SUPERCARB 1kg -40%

Tuloksesi 6kk treenaamisen jälkeen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dexma
  • Aloitettu Aloitettu
Melko kovat tulokset jengillä kun treenaamattomana mennyt jopa 70 penkistä tai päälle 100 kyykystä..? Mä alotin penkin 40 kilosta ja nyt 2kk jälkee nousee 5x67.5 niin tuo 70kg vähän vaikee niellä

Mikshän tuo on joku ihme et nostaa 70kg penkistä "ekalla" kertaa?

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Jännä, miten jotkut saavat aivan älytöntä kehitystä puolessakin vuodessa, vaikka osa täälä tietenki vähän suurentelee lukuja egoa nostaakseen:rolleyes:

Itse rämpiny n.2v salilla ja tulokset on aivan hirveät jos uskoo näitä mitä täällä heitellään:D
Penkki: 5x5 75kg, maksimia en oo kokeillu.
ATG-kyykky: 5x5 85kg (normi kyykky 3x5 100kg), maksimia en oo kokeillu.
Mave: 170kg suht kevyt.

Edit: Strategiset mitat 174/73

Jännä, miten jotkut saavat aivan älytöntä kehitystä puolessakin vuodessa, vaikka osa täälä tietenki vähän suurentelee lukuja egoa nostaakseen:rolleyes:

Itse rämpiny n.2v salilla ja tulokset on aivan hirveät jos uskoo näitä mitä täällä heitellään:D

Se on vaan käsittämätöntä, miten paljon sillä treeniohjelmalla ja ruokavaliolla on vaikutusta kehitykseen. Tiedän monta kaveria, jotka käyneet salilla +2 vuotta aktiivisesti, mutta silti monet aloittelijat menee 6kk sarjapainoissa ohi. Ja näistä aloittelijoista suurin osa aloittanut jollakin 1-jakoisella ohjelmalla joka keskittyy vaan pääliikkeisiin, kun taas nää "konkarit" menee vuodesta toiseen monijakosilla ohjelmilla keskittyen siihen pumppailuun + supersarjoihin jne.

Edit: Strategiset mitat 174/73

No mahtaa olla lihaksistokin eri kunnossa jos kantaa reipasta ylipainoa päällä samalla eläen kohtuu aktiivista elämää ja tehden fyysistä työtä. Meikäkin paino nippanappa tuplat sun painosta kun alotin treenaamisen ;)

Itellä varmaan se puolvuotta nyt täynnä ja eipä mitään mainittavan kovaa kehitystä ole ollut.

Penkki aika paskaa, 40kg -> 70kg puolessa vuodessa
Kyykky hieman paremmin, ~65kg -> +120kg puolessa vuodessa
mavea olen tehnyt vasta muutaman viikon eikä mitään hajuakaan makseista. Hieman päälle 100 varmaankin.

Mitat 173cm ja 73kg. Laihaläski.

3

Tulokset eivät muutenkaan ole milllään tapaa vertailukepoisia, Otetaan esimerkiksi harrastaja A joka on ennen saliuraansa harrastanut aktiivisesti vaikkapa kiipeilyä ja harrastaja B joka ei ole koskaan tehnyt mitään, ei liene ihme että harrastaja A voimantuotto on huomattavasti parempi.

Tulosten vertailussa on vielä sellainenkin ongelma että tekniikka ja liikkeiden suoritustapa tuo todella isoja KG eroja.. 170kg kyykkääjästä saattaakin tulla 120kg kyykkääjä kun mennään ekaa kertaa kisasyvyyteen.. Samoin ton penkkituloksen kanssa, Tehdään suorituksia joista lähtisi kisaolosuhteissa 30kg pois, kun taas toinen saattaa tehdä jokaisen toiston niin että menisi kisoissa läpi.

Tulosten vertailussa on vielä sellainenkin ongelma että tekniikka ja liikkeiden suoritustapa tuo todella isoja KG eroja.. 170kg kyykkääjästä saattaakin tulla 120kg kyykkääjä kun mennään ekaa kertaa kisasyvyyteen.. Samoin ton penkkituloksen kanssa, Tehdään suorituksia joista lähtisi kisaolosuhteissa 30kg pois, kun taas toinen saattaa tehdä jokaisen toiston niin että menisi kisoissa läpi.

Juuri näin! Jos esim. suht.aloittelijalla kyykkytulos on kovempi kun mave niin yli 90% tapauksista kyykky on enempi jonkinlainen pyllistys.

Tulokset eivät muutenkaan ole milllään tapaa vertailukepoisia, Otetaan esimerkiksi harrastaja A joka on ennen saliuraansa harrastanut aktiivisesti vaikkapa kiipeilyä ja harrastaja B joka ei ole koskaan tehnyt mitään, ei liene ihme että harrastaja A voimantuotto on huomattavasti parempi.

Toinen mikä vaikuttaa paljon on ikä. Pikkasen eri asia alottaa 15v ja 30v.

Toiseks, kahden vuoden reenin jälkee 5x5x75 on kyllä todella vähän ihan kisatekniikallakin.

Hyvä ikä pointti natukaltakin. Joskin olen hivenen eri mieltä tosta tuloksesta. 73kg sälli ottaa 5x5 yli oman painon ja jos tää on nostettu kisatyyliin niin kunnon runkkupenkillä ykkönen on jo kuitenkin lähellä 150% omaa painoa voipi olla ylikin en mä ainakaan kovin huonona tollasta pitäisi 2v taustoilla.

Melko kovat tulokset jengillä kun treenaamattomana mennyt jopa 70 penkistä tai päälle 100 kyykystä..? Mä alotin penkin 40 kilosta ja nyt 2kk jälkee nousee 5x67.5 niin tuo 70kg vähän vaikee niellä

Kyllä mä enemmän ihmettelen jos aikuinen mies EI ilman treeniä saa 60-70 kg penkistä. Mutta kai meitä sitten on erilaisia.

Hyvä ikä pointti natukaltakin. Joskin olen hivenen eri mieltä tosta tuloksesta. 73kg sälli ottaa 5x5 yli oman painon ja jos tää on nostettu kisatyyliin niin kunnon runkkupenkillä ykkönen on jo kuitenkin lähellä 150% omaa painoa voipi olla ylikin en mä ainakaan kovin huonona tollasta pitäisi 2v taustoilla.

Tohon pääsee puolessa vuodessa, jos treenaa alusta asti fiksusti eikä pitkiä taukoja tule. Jokin kyllä mättää tossa ja pahasti, joten on ihan fiksua vähän punnita pyhää kolminaisuutta: Treeni/lepo/ruokavalio.

Esim. Starting strength -ohjelmaa noudattamalla pitäisi päästä 5-6kk sarjapainoissa: Penkki 1x OP, Kyykky 1,5x OP, Mave 2x OP. Ihan eriasia kuitenkin, jos treenaa vähän rennommalla otteella eikä välitä vaikkei ne tulokset kasvaisi optimaalisesti - pääasia että kasvaa.

Tohon pääsee puolessa vuodessa, jos treenaa alusta asti fiksusti eikä pitkiä taukoja tule. Jokin kyllä mättää tossa ja pahasti, joten on ihan fiksua vähän punnita pyhää kolminaisuutta: Treeni/lepo/ruokavalio.

Esim. Starting strength -ohjelmaa noudattamalla pitäisi päästä 5-6kk sarjapainoissa: Penkki 1x OP, Kyykky 1,5x OP, Mave 2x OP. Ihan eriasia kuitenkin, jos treenaa vähän rennommalla otteella eikä välitä vaikkei ne tulokset kasvaisi optimaalisesti - pääasia että kasvaa.

On täällä hurjaa porukkaa, eli 100 kg kaveri ottaa sen 150kg (puhtaasti) 2 v päästä treenin aloittamisesta tai on treenannut laiskasti? Ja 200kg pidetään mahdottomana saavuttaa natuna :)

On täällä hurjaa porukkaa, eli 100 kg kaveri ottaa sen 150kg (puhtaasti) 2 v päästä treenin aloittamisesta tai on treenannut laiskasti? Ja 200kg pidetään mahdottomana saavuttaa natuna :)

Mitä logiikkaa sää nyt tässä käytit? Puhuin 5-6kk aikaisista tuloksista jolloin saat rautamäärää nostettua vielä lineaarisesti koska olet aloittelija, ton jälkeen se progressio alkaa laskea nopeammin. Silti jatkamalla hyvällä ohjelmalla pääsee 2v aikana isoihin rautoihin, harva vaan osaa treenata optimaalisesti.

No jos puolessa vuodessa revitään automaattisesti puhdas penkki +100% omapainosta ja 2v treenien jälkeen pidetään huonona tuloksena sitä että otetaan 5x5 tolla 105% omasta painosta ;) niin en mä ainakaan voi sanoa että onpas huono tulos. Varsinkin jos nosto suoritetaan hyvällä tekniikalla.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
No jos puolessa vuodessa revitään automaattisesti puhdas penkki +100% omapainosta ja 2v treenien jälkeen pidetään huonona tuloksena sitä että otetaan 5x5 tolla 105% omasta painosta ;) niin en mä ainakaan voi sanoa että onpas huono tulos.

Se 5x kuuluisi mennä sillä omalla painolla jo puolessa vuodessa jos et oo hukannu sitä aikaa jollain 4 ja 5 jakosilla pumppailuohjelmilla. Se on vaan harvinaista nähdä tollasia nousuja, koska harva treenaa oikeasti järkevästi + riittävällä ruokavaliolla ja levolla. Sitten niitä jotka ottaa heti aluksi jonkun aloittelijalle tehdyn fiksun ohjelman - ja sen jälkeen jatkavat jollain intermediate ohjelmalla saaden kovia tuloksia - pidetään jotenkin "geenifriikkeinä".

Suurin kehitys tehdään siinä 2 vuodessa, se on fakta. Ja jos toi suurin kehitys jollekkin 2 vuodessa on 5x 105% omasta painosta, niin sallinet mun nauraa. Eriasia nyt kuitenkin, jos se tulos ei vaivaa k.o henkilöä eikä tarkoitus ole treenata "tosissaan".

Kyllä mä ''tosissaan'' treenaan ja ei mua haittaa kyseinen tulos:) kaikki ei oo kiinni siitä paljon jaksat penkistä nostaa.

Just tota asennetta meinasinkin. Joskus vain ärsyttää, kun aina hämmästellään / veikataan nettilisää jos jollain on vähän kovemmin noussu raudat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom