Treenitauko, tekeekö se hallaa?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mahtaakos paljon vaikuttaa jos otan tän viikon totaalilepoa puntilta? Koko kesän oon painanu täysiä 4 jakoisella 4krt./vko ja sarjapainot nousseet huimasti, mutta nyt tuntus flunssa iskevän. Yskä, pientä lämpöä iltasin, nokka tukossa, pää särkee(jomottaa) välillä sekä välillä vaikeuksia saada unta.. joten vaikuttaako sarjapainoihin yhden viikon totaalilepo? Tässä nyt on kuitenkin pakko jonkin sortin lepoa pitää kun tuntus olevan kuitenkin pientä ylirasitusta.. ottaa vaan päähän olla pois salilta ja jos vielä sarjapainot laskee niin se sitten vasta vituttaakin :D kevyttä viikkoa en haluaisi pitää kun salille meen aina reenaa täysiä ja ei kykene löysäilemään koskaan joten parempi olisi siis varmaankin totaalilepo viikko..

Vois kyllä tehdä ihan hyvää. Itse pidin kesällä viikon totaalilevon ja teki kyllä todella hyvää. Tauon jälkeen ennätykset paukkui jokaisessa pääliikkeessä

T.Rintala: ehdottomasti kannattaa pitää. Eikä toi sun tapauksessa oo edes kunnon totaalilepo, koska oot osittain ainakin kipeenä. Vähän sama jos krapulapäivä on lepopäivänä, ei ne lihakset tai hermosto palaudu yhtään, ku kroppa jo muutenki juntturas ja stressitilassa. Sama homma muuten mulla noiden keveiden viikkojen kans, ei tuu pidettyä ku turhan tuntuista treenata puoliteholla. Ite tulee sellaisia 2-3 pv totaalilepoja reissujen, yms niin ei tuu keveitä viikkoja sitäkään varten pidettyä

Itelle tulee ekaa kertaa melkein 2 vuoteen nyt pidempi tauko kun menen viikoksi ulkomaille :)
Voihan se olla että tekee vaan hyvää ku saa palautua treeneistä vähän pidempään.

10 päivää tuli huilia, jonka jälkeen vedin kaks todella kovaa treeniä. Molemmat treenit oli tosi hyviä ja tein uusia ennätyksiä :)
Mutta en muista millon paikat olisi viimeksi olleet näin jumissa treenien jälkeen, ehkä alotin liian kovalla treenillä heti tauon jälkeen, mene ja tiedä... Mutta ainakin tietää että on salilla tullu käytyä kun joka paikkaa kolottaa :D

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=63.692317,23.364362

Itsellä n. puolentoista kuukauden punttailujen jälkeen viikko lepoa tekee erittäin hyvää, seuraavan viikon reenit lähtee räjähtämällä käyntiin. :dance:

itsellä oli 2vk tauko lomalla, treenipainot nousi mukavasti ja motivaatio oli 10/10 :) protskut ja kalorit vaa ylös, ei liha , eikä voimat lähde ;)

T.Rintala: ehdottomasti kannattaa pitää. Eikä toi sun tapauksessa oo edes kunnon totaalilepo, koska oot osittain ainakin kipeenä. Vähän sama jos krapulapäivä on lepopäivänä, ei ne lihakset tai hermosto palaudu yhtään, ku kroppa jo muutenki juntturas ja stressitilassa. Sama homma muuten mulla noiden keveiden viikkojen kans, ei tuu pidettyä ku turhan tuntuista treenata puoliteholla. Ite tulee sellaisia 2-3 pv totaalilepoja reissujen, yms niin ei tuu keveitä viikkoja sitäkään varten pidettyä

Jep.. tää viikko huilia ja ens viikolla taas kyykkäämään ;)

Itsekin pidin tuossa reilun viikon tauon ja kyllä sillä jotain vaikutusta oli. Paino putosi pari kiloa ja kroppa tuntui tyhjältä. Mavettelu oli kumman raskasta, mutta pystäri oli varsin kevyttä Sinänsä kumma kun yleensä nuo punnerrusliikkeet heikkenee painon laskun myötä ja veto pysyy entisellään. Muuten treeni oli vähän väsyneen oloista, ei ollut sellaista normaalia draivia.

Itsekin pidin tuossa reilun viikon tauon ja kyllä sillä jotain vaikutusta oli. Paino putosi pari kiloa ja kroppa tuntui tyhjältä. Mavettelu oli kumman raskasta, mutta pystäri oli varsin kevyttä Sinänsä kumma kun yleensä nuo punnerrusliikkeet heikkenee painon laskun myötä ja veto pysyy entisellään. Muuten treeni oli vähän väsyneen oloista, ei ollut sellaista normaalia draivia.
Mulla ainakin tauon jälkee ekat treenit on vähän sellaisia löysiä, mutta viikko pari siitä ku saa treeneistä taas kiinni, niin homma luistaa ihan uudella tavalla. Kyykky on ehkä pahin liike, tai ainakin etukyykky. Joutuu melkeen koko tekniikan rakentamaan uudelleen, tai ainakin tuntuu siltä.

Mulla on vähän sama homma tuon maven kanssa, jotenkin katoaa se tuntuma ja asennon löytäminen on vähän vaikeaa. Yleensä otan paussin jälkeen kaikki lämmittelyt pidemmän kaavan mukaan ja nousen sarjapainoihin kunnolla tekniikkaan keskittyen. Aina sitä oikeaa fiilistä ei vaan löydy, mistä sitten johtuukaan. Yksi syy on varmaan tuntuman heikkeneminen lihakseen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vajaan viikon täyslepo on mulla aina piristänyt kroppaa ja tuonut uutta pontta treeneihin. Kesällä joutui fillarisekoilun vuoksi yli kuukaudeksi levolle, minkä jälkeen kroppa kyllä tuntui tyhjältä, löysältä ja heikolta, mutta yllättävän nopeasti päästiin siihen menoon kiinni mihin oli jääty.

Ei kannata olla liian neuroottinen sen kanssa. Huvittavaa kun ankarasti treenaavat kaverit ei meinaa kestää jotain viikon etelänreissua raahaamatta vähintäänkin kahvakuulaa mukaan. :D Hyvää se tekee kunhan ei ihan läskiksi vedä roskaruoan ja viinaksen kanssa..

Suositut

Back
Ylös Bottom