- Ikä
- 41
:jahas: Kuten itsekin varmasti tajusit se mun pointtini ei ihan ollut siinä, että Raimo ja Riitta voi saada lapsia keskenään pökkimällä toisiaan, kun taas Raimo ja Sven eivät voi. Pointtina oli enemmänkin se, että luonnollisuudesta ja luonnottomuudesta on turha puhua tässä yhteydessä. Samalla tavalla ja jopa pahemmin ne elukat rietastelee keskenään kuin me. Ehkäpä jokainen voisi nyt vain unohtaa sen luonnollisuuden ja luonnottomuuden ja myöntää, että omassa mielessä asia on mitä on (mielipiteestä riippumatta) ja juontaa juurensa siihen, mikä se oma käsitys oikeasta ja väärästä on. Luonnollisuudesta ja luonnottomuudesta voitaisiin repiä perusteluja ja vastaväitteitä vaikka mihin. Kyllä Tupla-J:kin naiskentelisi kaikkia kolmeakymmentä vaimoaan tai harrastaisi kaveri porukassa välillä ystävällismielistä peppuseksiä tervehdyksenä, jos näitä pidettäisiin yhteiskunnassamme normaalina toimintana ja joita on kaikki muutkin jo vuosituhannet harrastaneet. Jos taas homoutta ei olisi missään vaiheessa kyseenalaistettu (Rooman aikaan se taisi olla ihan hyväksyttyä, sitten tuli kristinusko), niin tässäkään ei nyt tapeltaisi yhtään mistään.Tyhmempi vois luulla, että se ei ole enää ihan kulttuurisidonnainen ja keinotekoinen juttu, että kaikki säilyneet kulttuurit ovat miehen ja naisen alulle paneman perheen kulttuureja? Sä varmaan oiot jotenkin tätä mun erheellistä käsitystä.
Mä itse jotenkin olen suorastaan impotentti kokemaan niin, että kaikissa kulttuureissa esiintyvät ilmiöt olisivat kulttuurisidonnaisia eivätkä biologisia.
Ehkä minä olen vain pihalla, mutta tämä on ollut jo aika pitkään tapani ajatella asioita. Jonkinlaista uskonnonvastaisuutta varmaankin.
Riippuu siitä ovatko äiti ja vaimo virallistaneet suhteensa. Lain kannaltahan tuo on kai ihan ok, jos kyse ei ole sukulaisuudesta ja tätähän se ei ole, jos pariskunta ei ole virallistanut suhdettaan. En kyllä tiedä lasketaanko heidän eri isille hankkimiaan lapsia vielä nykyisellä lainsäädännölläkään sukulaisiksi, kun toisen kuollessa toisella ei ole oikeutta lapseen. Oletetaan, vaikka että oma äitisi huomaisi olevansa lesbo, samoin anoppisi. He päätyvät yhteen, virallistavat suhteensa ja oletkin yhtäkkiä naimisissa oman "sisaresi" kanssa :D Tämä on kuitenkin ok, koska ette olleet sukulaisia alunperin. Samalla tavalla tuo kai pätee toisessakin tapauksessa. Tosin, jos olet elänyt ja kasvanut yhdessä naisen kanssa, jota pidät siskonasi, on sitten eri asia nykyisellä järjestelmällä, että tunnetko häntä kohtaan vetoa ja pidätkö itseäsi sairaana sen takia.Saako äidin vaimon naida? Saako äidin vaimon lapsen naida?