TTT-treeni haban kasvatukseen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pentele
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Vaikka tää nyt lähinnä perustuukin siihen, että saadaan kädet täyttymään tulehduksen ja kreatiinin vuoksi nesteestä, voisin silti melkeen kokeilla tätä huvikseen joskus. Periaatteessa huomisesta alkaen vois olla hyvä alottaa, kun on kolme salipäivää peräkkäin tulossa ja yhtenäkään en tuu käsiä tarvitsemaan. Mut sitte taas maanantaina tarvis jo selkä treenata eli ehkä ei. Ens viikon jälkeen tämänhetkinen ohjelmani "loppuu" ni sitten voisin kokeilla. Ez-tangolla hauista scotissa ja ranskista samanlaisella tangolla maaten. Täytyy ottaa mitat ja kattoa mitä käy. Hyvät domssit hauiksiin ainakin, kun niitä en oo pitkään aikaan suoraan treenannu.

Lisäks vaikka kyykkyjä 10x10. Tai maastavetoa 5x5. Tai vipareita olkapäille ja rinnalle (sarjat+toistot oman maun mukaan). Pystysoutua? Suorinjaloin maastavetoa pitkää tai lyhyttä sarjaa. Pulloveria taljassa tai käsipainoilla. Juoksumattoa. Stepperiä. Reidenloitontajia tai -lähentäjiä. Pohkeita seisten, istuen, maaten, kotona...Tai mitä jos vaikka treenaat ihan perusreeniä ja jättäisit tulevaisuuteen tämmöset TTT-hommelit :) tottakai sä saat kokeilla, mutta mä vahvasti uskon, että sun hanskat ottaa osumaa jo ihan perustreenillä vielä pitkään.

Joo parempi jättää tulevaisuutteen tämmöset ja kokeilla sit joskus ku kehitys alkaa junnaa paikoillaa:) Tosiaan oon käyny vasta 5 kk et tuloksia tulee kyllä muutenkin nopeesti nykyisellä ohjelmalla(tom prince's get big)

Mä en ole ikinä kokeillut tätä treeniä ja kreatiiniä en käytä ollenkaan, kun heikentää munuaisten toimintaa. Mutta tuli mieleen jos kokeilisi tätä treeniä näin:
Ma,Ti ja Ke hauiskääntö ja ranskalainen. To,Pe ja La kyykky ja reidenkoukistus. Su,Ma ja Ti vipunosto rinnalle ja alataljaveto?!
Onko tässä järkeä? Kreatiinia käyttäisin vain tuon ajan.

Usein sotketaan kreatiinin vaikutukset munuaisiin koska kreatiinin syönti nostaa yleensä myös kreatiniini arvoa ja kreatiniiniarvo taas toimii indikaattorina munuaisten suodatusteholle.

Mutta se että itse olet tuota kreatiniiniarvoa nostanut ei tietysti tarkoita että munuaiset eivät toimisi. Lääkärille on hyvä kertoa kyseisen tuotteen käytöstä jos hän hyppii vastaanotolla tasajalkaa verikokeiden jälkeen ja on pistämässä munuaisjonoon.

Ei taida pitää paikkaansa, vai onko sinulla jotain tutkimustuloksia tai muuta mikä osoittaisi että kreatiini heikentää munuaisten toimintaa?
Mulla se pitää paikkansa. Nostaa vitusti munuaisarvoja, kun kerääntyy munuaisiin ja näin heikentää munuaisten toimintaa. Kun lopetan kreatiinin munuaisarvot palaavat normiksi. Pari kertaa todettu verikokeissa. Lääkärit neuvonut lopettamaan kreatiinin ja on kyllä ollut tottakin, mun kohdalla.

Viimeksi muokattu:
Usein sotketaan kreatiinin vaikutukset munuaisiin koska kreatiinin syönti nostaa yleensä myös kreatiniini arvoa ja kreatiniiniarvo taas toimii indikaattorina munuaisten suodatusteholle.

Mutta se että itse olet tuota kreatiniiniarvoa nostanut ei tietysti tarkoita että munuaiset eivät toimisi. Lääkärille on hyvä kertoa kyseisen tuotteen käytöstä jos hän hyppii vastaanotolla tasajalkaa verikokeiden jälkeen ja on pistämässä munuaisjonoon.
Munuaisarvot nousee mulla, jos käytän kreatiinia. Kerääntyy munuaisiin ja näin heikentää munuaisten toimintaa. Kun lopetin kreatiinin, munuaisarvot palaavat normaaliksi. Kaksi kertaa todettu verikokeissa.

Munuaisarvot nousee mulla, jos käytän kreatiinia. Kerääntyy munuaisiin ja näin heikentää munuaisten toimintaa. Kun lopetin kreatiinin, munuaisarvot palaavat normaaliksi. Kaksi kertaa todettu verikokeissa.
Mitä sä tarkoitat munuaisarvolla. Jos puhutaan P-krea arvosta eli kreatiniinista niin se kyllä nousee kreatiinilla eikä ole mikään automaatio sille että munuaisetvei toimisi. Joku voi korjata tietysti jos olen väärässä mutta siis kuten jo edellä sanoin että se on indikaattori munuaisten toimintakyvylle mutta jos sä sen kreatiinia syömällä nostan yli viitteen, ei se tarkoita että munuaiset ei toimisi.

Tottakai kreatiini ravintolisänä nostaa kreatiniiniarvoa, mutta munuaisten toimimisen heikkenemisen kanssa sillä asialla ei ole mitään tekemistä. P-Krea nyt sattuu olemaan yleisin labratutkimus, jolla munuaisten toimintaa seurataan. Mutta huomattavan lihaksikkaalle ja päivittäin kreatiinia ravintolisänä nauttivalle ihmiselle se ei ole kovin hyvä indikaattori.

Nostaa vitusti munuaisarvoja, kun kerääntyy munuaisiin ja näin heikentää munuaisten toimintaa.
Ja silti sitä myydään jopa apteekissakin täysin turvallisena tuotteena eikä kai noin 30 vuoden aika on yhtään tutkimusta joka sanois kreatiinin aiheuttavan munuaisten vajaatoimintaa.Aika helvetin hullua jos sitä tekee....Käyttäjiä kuintenki luultavasti kymmeniä miljoonia.
Toivottavasti tutkija sekä lääkärit lukevat pakkista koska kohta kaikilla on munuaiset mennyttä.Ens viikolla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä en ole munuaisekspertti ja maalaisjärki on monesti väärässä, mutta kyllä munkin maalaisjärki sanoo, että munuaispotilailla korkea kreatiniiniarvo on seurausta munuaisten vajaatoiminnasta, ei syypää siihen. Täten lisäravinteena otettu kreatiini nostaa tuota arvoa, mutta ei aiheuta munuaisten vajaatoimintaa. Kreatiniiniarvolla ja munaisvaivoilla on toisinpäin korrellaatio, mutta ei toisinpäin.

Ja mitä itse ketjun aiheeseen tulee, niin hauiksen priorisoinnillekin on kyllä paljon parempiakin lähestymistapoja kuin tällainen aivan älytön TTT-treeni. Tekee sitten vaikka usean viikon jakson hauista nostaen koko ajan vähitellen volyymia ja frekvenssiä ja laskee volyymia vähän muilta, ettei mene koko äijä tukkoon.

Muutama lääkäri kehoittanut lopettamaan kreatiinin käytön, että kerääntyy vain munuaisiin ja heikentää niiden toimintaa. Mä oon iso ja lihaksikas, niin kreatiini arvot on muutenkin korkeat. Mutta uskon teitä ja rupean taas kokeilemaan kreatiinin käyttöä.

Muutama lääkäri kehoittanut lopettamaan kreatiinin käytön, että kerääntyy vain munuaisiin ja heikentää niiden toimintaa. Mä oon iso ja lihaksikas, niin kreatiini arvot on muutenkin korkeat. Mutta uskon teitä ja rupean taas kokeilemaan kreatiinin käyttöä.
Ei se mitenkään keräänny munuaisiin, vaan kreatiniini on kreatiinin aineenvaihduntatuote, joten sen pitoisuus veressä kasvaa kun kreatiinia otetaan purkista. Joten se kreatiniinin nousu ei kreatiinia ravinteena käyttävän kohdalla johdu munuaisten vajaatoiminnasta, vaan itsessään siitä, että elimistössä on enemmän kreatiinin metaboliitteja. Tuo sitten vääristäå myös GFR arvoa (kreatiniini mukana laskukaavassa), jos kreatiniiniarvo on koholla runsaan kreatiininkäytön vuoksi tai itsessään bodailun takia, koska mitä isompi lihasmassa, niin sitä enemmän kreatiinia on varastoituneena kropassa. Eli kreatiinilla kyllä saat nuo yleisimmin käytössä olevat munuaisarvot nousemaan, mutta siitä ei kyllä ole tieteellistä dataa, että kreatiininkäyttö heikentäisi munuaisten toimintaa. Eli tuossa vaan täytyy osata päätellä se, minkä takia kreatiini voi vääristää "munuaisarvot" viitteiden ulkopuolelle täysin terveelläkin ihmisellä. Valitettavasti kaikki lääkäritkään eivät ole asiaan perehtyneet, vaan saattavat tuijottaa vain labra-arvoja ilman syvempää taustatietoa tai analyysia.

Viimeksi muokattu:

Kirjoita vastaus...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom