Treenitauko, tekeekö se hallaa?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olin äskeittäin melkein 4viikkoa treenaamatta ollenkaan ja sitä ennen olin lomalla 3 viikkoa ja thaikuissa missä huitasin harvemmin mitään treenejä ollenkaan tai mitään päivittäisiä protsku pirtelöitä tai edes kaikkea lisäravinnetta nassuun mitä muuten otan yleensä. Ja muutenkin tämä kesä on vaikuttanut aikalailla siihen, että kaikkea muuta tekemistä tuntuu löytyvän koko ajan. Nyt olen treenannut täs reilu 2 viikkoa "täysillä" näiden taukojen ja harvemmin treenaamisien jälkeen. Paino putosi joku 2 - 3kg tuossa taukojen aikana, joka on nytten tullut takaisin tässä muutamassa viikossa jo. Tuntuu, että kroppa on levännyt ja mielikin on miljoona kertaa virkeämpi koko ajan.

Tuota en oikein usko(ellet syönyt sitten ihan päin persettä ja ole ollut nälissään), että painosi putosi viikossa 4,5kg vain sillä että olit treenamatta viikon ja söit samalla 6x päivässä. :rolleyes:

Edit. ite tykkään pitää viikon totaali taukoja aina välillä kokonaan kaikesta treenaamisesta. Tekee hyvää kropalle ja mielelle, enkä ole koskaan kuihtunut tai menettäny lihaksia tai "salikuntoa" tuossa ajassa yhtään.

Uskomattomalta se minustakin kuulostaa, olin ihan ihmeissäni kuin nousin vaa'alle.
Ja kyllä, 6 kertaa päivässä ja otin aina vielä reippaasti sitä ruokaa.
Mutta kuten jo sanoinkin, suurin osa tuosta painosta oli varmaan nestettä, sillä krea kuurikin loppui juuri ennen riparia.

@ Vastis, täällä päin isoset sai 113 euroa.

Kyllähän nesteitä lähtee viikossa se viisi kiloa, mutta en usko että sillä treenaamisen/treenaamattomuuden kanssa on mitään yhteyttä. Totaalitauosta on vain hyötyä, ja lihakset eivät lähde vielä surkastumaan edes vaikka paastoaa muutaman päivän.

Tähän ketjuun taitaa olla sopiva kysyä tätä.. Eli mitenkä paljon teillä pakkislaisilla vaikutti intti salituloksiin ja painoon? Itsellä olisi tammikuussa lähtö ja mitat ovat nyt 170cm/80kg ja meinaan kasvataa lihasta koko loppuvuodenkin välittämättä hevon paskaa siitä kestävyyspuolesta :D Painan varmaan tammikuussa sitten sen 90 kiloa ja juoksen cooperissa varmaan 1000m näillä reisillä :D Mietinkin voisiko vielä saada vapautuksen tai vuoden lykkäyksen vaikkapa ylipainoon liittyen :D ja onhan tuo alaselkäkin reistaillut ja todennäköisesti mennyt kyykyssä, mavessa tai voimapyörässä tuo alaselkä. Välillä tekee kipeää nousta jostain ylös yms. mutta ei tuo salilla yleensä tunnu.. miten vaan mutta jos inttiin joudun ni tulee totaalihajoominen siellä ja ei ole kyllä mitään motivaatiota kun tietää että menettää voimat perkele. :D

Paska laitos se on. Ite sen pari hassua kuukautta mitä siellä räpiköin niin paino tippu tiukasta 78kg jonnekkin lihaskato 74kg. Voimat lähti kans kyl vittuun, ainoo missä säily oli leuat mut seki vaan koska paino tippu. Nyt onneks siviilis ja aamupaino 86.7kg:rock:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tähän ketjuun taitaa olla sopiva kysyä tätä.. Eli mitenkä paljon teillä pakkislaisilla vaikutti intti salituloksiin ja painoon? Itsellä olisi tammikuussa lähtö ja mitat ovat nyt 170cm/80kg ja meinaan kasvataa lihasta koko loppuvuodenkin välittämättä hevon paskaa siitä kestävyyspuolesta :D Painan varmaan tammikuussa sitten sen 90 kiloa ja juoksen cooperissa varmaan 1000m näillä reisillä :D Mietinkin voisiko vielä saada vapautuksen tai vuoden lykkäyksen vaikkapa ylipainoon liittyen :D ja onhan tuo alaselkäkin reistaillut ja todennäköisesti mennyt kyykyssä, mavessa tai voimapyörässä tuo alaselkä. Välillä tekee kipeää nousta jostain ylös yms. mutta ei tuo salilla yleensä tunnu.. miten vaan mutta jos inttiin joudun ni tulee totaalihajoominen siellä ja ei ole kyllä mitään motivaatiota kun tietää että menettää voimat perkele. :D
Jos siellä intissä syö kunnolla, niin ei ne voimat erityisesti katoa. Kassulla ruuat on hyviä ja toisinaan saa syödä tonnaria ja raejuustoakin ihan urakalla. Vielä jos jotain omia lisäravinteita syöt, niin tuskin tulee mitään ongelmaa. Mulla putos paino lähinnä leireillä, ja jos sen haluaa välttää, niin kannattaa ottaa mukaan vaikka tonnikalaa öljyssä ja jotain hiilaripitoista evästä. Ainakin meillä esim. aamupala leireillä oli yleensä niin naurettavan pieni, että mulla oli nälkä heti sen jälkeen. Puuroa jaettiin peräti 2,5 dl, joka on aivan törkeän vähän, eikä lipastamaan ehtinyt.

Intti on loppupeleissä ihan mukavaa aikaa elämästä ottaen huomioon sen, että jonkinlainen palvelus on joka tapauksessa suoritettava, ellei vapautusta saa. Itse väittäisin, että se oli paras vuosi elämästäni. Intin jälkeen kesti kuukauden verran, että pääsin samoihin tuloksiin kuin ennen inttiä, joten mitään en hävinnyt.

Olisko Houkani laihtunut kahdessa kuukaudessa 4 kiloa,jos olis ollut siviilissä,mutta yhtä paljon kipeenä? Että veikö kilot ja voimat armeija vai sairastelu?

Ite ainaki aikoinaan inttiin menin 73kg ja tulin pois 83kg suurinosa oli lihasta, kun siellä sai syötyä periaatteessa kunnolla kassulla ainakin. En edes siihen aikoihin syönyt mitään lisäravinteita. Mettään pitää kyl ottaa paljon jotain tonnikalaa ja metwurstia ynm.

Ja siis 6kk olin siellä. Treeneistä sen verran että tein viikossa sen 3 kertaa ja loput päivät palauttelen lihaksia, mutta ne reenit olivat 2h tiukkoja massa reenejä. Metsässä en reenannut erikseen, mutta leirit olivatkin vai yleensä 3-5päivää, loppusotaa laskematta(2viikkoa).

Olisko Houkani laihtunut kahdessa kuukaudessa 4 kiloa,jos olis ollut siviilissä,mutta yhtä paljon kipeenä? Että veikö kilot ja voimat armeija vai sairastelu?

Olin aika laihassa kunnossa kun menin (78kg, sixpäc näky ja vähä lihasta:p) ja p-kaudella olin terve, söin kuin hullu ja laihduin 4 kg. Sitten alko ongelmat terveyden kans jne. eli kyllä se p-kausi ne kilot vei..

Olisipa masentava harrastus, jos viikon tauko veisi kuukausien tulokset. Taitaisi olla esim. kuviokellunnan tai postimerkkeilyn parissa paljon harrastusta vaihtaneita, pettyneitä ex-bodareita.

Mutta hiukan vakavammin: Miten säilyvää laatua tavallisen kuolevaisen voima on? Jos saisin vaikkapa maven tulokseksi 2 x omapaino, miten pian se ilman harjoittelua tipahtaisi vaikkapa tasoon 1,5 x omapaino?

Ite pidin just viikontauvon jota ennen lopetin just kreatiini kuurin. Tauvolla söin huonosti ja yhtenä päivänä olin jopa ryyppäämästä ja sain krapulankin.
Tänään salilla testasin penkki maksimia, entinen ykkönen tuli nyt 2x kolmaskin olis varmaan tullut, muutenkin treeni kulki paremmin kun aikoihin.
Painosta en tiedä, onko pudonnut, pitää kattoo joku päivä salilla.

Itse en parivuotta sit ees treenannun kunnolla, mutta nyt pidän vuodessa pari viikon lepoa, jolloin teen korkeintaan kotona jonkun nopeen jumpan.

Ps: Jos jälkeenpäin olisi saanut päättä, en olisi riparia käynyt ollenkaan... Meinaan niin säälittävää paskaa se on.

Omalla kohdalla ainaki ku treeni on kokoajan raskasta niin se pieni tauko tekee vaan hyvää. Yleensä tauon jälkeisellä treeniviikolla tulee tehtyä useita omia ennätyksiä eri liikkeissä. Sama vaikutus tuntuis olevan pikkuveljellä, ku se treenaa samalla systeemillä mun kanssa. Penkistä sillä nousi ennen taukoa tuskanen 2x70kg. Viikon tauon jälkeen se nosti 4x70kg. Leukoja se ei jaksanut vetää kuin 2kpl ja tauon jälkeen 3x5 :)

Ydin asia tässä kysymyksessä on että kuinka usein sen viikon tauan pitää. Muutaman kerran vuodessa on varmsti hyvä mutta jos se viikon taukoa tulee montaa kertaa vuodessa niin se voi olla jo hidaste. Itsellä tulee noin 1-3 viikon taukoa vuodessa, riippuen miten pysyy terveenä, mutta kevyitä viikkoja tulee noin joka seitsämäs viikko.

Jos treenaa kovaa ei paljoa haittaa vaikka pitäisi joka toisen viikon lepoa, koska treenissä voi aina kompensoida levon suurempaa määrää.

Urheilijathan pääpiirteittäin ei muuten treenaa vuodessa kovaa kuin ehkä 20-30 viikkoa (vaihdellen tietysti lajista toiseen).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom