treenityylistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja crack
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

crack

Banned
Moi!

Oon jonkin aikaa lueskellu tota hulkin päiväkirjaa, muutamia huomioita

-Miksi hiilarijuomaa treenin aikana, pärjääkö ilman n. 60-80 min treenin aikana?

- Olisiko dietillä syytä käyttää hiilarijuomaa lihaskadon ehkäisemiseksi, jos esim.teke aerobista treenin jälkeen 30min?

- kumpi treenityyli:
Huomattavan paljon sarjoja, lyhyet palautukset, kova tempo (kuten hulkki), vai perinteisempi vähemmän sarjoja, palautukset 2-3min sarjojen välillä, isommat painot

Mitä eroa näillä on lihaksenkasvatuksen kannalta?

Luulisi, että isommalla rasituksella, ja myös nopein, puhtain toistoin lihas kehittyisi paremmin?? Käytännössähän myös tossa hulkin treenityylissä lihas ei ole palautunut niin hyvin ennen seuraavaa sarjaa, ja tästä seuraa pienemmät painot

Mitä olette mieltä?

Sanotaanko nyt näin että aloittelevaan treenarin ei juurikaan kannata ottaa Hulkista mallia. Sen verran mitä blogia olen seurannut niin äijä vetää treenit sellaisella asenteella läpi, että luultavasti normi salillakävijä saa sydänkohtauksen tai vastaavan melko pian.

Ja tuosta hiilarijuomasta. Omasta mielestäni aivan turhaa hifistelyä. Käsittääkseni sen tarkoitus on auttaa jaksamaan treenit paremmin.

Sanotaanko nyt näin että aloittelevaan treenarin ei juurikaan kannata ottaa Hulkista mallia. Sen verran mitä blogia olen seurannut niin äijä vetää treenit sellaisella asenteella läpi, että luultavasti normi salillakävijä saa sydänkohtauksen tai vastaavan melko pian.

Ja tuosta hiilarijuomasta. Omasta mielestäni aivan turhaa hifistelyä. Käsittääkseni sen tarkoitus on auttaa jaksamaan treenit paremmin.

Niin siis hulkki on treenannu melkee 10v et älkää alottelijat hulkista ottako mallia vaikka kovaa kannattaa treenata

Hulkki vetää edelleenkin treenit läpi kovalla temmolla sen takia, että rankan kisadietin jälkeen ei kannata liikaa rasittaa niveliä suurilla painoilla ja toiseksi, Hulkki kai pyrkii myös kasvattamaan hieman peruskuntoa tuolla temmolla (tai näin ainakin olen ymmärtänyt). Kyllä Hulkkikin lyhyemmillä sarjoilla treenaa. ;)

Kaikkien pitäisi itse etsiä oma keino kasvattaa voimaa tai lihaksia tai mitä ikinä haluaakin. Etsiä tietoa ja oppia ja pistää muistiin. Ennenkin monesti mainittu, mutta mainitaan uudestaan: Eikä kopsia suoraan keiltä tahansa kokeneemmilta reenareilta "superhyperohjelmia" millä vedetään itsensä tukkoon. Ihmetellään kun ei toimikaan. Eikä ole vain yhtä tapaa edetä tässä hommassa. Vaihtelua tarpeeksi usein, eri lailla, eri asioissa ja järkevin väliajoin.

Perketti. Timias koska sul on ollut toi signature tosa?

Eiku ihmettelin vain ku joka jampal alkanu olemaan sama idea tos ni piti oma poistaa ;)
Tää menee nyt pahasti :offtopic: :si.
Kyllä mä voin sen poistaa, ite en oo huomannu tämmöstä, ni aattelin laittaa, mutta keksin jotain fiksumpaa. ;)

Ja sitten aiheeseen: Kyllä parhaiten huomaat ite, miten tykkäät treenata. Ite alotin nelijakosella, mutta vaihoin joku aika sitten kolmijakoseen, ja tuntuu, että tää ei oikein sovi mulle, kun sarjapainot ei nouse. Sen kyllä tuntee, mikä sopii ja mikä ei.

:offtopic: jatkuu.
Aika vahvasti uskoisin, että jos 16 vuotiaan treenipainot ei kasva, ei varmaan riipu siitä tekeekö 3 vai 4 jakoisella, eikä varsinkaan siitä, etteikö kyseinen jako itselle sopisi. Treeniohjelma ei myöskään ole sama asia kuin jako!

16 vuotiaata ei väkistekään voi olla kovin kovaa treenitaustaa takana, et periaatteessa on vielä sama millä jaolla tekee niin se menee sen alku kehityksen piikkiin.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
-Miksi hiilarijuomaa treenin aikana, pärjääkö ilman n. 60-80 min treenin aikana?
Kuten olen jo useampaan otteeseen mm. siellä blogissa selittänyt, sillä treenin aikana siemailtavalla hiilaridrinksulla (tai oikeastaan sen aiheuttamalla insuliininerityksellä) blokataan muutoin harjoituksen aikana kohoavia kortisolitasoja. Tämä on melko tärkeää 60-80-minuuttisen (tai pidemmän) treenin aikana, sen sijaan esim. 30-40-minuuttisen treenin aikana ei missään nimessä välttämätöntä.
- Olisiko dietillä syytä käyttää hiilarijuomaa lihaskadon ehkäisemiseksi, jos esim.teke aerobista treenin jälkeen 30min?
Itse vedin koko kisadieetin ajan ennen normi-intervallejakin proteiini/hiilaridrinksun, ja dieetin loppuvaiheilla kun tein kevyttä aerobista salitreenin jälkeen otin palautusjuoman luonnollisesti jo treenin aikana.
Luulisi, että isommalla rasituksella, ja myös nopein, puhtain toistoin lihas kehittyisi paremmin??
Heh, olisipa se vain noin yksinkertaista. :) Lihaksen kasvatuksessa ei ole mitään universaalisti "parasta" tapaa, vaan olosuhteista, yksilöllisistä ominaisuuksista, ynnä lukemattomista muista tekijöistä riippuen melkeinpä millä tahansa treenin, levon ja ravinnon kombinaatiolla voidaan saada hyvää tai huonoa kehitystä aikaan. Perusasioilla pääsee pitkälle, eikä niitä tulisi ikinä unohtaa, mutta niin yksinkertaista tämä homma ei ole että voitaisiin suoraan sanoa esim. hidastempoisen voimapainotteisen treenin olevan parempaa tai huonompaa hypertrofian kannalta kuin nopeatempoisempi volyymitreeni.
Sen ensisijainen tarkoitus on edelleenkin blokata kortisolitason nousu, toki auttaa myös jaksamaan paremmin.
Hulkki vetää edelleenkin treenit läpi kovalla temmolla sen takia, että rankan kisadietin jälkeen ei kannata liikaa rasittaa niveliä suurilla painoilla ja toiseksi, Hulkki kai pyrkii myös kasvattamaan hieman peruskuntoa tuolla temmolla
Vedän treenit kovalla temmolla läpi tasan sen takia, että treeniin ei kuluisi aikaa 3 tuntia noilla sarjamäärillä mitä teen. Toki oheistuotteena mm. peruskunto kehittyy, mutta se nyt on lähinnä tuollainen bonusefekti.

Teetkö muuten ranskalaisen istuen vai maaten Hulkki? Sulla näyttäis olevan ojentajatreeneissä kanssa dippi ja ranskalainen aika kovassa käytössä.

Vedän treenit kovalla temmolla läpi tasan sen takia, että treeniin ei kuluisi aikaa 3 tuntia noilla sarjamäärillä mitä teen. Toki oheistuotteena mm. peruskunto kehittyy, mutta se nyt on lähinnä tuollainen bonusefekti.

Juuri tuo aika on se ongelma. Itsellä treenit venyy, jos meinaan saada kaikki setit tehtyä. Ja muutenkin tulee kireämpi olo kun vetää tiukalla tahdilla = peruskunto paranee.

Ranskalainen = ranskalainen maaten. Ranskalainen istuen = ranskalainen istuen. ;)

Aijaa. Exrx.netissä noi on ainakin just toistepäin. Eli ranskalainen = ranskalainen istuen ja ranskalainen maaten = ranskalainen maaten. Mistä toi virallinen tieto sit löytyy?

Eiks toi maaten tehty ranskalaine oo ainaki englanniks yleensä joku, Lying Tricep Extensions tai Skull Crushers. Ja istuen tehtävä on yleensä nimen omaan se Seated French Curl, tai joku tommone?! en oon kyl iha saletti.

Rakkaalla lapsella on monta nimeä: french curl (ranskalainen punnerrus) = lying triceps extensions = skull crushers. Kuten aiemmin todettiinkin ranskalainen punnerrus istuen on ranskalaisen punnerruksen variaatio. French curl tarkoittaa siis maaten tehtyä liikettä ja seated french curl tarkoittaa istuen tehtävää liikettä.

Mitä noi kortisolitasot sitten vaikuttavat treeniin, kun ovat niin tärkeitä? en itse ole ennen ainakaan kuullut asiasta.

Onko sitten tehokkaampaa (no siis varmasti mitattuna fyysikan lakien mukaan) tehdä 60minuutissa esim. 30 sarjaa, tai 15 isommilla painoilla palautuksin.

Tai siis että mitä eroa tolla nyt on??

Perustelut treenata tolla tyylillä?
Perustelut treenata perinteisellä tyylillä??

onko tää kehonrakennus sitten nyt jotain rakettitiedettä ja normaali treenaus ihan vaan heilumista, jolla voi saada hiukan lihasta.

Suositut

Back
Ylös Bottom