Treenisysteemi debaatti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja greener
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olisiko sinun hieman aika rauhoittua.

Omasta mielestäni moni natikka pystyy reenaamaan huomattavasti kovempaa kuin mitä olettavat. Itse kehityin parhaiten viime kesänä kun unohdin käsitteet treenata liikaa ja liian kovaa. Olen Maikin kanssa täysin samaa mieltä siitä että mahdollisimman kovaa treenataan sitten levätään ja uudestaan sama.

Olisko sun aika lopettaa kitiseminen?

Hey guys, it works for me so it must work for everyone! Right?!?

Olisko sun aika lopettaa kitiseminen?

Hey guys, it works for me so it must work for everyone! Right?!?
Sinulla on selvästi jäänyt traumat siitä, että itse hoidit asiat päin mäntyä aiemmin. Lue minun viimeinen lause ajatuksella. Ensin treenataan täysillä sitten LEVÄTÄÄN ja kun LEVÄTTY suoritetaan sama uudestaan.

Sinulla on selvästi jäänyt traumat siitä, että itse hoidit asiat päin mäntyä aiemmin. Lue minun viimeinen lause ajatuksella. Ensin treenataan täysillä sitten LEVÄTÄÄN ja kun LEVÄTTY suoritetaan sama uudestaan.

Ei vaan riittävän kovaa niinkuin Nyyssölä sanoi. Ettäs kehtaat kyseenalaistaa hänen tietämyksen!

Eikös Peterillä nimenomaan ollut pahojakin univaikeuksia?
Univaikeudet Ei ole ihan sama asia kuin se, että painat duunia koko ajan ja nukut hyvin vähän. Täyspäivänen bodari voi kuitenkin levätä kaiken sen muun ajan mitä toiset ovat töissä. Lepoa on ihan päikkäritkin, sohvalla pötköttely ja paikoillaan oleminen, vaikka kärsisikin univaikeuksista.

Oikein hyvin sä näytät vuosien aikana kehittyneen ja ennen kaikkea menestyneen, vaikket olekaan koko elämääsi uhrannut kehonrakennukselle ja ultimaattiselle kärsimykselle.
Ja sinä itse sen juuri sanoit, "treenataan riittävän kovaa" eli toisin sanoen siis "löysäillään" näin HC bodarien keskuudessa.
Nyt en ymmärtänyt sun analogiaa tässä?

Olmala tuntuu olevan hyvä esimerkki sitä palautumiskapasiteettia vastaan painamisesta. +10 treeniä viikossa ja päälle 60h töitä. Hirveä kehitys muutamassa vuodessa. Monellako sitten on tuollainen palautumiskapasiteetti tai into treenaamiseen, onkin toinen juttu.
Mitään pois ottamatta Olmalalta mutta toi 60h töitä viikkoon ei kerro juuri mitään palautumiskapasiteetista. 12h vuorot ja kun teet niitä viisi niin ohhoh jopas tuli jo 60h viikkoon täyteen. Perus duunarille kuulostaa paljolta mutta Olmalan alalla noi on ihan peruskauraa. Plus pitkiä työputkia seuraa myös pitkät vapaat ellei halua tehdä överiä.

Mitään pois ottamatta Olmalalta mutta toi 60h töitä viikkoon ei kerro juuri mitään palautumiskapasiteetista. 12h vuorot ja kun teet niitä viisi niin ohhoh jopas tuli jo 60h viikkoon täyteen. Perus duunarille kuulostaa paljolta mutta Olmalan alalla noi on ihan peruskauraa. Plus pitkiä työputkia seuraa myös pitkät vapaat ellei halua tehdä överiä.
Askelia ainakin tulee, jos ei muuta. Ja mun vuorokaudessa on edelleenkin 24h, joten jos sä teet vaikka 5 päivää 12h päiviä ja vedät siihen joinakin päivinä tuplatreenit, niin eipä siinä paljoa muuta tehdäkään, kuin syödään ja liikutaan paikasta toiseen. Nukkuminenkaan tuskin tapahtuu treenien jälkeen sormia napsauttamalla.

Askelia ainakin tulee, jos ei muuta. Ja mun vuorokaudessa on edelleenkin 24h, joten jos sä teet vaikka 5 päivää 12h päiviä ja vedät siihen joinakin päivinä tuplatreenit, niin eipä siinä paljoa muuta tehdäkään, kuin syödään ja liikutaan paikasta toiseen. Nukkuminenkaan tuskin tapahtuu treenien jälkeen sormia napsauttamalla.
Nukkumisen voi kätevästi hoitaa osittain myös työaikana, ei ole tietyissä hommissa mitenkään harvinaista ja noita askeleita nyt tulee töissä ihan oman viitseliäisyyden mukaan.

Mä tein joku aika takaperin 64h töitä viikossa eli kahta työtä. Perjantaisin tuli 20h töitä eli päiväduunit ekana ja sitten sieltä kodin kautta yöksi toiseen hommaan jonka jälkeen seuraavana aamuna salille. Valintojen maailma mutta enpä mä muistakkaan tuolta ajanjaksolta mitään muutakuin työjuttuja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joku tuolla otti taas Yates/Mentzer treenityylin verrokiksi.
Samaa asiaaa siinäkin silti painotettiin.

Ajaa lihas täysin loppuun.

Heavy Dutyssä oli sit äärimmillään vain yksi (työ) sarja. Näin jäi enemmän aikaa palautua.
" Yksi täydellinen sarja riittää. Maailma on harvoin täydellinen, usein teen kaksi."

Menzer kyllä puhui paljon myös pakkotoistoista, negatiivisista ja pidoista.

Jokatapauksessa ihan sama periaate. Täysin loppuun ajettu lihas ja uusi treeni vasta kun on palauduttu.

Nukkumisen voi kätevästi hoitaa osittain myös työaikana, ei ole tietyissä hommissa mitenkään harvinaista ja noita askeleita nyt tulee töissä ihan oman viitseliäisyyden mukaan.

Mä tein joku aika takaperin 64h töitä viikossa eli kahta työtä. Perjantaisin tuli 20h töitä eli päiväduunit ekana ja sitten sieltä kodin kautta yöksi toiseen hommaan jonka jälkeen seuraavana aamuna salille. Valintojen maailma mutta enpä mä muistakkaan tuolta ajanjaksolta mitään muutakuin työjuttuja.
Vertaapa tuota johonkin toimistotyöhön. Parhaimmillaan raahat perseesi sinne ysiksi. Siitä haet kupin kahvia ja aloitat koneen räpläämisen. Kukaan ei kyttää, vaikka vetäisit 3xpäivässä bodariruokasi näytön ääressä. Kun raskas työpäivä on siinä 16.30 ohi, voikin kirmata vaikka suoraan töistä salille. Siinä voi sitten loppuillan räplätä muniaan ja rauhoittua, nukkua 8h yössä ja mennä vaikka aamu seiskaksi salille ennen työpäivää. Lienee päivänselvää, että kumpi on optimaalisempaa bodarille tai oikeastaan kelle vain.

Ja valintojen maailma tosiaan. Itse vaihdoin pois reissutöistä, joita oli pahimmillaan 300h kuussa. Nykyään ehtii ja jaksaa tehdä muutakin elämässä.

Elimistö jatkuvassa stressitilassa ja nähtiinhän se kisojen yhteydessäkin, kuinka se kroppa sitten käyttäytyi.
Sä olet niin kujalla kaikesta, mutuilet hatusta mitä sattuu. Peter on kova ressaamaan kisoja, vettä keräs vasta lopussa. Ressi tuli ihan muulta kuin treenistä ja mä sen olen ihan vierestä katsonut ja nähnyt miten se stressi sitten saatiin pois niinkin ison auktoriteetin kuin Dennis James suunnalta.

Vertaapa tuota johonkin toimistotyöhön. Parhaimmillaan raahat perseesi sinne ysiksi. Siitä haet kupin kahvia ja aloitat koneen räpläämisen. Kukaan ei kyttää, vaikka vetäisit 3xpäivässä bodariruokasi näytön ääressä. Kun raskas työpäivä on siinä 16.30 ohi, voikin kirmata vaikka suoraan töistä salille. Siinä voi sitten loppuillan räplätä muniaan ja rauhoittua, nukkua 8h yössä ja mennä vaikka aamu seiskaksi salille ennen työpäivää. Lienee päivänselvää, että kumpi on optimaalisempaa bodarille tai oikeastaan kelle vain.

Ja valintojen maailma tosiaan. Itse vaihdoin pois reissutöistä, joita oli pahimmillaan 300h kuussa. Nykyään ehtii ja jaksaa tehdä muutakin elämässä.
Noissa toimistotöissäkin on eronsa, meeppä töihin vaikka ohjelmistofirmaan jossa deadlinet painaa koko ajan päälle ja työt tulee aina mukana kotiin tai sitten vaikka rahoitusala.

Noissa toimistotöissäkin on eronsa, meeppä töihin vaikka ohjelmistofirmaan jossa deadlinet painaa koko ajan päälle ja työt tulee aina mukana kotiin tai sitten vaikka rahoitusala.
Henkinen rasite on yhtälailla jarru kuin fyysinen. Se mind set mikä on päällä salille mennessä, vaikuttaa kovasti sarjatason tekemiseen.

Omasta mielestäni moni natikka pystyy reenaamaan huomattavasti kovempaa kuin mitä olettavat.
Mä haluaisin toteuttaa semmoisen sarjan videoita, jossa tulisi mun kanssa treenaamaan semmoiset, jotka eivät usko kehonsa kestävän kovempaa treeniä. Se on aivan yksinkertaista, silloin tarvitaan vain enemmän aikaa palautumiseen sen lihaksen osalta ja hyvin haastavissa jalkatreeneissä on hyvä miinottaa se jalkatreeni edestä ja takaa lepopäivillä. Mä uskon vahvasti, että suurin osa menee käsijarru päällä aivan suotta. Bodaustreenillä tavallinen jantteri ei kerkee tai edes osaa vetää itseensä ylikuntoon.

Tottakai on. Rahoitusalallakin riippuu ihan siitä, että miten korkealla pallilla istut. Jälleen se valintojen maailma, jos itsesi vedät asemaan jossa ykkösenä on työ, niin siinähän sitten olet. Toiset tekee työtä elääkseen, toiset elää työlle. Ääriesimerkkihän tämä toki olikin, en sitä kiellä ollenkaan.

Mä haluaisin toteuttaa semmoisen sarjan videoita, jossa tulisi mun kanssa treenaamaan semmoiset, jotka eivät usko kehonsa kestävän kovempaa treeniä. Se on aivan yksinkertaista, silloin tarvitaan vain enemmän aikaa palautumiseen sen lihaksen osalta ja hyvin haastavissa jalkatreeneissä on hyvä miinottaa se jalkatreeni edestä ja takaa lepopäivillä. Mä uskon vahvasti, että suurin osa menee käsijarru päällä aivan suotta. Bodaustreenillä tavallinen jantteri ei kerkee tai edes osaa vetää itseensä ylikuntoon.
Tietenki tää riippuu taas miljoonasta asiasta, mutta miten sä yleisellä tasolla neuvoisit random tyyppiä alottamaan asteittain koventamaan, sanotaan vaikka 2-5 vuotta treenannutta?

ps. taitaa olla vähän väärän kaverin ketjussa kysyttyä..

Bodaustreenillä tavallinen jantteri ei kerkee tai edes osaa vetää itseensä ylikuntoon.

Näissäkin asioissa täytyy tietenki ottaa mukaan niin monta tekijää. Siinä olen täysin samaa mieltä, että bodaustreenillä on oikeasti TODELLA VAIKEAA saada itsentä ylikuntoon varsinkin, kun suurin osa täältä treenaa lihakset yhdesti viikossa. Jos ylikunnosta olette huolissaan, niin kannattaa tarkastella omaa palautumista kokonaisuudessa ennen treenin kuormittavuutta(y)

Terveisin koko kroppa kolme kertaa viikkoon bodauspainotteisesti enkä ole kertaakaan ollut lähelläkään ylikuntoa, vaikka olenkin koulussa ja töissä käyvä henkilö.

Jokatapauksessa ihan sama periaate. Täysin loppuun ajettu lihas ja uusi treeni vasta kun on palauduttu.

No ei tasan ole. Yates treenasi 4 kertaa viikossa (jokainen lihasryhmä kerran viikkoon), kun taas Peter veti tyyliin triplatreenejä joka ikinen päivä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom