: 37,5kg 4x5
Kyykky: n. 40kg 4x5 (ensimmäisillä kerroilla tämäkin taisi jäädä välillä pohjaan...)
Mave: n. 60kg 4x5

2.4.14:
Paino 74,3kg (laardia tullut kans jonkin verran vyötärölle)

Penkki: 52,5kg 4x6
Kyykky: 65kg 4x6
Mave: 90kg 4x6 (100 varmaan nousisi suht hyvin 4x6, mutta olen koittanut parannella tekniikkaa)

Penkki ei kehittynyt edellisen ohjelman aikaan juuri ollenkaan. Täytyy testailla miten käy tällä uudella ohjelmalla.

Back
Ylös Bottom