Tuloksesi 6kk treenaamisen jälkeen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dexma
  • Aloitettu Aloitettu
Vasta reilu 1kk käyty salilla eikä aikaisempaa kokemusta hommasta ole kuin koulun liikuntatunneilta. Arnoldin g6 ohjelmaa olen toteuttanut ja väliin kokeillut jotain muita laitteita. Alku oli kokeilua ja tutustumista, joten sarjapainot oli aavistuksen kevytiä joissain liikkeissä.
Tässä sarjapainot
Kyykky 45kg->70kg
NTP 20kg->25kg
Penkki 40kg->52,5kg
Leuat muistaakseni alkuun 5-3-3 ja viimeksi 7-5-4
Hauis 22,5->30kg
Paino oli alussa 80-82kg ja nyt joulun mässäilyt yms. niin mennään 85kg tietämillä :D
Ja pituutta sen 182cm

Jotain kehitystä jopa tapahtunut ja viimeksi meni kyykky mielestäni nätisti ilman niijailuita eteenpäin :)
Katotaan missä mennään kun 3kk salikortti umpeutuu.

Joskus viime vuoden tammikuussa rupesin käymään salilla sillai suht säännöllisesti ja nyt käynyt viimiset reilu 10kk tarkasti.

Penkki: 50kg ->100kg/105kg(maksimi 3vk sitte kokeiltu) 90x8 sarjapaino nykyään
Mave: 70kg -> 135kg(sarja paino)
Kyykky: 60kg -> 105kg(sarja)
Leuanveto myötäotteella: 3-1-1 -> 10-7-6(alotin kuukaus sitte)

Pituus ollut sama kun alotin salilla käymisen eli noin 186cm ja ennenkuin alotin salilla käymisen niin paino oli sen 113kg ja nytten treeni paino noin 93-94kg kantturoilla. Aamu painoa ikinä muistannut punnita :D

Jotkut sanoo että oon laihtunnu mukamas paljon ja silleen ja rupeaa jotenkin joitain lihaksiakin näkymään mutta itse kun katson peiliin niin sama läski möllöttää siinä mikä oli 10kk sitte :jahas: Ärsyttää aina kun näkee ittensä peilistä.

Ajatuksissa olisi ruveta treenaamaan hivenen enemmän tosissaan, joten tulipa tännekin boardille rekisteröidyttyä!

Aloitin satunnaisen treenaamisen aika tarkalleen vuosi sitten, säännöllisemmän treenaamisen aloitin vasta kesäloman (ryyppyputken) jälkeen. En nyt ihan kaikkia eri tuloksia osaa mainita ja esim. maastavetoa en ole edes tehnyt IKINÄ. Kohta puoliin olisi tarkoitus ottaa treeniohjelmaan mukaan paljon itselle uusia liikkeitä ja koska talviaikaan en kovin herkästi jaksa lähteä juoksulenkille (lisäpainojen kera) niin ehkä olisi syytä jalkojakin treenata säntillisemmin salin puolella.

Tässä jotakin random numeraaleja minkälaista kehitystä tullut tiettyjen juttujen kanssa siinä 6kk:ssa. Olen joskus vuosia sitten treenannut eri taistelulajeja eli alussa lähdin lähinnä hakemaan takaisin "menetettyjä" voimia, jonkinlaista urheilutaustaa siis oli jo olemassa. Nykyisin salitouhujen ohella tulee lähinnä vain lenkkeiltyä ja harrastettua boulderointia. Ruumiinrakenne mallia hujoppi Bruce Lee (192cm/80-85kg (elopaino heittelee melko paljon)):

Leuanveto sisäotteella: 5 -> 32
Etunojapunnerrus hartianlevyisellä otteella: 20 -> 75
Penkki: 10 x 45kg -> 10 x 75kg
Dippi: 5 -> 30

Tulipa tuossa taannoin testattua CrossFit WOD Angiekin, ensimmäisellä kerralla meni koko settiin 40min kun oli liikaa ulkoisia ärsykkeitä mukana. Nykyisin Angie menee 24 minuuttiin, viime kokeilukerrasta on reilu kuukausi eli jos kohta taas kokeilisin niin jotakin kehitystä pitäisi kaiketi olla!

Nimim. "kesäkuntoon 2013"

suosittelen tekeen koko liikeradalla niin ei tarvi käyttää energiaansa painojen lastaamiseen, puolet tosta riittäis. Plus lihaksetkin saattais kasvaa

kyl mie iha täydel liikeradal teen jalat on aina ollu helvetin hyväs kunnossa ja toi 175kg ei ollu iha maksimia ku sillo jotai alottelin ja kohelsin mut nyt painot on 95% tehol tehty

jalat on aina ollu helvetin hyväs kunnossa
tää on just se ongelma mikä tosta seuraa että tekee vajaita, tulee harhaluulo että "jalat on luonnostaan isot ja vahvat" kun alkaa vertailaan jonkun oikeasti ison miehen prässituloksiin ja ajattelee että perhana mullahan on melkein samat tulokset. Ei ne oo

suosittelen liikkuvuusharjotteita jos toi on sun täys liikerata

oorait no jos sie oot sitä mieltä.

mut omasta mielestä vähä alle 90 asteen kulmaa lasken jalat.

amerikkalaise jalkapallon valmentajakin sanoi et miulla on iha tuhottomasti voimaa jaloissa

tää on just se ongelma mikä tosta seuraa että tekee vajaita, tulee harhaluulo että "jalat on luonnostaan isot ja vahvat" kun alkaa vertailaan jonkun oikeasti ison miehen prässituloksiin ja ajattelee että perhana mullahan on melkein samat tulokset. Ei ne oo

suosittelen liikkuvuusharjotteita jos toi on sun täys liikerata

Onhan noissa jalkaprässeissä ihan tosi paljon eroja.. Toisessa vetää 150kg:lla sarjaa, toisessa 250kg:lla. Ei oo kauheen vertailukelpoisia noi jalkaprässien tulokset ellei ole sitten ihan sama laite.

Nyt on epäsännöllistä treenausta takana se 6kk-7kk. Vuoden 2011 kesästä lähtien tullut siis yhteensä salia se 6kk-7kk. Aina tullut milloin mitäkin, jottei salille ole päässyt (tiedän, paska selitys). Menty dietillä kaikki nämä 6kk aina kun salilla käynyt, paino 95kg -> 75kg, kävi kesällä 70,4kg tosin salia ei ollut 2kk käynyt niin varmaan nesteet lähtenyt(?). Pitäisi vielä tiputella 7kg ja sitten maltillisilla plussilla hakemaan sarjapainoja ylöspäin, sillä ne on junnannut nyt kk päivät paikoillaan suurimmassa osassa liikkeissä. Sarjapainoissa seuraava kehitys:

Takakyykky: 3x10-50kg -> 3x5 - 105kg (nykyään teen pelkkää yhdenjalan kyykkyä 3x10 10kg painoilla, joka vaikuttaa oudolta tuohon takakyykkyyn?)
Mave: ??? -> 3x5-110kg (varaa olsi pistää enemmän, mutta tekniikka kusee)
Penkki: 8,7,7-50kg -> 3x6-80kg (tiukkaa tekee)
Pystypunnerrus 8,7,5-30kg -> 8,7,6-40kg
Leuat ??? - 10,10,9 ilman lisäpainoja

Jospa tästä 15% rasvaprosentista pääsisi joskus tuonne 10%, hamassa tulevaisuudessa.

Heinäkuusta lähtien olen itse käynyt salilla 2-3 krt. viikossa ja kyllähän nuo tulokset on itselläkin kehittynyt.
Paino 80 -> 92, pituus 187, ikää 21. Toki läskiäkin on tullut melko reilulla kädellä. Jollain 2-jakoisella treenasin ekat 3kk, mistä jätin melkein aina laiskuuttani kyykyt ja mavet tekemättä. Edelliset 3kk on kuitenkin mennyt Golden sixiä noudattamalla ja siitä en ole kyykkyjä jättänyt pois melkein ikinä. Kyykystä onkin tullut yllättäen oma lempiliike ja siihen onkin tullut reilusti kehitystä eikä loppua näy. :) Seuraavaksi vaihtuu ohjelma takaisin 2-jakoiseen, joten pääsee maastavetoa treenaamaan ihan uudella motivaatiolla.

Joitain tuloksia:

Takakyykky 10x50 -> 8x100
Penkki 8x40 -> 8x75
leuat ~3,1,1 -> 7,5,2 (ei tarkkaa muistikuvaa lähtötasosta, todella heikko kuitenkin)
pystypunnerrus käsipainoilla 10x12,5 -> 10x20 (4x 10kpl nostoja penkin jälkeen, varmaan enemmänkin menisi jos kiinnostaisi erikseen testailla)
hauiskääntö kulmatangolla 10x tanko+15kg -> 10x tanko+32,5kg

Nyt ei muuta kuin kohti kevättä välillä hieman kiristellen ja loppuun hieman kurinalaisempi dietti/aerobisesti painottunut jakso :)

4kk reeniä takana...
aamupaino 62kg>69kg rasvat pysynyt samana.
penkki 60kg>85kg

onnistuuko saada kesäksi 75kg aamupainoksi ja penkkituloksen +100kg? :rolleyes:

Nyt se 6kk about reenattu.

Penkki 55kg --> 125kg (arvio)
Kulmasoutu 10x50kg --> 10x100kg
Pystypunnerrus käsipainoilla 10kg --> 30kg
Jalkaprässi 10x100kg --> 5x225kg
Leuanveto 2 toistoa --> 2x5x10kg
Ranskalainen punnerrus 6x30kg --> 5x50kg
Maastavetoa tuli aloteltua jollain 60 kilolla. Nyt 140 kilolla sarjaa polvista, lol.

Tossa jotain, ei kaikkea muista. Oma paino noussut liikaa, siihen nähden pidän tuota leuanvetoa hyvin kehittyneenä, kun alussa oli painoa 77kg ja nyt kuitenki se 90kg. Kun alottelen diettiä ni alkaa leukatulos kyllä nousemaan varmasti.

Nyt en tajua. Alussa tein kässäreillä pystäriä, tais olla jotku 10 kilon painoset, ja nyt tänään meni 5 toistoa 30 kilon kässäreillä. On siinä nyt 20kg per käsi tullu lisää painoa. Ja toi 125kg penkki on arvio, koska ykkösiä en tee koskaan. Sarjapainot on tällä hetkellä siinä 95-100kg. Kyl mä noita aika tasaväkisinä tuloksina pidän.

Edelleen vähän hämärän peitossa tää sun pointtis. Toki voi selittyä sillä et tein joku 2kk putkeen vaan vauhtipunnerrusta ja nyt pari kertaa kässäripunnerrusta. Jos tota ois yhteen menoon tahkonnut ni saattas tossa olla 35 kilon puntit. Mut ihan sama, omasta mielestä ihan ok kehitys ku ottaa huomioon et täällä on kavereita jotka on jo vuosia vääntäny ja pyörii samoissa raudoissa. Ja kuitenki vasta 24vnä alotin, et ei millään teini iän testohuuruillakaan ole osuutta asiaan. Tasotusta toki tulee ja paljon isoissa liikkeissä, kuten mavessa, mutta eiköhän siinäkin päästä tulevaisuudessa jonnekin. Eli kokonaisuutena olen helvetin heikko, mutta yksittäisiä valopilkkuja on :D

Itse asiassa lakipisteen pystärin kehitys on ollut suhteessa kovempaa kuin penkin..

Suhteessa kyllä, mutta lähtenyt alempaa, eli kehitys on kovempaa, mutta maksimi ei ole mielestäni oikeessa suhteessa penkin maksimiin. Mut mistäs mä mitään tiedän, tää on vaan mun mielipide ja jos ite on tyytyväinen niin mikäs siinä sitten.

Suositut

Back
Ylös Bottom