Tuhopolttajalle 3v2kk (Case Porvoon kirkko)

No mutta sitten yhteiskunnalle ja sen jäsenille välittyy sellainen viesti.
Ja kyllä se taitaa pitää paikkaansa aika hyvin, etenkin kun verrataan rikosten vakavuutta. Vaikka sekin on tietenkin suhteellista. Esimerkiksi minä pidän henkirikoksia kirkonpolttoa vakavempana, kun taas sinä saatat ajatella juuri toisinpäin.

QUOTE]

Nyt luulen ymmärtäväni mikä tässä tökkii. Ilmeisesti sisällytät käsitteeseen henkirikos myös raiskaukset, pahoinpitelyt jne.
Onko näin?

"Suomessa kuitenkin yleisesti ottaen rikokset liittyen rahaan ja materiaan käsitellään huomattavasti pahempina kuin henkirikokset."

"Kuitenkin olen sitä mieltä, että henkirikoksista pitäisi saada ankarammat tuomiot (niin suhteellisesti kuin absoluuttisestikin) kuin materian tuhoamisesta ja rahankavalluksista. "

Laitoin nämä ihan vain, että muistaisit mitä olet aiemmin kirjoittanut. Ja jotta muistat mihin olen aiemmin viitannut ja vastannut. Kuten olen aiemmin todennut useasti, olen samaa mieltä kanssasi siitä, että raiskaustuomiot ovat Suomessa liian lieviä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt luulen ymmärtäväni mikä tässä tökkii. Ilmeisesti sisällytät käsitteeseen henkirikos myös raiskaukset, pahoinpitelyt jne.
Onko näin?
Ei ei en. Olen toki ilmaissut siinä mielessä itseäni todella epäselvästi, joten totta kai minun tulee nyt täsmentää. Henkirikokset ja raiskaukset ovat mielestäni ne ongelmakohta. Se on aivan eri asia jos naapurin Ernesti humalapäissään lyö minua silmäkulmaan. Ei siitä tule saada pahempaa tuomiota kuin tuhopoltosta.

Eli tuon pasteamani Iltasanomat-jutun voit jättää huomioimatta, koska se vastasi väärään kysymykseen. Minun moka.

Laitoin nämä ihan vain, että muistaisit mitä olet aiemmin kirjoittanut. Ja jotta muistat mihin olen aiemmin viitannut ja vastannut. Kuten olen aiemmin todennut useasti, olen samaa mieltä kanssasi siitä, että raiskaustuomiot ovat Suomessa liian lieviä.

Ok. Yritän kyllä parhaani mukaan muistaa.
Tuossa rangaistusten absoluuttisessa ankaruudessa toki tapot ja murhat ovat tällä hetkellä edellä. En kuitenkaan ole sitä mieltä, että suhteellinen ankaruus on kohdallaan.

Ei ei en. Olen toki ilmaissut siinä mielessä itseäni todella epäselvästi, joten totta kai minun tulee nyt täsmentää. Henkirikokset ja raiskaukset ovat mielestäni ne ongelmakohta. Se on aivan eri asia jos naapurin Ernesti humalapäissään lyö minua silmäkulmaan. Ei siitä tule saada pahempaa tuomiota kuin tuhopoltosta.

Eli tuon pasteamani Iltasanomat-jutun voit jättää huomioimatta, koska se vastasi väärään kysymykseen. Minun moka.

Ok. Yritän kyllä parhaani mukaan muistaa.
Tuossa rangaistusten absoluuttisessa ankaruudessa toki tapot ja murhat ovat tällä hetkellä edellä. En kuitenkaan ole sitä mieltä, että suhteellinen ankaruus on kohdallaan.

Mielipiteemme oikeustieteellisistä asioista lähentyvät toisiaan kiihtyvällä nopeudella.

Vakavissasko epäilet, että Suomeen olis tulossa muutoin joku kirkonpolttobuumi?
:david:

joo mä aattelin et jos tulee lievä tuomio niin suomeen tulee ammattimaisesti toimiva ryhmittymä joka keskittyy vain ja pelkästään kirkkojen polttoon..ja ainoastaan historiallisesti merkittävien kirkkojen..ei mitään kappeleita vaan vanhoja kirkkoja ympäri suomen!!

hyvä jonazn :thumbs: :arvi:

joo mä aattelin et jos tulee lievä tuomio niin suomeen tulee ammattimaisesti toimiva ryhmittymä joka keskittyy vain ja pelkästään kirkkojen polttoon..ja ainoastaan historiallisesti merkittävien kirkkojen..ei mitään kappeleita vaan vanhoja kirkkoja ympäri suomen!!

hyvä jonazn :thumbs: :arvi:

Sinähän teet itsestäsi huumoria tässä.

Mielipiteemme oikeustieteellisistä asioista lähentyvät toisiaan kiihtyvällä nopeudella.

Näin tässä vaikuttaa käyvän. Tai itseasiassa mielipiteet ovat luultavasti olleet jonkin verran yhdenmukaisia alusta alkaen, mutta niiden esiintuomista ei ole tehty parhaalla mahdollisella tavalla.

Kenties.

ihan oikein että sai tommosen tuomion..olis minun puolesta voinu saada vaikka sen seittemän vuottakin..tuommoset hullut joutaa vankilaan....

Ehkä sen oli vain tarkoitus polttaa osa siitä ehkä koko kirkon helposti syttyvimmästä osasta:lol2:

Joo. Voisin pistää pääni pantiksi siitä, että kaverilta löytyy tulityökortti. Niin etevä se oli. Se osasi arvioida, että naapurit tulee sammuttamaan kekäleitä tiettynä hetkenä eikä tuli leviä muualle kaupunkiin. Lisäksi se osasi tarkasti arvioida hetken jolloin palokunta ehtii paikalle tietäen että tällöin kirkkopahasta palaa ainoastaan katto. Saatuaan Vapaudut vankilasta-kortin tulemme näkemään Kalle Holmin Mr Lordin pääpyroteknikkona.

Kova tuomio. En tiedä oliko aiemmin tuomittu mistään, mutta jos ei ollu niin aika hemmetin kovan tuomion sai ensikertalaiseksi 18 vuotias vielä. Ei kannata poltella kirkkoja ne on valtion omaisuutta ja teko nähtävästi tulkitaan hyökkäykseksi koko länsimaista maailmaa vastaan...

Ei kannata poltella kirkkoja ne on valtion omaisuutta ja teko nähtävästi tulkitaan hyökkäykseksi koko länsimaista maailmaa vastaan...

Näin on. Sama tuomio pitää olla ladon poltosta sadan kilometrin päässä asutuksesta kuin kulttuurihistoriallisesti merkittävästä rakennuksesta keskellä kaupunkia. Materia on vain materiaa. Sakoilla pitäisi selvitä vaikka eduskuntatalon räjäytyksestä kunhan kukaan ei loukkaannu. Kyllä sakon ja korvausten pitäisi riittää. Näin se on poijaat juu. Ja sappermentti kun vielä sitten nääs ei nuista oikeista rikoksista tule kunnon tuomioita. Perskules kun kaveriltani Jopeltakin lyötiin tuanoinniin käsi poikki niin ei siitä tullut kuin sakkoa ja vankeutta ehtoollisena, saakura. Ja nyt sitten kirkon poltosta tuli ehdotonta, vaikka keltään ei katkennut edes sormea, pirulauta. On se kumma. Saakelin uskovaiset. Niitten vika koko homma. Mihnä niitä kirkkoja etes tarvitaan? Ei mahdu meikäläisen kaaliin, ei. Täälä Suamessa kun arvostetaan vaan rahaa ja omaisuutta muta henkeä ei laisnaan. Eikä terveyttä kun sekin monasti tahtoo mennä näissä hommissa, juu.

Pitää laittaa tänne yksi juttu, joka on melkein :offtopic: , mutta ei pahatsi.

Juttelin kaverin kanssa, joka asuu Porvoossa, kirkkopalon jälkeisenä päivänä. Siinä tiedustelin, että miltäs tuntuu, kun teidän kirkko on palanu? Kaveri, että vituttaahan se, kun kirkko palo, jossa on tullut sanottua kallein sana ikinä. :D

Näin on. Sama tuomio pitää olla ladon poltosta sadan kilometrin päässä asutuksesta kuin kulttuurihistoriallisesti merkittävästä rakennuksesta keskellä kaupunkia. Materia on vain materiaa. Sakoilla pitäisi selvitä vaikka eduskuntatalon räjäytyksestä kunhan kukaan ei loukkaannu. Kyllä sakon ja korvausten pitäisi riittää. Näin se on poijaat juu. Ja sappermentti kun vielä sitten nääs ei nuista oikeista rikoksista tule kunnon tuomioita. Perskules kun kaveriltani Jopeltakin lyötiin tuanoinniin käsi poikki niin ei siitä tullut kuin sakkoa ja vankeutta ehtoollisena, saakura. Ja nyt sitten kirkon poltosta tuli ehdotonta, vaikka keltään ei katkennut edes sormea, pirulauta. On se kumma. Saakelin uskovaiset. Niitten vika koko homma. Mihnä niitä kirkkoja etes tarvitaan? Ei mahdu meikäläisen kaaliin, ei. Täälä Suamessa kun arvostetaan vaan rahaa ja omaisuutta muta henkeä ei laisnaan. Eikä terveyttä kun sekin monasti tahtoo mennä näissä hommissa, juu.

Tässä postauksessa on yhtä paljon asiaa kuin muissakin posteissasi, tämä taisi jopa olla paras niistä:rock: . Ei tekstin ulkoasu tarvitse olla täydellistä, jotta sisältö voisi olla ymmärrettävää ja hyvä.
Pointtisi ei varmaan ollut tämä kieliasu, vaan naureskelet omahyväisesti kun "juntit" ei pärjää sinulle. Väittelyitäsi on hauska lukea, ei asian takia vaan on kiva luoda täällä päässä mielikuva todellisesta Mulcqkvistista.

ihan oikein että sai tommosen tuomion..olis minun puolesta voinu saada vaikka sen seittemän vuottakin..tuommoset hullut joutaa vankilaan....

Niin, no onneksi oikeus ei täällä määrity siten että joku vaan sanoo "kyllä minun mielestä sitä ja tätä".

Seitsemän vuotta taisi saada se kundi joka silloin tappoi sen Eveliinan. Varmaan suurin osa tietää tapauksen, kun se oli aika kauan lehdissä esillä.

Minkälaista viesti tällainen sitten antaisi yhteiskunnalle?

Tämä oli vähän tällainen "typerään viestiin typerä vastaus".

Tässä postauksessa on yhtä paljon asiaa kuin muissakin posteissasi, tämä taisi jopa olla paras niistä:rock: . Ei tekstin ulkoasu tarvitse olla täydellistä, jotta sisältö voisi olla ymmärrettävää ja hyvä.
Pointtisi ei varmaan ollut tämä kieliasu, vaan naureskelet omahyväisesti kun "juntit" ei pärjää sinulle. Väittelyitäsi on hauska lukea, ei asian takia vaan on kiva luoda täällä päässä mielikuva todellisesta Mulcqkvistista.

Suomen koululaitos pitää huolen siitä, että juntitkin pärjää hyvin Pakkiksen forumeilla. Pisa-tutkimuksessa on todettu, että suomalainen perusjuntti pärjää tilanteessa kuin tilanteessa. Ja yleensä paremmin kuin muun maailman perusjuntit.

Toihan on pelkkää provoilua, ei kannata moiseen lähteä mukaan. Pärjäämisellä ja pilkkuvirheillä ei ole mitään tekemistä tässä asiassa.

Taitaa tulla myös pojalle elinikäinen velkavankeus.

Ei sitä tiedä... Oikeustieteen proffa Nuotio HY:ltä esittää, että ehkä olisi kiva, jos yhteiskunta auttaisikin maksamaan korvaukset.

Toisaalta lausunnossa on kyllä se totuuden poikanen, että miljoonaveloissa olevaa jamppaa tuskin voi jatkossa ihmeemmin pelotella muulla kuin ehdottomalla vankeudella, eikä silläkään kai kovin hyvin. Ai että sakkoa rattijuopumuksesta tai näpistyksestä? Laitetaan vaan piikkiin.

Mitäs siinä enää opiskelemaankaan mitään, kun töihin menon jälkeen vouti vie hautaan saakka palkasta pääosan. Aika yhteiskuntakelvottomaksi sitä moisessa tilanteessa muuttuu.

kumma jos ei valita hoviin tää jätkä. ohan tuo aivan sairaan kova tuomio 3v2kk kun tollasissa on maksimi 4v vankeutta. tulee hovissa tippuun kyllä aika reilusti, uskoisin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom