Tuloksesi 6kk treenaamisen jälkeen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dexma
  • Aloitettu Aloitettu
Miten vaa, kyllä mä koulussa olin salilla käyny ennen ku aloin kunnolla käymään.

Eikä toi oo mikää kova tulos, olenhan minä aika nuori, enkä vanha korppu :)

3kk salilla kohta käyty, en millään ohjelmalla ja mietin pitäiskö tässä kohta semmonen ottaa...:)

Asiaan: pituus 178, paino 66kg, olen kokeillut pelkän maven ja se oli 1x140kg ( ilman vyötä ) noin kk sitten.

Tulos on surkea, mutta sillon jouluna meni vain 5x55, että olen ihan tyytyväinen.
Kysyn miten etenisin? Olen tehnyt maven tyyliin kerran viikossa, että riittääkö? :confused

EDIT: unohdin, että ikä 15v :D

Suunnilleen siis tuplannu maksimin alle 2kk:n.......just. Ja toi ittensä vähättely kertoo lisää ,vaik vast 15v ootkin.

3kk salilla kohta käyty, en millään ohjelmalla ja mietin pitäiskö tässä kohta semmonen ottaa...:)

Asiaan: pituus 178, paino 66kg, olen kokeillut pelkän maven ja se oli 1x140kg ( ilman vyötä ) noin kk sitten.

Tulos on surkea, mutta sillon jouluna meni vain 5x55, että olen ihan tyytyväinen.
Kysyn miten etenisin? Olen tehnyt maven tyyliin kerran viikossa, että riittääkö? :confused:

EDIT: unohdin, että ikä 15v :D

Jos noin hyvin kehittyy niin kannattaa varmaan jatkaa samaa rataa.

Suunnilleen siis tuplannu maksimin alle 2kk:n.......just. Ja toi ittensä vähättely kertoo lisää ,vaik vast 15v ootkin.

Tuo 5x55 oli sarjapaino ja kokeilin mavea ensimmäistä kertaa, eikä tuloksen tuplaus ole kovin ihmeellistä kun ajattelee, että en sitä ennen ollut urheilua juuri harrastanut. Uskon, että jokaisella nousee aluksi tulokset "hieman" nopeammin ;)

Tuli juuri puolivuotta reeniä täyteen.
Tuloksia: paino/pituus 68--> 80kg/171cm

Pystypunnerrus tangolla 50kg--> 7*70 ja 1*80 istuen
Penkki 75--> 1*120
Ylätalja 70-->6-8*85
Alatalja 75-->6-8*90
Mave 2*150

Hauis lähentelee nyt 40cm alku oli 36cm. Mukavasti saanut aikaa lepo ja ruoka kunnossa.
Nyt vähä junnaa mutta aikaa on!

Suunnilleen siis tuplannu maksimin alle 2kk:n.......just.

Aikaahan tuossa näkyy menneen lähemmäs 3 kuukautta, sitäpaitsi kyykyssä ja mavessa tekniikan oppimisellakin on varmasti suuri merkitys nopeaan kehitykseen alussa. Pelkästään tekniikan parantuminen ekoina treenikuukausina lisää nostotulosta varmasti useilla kymmenillä prosenteilla jos lähtötaso mihin verrataan on se "ekaa kertaa elämässäni mavea kokeilin", niinkuin se aloittelijalla on.

treeniä nyt jo reilu 8kk takana mutta kuitenkin...

alkupaino n.72kg

penkki 6x40
kyykky 7x40
mave 5x90 5kk sitten
prässi 10x80kg + kelkka

jonkin verran varaa sattoi olla noissa alkupainoissa

nyt paino n.78kg

penkki 1x80kg, 4x75kg
kyykky 3x90kg
mave 4x115kg
prässi 12x190kg + kelkka

Nyt alkaa olemaan yhtäjaksoista treeniä se 6kk täynnä... takana on sellasia 3-6kk jaksoja jotai 4 viimisen 10v ajalta... Alaselkä mulla on sen verran huonossa hapessa ollu viime vuosina, että esim ala-taljaa en ole nyt tehnyt lainkaa, kulmasoutua harvoin ja pienillä painoilla, kyykyt teen atg:nä, ja mavea tein tänään vasta ekan kerran.

Pituus on 191cm ja paino nyt jotai 81, mikä on kilon verran vähemmän siitä kun alotin, eli paino on pysynyt samana/laskenut ehkä vähän.

Penkki: 2x70 --> 2x100
Kyykky/atg: 1x55 --> 1x80
Mave: ???? --> 1x100
Leuat: 5 --> 12

Ihan kiva että tosta mavesta sai edes ton 100 ekalla kerralla, ni saa sen ton penkin ohi samantie :D

Ekat 2 kuukautta meni ns. tutustuessa saliin,nyt puolivuotta kunnollista treeniä takana. Ohessa myös vapaaottelu harrastuksena.
Pituutta n. 175
oma paino 56->71,rasvat pyörii 8-10%

Tulokset:
Penkki max 60->83
kyykky 40 x 8 ->105x 8
jalkaprässi 200x5->300x5
hauiskääntö scotissa mutkatangolla 20x6->45x6
Ranskalainen punnerrus 20x6->40x6
ylätalja 30x6->65x6
alatalja 30x6->80x6
leuanveto 3x->20x
dippi 2x->15x
penkkipunnerrus käsipainoilla 10x6->28.5x10
kulmasoutu käsipainolla 15x6->35x8
vinopenkki smithissä 30x12->55x12
pystypunnerrus käsipainoilla 10x8->21x10
kulmasoutulaite 15 puolella x 6-> 50 puolella x 6

Omaan kehitykseen tyytyväinen!

Melkosia tuloksia täällä jengi tahkoaa puolen vuoden treenillä, onko teillä kaikilla joku pt piiskaamassa salilla vai maitorahkallako vedätte? :O Saapa nähdä millaset tulokset itsellä on, elokuussa tulee 6kk salitreeniä täyteen :) Nyt on 3kk treenattu ja sarjapainoissa päästy mukavasti ylöspäin.

Melkosia tuloksia täällä jengi tahkoaa puolen vuoden treenillä, onko teillä kaikilla joku pt piiskaamassa salilla vai maitorahkallako vedätte? :O Saapa nähdä millaset tulokset itsellä on, elokuussa tulee 6kk salitreeniä täyteen :) Nyt on 3kk treenattu ja sarjapainoissa päästy mukavasti ylöspäin.

Heh niinpä. Tämän ketjun perusteella omalla salillani käy enimmäkseen alle puoli vuotta treenanneita.

Toinen mitä ihmettelen on, että jotkut penkkaa ja kyykkää lähes samoilla sarjapainoilla. Ilmeisesti tämä 6 kuukautta aletaan laskemaan siitä kohdin, kun aletaan treenaamaan muutakin kuin penkkiä ja hauista.

Ekat 2 kuukautta meni ns. tutustuessa saliin,nyt puolivuotta kunnollista treeniä takana. Ohessa myös vapaaottelu harrastuksena.
Pituutta n. 175
oma paino 56->71,rasvat pyörii 8-10%!

Kerro meillekin miten oot onnistunu puolessa vuodessa saamaan 15kg lisää lihasmassaa / muka tommoset rasvat? Ootko bulkannu joku 30 kg, reenannu yötä päivää ja sit dietannu 71 kg:oon. JPG or it didn't happen...

Ja 56 kg vapaaottelijana 3 leukaa, 71-kilosena 20... Aika hyvin on voimat juu kasvanu :)

Yleensä ne treenivuodet nollaantuu heti kun tulee pieni tauko.

Oon ihmetelly kans tätä, tulee hirvee ressi kun kattoo joittenkin tuloksia. Mutta kun tän ketjun selaa melkein kokonaan läpi niin huomaa että se keskiarvo on kuitenkin pääliikkeissä seuraavanlainen:

Pena 1x80-100kg
Kyykky 1x90-130kg
Mave 1x120-160kg

Harva pystyy saamaan enempää rautaa puolessavuodessa, ellei kyseessä ole joku todellinen lahjakkuus, läski, joku joka aloittaa uudestaan salilla tauon jälkeen tai virtuaalipippelin kasvattaja.

Yleensä ne treenivuodet nollaantuu heti kun tulee pieni tauko.

Niinpä. Sinäänsä on ihan mielenkiintoista lukea muustakin kehityksestä kun "oikeasta" ekan puolen vuoden, mutta se pistää kyllä pikkusen vituttamaan että tässäkin ketjussa on ollut varmaan kymmeniä jotka ensin ilmoittavat "ekan 6kk tulokset" ja sitten vasta kun aletaan epäilemään ilmenee että onhan siellä salilla käyty todellisuudessa jo 3 vuotta. Jos jotain sali/voimatreenitaustaa on, niin mainitkaa ne ihmeessä jo siinä ensimmäisessä viestissä.

Reipas 4kk treeniä takana, 6kk salin alottamsesta. Oikeestaan koko ajan oon tehny G6:sta. Ennen salia ei tullut hirveästi liikuttua.

Penkki 4x50kg--> 1x87,5kg
Kyykky ?----> 3x10x70kg
Mave ?---> 2x8x80kg
Leuat 3x6xop--> 3x10xop

Ja paino 75kg--> 82kg, pituttaaa 182cm.

En tiedä, ehkä hieman hidasta kehitystä ollut kun katselee muiden tuloksia.
Kappas, tämä löytyi.

Tällä hetkellä 4kk tauon jälkeen 5kk reeniä alla ja näyttää seuraavalta:

Penkki 105kg kyykky 130kg atg mave 175kg

On siis ihan eri asia aloittaa täysin nollista kuin tauon jälkeen. Näin esimerkkinä

Kerro meillekin miten oot onnistunu puolessa vuodessa saamaan 15kg lisää lihasmassaa / muka tommoset rasvat? Ootko bulkannu joku 30 kg, reenannu yötä päivää ja sit dietannu 71 kg:oon. JPG or it didn't happen...

Ja 56 kg vapaaottelijana 3 leukaa, 71-kilosena 20... Aika hyvin on voimat juu kasvanu :)

Aloitin vapaaottelun sekä puntin molemmat samaanaikaan syyskuussa. Rasvat meni alakanttiin kivasti epähuomioissani,n. 12-13% on rasvat. 3 jakoisella ohjelmalla treenannu viimeisen 6kk ja ruokavalio meni täysin uusiksi kun tein tämän "elämäntapamuutoksen". Lisäravinteinä käyttänyt ennen harjoitusta otettavaa kreatiinia useamman kuukauden sekä mass gaineria palauttavana. Paino oli n. 74 ja nyt pudottanut lähemmäs 3 kiloa.
Olen muutenkin kasvavassa iässä, vajaa 18 mittarissa.

Pena 1x80-100kg
Kyykky 1x90-130kg
Mave 1x120-160kg

Tuossa ois hyvät ja järkevät tavoitteet itsellekkin. Sinänsä nuilla painoilla nyt ei niin väliksi minulle ole, mutta kivahan se on jollakin mittarilla tarkastella omaa kehitystään :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom