SUPERCARB 1kg -40%

Tuloksesi 6kk treenaamisen jälkeen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dexma
  • Aloitettu Aloitettu
Meikäläinen kun aikoinaan 17 kesäsenä aloitti punttihommat niin ensimmäisen 6kk:n kehitys.

Paino 70kg --> 81kg
Rasva% 7,8 --> 9,1
Penkki 70kg --> 120kg
Takakyykky 65kg --> 150kg
Etukyykky 55kg --> 135kg
Mave 80kg --> 175,5kg

Joo aika kova olin. Varmasti ois ollu lajissa ku lajissa mahollisuuksia euroopan ja jopa maailman huipulle. Monien valmentajien suusta oon sen kuullu. Alko vaan siinä sitte muut hommat kiinnostamaan ku ei ollu treenikavereista vastusta. Ei tällasia kavereita joka päivä Suomessa vastaan tuu. Suomen urheilun taso kun on aika paska kuitenkin loppupeleissä, lukuunottamatta jääkiekkoa.

No mitäs oot neitimäisesti läpsytellyt sen 6kk siellä salilla, paskat on tulokset.. Kyllä rölleillä pitäis tulla ainakin 2x kovemmat tulokset.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Aloittelin syksyllä tauon jälkeen salitreenailua kestävyyslajien jäljiltä ja aloittajana siis 29v. mies 187/90 kg.

Kyykky 3x20@50 kg (laskennallinen 1RM 80 kg)
Penkki 3x20@40 kg (laskennallinen 1RM 65 kg)

Mave 3x8x60 kg (laskennallinen 1RM 75 kg)
Pystypunnerrus tangolla 3x20@20 kg (laskennallinen 1RM 32 kg)

Nuo sarjat menivät juuri ja juuri. 1-jakoisia päiviä tein em. pääliikejaoilla ja lisänä erinäinen määrä apuliikkeitä. Kerran viikkoon molemmat, kunnes siirryin n. 12 toiston sarjoihin + 1 sarja lisää. Yhteensä joulukuuhun tuota ja nyt on reilu 5 viikkoa takana Wendlerin 5/3/1.

Nyt menee maksimeina n. 5kk aloituksesta:

Kyykky 125 kg
Penkki 95 kg
Mave 125 kg
Pystypunnerrus tangolla 52,5 kg

Tullut reenailtua 4-5x viikossa nyt intistä pääsyn jälkeen 7kk ajan. Aikasempi reenitausta jää siihen n. 2kk repimiseen pari vuotta sitten. Nyt kuitenkin tullu syötyä kunnolla ja pidetty 4-jakosesta ohjelmasta tiukasti kiinni.
Intin jälkeen: 178cm 62kg, nyt 76kg painoa.

penkki 55kg->2x90kg
mave 60kg->3x140kg
kyykky 50kg->8x110kg

ite muuten ihan tyytyväinen paitsi penkki ja olkapäät vähän junnaa paikallaan :/

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Kesän lopusta asti kohtuu säännöllisesti salilla käyntiä takana, dieettiä melkeenpä tonne joulukuun alkuun iiiihan liian pienillä kaloreilla + makrot päin persettä. Niin ja tekniikka etenkin penkissä ihan syvältä.

Mave 5x60 -> 5x110
Penkki 3x40x10 -> 5x5x65/3x8x55
Kyykky 4x10x50 -> 5x5x92,5

Kyykyssä ja mavessa olis saattanu alunperin mennä vähän enemmänki, mutta varovasti lähdin niissä liikkeelle.

n.puoli vuotta aloituksesta. 29v 176cm/90kg paino pysynyt suunnilleen samassa mutta kaljamaha hävinnyt ja muotoa on tullut lihaksiin.

Voimaakin tullut ihan ok:
Penkki max.70-75kg -> +100kg
Kyykky sarjaa 60kg ->110
Hack kyykkylaitos sarjaa 140kg
Jalkaprässi sarjaa 200kg -> 360kg
Sjmv sarjaa 70kg -> 130kg
Kulmasoutu sarjaa 60kg -> 110kg
Hauiskääntö tangolla sarjaa 30kg -> 50kg
jnejne.

Penkki ja pystypunnerrus meinaa jumahdella paikalleen.

Kesän lopusta asti kohtuu säännöllisesti salilla käyntiä takana, dieettiä melkeenpä tonne joulukuun alkuun iiiihan liian pienillä kaloreilla + makrot päin persettä. Niin ja tekniikka etenkin penkissä ihan syvältä.

Mave 5x60 -> 5x110
Penkki 3x40x10 -> 5x5x65/3x8x55
Kyykky 4x10x50 -> 5x5x92,5

Kyykyssä ja mavessa olis saattanu alunperin mennä vähän enemmänki, mutta varovasti lähdin niissä liikkeelle.

Ai niin, ja aloittaessa painoa joku 78 joka pikkuhiljaa noussut 82. Pituutta 179.

Syksyllä tuli aloitettua salitreenit oikeastaan tarkoituksena painon tiputus ja kunnon parantaminen. Alku oli hirveää hakemista liikkeiden ja tekniikoiden suhteen, vieläkin tekniikoissa hiomista varmasti. 4-jakoisella ohjelmalla mennään 4-6kertaa viikossa, lisäksi myös pyöräilyä ja kevyttä lenkkeilyä 1-3kertaa viikossa.

M.23v 169cm 109kg --> 97kg Rasvaa löytyy yhä, se pitää talvella lämpimänä.

Penkki: Alkuun hyvä jos sai 3x80kg --> Nyt: 5x100kg
Mave: N.2kk reenin alusta Max 195kg --> Nyt: 6x195kg ja testattu 210kg
Kyykky: Ekoja kyykky kokeiluja 3x120kg --> Nyt: 3x160kg ja heti perään tuli tehtyä 1x170kg

Kuinka ihmeessä porukalla kyykky kehittyy noin nopeasti? Itse olen käynyt jotain puoli vuotta salilla eikä kyykky ole vielä edes sataa kiloa. Treenaan pääasiassa kyykkyä, mavea ja penkkiä mutta kuitenkin noista yhteistulos on vain noin 300 kg omapainolla 90 kg ja pituudella 186 cm. Kuitenkin treenit, lepo, ruokailu ja lihashuolto ovat varmasti kunnossa. Kyykyn syvyys on sen voimannostosyvyyden verran tai jopa piirun verran alle.

Tosin ei mavekaan ole kuin 125 kg, joten voi olla että jalat ovat yksinkertaisesti voimattomat. Eipä tuo sinällään haittaa, treenamallahan se nousee. Ihmetyttää vain että miten miltei jokainen tuntuu vetävän (myös lähipiiristä) helposti +100 kg sarjoja mavesta ja kyykystä.

Lokakuussa mittautin rasvaprosentin, joka oli hälyyttävät 26 ja rapiat. Sen jälkeen aloitin systemaattisemman treenaamisen ja ruokavaliosta olen karsinut kaiken ylimääräisen pois. Ainoa pahe on ollut muutamat viikonloppuisin nautitut oluet. Uusintamittaus tässä kuussa näytti rasvaprosentiksi 17.5 ja painoakin on lähtenyt viitisen kiloa (87 --> 82kg, pituus 180). Voimatasoissa ehkä selkein nousu on tullut penkissä, jossa menee entisen 70kg:n sijaan karvan alle 100kg.

Mä ihmettelen enemmänkin noita lähtökohtia kuin kehitystä.

Se selittyy aika helposti kun katselee porukoiden pakkotoistolle liittymis ajankohtia ja käy katselemassa mitä ihmiset on kirjoitellut aiemmin :) Hassua miten jotkut on jo vuonna 2009 kyselleet treeniohjelmiinsa apuja ja 2014 on tullut 6kk treeniä täyteen.

Se selittyy aika helposti kun katselee porukoiden pakkotoistolle liittymis ajankohtia ja käy katselemassa mitä ihmiset on kirjoitellut aiemmin :) Hassua miten jotkut on jo vuonna 2009 kyselleet treeniohjelmiinsa apuja ja 2014 on tullut 6kk treeniä täyteen.

ja monella ensimmäinen ja ainoa viesti foorumille on tähän ketjuun ja kappas vaan just näillä henkilöillä kehitys on ollut normaalia kovempi.

Laitetaanpas omatkin "kehitykset" tänne.

Treenityyli ollut melkein alusta asti 4-jakonen 15x3-4 sarjoilla ke ja la välipäivinä, tyyliin sunnuntaina tuplattu edellisenä maanantaina harjoteltu ryhmä. Nyt välillä kun ollut aikaa enemmän niin salikertoja tullut välillä 2x päivä jolloin pilkottu vielä enemmän ohjelmaa ja toistoja muunneltu heavydutysta pitkiin pumppailuihin ja super/giant etc. settejä kokeiltu myös. Maksimeita kokeillut oikeastaan vasta viime kk:n aikana.

Alkumitat oli 176cm/145kg (mies 33v) tällä hetkellä 119kg(pituus yllättäen sama) ja "kesäksi"-dieetti alkaa 3.3 ma.jolloin alkaa viimesen 20+kg:n tiputus. Salilla tosiaan ennen viimekesää hyvin satunaisesti käynyt aikuisiän aikana varmaan yhteensä 50krt mitään vakavampaa urheilutaustaa ei löydy tosin aina tykännyt eri joukkuelajeista futis/säbä/lätkä joita pelaillu omissa kaveriporukoissa, nuorempana tuli jopa tennistä pelattua aika paljon tosin ihan vaan parin kaverin kanssa.

Suht raskaita fyysisiä töitä tehny ikäni joten lähtökohdat varsinkin jalkojen osalta oli ihan ok.

sitten noita muita numeroita:

Jalat : kyykky 150kg x5
prässi 500kg x5
SJMV 140kg x5

muut : penkki 110kg x2 - 70kg alkuun
v-pena 97.5 x3 - 40kg
hauis 60kg x3 - 20+kg

Viikon tai parin päästä puoli vuotta täynnä. Kehitys olisi varmasti ollut kovempaa, jos alusta asti olisi ymmärtänyt treenata 1- tai 2-jakoisella ohjelmalla. Lisäksi vielä laiskistuin pahasti ruokailujen suhteen. Nyt tehdään iso muutos näihin. Joka tapauksessa, tulokseni:

En viitsi laittaa lähtökohtia, kun menisi ihan arvailuksi.
Kyykky: 2x6 90kg. Tässä on vielä "löysiä"
Penkki: 6, 5 82,5kg
Mave: 5 105kg. Ei ole vielä kauaa ollut ohjelmistossa mukana
Leuat vastaotteella: 2x6 22,5kg lisäpainoilla
Pystypunnerrus tangolla seisten: 2x8 43kg

Omapaino tosiaan alle 65kg. Se on pahasti tavoitteista jäljessä.

Melko kovat tulokset jengillä kun treenaamattomana mennyt jopa 70 penkistä tai päälle 100 kyykystä..? Mä alotin penkin 40 kilosta ja nyt 2kk jälkee nousee 5x67.5 niin tuo 70kg vähän vaikee niellä

Melko kovat tulokset jengillä kun treenaamattomana mennyt jopa 70 penkistä tai päälle 100 kyykystä..? Mä alotin penkin 40 kilosta ja nyt 2kk jälkee nousee 5x67.5 niin tuo 70kg vähän vaikee niellä

Ei kaikki ole samanlaisia ja kummasti vaan ne voimat kasvaa ihan fyysistä työtä tehdessäkin.

Voin tässä vähän tasottaa, että yli vuoden jumppaillut ja kehitys seuraavaa sarjapainoissa.
penkki 40-> 67,5
kyykky 40 -> 90
mave(6kk) 80 -> 120

Kehitys on ollut erittäin hidasta, mutta varsinaisesti se ei ole mihinkään pysähtynyt. Ruuan lapioiminen aloitettu tässä pari kuukautta sitten niin kattellaan minkälainen voimamaha saadaan aikaiseksi.

edit: Lisätään vielä, että lähtökohta oli 182/75 laihaläski ja nyt 83-5kg normiläski.

Onko mun tulokset nyt pahasti epätasapainossa vai miks must tuntuu et mun penkki on pahasti jälessä muista tuloksista ku vertaa tässä muita? En ala nyt maksimeina sanomaan kun ei hetkeen ole kokeiltu, mut näkeehän sen reenipainoistakin...

Penkki: 5x5 = 82.5kg
Pystypynnerrus: 5x5 = 55kg
Kyykky: 5x5 = 150kg
Mave: 5x5 170kg

Kyykky ei vielä ihan ATG mene liikkuvuusongelmien takia, mutta reilusti alle 90 asteen kulman silti, miksi tuo penkki vaikuttaa niin pieneltä?

Edit: ja sinäänsä offtopicia koska treeniä on takana yli 6kk...

Onko mun tulokset nyt pahasti epätasapainossa vai miks must tuntuu et mun penkki on pahasti jälessä muista tuloksista ku vertaa tässä muita? En ala nyt maksimeina sanomaan kun ei hetkeen ole kokeiltu, mut näkeehän sen reenipainoistakin...

Kyykky ei vielä ihan ATG mene liikkuvuusongelmien takia, mutta reilusti alle 90 asteen kulman silti, miksi tuo penkki vaikuttaa niin pieneltä?

Et osaa runkkupenkata?

Veikkaan ainakin, että sulla on pitkät kädet. Toi maven ja penkin suhde viittaa vahvasti siihen. Ja luultavasti penkkitekniikassa jotain parannettavaa. Toi mavehan on ihan kiitettävän kova noihin muihin nähden. Ja sehän se paras voiman mittari ainakin mun mielestä on:).

Otatko maven pompulla vai kuoletatko joka toiston?

Suositut

Back
Ylös Bottom