TTT-treeni haban kasvatukseen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pentele
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Porkkanaraastin sanoi:
Tietääkseni ylikunto vaatii useamman viikon ajan liian kovaa rasitusta levon ja ravinnon suhteen. Yhdessä viikossa ei saa aiheutettua keskushermostollista liikarasitusta...?

Riippuu vähän mitä tehdään. Kun vedetään ylikunnon rajoilla, yksi maksimiykkönen mavessa riittää vetämään hermoston tukkoon, ainakin minulla. Pumppitreeniä pienemmille lihaksille taas saa veivata huolella ilman merkkiäkään ylikunnosta. Esim. juuri hanskoja voi huoletta rääkätä, paikallisesti ylirasittaa ja treenata lähes kuolemaan asti vaikka neljä kertaa viikossa, koska hermostollinen kuormitus on kuitenkin aika pieni. En usko minäkään että TTT:llä mihinkään ylikuntoon pääsee.

Ajattelin tota ottaa haukkareille ens viikolla. Kuinka pitkät palautukset ootte pitäny sarjojen välillä ja pystyykö vetään päälle esim. olkapäitä vielä? Tai sitten ensin olkapäät ja sitte TTT. Mitä mieltä?

Porkkanaraastin sanoi:
Tietääkseni ylikunto vaatii useamman viikon ajan liian kovaa rasitusta levon ja ravinnon suhteen. Yhdessä viikossa ei saa aiheutettua keskushermostollista liikarasitusta...?

Pientä pilkunviilausta mutta treenatessahan keskushermosto ei mene ylikuntoon vaan ääreishermosto. Keskushermosto koostuu aivoista, ydinjatkeesta ja selkäytimestä, ääreishermosto on taas lihasten, jäsenten ja muiden elinten hermot. Epäilen kans sitä, että vois TTT:llä joutua täysin ylikuntoon, lepoa tollanen reeni kuitenkin vaatii.

Tänään lähti ensimmäinen päivä TTT- Treenistä hauiksille. Tein kome sarjaa käyrätangolla. Saa nähdä toimiiko.

Ozma1 sanoi:
Tänään lähti ensimmäinen päivä TTT- Treenistä hauiksille. Tein kome sarjaa käyrätangolla. Saa nähdä toimiiko.

Et ojentajia tee samalla kertaa?

toimii hyvin ainakin mulla,mutta oon tehny kuutena päivänä putkeen ja sitte viikko lepoa hanskoille,eli maanantaista lauantaihin 3x10-20sarjaa per päivä!ekalla kerralla 2cm,tokalla 1cm ja kolmannenki oon tehny mutten oo viä käsiä mitannu eikä niitä kannatakaan ku viikko kaks sen jälkeen,ku ne on sitä ennen vielä pumpissa.ja syödä kannattaa vaikka vähän herkkujakin että saa varmasti tarpeeksi kaloreita,eli syö kaikki mitä käteensä saa!(huutaa muuten hanskat hoosiannaa lauantai iltana,ku pitäs viimestä reeniä alkaa vetämään...)

Joo miullakin toimi. puoltoista viikkoa sitten tein ja käsi ennen 31.5 ( :D narukäsi )ja jälkeen 32
TTT rocks! tuo puolsenttiikii on aika iso vaihto kädessä

Aika ihme juttu oli ettei hansikkaat ollut edes pahasti kipeät! en tiedä. miulla ei oo yleensä muut osat kipeet treenin jälkeen kuin rinta :)

Alotin itsekkin TTT treenin ensimmäistä kertaa. Saas nähä miten äijän käy.

Ihmetyttää miten tähän TTT-treeniin suhtaudutaan näin myönteisesti ja esim Massaa Voimaa kirjan "proteiini pumppaukseen" mikä on aika pitkälti saman tyyppinen, teilattiin aivan täysin ja sanottiin kusetukseksi. Itse en näissä kovinkaan suurta eroa nää, paitsi että TTT ei vaikuta yhtä rankalta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
rahkanaama sanoi:
Ihmetyttää miten tähän TTT-treeniin suhtaudutaan näin myönteisesti ja esim Massaa Voimaa kirjan "proteiini pumppaukseen" mikä on aika pitkälti saman tyyppinen, teilattiin aivan täysin ja sanottiin kusetukseksi. Itse en näissä kovinkaan suurta eroa nää, paitsi että TTT ei vaikuta yhtä rankalta.

Ma en nyt ihan tarkkaan muista millanen se proteiini pumppaus oli, mutta muistaakseni se oli tyyliin: "4x paivassa 6 paivan ajan", elikka se menee jo vahan yli ja tuo mukanaan vakavat tulehdus + loukkaantumis riskit.

Sumppari sanoi:
Arvaanko oikein, ettei toiminut, kun et tehnyt siten miten muut ovat saaneet tulosta, vaan "puolitit" ohjelman?

Jäi yhteen treenikertaan toi hauisreeni. Mutta täytenee tässä kuhan treeniohjelma ja ajankohta antaa myöten niin tehdä tuo haboille ja ojentajille.

Toimi ihan hyvin ojentajille ja haukalle toi. Pitää ottaa varmaan vielä toinen treeni tässä kuussa, ku ei meinaa muuten nuo hauikset oikeen säikähtää..

rahkanaama sanoi:

Oliskohan yksi syy se, että Massaa Voimaa kirja ei ole luettu kovin tarkasti?
Siellä näet on alussa perusohjelma aloittelijoille ja sitten siittä lähdetään kohti vaativampia ohjelmia ja Proteiini pumppaus on toiseksi viimeinen ohjelmien listassa. Elikkä sitä ei ole suinkaan aloittelijoille tarkoitettu! Ja sitten vielä ohjelman kuvauksessa sanotaan: ei tarvitse olla mitään kovia sarjoja !

Ja sitten lainaus kirjasta:
" Lihaksissa saattaa kyllä ruveta tuntumaan viimeisillä harjoituksilla, ainakin koppuviikosta. Riippuu kokonaan siittä, miten kovia sarjoja tekee, mikä on täysin omasta kunnosta ja sietokyvystä kiinni. Saman ohjelman voi tehdä lukemattomina eri versioina, kaikkea voi vaihdella ja säätää."

Juuri näinhän TTT .

Itse en ole kyllä kokeillut tätä, mutta ensiviikolla lähtee.

Jeba sanoi:
siis tämä tehdään normi treenin lisäksi vai? :)

Jos sulla munaa on :D Ainakin tuo Massaa!Voimaa! kirjassa esitetty proteiinipumppaus neuvotaan tekemään ilman muuta treeniä.

niin mut siis täähän tehään esim. ma,ke ja pe. nii jos nyt keskiviikkona ois jalkapäivä ja tätä tekee käsille nii jalat ja nää tehää silti?

Kirjoita vastaus...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom