treenityylistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja crack
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Mitä noi kortisolitasot sitten vaikuttavat treeniin, kun ovat niin tärkeitä? en itse ole ennen ainakaan kuullut asiasta.
Noin 45 minuutin yhtäjaksoisen suorituksen (esim. treeni) jälkeen kortisolitasot voivat lähteä minä hetkenä hyvänsä nousuun samalla kun testosteronitasot lähtevät laskuun. Kortisoli on äärimmäisen katabolinen hormoni, testosteroni taas varsin anabolinen.
Perustelut treenata tolla tyylillä?
Käsitinkö nyt oikein? Vaadit minun perustelevan sinulle, miksi käytän omaa treenityyliäni? :lol2:

Noin 45 minuutin yhtäjaksoisen suorituksen (esim. treeni) jälkeen kortisolitasot voivat lähteä minä hetkenä hyvänsä nousuun samalla kun testosteronitasot lähtevät laskuun. Kortisoli on äärimmäisen katabolinen hormoni, testosteroni taas varsin anabolinen.

Kortisolikammosi vuoksi oon alkanu ite pohtimaan, että pitäiskö palkkariin alkaa ottamaan mukaan pitkästä aikaa maltoa ees vähän.
Joskus aikaisemmin vedin desin aina maltoa sekaan, mutta sillä oli aivan selvä ja kokeiltu vaikutus naaman kukkimiseen, että lopetin leikin ja oon nyt vetäny whey 3:sta desin, sitten suihku ja viimestään siitä puolen tunnin päästä kunnon bodyateria kotona. Eli oon siis aatellu, että kun muutenkin suositellaan ottamaan ekana prodet ja sitte hiilarit niin tuo tyylini varmaan toimii ja on ihan ok toiminutkin...tosin ateria ei sisällä yleensä nopeita hiilareita.

Treenityyli on tuo ah niin toimiva HST, joten siinä joskus lipsahtaa treeni tuonne yli 45 min. Koskaan kuitenkaan 1h ylittämättä.

Eli mikä on Hulkki sinun kantasi, kannattaako palkkariin hujauttaa mukaan vaikka pari rkl maltoa vai mitä sokeria suosittelisit?
Vaikka siis huolehtii siitä, että vähintään puolen tunnin päästä palkkarin vetämisestä on jo syömässä.
Megamaltomäärään en enää palaa tuo em. mainitun asian vuoksi ja lisäksi käsittääkseni siinä pitäisi odotella n. 1,5 h ennen ateriaa, joten aikatauluasiat tulevat vastaan myös.

Kortisolikammosi vuoksi oon alkanu ite pohtimaan, että pitäiskö palkkariin alkaa ottamaan mukaan pitkästä aikaa maltoa ees vähän.
Ei meikäläisellä mitään kortisolikammoa ole, mutta koska vedän tätä nykyä jopa 1½-tuntisia treenejä käytännössä koko ajan, on kortisolin blokkaaminen ihan ajankohtainen juttu.
Eli mikä on Hulkki sinun kantasi, kannattaako palkkariin hujauttaa mukaan vaikka pari rkl maltoa vai mitä sokeria suosittelisit?
Totta helvetissä, tuollainen määrä ei kuitenkaan vaikuta palkkarin "paksuuteen" mitään. Tosin jos treenaat aina korkeintaan sen 45-60 minuuttia, ei kortisolin blokkaaminen ole IMO mikään kauhean kriittinen juttu

Noin 45 minuutin yhtäjaksoisen suorituksen (esim. treeni) jälkeen kortisolitasot voivat lähteä minä hetkenä hyvänsä nousuun samalla kun testosteronitasot lähtevät laskuun. Kortisoli on äärimmäisen katabolinen hormoni, testosteroni taas varsin anabolinen.Käsitinkö nyt oikein? Vaadit minun perustelevan sinulle, miksi käytän omaa treenityyliäni? :lol2:

Kyllä!, Miksi treenata kovalla temmolla, muun kuin aerobisen kunnon kohontumisen vuoksi? Miksi rasittaa lihasta pienemmällä vastuksella väsymykseen asti?

Hulkki on tainnut jotain parikymmentä kertaa sanoa täällä jo että dieetin jälkeen ei paikat ole vielä kestänyt isoja painoja.

Hulkki on tainnut jotain parikymmentä kertaa sanoa täällä jo että dieetin jälkeen ei paikat ole vielä kestänyt isoja painoja.

no en nyt puhu hulkin treenaamisesta, vaan yleisellä tasolla kumpi tyyli on parempi, ts, molempien tyylien plussat ja miinukset?

Otin vaan esimerkkinä ton hulkin ohjelman.

Tosta paljon sarjoja-pienet palautukset VS vähemmän sarjoja-pidemmät palautukset tyyleistä haluaisinkin nyt kuulla kommentteja...:whip:

Noin 45 minuutin yhtäjaksoisen suorituksen (esim. treeni) jälkeen kortisolitasot voivat lähteä minä hetkenä hyvänsä nousuun samalla kun testosteronitasot lähtevät laskuun. Kortisoli on äärimmäisen katabolinen hormoni, testosteroni taas varsin anabolinen.Käsitinkö nyt oikein? Vaadit minun perustelevan sinulle, miksi käytän omaa treenityyliäni? :lol2:

voi kuka tahansa perustella, mutta sinä kun tolla tyylillä treenaat niin olisi kiva kuulla yleisellä tasolla asiasta..totta, kaikki tyylit eivät vaan sovi kaikille, mutta jos nyt jätetään se tyylin käyttäjä pois kuvioista...

Jos tekisi kevyillä painoilla pitkillä palautuksilla vähän sarjoja, trreni olisi naurettavan kevyttä. Vaihtelusta on varmaan hyötyä, mutta raban on turha odottaa varmaan mitään kaiken kattavaa vastausta kysymykseensä, voi vastaaminen mennä vähän vaikeaksi.
Isompiin painoihin pyrkiminen on tärkeintä lihasten kasvatuksessa kuitenkin.

no en nyt puhu hulkin treenaamisesta, vaan yleisellä tasolla kumpi tyyli on parempi, ts, molempien tyylien plussat ja miinukset?

Otin vaan esimerkkinä ton hulkin ohjelman.

Tosta paljon sarjoja-pienet palautukset VS vähemmän sarjoja-pidemmät palautukset tyyleistä haluaisinkin nyt kuulla kommentteja...:whip:

Sivu 2, posti #11:
Heh, olisipa se vain noin yksinkertaista. Lihaksen kasvatuksessa ei ole mitään universaalisti "parasta" tapaa, vaan olosuhteista, yksilöllisistä ominaisuuksista, ynnä lukemattomista muista tekijöistä riippuen melkeinpä millä tahansa treenin, levon ja ravinnon kombinaatiolla voidaan saada hyvää tai huonoa kehitystä aikaan. Perusasioilla pääsee pitkälle, eikä niitä tulisi ikinä unohtaa, mutta niin yksinkertaista tämä homma ei ole että voitaisiin suoraan sanoa esim. hidastempoisen voimapainotteisen treenin olevan parempaa tai huonompaa hypertrofian kannalta kuin nopeatempoisempi volyymitreeni.

valot päälle pahvi.

Jos tekisi kevyillä painoilla pitkillä palautuksilla vähän sarjoja, trreni olisi naurettavan kevyttä.
Juurikin näin. Kisadieetin jäljiltä nivelet ja jänteet (erityisesti olkapäät) ovat olleet sen verran heikossa kunnossa, että en ole uskaltanut saman tien ruveta treenaamaan isoilla sarjapainoilla, vaan olen pyrkinyt parantelemaan paikkoja parin kuukauden ajan kisojen jälkeen käyttämällä tavallista pienempiä sarjapainoja. Ja koska käytän nyt aivan neitipainoja, pyrin kompensoimaan alhaisempaa treenikuormaa tekemällä enemmän sarjoja lyhyemmässä ajassa.

Toki pyrin myös raskaammissa treeneissä pitämään sarjapalautukset lyhyinä, mutten aivan samalla tavalla kuin nyt.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom