Tuloksesi 6kk treenaamisen jälkeen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dexma
  • Aloitettu Aloitettu
Itsellä nyt 10kk vääntöä takana. Ensimmäiset 9kk lähinnä kehoilua, nyt viimeisin kuukausi voimailua takana ja sillä jatketaan. Voimatasot eivät siis ole aivan älyttömästi nousseet - ulkonäkö on kyllä muuttunut huomattavasti. Paino on nyt 80kg, kun aloittaessa 78kg. Alimmillaan kun nuo "läskit" rupesivat lähtemään paino oli 72kg. Nyt sitten lihalla otettu takas.

Radikaalein muutos varmaankin penkissä: 60kg -> 100kg.

Noniin itsellä treeniä takana aika tarkalleen 7kk, joista aktiivista n.6kk johtuen innostuksen hetkellisestä lopahtamisesta keväällä. Treenistä sen verran, että aluksi "treeni" koostui penkki-hauberi-vatsat -tyylisestä nitkutuksesta millä varmasti moni muukin mun ikänen junnu on alussa treenannut, mutta onneksi siitä sit tulin järkiini ja aloin treenaamaan koko kroppaa, ensin Arskan G6:lla pari kuukautta ja siitä eteenpäin omalla 1-jakoisella. :) Ikää on 16v, pituutta löytyy 178cm ja paino on noussut sellaiset 8kg aloittamisesta (61-->69kg). Nollista siis lähettiin liikkeelle, ja tuloksia on tullut seuraavanlaisesti:

Kyykky: 3x10x20kg -> 3x8x50kg, maximia en ole kokeillut
Penkki: 3x8x30kg -> 3x5x62,5kg (7x62,5kg menee), maximi 45kg -> 75kg
Leuanveto: myötäote 2 -> 12, vastaote 2 -> 15
Hauiskääntö: 5x12x7,5kg -> 3x10x15kg
Dipit: 8 -> 17
Kulmasoutu kp: 3x10x15kg -> 4x15x20kg
[Maastaveto (tehny vasta n. 1kk)]: 3x6x50kg -> 3x8x60kg, maximia en ole kokeillut

Ja eka posti lähtee tästä. Jääkiekkotaustaa löytyy kymmenen vuoden takaa ja satunnaisia muutaman kuukauden salipätkiä vuosien varrelta. Nyt tuo puoli vuotta tärähti täyteen aktiivista 3-4 kertaa viikossa reenailua. Pituus 172. Painoa aluksi oli 80 pintaan joka nousi muutaman kilon tasaisesti treenin alettua. Nyt olen pudottanut tuon kolme kiloa pois takaisin kahdeksaan kymppiin. Toivotaan että läskiä lähteny... Olen yrittänyt parhaani mukaan muilta lunttaamalla reenata koko kehoa.

Aluksi tietenkin kokeiltiin penaenat jotka oli alkuun 80 ja nousi puolessa vuodessa 115 hyvänä päivänä, 110 menee aina.

Mavessa ja kyykyssä en oikeastaan ole ykkösmaksimia kokeillut mutta eilen maven viimeinen sarja oli vitonen 130Kg, tosin remmejä käyttäen kun ei enää pysynyt ilman näpeissä. Kyykkyä teen yleensä aika kovan prässilämmittelyn jälkeen jälkeen 5x5x80.

Leukoja sain aluksi 10 ilman lisäpainoa todella hikisesti. Nyt teen 5x5 kympin lisäpainoilla aika lyhyillä palautuksilla, en oo kokeillu ilman painoja enkkaria.
Dippejä tuolla kympin lisäkiekolla 5x6, saattas mennä enemmänki. Pystypunnerruksen viimeinen 5x5 sarjan vitonen on mennyt 50Kg:llä. Kevyemmästä lähtien ja 2,5Kg aina lisäys. Siinäpä niitä.

Onkohan tässä kuinka huono suhde kaikkien noiden liikkeiden välillä, eli meneekö jotain turhan vähän verrattuna johonkin muuhun? Jos joku osais valistaa...?
Treenaan nyt sen neljä kertaa viikossa suunnilleen niin että 1. Pena, Pystäri, haba 2. Selkä 3. Toinen liike rintaan, ojentaja, vähän kylkiä ja vipareita takaolkapäille. 4. Jalat
Kuinka paskalta kuulostaa?

Vaikka allekirjoittanut on kauan ollut rekisteröitynä pakkikselle niin sali touhuja ei pahemmin ole tullut aiemmin tehtyä, vaikka ohjelmaa vinguttu jne.
Urheilutausta lähinnä vapaaottelusta mutta nyt käynyt puolivuotta salilla ajatuksen ja ohjelman kanssa, aiemmin käynyt silloin tällöin jolloin (1-2 krt / 2kk) ja mennyt ihan pelleilyksi, vältellyt epämukavia liikkeitä vapailla painoilla, mutta viime vuoden lopussa otin itseäni niskasta kiinni, tässä tuloksia;

penkki : 2x6 @ 40 kg -> 5x3 90 kg maximi bout 100 kg

pystypunnerrus: 3x6 @ 30 -> 4x8 50 kg maximi 65 kg

(työntävät liikkeet itselleni hankalia, kiitos yliliikkuvan kiertäjäkalvosimen joka kipeytyy helposti mutta yrittänyt maltillisilla painoilla hitaasti mennä eteenpäin)
dipit 5x3 -> 5 x 15 , kehonpaino

leuat 1 -> 5 x 10-12 , myötä ja vastaotetta vuorotellen

Mave 4x6 70kg-> 5x5 150 kg , maximi 185 kg

kyykky ( atg) 3x6 @ 60 kg -> 5x4 135 kg . ykkösestä ei hajua.

Rive 4x4 30 kg -> 5x4 75 kg

ja paino mennyt 108 -> 86 , ehkä olis tullu kehitystä voimailussa paremmin, mikäli ei olis dieetillä koko aikaa , mene ja tiedä. Onneksi suunta on vain ylöspäin :)

Salilla käynti on mulle toinen harrastus, lähinnä tukemaan kamppailulajeja mutta kyllä tässäkin on jonkinlaisia tuloksia tullut.

Millaisella ohjelmalla olet treenannut ? Mave noussut ainakin tosi hyvin :rock:

Aluksi tuli tahkottua 3-jakosel tyylillä vetävät , työntävät , jalat . . Nyt tehnyt keväästä asti 5/3/1 ohjelmalla ja hyvältä tuntuu edelleen , tässä ohjelmassa eteneminen hidasta mutta varmaa , tulen suosimaan tätä jatkossakin :)

Aloitusvitoset taisivat olla jotain tätä luokkaa

Penkki 30
Kyykky 40
Mave 50
Pystypunnerrus 20

11 viikon SS-treenin jälkeen
Penkki 57,5
Kyykky 87,5
Mave 115
Pystypunnerrus 37,5

Paino 85 -> 95

Tuon jälkeen motivaatio katosi kesän myötä ja treeni jäi. Nyt uutta nousu hakemassa noin kuukauden taustalla. Paukkuja pitäisi olla vielä ylöspäin, mutta joku nyt tökkii, kun ainoastaan punnerruksessa olen päässyt eteenpäin.

Tässä oli kyllä nyt 4kk reaalikehitys. Sori off-topic.

Okei, eli tälläset maksimit mulla:

Penkki 110
Kyykky 195
Jalkaprässi 310

En tiedä tuntuuko se vaan siltä, vai pitäiskö mun panostaa hieman enemmän yläkroppaan kun noita tuloksia kattoo?

Kaikki aika puhtaita, tosin kyykkyä en käyttänyt ihan alhaalla vaan noin 90 asteen kulmassa, saan parhaan tuntuman ja poltteen tolla tavalla eikä selkä taitu niin herkästi.

Reilu 5kk treeniä takana, joista ekat 4kk kotona, jolloin treenasin penkkiä, kyykkyä, kulmasoutua ja rinnallevetoja. Nyt viimeisen kuukauden kun oon omistanu salikortin oon tehny elaston 2-jakoista, paitsi penkkiä omalla tekniikalla, esim. 100kg 2x2, 90kg 1x5, 80kg 3x5, 70kg 1x8, 60kg muutama terävä ja nopea nosto verryttelyks. Ja ai niin, ekat 2,5kk mentiin reiluilla miinuskaloreilla, vedin muunmuassa velocity dieettiä muutaman viikon.

Itellä 10kk treenin jälkeen,

Penkki 72,5-->110
Kyykky 10x60-->6x120
Mave 6x75-->6x130

Painoa oli treenin alussa 84kg, mies niinkuin pullataikina :) puolen vuoden jälkeen 74kg ja nykyisellään 76-77 hujakoilla..ja tulokset senkuin nousevat :)

Penkki 110
Kyykky 195
Jalkaprässi 310

En tiedä tuntuuko se vaan siltä, vai pitäiskö mun panostaa hieman enemmän yläkroppaan kun noita tuloksia kattoo?

Kaikki aika puhtaita, tosin kyykkyä en käyttänyt ihan alhaalla vaan noin 90 asteen kulmassa, saan parhaan tuntuman ja poltteen tolla tavalla eikä selkä taitu niin herkästi.

Reilu 5kk treeniä takana, joista ekat 4kk kotona, jolloin treenasin penkkiä, kyykkyä, kulmasoutua ja rinnallevetoja. Nyt viimeisen kuukauden kun oon omistanu salikortin oon tehny elaston 2-jakoista, paitsi penkkiä omalla tekniikalla, esim. 100kg 2x2, 90kg 1x5, 80kg 3x5, 70kg 1x8, 60kg muutama terävä ja nopea nosto verryttelyks. Ja ai niin, ekat 2,5kk mentiin reiluilla miinuskaloreilla, vedin muunmuassa velocity dieettiä muutaman viikon.
Ei mun mielestä ainakaan oo tarvetta panostaa yläkroppaan. Kovaa treeniä vaan!
Kyykystä ; Ass to grass. Itsellä kasvo reidet tosi paljon kun lopetin sen 90 asteeseen kyykkäämisen ja menin ihan alas.

Penkki 110
Kyykky 195
Jalkaprässi 310

Kova kyykky treenitaustaan nähden! :)

sen tarkemmin tietämättä voi melko varmasti sanoa että kyseessä ei ole kyykky vaan pyllistys

kyllä se vaan tais kyykky olla, joskaan ei riittävän syvä kisoihin mutta enemmän silti kuin pyllistys... mulla on aina ollu aika vahvat jalat. joskus ennen tehnyt työntöä ja tempausta, kun joku tuossa kyseli treenitaustaa.

Just noi "ei riittävän syvä kisoihin mutta..." ja "en mennyt ihan pohjaan mutta..." ja "noin 90 asteen kulmaan" kertoo just sitä, salilla pyllistellään ja intternettiin tullaan vähän pyöristeleen lukemia :D

Just noi "ei riittävän syvä kisoihin mutta..." ja "en mennyt ihan pohjaan mutta..." ja "noin 90 asteen kulmaan" kertoo just sitä, salilla pyllistellään ja intternettiin tullaan vähän pyöristeleen lukemia :D

Ja tolla kyykyllä pitäisi alkaa jo jos tuo prässi tulos on maksimi (kuka niitä kokeilee?) painot loppua useimmista laitteista (450-550kg). Oma surkea kyykky on 150-160 kg väliin, mutta tälläisen pyramidin kaseja olen vetänyt kyykyn jälkeen prässissä lyhyillä palautuksilla : 8x195-245-285-325-365kg.

Okei, sori jos joku otti itteensä. Menen nyt nurkkaan yksin häpeämään ja lopetan keulimisen täällä interwebissä. Oikeesti, sori.

alottaessa 74kilosena jotaki tällasta

penkki 60
kyykky 80
mave 110

6kk jälkee n. 81kg? en muista tarkalleen mut läskiähän tosta suurin osa

penkki: ei ranteet kestäny enää yli 80 ja loppu sit siihen tangolla tekeminen
kyykky: 120
mave: 170

aika iso ero mavella ja kyykyllä entiä miks? tähän päivään mennessä ero on vaan kasvanu lisää vaikka tekniikat kyllä kunnossa ihan ammattilaisenkin mielestä

^Larry, eikai tossa nyt mitään hirveen kovaa eroo oo... Riippuu tietysti välityksistä (selän, käsien ja jalkojen suhde), urheilulajeista mitä on reenannu ja jne jne

itellä 70kg painoo ja:

kulmasoutu 3x6 80kg
leuat 3x6 25kg lisäpainoilla (imo kovin tulos omista rävellyksistä :P)
penkki 1x95kg

kyykky about 110 - ihan vituttaa kun olin ruvennu tekemää 90 asteen "KYYKKY" nitkutuksia ties mitä korkoja kantäpäitten alla ja huhhuijaa, eipä vaan kukaan tullu ikinä korjaamaa... ennemminki päin vastoin (meidän salillahan ei kyykkyä tehä, huvittavaa kun kamppailulajiareena :DD) Nyt ilman mitään korkoja ja reiden yläpinta vaakatasossa maan kanssa tippu sarjapainot -> 40kg... onhan sitä vähän erilainen polte!! huhhuh

mave 1x 130

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom