tulevaisuuden lapset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ADEBIS
  • Aloitettu Aloitettu
Lapsen saamisesta yritetään tehdä kansalaisoikeus.

Konservatiivinen ihminen sanoisi, että lapsi on kahden ihmisen välisen rakkauden ultimate ilmentymä.

Ylipäänsä keinohedelmöitykset, yms on hieman ota rahat, mä otan lapsen, tyylistä toimintaa. Jos on paha olla, otetaan pilleri. Jos halutaan lapsi, niin toimitaan melkein samalla logiikalla.

Eikä tässä ole nyt kyse mistään, että homojen tai yksinäisten ei pitäisi jatkaa sukuaan, koska seuraavalle sukupolvelle voi käydä samoin.

No baby, no cry.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eipä kai, jos et halua. Ymmärrän kyllä kantasi.

EDIT:

Lisätään nyt vähän vielä. Mun mielestä se nyt ei kuitenkaan kerro emotionaalisesta puolesta niin paljoa,
että on sopiva vanhemmaksi, jos vaan kykenee helposti löytämään kumppanin/kumppaneita.
Ei kerrokaan. Mutta että ei kykene ollenkaan, kertoo. Vähän sama juttu kuin se, että ei tapa syyttä ketään, ei vielä kerro ihmisestä kovin paljon. Se taas tapaa kertoa, jos tappaa.

Olen siis kanssasi samaa mieltä.

Ja jatkan Modifiedin komppaamista. Mulla on rytmitaju kohillaan.

Konservatiivinen ihminen sanoisi, että lapsi on kahden ihmisen välisen rakkauden ultimate ilmentymä.

Ylipäänsä keinohedelmöitykset, yms on hieman ota rahat, mä otan lapsen, tyylistä toimintaa. Jos on paha olla, otetaan pilleri. Jos halutaan lapsi, niin toimitaan melkein samalla logiikalla.

Eikä tässä ole nyt kyse mistään, että homojen tai yksinäisten ei pitäisi jatkaa sukuaan, koska seuraavalle sukupolvelle voi käydä samoin.

No baby, no cry.

Aamen :thumbs:

Edit. No voihan! Ei kuulemma saa aamennella, jos ei oo uskovainen. Ei sitten :david:

Mitä se kertoo yheiskunnasta jos ajatellaan, että lasta voin rakastaa ehdoitta, mutta en miestä/naista. Kuitenkin kumppanin voisi olettaa olevan jopa lasta tärkeämpi.

Minusta tämä on tavallaan luonnollista. Lapset tarvitsevat huolenpitoa, kun aikuinen pystyy huolehtimaan itsestään. Rakkaus lapsiin on siis hitaasti aikuistuvalle ihmislajille säilymisen kannalta tärkeä ominaisuus.

Aikuiselta voi myös mielestäni odottaa enemmän. Jos kumppani pettää tai on väkivaltainen, pidän eroa järkevänä. Lapsetkin saattavat olla hankalia, mutta silti heistä kasvaa yleensä yhteiskuntakelpoisia ihmisiä kunnon huolenpidolla.

Toisaalta voin kuvitella, että toimivassa suhteessa kumppani voi tuntua lapsiakin tärkeämmältä ja rakkaammalta. Toivoisin löytäväni tällaisen kumppanin, jonka kanssa vanheta yhdessä, mutta tiedän, ettei kenenkään kanssa voi olla 100% varma. Parisuhteet voivat päättyä, mutta vanhemmuus kestää läpi elämän.

No baby, no cry.

Idealisti tuon luullakseni sanoisi. Enpä usko, että likimainkaan jokainen lapsi kokee olevansa rakkauden ultimate ilmentymä. Tai että äiti ja isi kohtelisivat lapsia rakkauden ultimate ilmentyminä.

Paskoja vanhempia on vaikka muille jakaa. Om lesbiska kvinnor ovat hyviä vanhempia niin mikä ettei, jos verrataan vaikka Runkku Ramiin joka hakkaa vaimoaan ja lapsiaan.

En tiedä sitten olisiko parempi ratkaisu kastroida Runkku Rami.
Tosin tällaista politiikkaa harjoittavassa valtiossa en haluaisi elää...
Että ehkä mieluummin tuo jokseenkin vapaa keinohedelmöitys, jos näistä kahdesta pitäisi valita.

Minusta tämä on tavallaan luonnollista. Lapset tarvitsevat huolenpitoa, kun aikuinen pystyy huolehtimaan itsestään. Rakkaus lapsiin on siis hitaasti aikuistuvalle ihmislajille säilymisen kannalta tärkeä ominaisuus.

Aikuiselta voi myös mielestäni odottaa enemmän. Jos kumppani pettää tai on väkivaltainen, pidän eroa järkevänä. Lapsetkin saattavat olla hankalia, mutta silti heistä kasvaa yleensä yhteiskuntakelpoisia ihmisiä kunnon huolenpidolla.

Toisaalta voin kuvitella, että toimivassa suhteessa kumppani voi tuntua lapsiakin tärkeämmältä ja rakkaammalta. Toivoisin löytäväni tällaisen kumppanin, jonka kanssa vanheta yhdessä, mutta tiedän, ettei kenenkään kanssa voi olla 100% varma. Parisuhteet voivat päättyä, mutta vanhemmuus kestää läpi elämän.

Tällä tekstille sanoisin ennemminkin Amen, kuin noille aiemmille.

Idealisti tuon luullakseni sanoisi. Enpä usko, että likimainkaan jokainen lapsi kokee olevansa rakkauden ultimate ilmentymä. Tai että äiti ja isi kohtelisivat lapsia rakkauden ultimate ilmentyminä.

Paskoja vanhempia on vaikka muille jakaa. Om lesbiska kvinnor ovat hyviä vanhempia niin mikä ettei, jos verrataan vaikka Runkku Ramiin joka hakkaa vaimoaan ja lapsiaan.

Maailma on täynnä paskoja vanhempia. Ottaisin puolelta porukasta pois oikeuden lisääntyä, jos se mun käsissä olisi. Mutta eihän me voida niinkään ajatella, että kun kerta paskoja vanhempia muutenkin on niin mitä sitten vaikka niitä tulis lisää. Päinvastoin, yritetään miettiä miten saadaan paskojen vanhempien määrää vähennettyä, eikä ainakaan tehdä niitä enempää.

Maailma on täynnä paskoja vanhempia. Ottaisin puolelta porukasta pois oikeuden lisääntyä, jos se mun käsissä olisi. Mutta eihän me voida niinkään ajatella, että kun kerta paskoja vanhempia muutenkin on niin mitä sitten vaikka niitä tulis lisää. Päinvastoin, yritetään miettiä miten saadaan paskojen vanhempien määrää vähennettyä, eikä ainakaan tehdä niitä enempää.

Ei mun pointti ollu tommonen hälläväliä-asenne. :)
Kirjoitin ehkä hieman epäselvästi siis.

En tiedä, tuleeko esim. lesbopareista merkittävää määrää lisää paskoja vanhempia. Voi olla, että tulee. Voi olla että päinvastoin.

[
Toisaalta voin kuvitella, että toimivassa suhteessa kumppani voi tuntua lapsiakin tärkeämmältä ja rakkaammalta. Toivoisin löytäväni tällaisen kumppanin, jonka kanssa vanheta yhdessä, mutta tiedän, ettei kenenkään kanssa voi olla 100% varma. Parisuhteet voivat päättyä, mutta vanhemmuus kestää läpi elämän.[/QUOTE]

Tuota, tarkoitatko todellakin, että parisuhde on tärkeämpi kuin suhde omaan lapseen?
Rohkenen olla eri mieltä! Tokihan on lastenkin kannalta hyvä, että vanhempien parisuhde toimii, mutta en siltikään laittaisi parisuhdetta lapsien edelle. Parisuhde voi loppua milloin vain syystä tai toisesta, mutta suhde lapsiin on elinikäinen, halusi sitä tai ei. Uuden parisuhteenkin voi aloittaa, tarkoittaako lauseesi sitä, että tuolloin uusi parisuhde menee lasten edelle tässäkin tapauksessa?
Kyllä mielestäni suhde lapseen on pirunmoisesti tärkämpi kuin suhde omaan kultaan, niin ihana kuin nyt sattuu olemaankin. Ja kyllä omat lapset tuntuvat rakkaammalta kuin mikään tällä planeetalla, niin se vaan menee.

[

Tuota, tarkoitatko todellakin, että parisuhde on tärkeämpi kuin suhde omaan lapseen?
Rohkenen olla eri mieltä! Tokihan on lastenkin kannalta hyvä, että vanhempien parisuhde toimii, mutta en siltikään laittaisi parisuhdetta lapsien edelle. Parisuhde voi loppua milloin vain syystä tai toisesta, mutta suhde lapsiin on elinikäinen, halusi sitä tai ei. Uuden parisuhteenkin voi aloittaa, tarkoittaako lauseesi sitä, että tuolloin uusi parisuhde menee lasten edelle tässäkin tapauksessa?
Kyllä mielestäni suhde lapseen on pirunmoisesti tärkämpi kuin suhde omaan kultaan, niin ihana kuin nyt sattuu olemaankin. Ja kyllä omat lapset tuntuvat rakkaammalta kuin mikään tällä planeetalla, niin se vaan menee.[/QUOTE]

:worship:

Näin pitää olla.

TTTP:ltä hyvää tekstiä myös.

V*tuttaahan se että tuo laki meni läpi mutta voihan se vaikka pelastaa suomalaiset sukupuuttoon kuolemiselta...Ei moni muija kuitenkaan uskalla valita yksinhuoltajuutta koska lapsissa on niin paljon hommaa ja lesbosuhteet taas ei oo kovin kestäviä tai yleisiä eli kyllä miehillä varmasti vielä pesää riittää...

;)

Kyllä mielestäni suhde lapseen on pirunmoisesti tärkämpi kuin suhde omaan kultaan, niin ihana kuin nyt sattuu olemaankin. Ja kyllä omat lapset tuntuvat rakkaammalta kuin mikään tällä planeetalla, niin se vaan menee.

Korostettakoon viestini viimeistä lausetta: "Parisuhteet voivat päättyä, mutta vanhemmuus kestää läpi elämän." Muunkin tekstin saa toki lukea uudestaan.

Minulla ei ole lapsia, eikä parisuhdetta, joten en pysty vertaamaan rakkauden määrää. Olen kuitenkin kuullut useasta henkilöstä, joille kumppani on ollut rakkaampi, ja silti he ovat huolehtineet hyvin lapsistaan. Jos minulla on joskus lapsia, huolehdin heistä vaikka mitä tapahtuisi.

Kyllä mielestäni suhde lapseen on pirunmoisesti tärkämpi kuin suhde omaan kultaan, niin ihana kuin nyt sattuu olemaankin. Ja kyllä omat lapset tuntuvat rakkaammalta kuin mikään tällä planeetalla, niin se vaan menee

Joo tällainen ajattelutapa onkin käsikirjoitus tulevaan avioeroon joihin suurin osa liitoista päättyykin.

Mielestäni taas lasten pahoinvointiin voisi yhtenä hyvänä syynä olla se, että lapsia tehdään hetken mielijohteesta tai halutaan hellittäviksi kuin lemmikkejä, ja lapset voivat sitten pahoin seuratessaan sivusta kun kaikki äidin/iskän kultsit ovat tärkeämpiä kuin oma lapsi.
Mitä sitten, jos se maailman tärkein ihminen löytää toisen?
Kyllä minä näen tehtäväni vanhempana olevan tärkeämpi ja arvokkaampi kuin aviopuolisona. Mieheni tuskin on riippuvainen minusta samoin kuin pieni lapsi.
Kaiketi ajattelutapani on jotenkin vanhoillinen, kun ajattelen vanhempi-lapsisuhteen olevan tärkein ja parisuhteen tulevan hyvänä kakkosena. En muunlaista järjestystä kahden lapsen äitinä ja yhden lapsen äitipuolena voi ajatellakaan.

Toisaalta keskustelu siitä kuka on tärkein tai kuka ei ole tärkein on aika irrelevantti. Nimittäin jos ja kun lapsia on monta, niin eivät kaikki viisi voi tuntea olevansa tärkeimpiä. Tai jos on niin, niin silloin se aviopuoliso voi olla tasan yhtä tärkeä kuin lapsikatras. Eikä se niin mene, että ketä rakastaa eniten ja ketä vähiten.

Toisaalta keskustelu siitä kuka on tärkein tai kuka ei ole tärkein on aika irrelevantti. Nimittäin jos ja kun lapsia on monta, niin eivät kaikki viisi voi tuntea olevansa tärkeimpiä. Tai jos on niin, niin silloin se aviopuoliso voi olla tasan yhtä tärkeä kuin lapsikatras. Eikä se niin mene, että ketä rakastaa eniten ja ketä vähiten.

Tottahan toki, mutta velvollisuudet lasta kohtaan ovat kyllä raskaammat kuin puolisoa kohtaan.
Siitä tässä oli nähdäkseni kyse, eikä siitä ketä rakastaa eniten. Eihän rakkautta millään mittarilla voi mitata, eikä kukaan (ainakin haluaisin uskoa näin) rakasta lastaan kuin vaimoaan/miestään. Mutta suhde lapseen on kuitenkin tärkeämpi, näin itse sen näkisin. Kuten täällä on korostettu, vanhemmuus on elinikäistä ja parisuhde taas välttämättä ei.

Toki kannattaa hieman siis miettiä, kenen kanssa vanhemmuuteen ryhtyy.

TUolla iloisten asioiden parissa juntitellaan ihan off topikkina meitä väärinajattelijoita :D Siihen keskusteluun viitaten sanon vaan, että onhan tuo laki tosiaan ylistys suvaitsevaisuudelle. Jessus, että joku jaksaa vielä suvaitsevaisuudesta jauhaa. Eiköhän tässä maassa suvaita ihan viimeiseen henkäykseen asti. Suvaitaan niin maan perusteellisesti kaikki erilainen ja uusi ja eksoottinen, että kohta saadaan lesboilta, maahanmuuttajilta ja vompateilta(kiitti Tuplis) kysyä lupaa elää normaalia elämää.

Aiijjjaijai kun tuli taas päästeltyä sammakoita (lynkkausta odotellessa). Ja mä olen sentään suvaitsevainen ihminen. Jopa niin suvaitsevainen, ettei mun tarvi nuolla erilaisten perseitä todistellakseni suvaitsevaisuuttani.

Tämä menee ohi aiheen, mutta sanonpa silti. Miksi musta tuntuu siltä, että kaikki naiset on tämän lain puolella. Jotenkin näyttäis, että naisilla on taipumusta ajatella hyvin vahvasti tunteella: "meidänkin äiti on yksinhuoltaja, ja mä tykkään siitä. " "Kaikilla on oikeus..." "Lapset on ihanii..." jne. Tämän pienen otannan perusteella mä taidan jättää naiset äänestämättä eduskuntaan.

Ei herneitä, te ootte kaikki ihania tytöt ja pojat :love: Kunhan mietiskelen.

Kaikki pikku-pallerot on tervetulleita:)

Ton hedelmöityshoidon kanssa vaan tulee tästälähtien pikkuinen ongelma,uuden lain mukaan lapsella on oikeus saada tietää kuka hänen isänsä on.
Suuri osa luovuttajista taas ei missään tapauksessa halua näitä tietoja luovuttaa eteenpäin,hedelmöitysklinikat on tän maininnut tiedoitusvälineissä muutaman kerran.

Tämä menee ohi aiheen, mutta sanonpa silti. Miksi musta tuntuu siltä, että kaikki naiset on tämän lain puolella.

Liityn osittain junttien seuraan. Eli ei kaikki naiset ajattele niin.

En ole liikaa pistänyt ajatusta tälle laille, mutta tässä jotain ajatuksia (joita jo tullutkin):

- ei ole mikään sairaus tms jos kaksi naista ei saa keskenään lasta
- sekään ei ole sairaus jos yksinäinen nainen ei saa lasta
- maailmassa on ihan perkeleesti orpoja ja kodittomia lapsia, joita voisi adoptoida
- koska siis maailmassa on ihan sairaasti noita JO syntyneitä lapsia, niin miksi niitä pitää pukata lisää jollain hedelmöityshoidoilla
- miksi aina pitää olla nimenomaan OMA
- yksinäinen nainen/mies voi olla hyvä vanhempi, jopa parempi kuin ihan oikea avo-/aviopari
- kodittomille ja orvoille lapsille toivoisin huolehtivat vanhemmat/vanhemman, olkoon sitten vaikka yksinäinen mies/nainen, lesbo-/homo- tai heteropari
- hedelmöityshoitoja kaipaavia naisia ja lesbopareja on tällä hetkellä hyvin vähän verrattuna muuten syntyviin lapsiin, mutta miten vuosikymmenien päästä? aletaanko ihan oikeasti tehtailemaan lapsia halutuin ominaisuuksin...
- en haluaisi maksaa verorahoistani yksinäisten naisten ja lesboparien
hedelmöityshoitoja, mutta ilmeisesti noita ei veroista maksetakaan??? Mutta jos itse hoitonsa maksavat niin...ei tapa mua
- jos toi laki ei olisi mennyt läpi (vai kaatunut, miten päin se sanamuoto siinä meni) niin olisiko se muka ollut suurikin oikeusmurha

Jos oikein lynkattavaksi haluan niin joskus mietin sitäkin, että miksi edes tavallisille aviopareille annetaan hedelmöityshoitoja (verorahoin?), jos he eivät keskenään vain pysty lisääntymään...adiptioko ei ole tässäkään vaihtoehto vaan pitää saada se OMA. Vaikka eipä tuo kai mitenkään multa ole pois. Ja ymmärrän kyllä sen, että tollasessa perheessä se lapsi on varmasti todella haluttu ja harkittu.

Mutta kuten mm. pat on tässä sanonut, niin joskus tuntuu, että pitääkö jatkuvasti suvaita enemmän ja enemmän asioita kiihtyvään tahtiin... Kohta kaikkea pitää suvaita! Suvaitaan sitten sisarusavioliitotkin jos sisarukset niin kovasti naimisiin haluaa ja haluaa tehdä lapsia...tai suvaitaan että isi haluaa pikku-Maijan kanssa lapsia...Molemmat kärjistettyjä mutta ehkä joku tajuaa. Kai sillä suvaitsevaisuudella jossain pitää olla jotain rajaakin.

Tämä laki ei vielä maailmanmenoa isommin hetkauta, kyse on kuitenkin pienistä määristä ihmisiä, joita se koskee. Mutta mitä seuraa tulevaisuudessa?

Loppuun sen verran, että jutuissani on varmaan helvetisti aukkoja ja epäloogisuuksia. :D

=Angelica-82;1259623]

En ole liikaa pistänyt ajatusta tälle laille, mutta tässä jotain ajatuksia (joita jo tullutkin):

Huomaan, ettet ole liikaa pistänyt ajatusta tälle laille.
- ei ole mikään sairaus tms jos kaksi naista ei saa keskenään lasta
Aivan. Siitä syystä Kela ei korvaa kahden naisen hoitoja.

- sekään ei ole sairaus jos yksinäinen nainen ei saa lasta
Aivan. Ja siitä syystä Kela ei korvaa yksinäisten naisten hoitoja.

- maailmassa on ihan perkeleesti orpoja ja kodittomia lapsia, joita voisi adoptoida
Ja perkeleesti niitä adoptoidaankin. Monet joutuvat odottamaan pitkään ennen kuin saavat adoptiolapsen.

- koska siis maailmassa on ihan sairaasti noita JO syntyneitä lapsia, niin miksi niitä pitää pukata lisää jollain hedelmöityshoidoilla
Koska joistain ihmisistä on jollain tavalla mukavampaa saada oma lapsi.

- miksi aina pitää olla nimenomaan OMA
Ei aina. Yllättävän monet haluavat adoptoida.

- yksinäinen nainen/mies voi olla hyvä vanhempi, jopa parempi kuin ihan oikea avo-/aviopari
Näin on näppylät.

- kodittomille ja orvoille lapsille toivoisin huolehtivat vanhemmat/vanhemman, olkoon sitten vaikka yksinäinen mies/nainen, lesbo-/homo- tai heteropari
Jepulis.

- hedelmöityshoitoja kaipaavia naisia ja lesbopareja on tällä hetkellä hyvin vähän verrattuna muuten syntyviin lapsiin, mutta miten vuosikymmenien päästä? aletaanko ihan oikeasti tehtailemaan lapsia halutuin ominaisuuksin...
Lapsien tehtailu halutuin ominaisuuksin ei taida liittyä tähän lesbopariasiaan mitenkään.

- en haluaisi maksaa verorahoistani yksinäisten naisten ja lesboparien
hedelmöityshoitoja, mutta ilmeisesti noita ei veroista maksetakaan??? Mutta jos itse hoitonsa maksavat niin...ei tapa mua
Ei varmaan tappaisi vaikka maksettaisiin verorahoista.

- jos toi laki ei olisi mennyt läpi (vai kaatunut, miten päin se sanamuoto siinä meni) niin olisiko se muka ollut suurikin oikeusmurha
Joidenkin mielestä olisi ollut, joidenkin mielestä ei.

Jos oikein lynkattavaksi haluan niin joskus mietin sitäkin, että miksi edes tavallisille aviopareille annetaan hedelmöityshoitoja (verorahoin?), jos he eivät keskenään vain pysty lisääntymään...adiptioko ei ole tässäkään vaihtoehto vaan pitää saada se OMA. Vaikka eipä tuo kai mitenkään multa ole pois.
Mä kanssa luulen, että ei ole sulta pois.

Mutta kuten mm. pat on tässä sanonut, niin joskus tuntuu, että pitääkö jatkuvasti suvaita enemmän ja enemmän asioita kiihtyvään tahtiin... Kohta kaikkea pitää suvaita! Suvaitaan sitten sisarusavioliitotkin jos sisarukset niin kovasti naimisiin haluaa ja haluaa tehdä lapsia...tai suvaitaan että isi haluaa pikku-Maijan kanssa lapsia...Molemmat kärjistettyjä mutta ehkä joku tajuaa. Kai sillä suvaitsevaisuudella jossain pitää olla jotain rajaakin.
Mäkin joudun suvaitsemaan kaltaisiasi "ajattelijoita".

Tämä laki ei vielä maailmanmenoa isommin hetkauta, kyse on kuitenkin pienistä määristä ihmisiä, joita se koskee. Mutta mitä seuraa tulevaisuudessa?
Mä luulen, että sinun kannattaa keskittyä aika vakaasti tähän nykyhetkeen ja mielellään aika arkisiin asioihin ja käsitteisiin. Jätä suosiolla tulevaisuuden visiointi muille.

Loppuun sen verran, että jutuissani on varmaan helvetisti aukkoja ja epäloogisuuksia. :D

En minä kyllä huomannut mitään.

Suositut

Back
Ylös Bottom