Tuloksesi 6kk treenaamisen jälkeen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dexma
  • Aloitettu Aloitettu
Treeniä alkaa varmaan olemaan joku 6kk takana parin vuoden tauon jälkeen.

Penkki kp 22x10->34x10
Etukyykky 55x10->90x10 (takakyykky 125x10)
Kulmasoutu 70x10->120x10
Niskantakaa punnerrus 10x30->10x55
Vatsat painoniskantakaa 0x25->15x12

Paino pysynyt about samoissa.

Mulla on aktiivista salireeniä takana vähän reilu puoli vuotta. Liekö tässä ketjussa naistenkin vastauksia, en tiiä, mutta tässä tulee yksi. Ihan vasta-alkajana vieläkin reenaillaan, mutta intoa piisaa ja puoliso jaksaa vielä neuvoa ja opastaa. Painoa on tippunut kaksitoista kiloa tänä aikana (90kg -> 78 kg). Tämmösiä tuloksia saanut aikaan:

Kyykky: en päässyt kyykkyyn vaan kaaduin suoraan perseelleeni. Nyt 70kg.
Penkki: melko nollista lähettiin tässäkin, tankoa taisin vähän jaksaa heilutella. Tässä ei kummempia muutoksia, nyt sarjapainona max 30kg.
Mave: 15 kg -> 75 kg

Jätkiä tuskin kiinnostaa, mutta laitetaan nyt naisnäkökulmaa enemmänkin. ;)

Puolessa vuodessa olen saanut laihdutuksessa kadonneen peffani lähes takaisin. Painoa kadonnut varmuudella 1 kilo( hihii! Mitä väliä..?), mutta koko ajan saan kommentteja: "olet laihtunut ihan älyttömästi"! Kaulan alue tuntuu kiinteämmältä ja vyö menee yhtä reikää kireämmälle. Mitään mässyä ei tee mieli, vaikka en ole ruokavalioon kiinnittänyt mitään huomiota. Onnettomuudessa vuosia sitten vaurioitunut niskanikin on alkanut osoittaa pienen pientä toipumista, tai lähinnä sietokyky on jotenkin lisääntynyt. Selluliittistä en ole koskaan suuremmin kärsinyt, mutta nyt sitä ei ole enää ollenkaan. Kyllä kannatti! :)

Ja vielä voisin lisätä, että olen oikeastaan jo päässyt tavoitteeseeni, mutta koska nälkä kasvaa syödessä, niin nyt vasta olen todella alkanut innostumaan. :D

Itellä nyt on 7kk reeniä takana. Alussa mitat oli 180/93, tällä hetkellä 180/77
Tuloksia oon huomannu ainakin penkissä, 8x3x50, nyt 5x3x82,5
Kyykkyä en oo tehny kun pari kuukautta ja alussa meni jotain 10x3x60 ja nyt 10x3x90 ja hyvin koko ajan noususuhdanteisesti mennään. Mave alussa 10x3x60(tekniikan hakemista) ja nyt 10x3x100. Pari viikkoa ois viel dieettiä ja sitte alotetaan syömään reippaammin. Katotaan jos tulokset alkais nousee rajummin!

Treeniä takana 2kk. 165/49kg nyt painoa 55kg. Tulokset seuraavasti: Penkki, 55-60 nyt 70. Kyykky 65 nyt 3x6x67,5. Mavesta en tiedä alussa, mutta nyt 110. scott hauis 3x8x20 nyt 3x8x27,5. Leukoja menee 2kpl 22,5kg lisäpainoilla :D

Mut ihan sama, omasta mielestä ihan ok kehitys ku ottaa huomioon et täällä on kavereita jotka on jo vuosia vääntäny ja pyörii samoissa raudoissa. Ja kuitenki vasta 24vnä alotin, et ei millään teini iän testohuuruillakaan ole osuutta asiaan. Tasotusta toki tulee ja paljon isoissa liikkeissä, kuten mavessa, mutta eiköhän siinäkin päästä tulevaisuudessa jonnekin. Eli kokonaisuutena olen helvetin heikko, mutta yksittäisiä valopilkkuja on :D

Hiton hyvä kehitys kyllä 6kk reenillä, varsinkin jos aiempaa taustaa ei ole lainkaan. Mutta se on täys harhaluulo että teininä sais paremman kehityksen ku joskus 24veenä. Parhaiten kehittyy siellä melkee 30veenä ku oikeesti alkaa olemaan miehen iässä. Näkeehän noita 16v paljon ku manailee täällä, että kehitys junnaa ja ei painoa tule vaikka kaikki on kuosissa joka osa-alueella. Se on vaan sitä kun ollaan vielä poikia. Niitten kannattaa muistaa että jos se kehitys junnaa, se voi hyvin johtua iästä ainoastaan. "lahjakkuudet tietty eri asia." Ihan omakohtasista kokemuksista puhun kun joskus alle 18veenä sain penkin kehittymään jotai 50 ---> 80 puolessa vuodessa, ja sitten taas kun alotin monen vuoden tauon jälkeen ihan nollista joku 27veenä, ni penkki meni 60 ---> 120 samassa ajassa. Osasyy tietty että paino tarttuu vanhempana kanssa paremmin.

Nyt on tullu käytyy aktiivisesti salilla joku vajaa 2kk ja menny penkki 80 ---> 100, mutta painoa on 10kiloa vähemmän kuin silloin ku ton 120kg sain. Leukoi menee puhtaana 10 ja atg 6x60kg (niitä oon nyt reenannu ton vajaa 2kk, ja sitä ennen en käytännös lainkaan, lukuunottamatta muutamaa "alotus" kertaa)

Joo, no itellä toi voima tuntuu tarttuvan ehkä herkemmin ku lihas. Toisaalta oon ollu luontaisestikin jo lähtiessä ihan miehen kokonen, enkä 55kg rimpula, ni vaikuttaahan sekin tohon alun kehitykseen imo. Ekat 2 viikkoa tein 1 jakosta et oppi liikeradat, ja sit 4 jakonen, sellasella intensiteetillä mikä tuntuu kehittävältä. En mä jaksais reenata jos jotain jalkapäivää joutuu pelkäämään ja pitää itku kurkussa kyykätä ku isot pojat sanoo. Nou nou. Ite teen jalat mielummin prässillä ja alaselän vedon variaatioilla jne jne. ja hyvin tuntuu näinkin menevän. Mulla ainakin treenaaminen pitää olla mahdollisimman vähän dogmaattista ja mitään raamattumaista tekstientulkintaa en myöskään harrasta. Nyt huomaa kuitenkin sen et tietyissä liikkeissä ei enää saa malmia joka reenissä lisää niinku ihan alussa, vaan pitää jo suunnitella volyymin ja progression suhdetta oikeasti, et tosissaan se tekeminen on nousujohteista eikä niin että 2kk penkki on 2x10x100kg. :)

Joo itekki oon mavettelematta kokonaan huonon alaselän takia, ja kyykyt teen atg:nä samasta syystä, ku se ei ota alaselkään paljoo yhtää perus pyllistykseen verrattuna. Kulmasoudunkin joudun tekemään ihan liian pysty asennossa ja pienillä painoilla. Ja meen 4 jakosella kanssa nykysin, ni alkanu jalkapäivät maistumaan ihan eritavalla ku ennen ku niille on ihan oma päivänsä. Nyt oon luottavainen että tää homma ei enää lopu koskaan ku en itekkää mieti noita tuloksia niin pakkomielteisesti ku ennen. Sanotaan että pakkomielteen ja päättäväisyyden välillä menee hiuksenhieno raja, ja nyt tunnun olevan oikeella puolella sitä rajaa.

Ja sori about the offtopic kaikille... --->

No salilla aloin käymään about 9kk sitten, varsinaista treeniä siitä on ollut ehkä se 6kk kun sen verran taukoa tullut eri sairastumisten takia. Painoa tällä hetkellä 69kg, penkki 1x90kg, mavesta en maksimia ole kokeillut, sarjaa tehnyt 110kg:llä. Kyykkyä tehnyt lähinnä boxina 90 asteen kulmaan max 1x170kg. Atg-kyykystä en tiedä kun jostain syystä alaselkä hermostuu siitä niin helkutisti, jalkaprässiä kanssa suosinut tuon takia missä tehnyt sarjaa viimeksi 8x320kg. Ikää on tosiaan 23 vuotta.

Salilla tullut käytyä nyt semmonen 3kk 3kertaa/vko yksjakosella ohjelmalla mikä tuolta aloittelijoiden osiosta löytyy. Pituutta löytyy n. 183cm ja lähtöpaino oli varmaan n. 85-86kg, nyt painoa aamusin ehkä kilo tai kaks enemmän ja rasva% jonkun wikipedian kaavan mukaan 19, että läskiä on ja eroon pitäs päästä, mutta kun ei vaan taho onnistua.. Kehitystä on kyllä painoissa tullut (peilissä sit vähemmän :D), tässä jotain mitä on tullu seurattua:

- penkki: 50-55kgx1 -> 80kgx1, 60kgx10, 70kgx3
- prässi: 100kgx12-15 -> 130-140kgx12-15 (arvio)
- leuat: 0 -> 2 :D

Ei ole oikein muita tullut seurattua/ei jaksa muistella, mutta viime viikolla tuli mavea kokeiltu kavereiden kanssa kylän "salilla" (en normaalisti salilla mavea tee kun polvet melko huonot..), 140kg oli maximi mitä tankoon sai ja menihän se ja melko kevyeen (tekniikka tietty ei mikään priima, mutta kumminkin polvet koukussa ja tanko polvien alapuolelle ja jaloilla nosto), harmittaa kun ei saa enempää painoja.. :(

Mutta siis, tavotehan ois saada tuo pömppis mielellään kesään mennessä ja rasvaprossaa pudottaa vaikka 15% tietämille. Pari kiloa kyllä vois painostakin lähteä ja penkistä mennä 5-10kg enemmän kun oma paino. Ruokavaliostahan se on kiinni, mutta kun kotona asuu ja äidille ei päähän mene, että tekis terveellistä ja monipuolista ruokaa niin minkäs teet.. Proteiniia tulee kyllä syötyä mielestäni ainakin suhtkoht riittävästi, rahkaa välipalaks ja iltapalla sit hera80 protskudrinkki ja oon kyllä noihin turhiin hiilareihinkin kiinnittäny huomiota ja jättäny turhat karkkien mässäilyt pois!

no nyt olis 3 kk salitouhuja takana ja dietillä oltu samanaikaisesti

-penkki 100kg->107,5kg (siis maksimi)
-leuat 1->5
-prässi 110->140kg

tosiaan ikää 25 vuotta ja alotus paino 121kg ja nyt 110kg eli ihan tyytyväinen oon diettiin ollu :rock:

Millaisilla kalorimäärillä dados87 olet suurinpiirtein edennyt? Itsellä lähtöpainot etenkin penkissä merkittävästi vähemmän mutta 1kk jälkeen kasvussa kuitenkin. Vyötäröltä lähtenyt 3cm mutta paino pysynyt suht. tasaisena. Reenipäivänä (3 krt vko) 3000 kaloria, lepopäivänä 2000 kaloria ja yksi mättöpäivä per vko.

Millaisilla kalorimäärillä dados87 olet suurinpiirtein edennyt? Itsellä lähtöpainot etenkin penkissä merkittävästi vähemmän mutta 1kk jälkeen kasvussa kuitenkin. Vyötäröltä lähtenyt 3cm mutta paino pysynyt suht. tasaisena. Reenipäivänä (3 krt vko) 3000 kaloria, lepopäivänä 2000 kaloria ja yksi mättöpäivä per vko.

joo tuota mulla oli kalorit aika alhaalla ku alotin ihan jotain 1700-1900 cal. nytte syön jtn 2200cal päivässä..tuo mun dietti on tollanen oma räpellys mikä ei varmasti oo se oikea kenenkään mielestä mutta mulle se sopi tosi hyvin..päivä ruoat on suurinpiirtein tällänen

aamupala- kaurapuuroa 50g ja siihen sekaan raejuustoa 2 ruokalusikkaa ja pieni voi silmä, 2ruispalaa juustolla ja leikkeleellä.n460cal

välipala- banaani n.100cal

lounas-makaronia/riisiä/perunaa 140g ja sitte jtn lihaa esim kanan reisikoipi ilman nahkaa.ja tietenkin vihannekset päälle.. n.550cal

välipala-maitorahka250g ja ananasmurska purkki n.220cal

päivälliseksi-samaa ku lounaaksi tai sitte tonnikalaa ja raejuustoa sekoitettuna ja ite maustettuna jollain.

iltapalaks maito rahkaa ja ananasta.

noista tulee noin 1900cal sitte otan proteiinit ja palautus juomat päälle..ja niden kaloreita en oo tohon nyt laskenu ku laiskuus vaivaa näin aamusta.. tänä aamuna oli paino 107,3 :) niin ja mättöpäivän oon pitäny kerran kahessa viikossa.

En tiedä onks tää nyt iha oikee paikka kysyä, mut ite oon jonku 6kk treenannu ja paino tippunu 86.6kg - 70.5kg (oon 180cm pitkä).
Nyt oon sitte noi kuukauden yrittäny saada lihasmassaa 70.5kg - 73.0kg, käyny joka aamu pienellä lenkillä, viikossa 4 kertaa salilla, 1päivänä jalat, 2päivänä rinta ja hauis, 3päivänä selkä ja olkapäät, 4päivänä nyrkkeilyä ja jotain pientä. (alkulämmöt 10min kuntopyörä, 10min soutulaite ja 6x20 vatsoja osa vatsoista lisäpainoilla, nämä siis joka kerta alkuun)
Tulokset on sitte tämmöstä:
penkki 1x63kg
kyykky 2x96kg (enempää en oo kokeillu)
mave 8x80 (yhden kerran vasta kokeiltu)
kuntokasvanu ihan roimasti mutta oisko kellään antaa neuvvoja tai korjata jossain??, kun tuntuu että jaloissa saa paljon tuloksia mutta ylävartalo ei pysy perässä.

Moro,

32v mies, joka ei ole aiemmin tehnyt mitään järjestelmällistä treeniksi laskettavaa. Treeniä nyt 4kk takana. Siitä 1,5v taaksepäin keskimäärin 25kg painonpudotus vhh:lla suoritettu, + tupakoinnin lopettaminen. Lähes koko 2000-luku mentiin +110kiloisena, "mitä sattuu" ruokavaliolla. Nyt speksit on 183/92kg, ja paino pysynyt koko treenaamisen ajan suurinpiirtein samana. Eli rasvaa on lähtenyt vielä entisestään, peilikin sen tosiaan kertoo..

Ekat 1,5kk vedin SS:ää, mutta vaihdoin sen jälkeen G6:seen kun alkoi piriformis vaivaamaan kyykkyjen takia että sai hieman painoja pois. Sillä on nyt siis menty siitä asti, kyykyssä vuoroteltu etu- ja takakyykkyä. Nyt ei enää pakarakaan vaivaa (käyn hierojalla 1krt/kk) ja tulee satunnaisesti sovellettua tota treeniä 5- 10-sarjojen välillä, eikä enää oo ongelmia noissa 5toiston sarjapainoissakaan. Satunnaisesti myös 1-2krt/2vk mavea kyykyn tilalla ja soutua leukojen tilalla. Olkapäät ei tossa meinannut palautua enää muutama viikko sitten. Päätin kokeilla treeniä järjestelmällisesti 3vrk väleillä, ja nyt kehitys ja palautuminen tuntuisi paljon paremmalta.

Jotain sarjapainoja:

kyykky 5x35 --> 10x70
penkki 5x50 --> 7x80/15x55
mave 5x55--> 5x115
leuat 0-->5

Viikon lomareissu tulossa ensi viikolla, jonka jälkeen pitäisi aloittaa jonkin sortin mahanpoistokausi kesää ajatellen, kun sitä vatsaa vielä tuppaa olemaan. Tässä vielä pohdiskellaan sitä järkevintä tapaa suorittaa se. Mielipiteitä?

Tekisi mieli myös kokeilla samalla ajanjaksolla 20 pull-ups leuanvetosettiä ihan mielenkiinnosta.

Kivaa puuhaahan tämä tosissaan on, olis voinut hoksata kyllä muutama vuosi aiemmin tämän...

3kk salilla kohta käyty, en millään ohjelmalla ja mietin pitäiskö tässä kohta semmonen ottaa...:)

Asiaan: pituus 178, paino 66kg, olen kokeillut pelkän maven ja se oli 1x140kg ( ilman vyötä ) noin kk sitten.

Tulos on surkea, mutta sillon jouluna meni vain 5x55, että olen ihan tyytyväinen.
Kysyn miten etenisin? Olen tehnyt maven tyyliin kerran viikossa, että riittääkö? :confused:

EDIT: unohdin, että ikä 15v :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom