Treenitauko, tekeekö se hallaa?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Itsellekin tullut kertausharjoitusten takia noita 5-7 päivän taukoja. Yleensä tauon jälkeen 2-4 reenikertaa ovat pientä hakemista ja paikat jäykkänä, mutta sen jälkeen mennäänkin usein vanhoista tuloksista ohi.

Juuri olin 3viikkoo pois salilta, eilen kävin ja edelleen mentiin samoilla romuilla suurinpiirtein kun 3vko sitten. Tais tehdä vaan hyvää.

Kaikki "haitta" mitä pahimmillaankaan voi tulla yhden viikon tauosta, on tasattavissa yhdellä reenillä tauon jälkeen. Elimistö ja lihat pääsee siihen peliin mukaan tosi nopeasti tauonkin jälkeen, vaikka se eka treeni ehkä onkin vähän takkuinen tauon perään. On hyvä oppia ajoissa jo, että ei tämä touhu ole viikon päälle. Kuvittele itsesi parikymppiseksi; jos jaksat treenata sinne asti, et varmaan peilistä katsoessasi joudu harmittelemaan että "vittu ku jäi se ripariviikko ihan ilman reeniä, siks tää rinta on tämmöne lättänä varmaan..."

Itse olen huomannut, että tuo lepo viikko tekee vain plussaa. Pidin juuri kaksi viikkoa sitten viikon tauon, hyvää ruokaa paljon, uintia jne. mitä nyt kesällä tekeekään. Unta 9 jopa 10 tuntia päivään. Viikon vedin reiluilla kympin toistoilla paluu viikolla ja nyt perjantaina penkki enkat. Kiitos nam toimii.

Ydin asia tässä kysymyksessä on että kuinka usein sen viikon tauan pitää. Muutaman kerran vuodessa on varmsti hyvä mutta jos se viikon taukoa tulee montaa kertaa vuodessa niin se voi olla jo hidaste. Itsellä tulee noin 1-3 viikon taukoa vuodessa, riippuen miten pysyy terveenä, mutta kevyitä viikkoja tulee noin joka seitsämäs viikko.

Ydin asia tässä kysymyksessä on että kuinka usein sen viikon tauan pitää. Muutaman kerran vuodessa on varmsti hyvä mutta jos se viikon taukoa tulee montaa kertaa vuodessa niin se voi olla jo hidaste. Itsellä tulee noin 1-3 viikon taukoa vuodessa, riippuen miten pysyy terveenä, mutta kevyitä viikkoja tulee noin joka seitsämäs viikko.

Niinpä, sen viikon tauon voi kyl huoletta pitää vaikka kerran kuussa, siinä kehitys mihikkää kärsi... (Edellyttäen, et se 3 viikkoo treenataan kovaa)

Joo, ei pitäs olla kyllä yhdellä rippileiriviikolla paskaakaan merkitystä kehitykseen. Ainakaan fyysiseen. :D Sit alkaa olla tolla yhdelläkin viikolla merkitystä jos treenaa erittäin kovalla prioriteetilla joihinkin kisoihin. Muussa tapauksessa ei mitään merkitystä. IMO.

Aloituspostiin taisi jo tulla vastaus mutta tauoista yleensä. Mulla oli salin surkeiden aukioloaikojen takia viime kesänä kolmen kuukauden totaalitauko salireeneistä. Loppukesästä vetelin satunnaisesti leukoja ja punnertelin lähinnä liikunnasta tulevan hyvän olon vuoksi. Paino putosi myös reilun kymmenen kiloa kesän aikana (siinä lopuksi kokeilin toki hieman paleotouhuja) ja fiilis oli se että "kaikki lihakset lähti, ei vittuuu!".

Sitten kun elo-syyskuun vaiheessa taas pääsi salille, apinan raivolla raudan kimppuun ja ruokaa koneeseen. Vajaassa kahdessa kuukaudessa paino oli taas samassa kuin ennen taukoa, voimatasoissa mentiin jo entisten ennätysten ohi. Vuoden lopussa oli jo uusi ennätyspaino ukollakin. Erittäin positiivista oli se että olo oli salille palatessa levännyt, mihinkään ei sattunut, ei mitään pieniäkään särkyjä tai kolotuksia.

Muutenkin pidän about viikon tauon aina kun sille alkaa tuntumaan, en laske viikkoja sen suhteen. Kyllä kroppa kertoo kun sen aika alkaa olla. Tietenkin silloin treenataan kovaa kun treenaataan. Mitä siinä muka häviää siinä tauon pitämisessä, lihasta? Voimaa? Suurin kynnys ainakin itsellä oli se henkinen puoli, tunne siitä että tulokset valuvat pöntöstä alas. Pah. Aion jatkossakin pitää yhden pidemmänkin tauon, ehkä kuukaudenkin vuoden aikana.

Joku nyt ajattelee että kehitys olisi ollut vielä parempaa jos olisin reenannut sen kesänkin mutta uskon että se kropan ja päänupin lepo oli se juttu.

Jotenkin se tuntuisi siltä, että petän itseni jos en treenaa :S

Vittu, jos sä raahaat jotain käsipainoja riparille niin sua pidetään niin idioottina ettet saa petettyä edes tyttöystävääsi. Saati itseäsi.

Treenaa vaikka edellinen viikko tuplasti kovempaa ja enemmän niin ei tule paha mieli.

Vittu, jos sä raahaat jotain käsipainoja riparille niin sua pidetään niin idioottina ettet saa petettyä edes tyttöystävääsi. Saati itseäsi.

Treenaa vaikka edellinen viikko tuplasti kovempaa ja enemmän niin ei tule paha mieli.

Mitä vitun väliä sillä on mitä muut ajattelee?
Ei se kuulu niille vaikka änkisin ne painot perseeseeni.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Voithan sä vaikka vetää leukoja jossain puunoksassa. Se näyttää mimmien mielestä coolimmalta, kuin vetää haukkasarjoja jollain 5 kilon käsipainoilla. Oon kyllä sama mieltä kanssasi, että ei pidä liikaa välittää muiden mielipiteistä, mutta jos on liian erilainen, niin voi käydä niinkuin mulle - ei paljon pimperoa näkynyt teinivuosina.

Kyl tommoset rippileirit on aika tappavia; moni on kertonut, että ei ole yksinkertaisesti sen jälkeen enää ollut motivaatiota palata salille. Kaikki hankittu liha ja voima kuulemma lähtenyt. En siis suosittele.

Nimim. Rippileirin skipannut

30 asteen lämmössä, ilman ilmastointia, hiki virtaa niin vahvasti, että treenaus on jopa vaarallista tangon ja penkin liukkauden takia. Kesällä väkisinkin tulee taukoja. Itse olen armahtanut itseni, kun 25-30 celsiusta on mittarissa niin antaa olla. EN tosin mikään PRO olekkaan.:D

Viikon tauosta ei ole kuin hyötyä. Kevyitä viikkojakin pitäisi pitää ainakin 10 vuodessa jos oikeasti treenaa kovaa.

ei ole mitään järkeä treenata "kovaa" jatkuvasti. jos treenaa oikein niin pystyy treenaamaan 365päivää / vuosi.

Voiha vittu. Nyt tipahti nilkka, ite ainaki vetäsi sellast vitu urveloo samantien leukaperiin kuka punttei raahais johoki riparille. Ei saatana tää on taas minuutin hiljasen hetken paikka..

ei ole mitään järkeä treenata "kovaa" jatkuvasti. jos treenaa oikein niin pystyy treenaamaan 365päivää / vuosi.

En tiedä oliko tuo provoksi tarkoitettu vai tosimielellä mutta vastataan nyt kuitenkin.

Mitäs jos kehittyy paremmin treenaamalla vaikkapa kolmesti viikkoon ja pitämällä sitä taukoakin kun keho osoittaa merkkejä sen tarpeelle? Tietenkin riippuu tavoitteista mutta onko se taas niitä juttuja että varmasti kehityn paremmin mitä useammin treenaan? Vielä kun salin jälkeen menen lenkille ja illalla kotona leuanvetoja ja vatsalihasliikkeitä kun viikosta loppuu treenipäivät kesken.

En tarkoita merkkarille vaan yleisesti, onko se joku optimi treenata siten että "pystyy" saleilemaan 365 päivää vuodessa?

:D
Me vedettiin riparilla, joka ilta jätkien kanssa punnerruksia, leukoja ja vatsoja.

Asiaan, nyt kun on ollut niin kuuma olen pitänyt pari muutaman päivän taukoa eikä siitä kyllä haittaa ole ollut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom