TTT-treeni haban kasvatukseen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pentele
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
PetSaid sanoi:
Voin sanoa, että olet tehnyt jotain erittäin väärin.

Jep, todellakin!

TTT:ssä jos jossakin saa paikat huutamaan leipää, kun sen oikein oivaltaa! Tehkää liikkeet hitaasti ja hallitusti. Hitaat, jäntevät nousut, lopussa helvetillinen supistus (peak contraction) ja hiiiiiidaaas, hallittu lasku (hauis & Ojentaja -liikkeissä) Tuntumaa kokoajan ylläpitäen. Valitkaa liikkeet, niin että ekassa sarjassa saa sen tavoitetun sarjamäärän tehtyä ja siitä sitten laskusuunnassa loppusarjat!

Jos em. seikat on kunnossa, niin hanskat huutaa leipää usemman päivän!

Testattu ja hyväksi havaittu! Tosin vammojen välttämiseksi treenien jälkeen täytyy antaa todella paljon lepoa ja esim. kevyttä hierontaa. En olisi voinut kuvitellakaan hiihtäväni TTT:n jälkeen useampaan päivään.

Mutta tekemällä oppii! Eikä pidä orjallisesti noudattaa yhtä rataa, vaan "avoimin silmin" ottaa vinkkejä ja kokeilla uutta!

Kyllä ne kunnolla kipeytyivätkin, varsinkin hauikset. Ojentajia käytetään tossa hiihtelyssä, mutta jos niiden tilalla hauikset nii en olisi voinut kuvitellakaan hiihtäväni.

Niin ja kyllä se hanska sen sentin kasvoi. Pysyvästi.

Jaksaakohan sitä nyt kuitenkaan alottaa sitä TTT-treeniä... Tuli sitten juostua aamupäivällä puolimaraton, ehkä illalla sitten jos jaksaa. Varmaan palautuminen ainakin huomiseksi käsivarsien kohdalla aika huonoa. Ei helvetti ku ei nyt osaa päättää :wall:.Tai jos mä nyt illalla menisin treenaa ja huomen sit fiiliksen mukaan jatkan jos nyt siltä tuntuu. Voi elämä, miksi tästä on pitänyt tehdä nii vaikeeta.

Sain pinnisteltyä itteni tekee tuota TTT-treeniä... Nyt on toinen päivä alla ja eikä kyllä yhtään huvittais jatkaa, kädet huutaa armoa minkä ehtii. Vatsoista sen verran, että kyllä mulla loppuu kipukynnys ennen kuin lihasvoimat.

Kasvokohan mulla haba metrin. Tuska ainakin sitä luokkaa, lähinnä tossa käden taitekohdassa. Käden suoraan laittaminen on aika kidutusta.

Ei voi muutaku suositella ( kunnes paljastuu joku jännetulehdus tms. )

Nousuun sanoi:
Kasvokohan mulla haba metrin. Tuska ainakin sitä luokkaa, lähinnä tossa käden taitekohdassa. Käden suoraan laittaminen on aika kidutusta.

Ei voi muutaku suositella ( kunnes paljastuu joku jännetulehdus tms. )

Mun korvaan tuo kyllä jo kuulostaan jonkinlaisela tulehduksenpoikaselta.

En kyllä muutenkaan tajua tätä vimmaa treenata hauiksia tulehdusten uhallakin. Mutta virheistä oppii, kantapäänkautta sitä itsekin on monta asiaa tehnyt.

Vissiin ois kannattanu satsata hiukan paremmin lämppäreihin ja venyttelyihin. No, jatkossa sitten...

Aina oppii uutta :) . Kyl mä lämmittelin aika hyvin. Venyteltykkin on ja itseasiassa tänään ei oo läheskään yhtä kipeet ku eilen. HUOMENNA KOKO TREENI UUSIKSI!!! :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
miika87 sanoi:
ei tarvii kauheen fiksu olla että näkee et toi ei toimi kyl tolla saa ylikunnon aikaan.

Eiköhän tyhmempikin tajua että TTT:llä on tavallaan tarkoituskin vetää "yli" ja sitten antaa palautua kunnolla. Ite sain silloin n. vuosi sitten hyvää tulosta ohjelmalla ja nyt kokeillaan parin viikon päästä uusiksi.

miika87 sanoi:
mitä järkee on aiheuttaa tahallaan ylikunto ku eihän lihakset kasva ylikunnossa vaan paremminkin pienenee.

Siis eihän siinä kolmessa päivässä mitään varsinaista ylikuntoa aiheuteta. Mulla tuosta oli silloin aikoinaan ku kokeilin ainakin se hyöty että viikon päästä treeneistä haubertissa oli edelleen muistaakseni noin 0.5cm enemmän paksuutta. Ja se pysy.

Mitäs ku oon dietillä ja aattelin vetästä ton läpi haukkareille ja ojentajille. Tuol sivul luki et ei missää tapauksessa miinus kaloreil saa olla tätä tehdessä. Eli täytyykö vetää sit kolme päivää ruokaa niin vitusti?

Mä oon vetänyt tuon joskus läpi dietillä..

En ihan tarkkaan muista, että minkälaiset fiilikset jäi, mutta sanoisin, että kannattaisi varmaan vetää sitä ruokaa ihan huolella enemmänkin kuin se 3 päivää. Sen verran rankka tuo kuitenkin oikein tehtynä on, ettei kannata jättää palautumista puolihuolimattomasti tehdyksi.

Ajattelin tuota TTT:tä kokeilla ojentajille ja hauiksille. Kannattaako tehdä eri viikoilla?reenaatteko samana päivänä muita lihaksia esim. Jos jalkapäivä niin varmaan jalat tehdään?Ja selkäpäivänä selkä jne...

paskat toi TTT treeni mihkää vaikuta (mulla ainakaa) johtuisko siitä et mul on jo niin paljon lihasta "läskiä" lihasta "läskiä" habas, kyl jope rulaa :lol2:

miika87 sanoi:
mitä järkee on aiheuttaa tahallaan ylikunto ku eihän lihakset kasva ylikunnossa vaan paremminkin pienenee.

Ei kasva ylikunnossa? Nämä alkaa kyllä olla mullekin aika vaikeita juttuja, mutta IMO jos halutaan kehittyä mahdollisimman nopeasti, täytyy treenata aivan ylikunnon rajoilla. Ja joskus käydä "sielä ylikunnon rajan yläpuolella" ja sitte himmata hieman ja taas käydä vähän vetämässä "liikaa" ja taas himmataan. Ideana tässä olisi se, että elimistön hälytyskellot alkaa soida aina kun käydään "sielä ylikunnon puolella" ja näin kroppa ottaa itsestään kaiken irti, jotta palautuminen vielä onnistuisi, korkojen kera.
Tietääkseni ylikunto vaatii useamman viikon ajan liian kovaa rasitusta levon ja ravinnon suhteen. Yhdessä viikossa ei saa aiheutettua keskushermostollista liikarasitusta...?

Back
Ylös Bottom